Aihe: Paras rytmiryhmä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Samu S.
20.03.2006 08:53:25
Eikä ollu mitään pointtia, kun se oli tohon sävyyn kirjotettu.

Ei se sävy minusta sitä pointtia mihinkään kadottanut. Ihan kaheli ajatus. "Sanoit ton väärin joten tossa ei oo mitään järkee." Jos Proileri olis esittänyt ton jutun vaikka "nimmutta MIKS ne rytmiryhmät on hyviä ja vaikuttaako sen rytmiryhmän edustavuuteen myös muu pändi ja..." niin ehkä tästä olisi sitten ennemminkin keskusteltu eikä vaan ruvettu keskustelemaan keskustelemisesta. Sikäli, mun nähdäkseni, jäsen P sai mitä tilas.
Staalo
20.03.2006 09:23:47
Justin Chancellor ja Danny Carey!

>:D
Ja sen takia olenkin täällä juuri nyt ilman housuja.
Teijo K.
20.03.2006 09:31:52

>:D

Jeah!

Hella - Syren.
-Jussi Syren and the Groundbrakers.

Vähän erilainen rytmiryhmä sitten, vaikka pyydettiinkin basso /rummut -ryhmiä, niin laitankin basso /mandoliini -rytmiryhmän, koska tämä toimii niin rumpumaisesti. Basso korvaa oman juttunsa ohella basarin ja maniska virvelin. Ja hyvin svengaa vallan ilman rumpuja. Perinteiseen bluegras -bändiinhän ei rummut kuulu, ja kyseessä on silti ihan tanssittava musiikki, eli vahvan rytmistä kamaa. Olen seuraillut orkesteria jo ennen Hellan liittymistä bändiin, ja oli mielenkiintoista nähdä miten se komppi alkukangertelun jälkeen vain yhtäkkiä alkoi kulkemaan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1 And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
absqua
20.03.2006 11:21:04
Ihan hyvin kuuluu. Kun tässäkin sattuu olemaan niin, että sama asiallinen ryhmä listaa tänne näitä omia diggailun kohteitaa, niin siinä ei kaivata kenenkään ininää siitä, miten tässä ei taas ole mitään järkeä.

Just. Mun mielestäni jollekulle toiselle henkilökohtaisesti haistattelu on jo aika järeää kamaa, varsinkin kun ottaa huomioon ettei jäsen P käsittääkseni hyökännyt millään lailla juuri sinua kohtaan.

Eikä ollu mitään pointtia, kun se oli tohon sävyyn kirjotettu. Kuten sanottua, jos kiinnostaa niin voi aloittaa oman ketjun vaikkapa aiheesta "mikä tekee siitä-ja-siitä rytmiryhmästä ylivertaisen", eikä tulla itkemään tänne.

Seer-O tais tosta jo kaiken oleellisen sanoakin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Royal Banzai
20.03.2006 11:40:15
Mua kyllä ihmetyttää koko kinastelun aihe. Hyvässä bändissä soittaminen sulkee pois rytmiryhmän toimivuuden?

Laitetaan vielä provosoivasti Jack White - Meg White. 2000-luvun parasta bluesia. Mahtavia biisejä, mahtavia sovituksia, mahtavaa yhteensoittoa.
"Soul-ähkäisy!"
www.sweetmoses.net
maelstrom
20.03.2006 15:01:49
ja
Martin Lopez - Martin Mendez (Opeth)
Will Champion - Guy Berryman (Coldplay)
Colin Edwin - Gavin Harrison (Porcupine Tree)
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Pirkka
20.03.2006 15:57:42
Voi herrajjumala...
jjylli
20.03.2006 15:58:49
Voi herrajjumala...

mitä sä meinaat? haastatsä riitaa? häh?
Värinä
20.03.2006 17:30:37
Mainitsen Violent Femmes yhtyeen Brian Ritchien ja Victor De Lorenzon

Vaikken yleensä tollasesta tilubassottelusta tykkääkään Ritchie tekee sen sellasella tunteella ja biisiä tukien, ettei voi kun ihmetellä. Varsin rakentavaa bassonsoittoa. Rumpali taas vetää minimalistisella setillä niin swengaavaa pauketta, ettei voi kun ihmetellä. Käsittääkseni ainakin ekalla levyllä ei ole käytössä juuri muuta kun virvelirumpu! ja multa taisi kestää vuoden jokaviikkoinen kuuntelu, enne kuin edes tajusin ettei sillä ole muita paukuttimia. Soittaa kamarunkkarit kyllä suohon ihan mennen tullen.

Toisaalta tuossa bändissä on myös ihan ääliömäisen hyvä kitaristi-laulajakin. Laulaa se ei kauheesti osaa, mutta vetää niin tunteella koko ajan etten o oikei kenenkään kuullut tekevän. Billie Holiday jää mun mielestä kakkoseksi (vaikka taito puolella kyllä menis toisinpäin).

Noiden soitossa haisee se reenikämppä aika lailla.
Rock and/or Roll
slapvete
20.03.2006 19:21:16
No sviddu, osmot.

