faq1 20.03.2006 09:40:19 | |
---|
Yritin muuttaa audioraidan tempoa cubasella. Tempolukema kyllä muuttui kun sääti, mutta sillä ei ollut vaikutusta kuultuun ääneen. Mikähän meni pieleen? Toinen juttu, että onko merkitystä, tekeekö kappaleisiin loppuhidastukset vasta sitten, kun se on tehty yhdeksi ainoaksi raidaksi (esim. wav, mp3), vai pitäiskö tehdä jo siinä vaiheessa, kun on erillisinä raitoina? |
Sinap 20.03.2006 09:53:22 | |
---|
Yritin muuttaa audioraidan tempoa cubasella. Tempolukema kyllä muuttui kun sääti, mutta sillä ei ollut vaikutusta kuultuun ääneen. Mikähän meni pieleen? Toinen juttu, että onko merkitystä, tekeekö kappaleisiin loppuhidastukset vasta sitten, kun se on tehty yhdeksi ainoaksi raidaksi (esim. wav, mp3), vai pitäiskö tehdä jo siinä vaiheessa, kun on erillisinä raitoina? Kolmosessa voi säätää poolista tempo kohtaan äänitystempon, jolloin cubase pyörittää audiota tempotrackin tai muutetun tempon mukaan. "Siinähän se tuubi onkin." |
Aki 20.03.2006 12:13:18 | |
---|
Audio > Process > Pitch Shift Tuosta se "Time Correction" -täppä pois ni venyy kesto ja sävelkorkeus. Time Stretchillä ei saa kuin juuri sitä pituutta. |
kivi 20.03.2006 12:19:08 | |
---|
Toinen juttu, että onko merkitystä, tekeekö kappaleisiin loppuhidastukset vasta sitten, kun se on tehty yhdeksi ainoaksi raidaksi (esim. wav, mp3), vai pitäiskö tehdä jo siinä vaiheessa, kun on erillisinä raitoina? Hah, huumoriahan tuo oli, eikö niin? Soita ne loppuhidastukset sinne jo alun perin, ei niitä ole järkeä alkaa keinotekoisesti luoda. Tarvittaessa voit luoda klikkiraitaan hidastuksen Tempo Trackilla (laita klikki seuraamaan sitä) ja sitten sen mukaan. |
Timo JM 21.03.2006 00:55:33 | |
---|
Yritin muuttaa audioraidan tempoa cubasella. Tempolukema kyllä muuttui kun sääti, mutta sillä ei ollut vaikutusta kuultuun ääneen. Mikähän meni pieleen? Tämäkin asia löytyy sieltä manuaalista. Tarkoitus ei ole olla tyly mutta joskus ihmetyttää kun kysellään asioita joiden ratkaisu löytyy manuaalia selaamalla viidessä minuutissa. Se on paljon nopeampi tapa kuin jäädä odottamaan vastausta täältä. Mä tiedän tarkkaan mistä puhun. Olen nimittäin itse joskus selvittänyt tän saman asian nimenomaan sieltä manuaalista. ...siis mun mielestä. |
faq1 21.03.2006 10:26:30 | |
---|
Tämäkin asia löytyy sieltä manuaalista. Tarkoitus ei ole olla tyly mutta joskus ihmetyttää kun kysellään asioita joiden ratkaisu löytyy manuaalia selaamalla viidessä minuutissa. Se on paljon nopeampi tapa kuin jäädä odottamaan vastausta täältä. Mä tiedän tarkkaan mistä puhun. Olen nimittäin itse joskus selvittänyt tän saman asian nimenomaan sieltä manuaalista. Jos noin ajatellaan, niin silloinhan tämä koko foorumi on turha. Sillä onhan kaikki maailman tieto yhtälailla kaikkien (netin omistavien) käytössä - kielitaidosta riippumatta. Jos ei kieltä hallitse, niin onhan se kaikkien opeteltavissa. Siis siihenkään ei voi vedota. Tiedon panttaajiakin pitää ymmärtää. Ja pyörän keksiminen aina uudelleen ja uudelleen on järkevää. |
kivi 21.03.2006 10:52:22 (muokattu 21.03.2006 10:52:57) | |
---|
Jos noin ajatellaan, niin silloinhan tämä koko foorumi on turha. Sillä onhan kaikki maailman tieto yhtälailla kaikkien (netin omistavien) käytössä - kielitaidosta riippumatta. Jos ei kieltä hallitse, niin onhan se kaikkien opeteltavissa. Siis siihenkään ei voi vedota. Tiedon panttaajiakin pitää ymmärtää. Ja pyörän keksiminen aina uudelleen ja uudelleen on järkevää. Ei, olet väärässä. 1) Kaikki maailman tieto ei ole saatavissa, koska jokainen vastaus luo uusia kysymyksiä, eikä kaikki tieto ole kirjallista. 2) Tämän foorumin funktio on mielestäni ennemmin toimia laboratoriona jossa keksitään, kokeillaan ja löydetään vastauksia, kuin puhelinluettelona. Puhelinluettelonomaisuutta foorumilta kaipaa lähinnä silloin kun hakusessa on jonkun itse löytämä vastaus jota ei ole aiemmin julkistettu. |
faq1: lue oikeasti ne manuaalit. Tempomuutokset on selitetty siellä ihan perinpohjaisesti. Deadline tekee mestarin. |
Timo JM 21.03.2006 19:19:00 (muokattu 21.03.2006 19:19:31) | |
---|
Jos ei kieltä hallitse, niin onhan se kaikkien opeteltavissa. Siis siihenkään ei voi vedota. Jos ei kieltä hallitse on parempi jättää Cubase hankkimatta. Ilman englanninkielen osaamista ei pärjää. ...siis mun mielestä. |
faq1 21.03.2006 19:36:35 | |
---|
Jos ei kieltä hallitse on parempi jättää Cubase hankkimatta. Ilman englanninkielen osaamista ei pärjää. Kyllä Timo JM:ääkin tuolla toisella foorumilla joskus neuvottiin oikein monissa miehin, että saatiin sut ymmärtämään asia, olikohan Digivideo-foorumi. Taidat olla vaan tiedon vastaanottaja, loisen tavoin. Siis imet itseesi, vaivautumatta antamaan vastapalvelusta. Jo sillä tekstimäärällä, millä motkotit tuolla ketjun alussa, oisit jo kirjoittanut pitkän vastauksen. Mutta auttavaisuus ei kuulu sun hyveisiin. Yleensä, kun tänne kirjoitellaan, niin odotetaan, että vastaus sisältää jotakin informaatiotakin, eikä akkamaista nalkutusta. Kiitos kovasti niille, jotka antoivat ongelman tiimoilta vinkkejä! |
cubasisti 21.03.2006 20:25:56 | |
---|
Ilman englanninkielen osaamista ei pärjää. Cubasen kanssa pärjää myös saksalla ja ranskalla. Deadline tekee mestarin. |