Aihe: "Hurriganes Roadrunner" -pedaali?
1
WBBC
20.03.2006 20:04:29
Mikä olisi kiva edullinen särkijäpedaali josta lähtisi mukava räkäinen sointi kotijammailussa.

Ei kuitenkaan mitään metallimiesten hevirock soundia ole haussa

Vahvistimena on vain VOX Pathfinder 10w
32788
20.03.2006 20:06:24
Paljonkos on budjetti? Tuossa tilanteessa lähtisin hommaamaan joko suoraan uutta vahvistinta tai jotain mallintavaa. Digitechin RP50 on hyvä, voin laittaa klippiä jos kiinnostaa.
Kirka Saatana!
Dr. Muff
20.03.2006 20:20:48
Tuossa tilanteessa lähtisin hommaamaan joko suoraan uutta vahvistinta tai jotain mallintavaa.

Hääh? Pedaalia haettiin. Miks tyrkyttää uutta styrkkaria? Voishan tähän toki juu laittaa että osta Fender Twin Reverbi ja väännä se täysille, mutku ei. Haluttiin pedaali. Olisko joku hyvä overdrive poikaa? Barber LTD tai Barber Direct Drive. Halpoja ja hyviä.
"Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus
WBBC
20.03.2006 20:21:17
Kiitos, laita vaan klippi, mä paan sulle mun meiliosoitteen huomenna kun mä pääsen duunipaikan koneelle. Mulla on vaan nettiyhteys tässä kotikoneessa.

En mä ole mitään isoa budjettia ajatellut. Kun ei tässä mitään oikeita muusikoita olla. Ajattelin että jollain pedaalilla saisi vähän Albertin saundimaailmaa soitettua.

Toki tiedän että joku putki-MesaBoogie tai vastaava vahvari olisi asiaa.
32788
20.03.2006 20:22:26
Hääh? Pedaalia haettiin. Miks tyrkyttää uutta styrkkaria? Voishan tähän toki juu laittaa että osta Fender Twin Reverbi ja väännä se täysille, mutku ei. Haluttiin pedaali. Olisko joku hyvä overdrive poikaa? Barber LTD tai Barber Direct Drive. Halpoja ja hyviä.

Ehdotin myös jotain mallintavaa samassa lauseessa. Eli joku mallintava PEDAALI. En vaan ymmärrä mitä järkeä on työntää jotain analogista overdriveä trankun eteen.
Kirka Saatana!
Lord of the strings
20.03.2006 20:22:37
Digitech Screaming Blues.
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
Dr. Muff
20.03.2006 20:28:05
En vaan ymmärrä mitä järkeä on työntää jotain analogista overdriveä trankun eteen.

Jos toi Pathfinder on yhtään samanlainen kuin se Cambridge 15 niin se tykkää pedaaleista. Ja miksei voisi laitta trankun eteen siinä missä putkenkin, lopputulos ratkaisee, ei se mitä muusikoiden netistä olet lukenut.
"Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus
juici
20.03.2006 21:42:15

Colorsoundin Overdrivesta Alppu ainakin livenä ne säröt otti. Ja MXR:n DynaCompista kompura.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
Exhausted
20.03.2006 21:51:58

En vaan ymmärrä mitä järkeä on työntää jotain analogista overdriveä trankun eteen.

Tässä ei varmaan ole tarkoituksena boostata vahvarin inputtia overdrive-pedaalilla, vaan tuottaa siitä sellaista rouheaa rokkisäröä. Säröpedaali sekin vain on.
apenaattori
20.03.2006 22:00:26
Digitech Screaming Blues.

Tai Bad monkey.
"The harder you try the dumber you look."
jyrki_i
20.03.2006 23:25:12
Aika harvoin Alberto sitä käytti, lähinnä sooloissa. Kyllä se Roadrunner- soundi lähtee tasan tarkalleen siitä pienestä putkicombosta, joka on vännetty täysille. Ja Strato käteen, tietty.
Ihanko itse kertoi sinulle vai havainnoitko äitisi masusta käsin? :-) Vai oletko heitä, jotka erottavat levyltä kitaran merkin ja mallin lisäksi myös valmistusvuoden?

Minä kyllä suosittelen Colorsound Overdriveria Roadrunner-soundin etsijöille.
http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/overdrv.html
Härski
20.03.2006 23:33:01
Ihanko itse kertoi sinulle vai havainnoitko äitisi masusta käsin? :-) Vai oletko heitä, jotka erottavat levyltä kitaran merkin ja mallin lisäksi myös valmistusvuoden?

Joo, lisäksi mä oon selvännäkijä, Samurai- soturi sekä Matti Nykäsen Ex- vaimo.

Oonpa sattunut olemaan juttusilla joidenkin asioista tietävien kanssa. Nuku hyvin.
ministeri
20.03.2006 23:38:00 (muokattu 20.03.2006 23:38:32)

pakko on suositella digitechin bad monkeyta sillä mulla ainakin vox pathfinder 15 kanssa toimi mainiosti kun kokeilin...kun taas sit esim ts-9 tubescreamer ei kovinkaan hyvin...et jotkut pedaalit toimii trankun kanssa ja jotkut ei.mut monkeyta uskallan suositella sun tapaukseen. ja on halpa kuin makkara.
Coyote_FH
21.03.2006 00:59:05
Mikä olisi kiva edullinen särkijäpedaali josta lähtisi mukava räkäinen sointi kotijammailussa.

Ei kuitenkaan mitään metallimiesten hevirock soundia ole haussa

Vahvistimena on vain VOX Pathfinder 10w

Se perus-Tube Screamer. (tai joku klooni, á la Maxon OD-9?)
Twinkle
21.03.2006 03:00:54 (muokattu 21.03.2006 03:01:34)

Kuinkakohan monta miljoonaa kertaa se tälläkin boardilla pitää selittää ettei overdrive nimikkeellä ole mitään tekemistä tässä tilanteessa, vaan kaikki noista pedaaleista tuuttaa samaa jännitettä. Overdrive-pedaali emuloi putkivahvarin yliajamisesta tulevaa mökää eikä yliaja yhtään mitään yhtään sen enempää kuin mikään muukaan pedaali.

EDIT: teen teille laitetestin jossakin vaiheessa, niin ehkäpä se selventää jotakin.
WBBC
21.03.2006 06:20:02
Kiitos kaikille vastaajille. Hyviä vinkkejä.

Pitääpä käydä ensin kokeilemassa Bad Monkeytä.

Mä olen juuri hommaamassa echo-orbit nauhakaikua.
Sitä kai voisi myös hyödyntää särkijän kanssa???

Pitänee vain kokeilla eri juttuja kunnes löytyy oikea.

Ajattelin myös kokeilla millainen soundi tulee vanhan putkiradion kautta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)