Aihe: DI-boxi, aktiivi vai passiivi?
1
Captain Farrell
21.03.2006 11:53:03
DI-boxeja näyttää Thomannin kataloogissakin olevan useita erilaisia. Onko aktiiviboxi aina parempisaundisempi kuin passiivi? Vai mitä käytännön hyötyä on aktiivisesta?

Täytyis saada joku hyvä DI-boxi. Mun käyttötarkoitus on lähinnä elektroakustisen kitaran liittäminen PA:han.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Captain Farrell
22.03.2006 06:56:23
Sun käyttötarkotuksessa se DI on aika kriittinen osa ketjua, joten en suosittelisi ostamaan sitä halvinta Millenium-boksia.

Kerropa vielä, että miksi ei halpaa Milleniumia? Ja miksi ei passiivista? Syövätkö ne tavallista enempi saundia vai ovatko herkkiä hajoamaan?

Missään tapauksessa en ole hakemassa 200e:n hifi-boxia, vaan mulle riittää ihan perusboxi. Noita halpoja Milleniumeja katsoin sillä silmällä, mutta jos ne ovat *tolkuttomia* saundisyöppöjä, niin sitten täytyy katsoa kalliimpia.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
jawalami
22.03.2006 10:04:25 (muokattu 22.03.2006 11:27:23)

Terve!

Mulla menee akustinen PA:han passiivisen DI:n kautta, palikka on Whirlwind IMP2 ja hinta siinä 50-60 €. Tykkään siitä, kun namikoita ei ole muuta kuin ground lift ja boksi on hemmetin järeää tekoa. Soundi on omaan korvaan ok (vaikka Countryman Type 85 kiiluukin jo silmissä). Mielestäni DI-boksin pitää livekäytössä olla sellainen, että se voi olla lattialla potkittavana eikä vaadi patteria. Whrilwindiä saa Suomesta ainakin Markun Musiikista (puhelin 06-414 6637 ja sähköposti: markunmusiikki@netikka.fi)

Terveisin Jalo Walamies
Aki
22.03.2006 13:41:51 (muokattu 22.03.2006 13:42:26)

Itelläni ei ole kokemusta kuin parista boksista, 1 aktiivi, 1 passiivi. Toi passiivinen (img Stage Line DIB-100) tekee soundista jotenkin tosi jauhoisen. Soundi on tarkemmin kuunneltuna vähän huono. Aktiivinen (Behringer GI-100) sen sijaan tuo signaalin aikalailla sellaisena kuin oletan sen olevan. Eikä maksa ihan kauhean paljoa.

edit: Ja ei vaadi patteria, toimii myös phantomilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)