Byron Stroud ja Gene Hoglan. Strapping Young Lad.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
slapvete
20.03.2006 19:21:57
Kristian Voutilainen - Martti Waris

Grooveparhautta.
slapvete
20.03.2006 19:27:20
Spammilla tänään mitään rajaa ei.

Scott Thunes - Chad Wackerman.

Tarviiko kertoa orkesteri? Pitääkö syödä herneet mukisematta? Liukastuuko, jos ei aina varo?
hollmi-5
20.03.2006 21:01:36
Tuolla Prowleri oli sitä mieltä, että kaikissa huippubändeissä on toimiva komppiryhmä. Tai ainakin niissä, joista itse diggaa. Minä olen erimieltä.

Silti esimerkiksi Nylon Beat ilman Nykästä ja Rantasta olisi varmasti ollut kevytversio. Minä ainakin innostuin bändistä vasta, kun nämä herrat ottivat paikkansa. Musa itsessään ei alkuun puhutellut, mutta kompissa oli sellainen imu, että mielikseen sitä kuunteli. Livenä bändi oli yksi parhaista ikinä näkemistäni.

AC/DC on ollut monella komppiparilla liikkeellä, mutta Rudd/Williams on se, joka saa bändille sen hirmuisen potkun. Itse en digannut Wrightistä yhtään, vaikka se olevinaan soitti yhtä yksinkertaisesti, kuin Rudd. Se ajan AC/DC:n levyt ovat bändin kammottavinta tuotantoa.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Teijo K.
20.03.2006 21:11:07

Tuolla Prowleri oli sitä mieltä, että kaikissa huippubändeissä on toimiva komppiryhmä. Tai ainakin niissä, joista itse diggaa. Minä olen erimieltä.

Silti esimerkiksi Nylon Beat ilman Nykästä ja Rantasta olisi varmasti ollut kevytversio. Minä ainakin innostuin bändistä vasta, kun nämä herrat ottivat paikkansa. Musa itsessään ei alkuun puhutellut, mutta kompissa oli sellainen imu, että mielikseen sitä kuunteli. Livenä bändi oli yksi parhaista ikinä näkemistäni.

AC/DC on ollut monella komppiparilla liikkeellä, mutta Rudd/Williams on se, joka saa bändille sen hirmuisen potkun. Itse en digannut Wrightistä yhtään, vaikka se olevinaan soitti yhtä yksinkertaisesti, kuin Rudd. Se ajan AC/DC:n levyt ovat bändin kammottavinta tuotantoa.

Minulle toimi vielä Wrightkin ihan ok. mutta se Slade ei sitten ollenkaan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1 And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
sirdickyj
20.03.2006 21:24:54

Mitä olivat nämä levyt? Niitä tulee siis olla useampi kuin yksi.
"Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma." -Kaake-
rattledad
20.03.2006 21:31:23

Onhan 'huippubändeissä' ihan hyviäkin, mutta mulle kuva toimivasta komppiryhmästä tulee kyllä enemmänkin vanhan hyvän ajan studiokokoonpanoista, kuten Motownin, Staxin tai Muscle Schoalsin (David Hood - Roger Hawkins) house-bändit. Perinnettä jatkoivat esim. Sly ja Robbie, joilla oli kovasti vientiä 1980-luvulla oman genren ulkopuolellakin (Grace Jones, Bob Dylan, Joe Cocker) ja löytyyhän noita esimerkkejä lähempääkin...

Silti esimerkiksi Nylon Beat ilman Nykästä ja Rantasta
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
J.Hollström
20.03.2006 22:31:11 (muokattu 20.03.2006 22:32:39)
Mitä olivat nämä levyt? Niitä tulee siis olla useampi kuin yksi.

Fly On The Wall 1985
Who Made Who 1986
Blow Up Your Video 1988
The Razor's Edge 1990
Live 1992

E: Siis ne missä ei ollut Phil Rudd. Mutta tätä ei ilmeisesti kysytty. Haen takkini...
Samu S.
20.03.2006 22:34:59
Fly On The Wall 1985
Who Made Who 1986
Blow Up Your Video 1988
The Razor's Edge 1990
Live 1992

E: Siis ne missä ei ollut Phil Rudd. Mutta tätä ei ilmeisesti kysytty. Haen takkini...

No eikös noista Slade soittanut Razor's Edgellä ja Livellä, joten Wrightille jäisi kolme ekaa. Blow Up Your Video on mun mielestäni hyvä levy, Wright or no Wright.
Silvio Dante
20.03.2006 22:43:19 (muokattu 20.03.2006 22:45:12)

Mä diggasin ainakin 25.8.1984 Råsundan stadionilla Simon Wrightin soitosta kovin. Oli hyvä myös Flick Of The Switch rundilla Helsingin Bolshoi teatterissa. Vaikka kyllähän bändi toimi myös Chris Sladen kanssa. Ja tietty Phil Ruddin kanssa, sehän on selvä. Livenähän bändi on yksi kovimmista ikinä.

Flick Of The Switch levyn huonous ei johtune muuten varmaankaan Simon Wrightistä ja vetäähän kaveri erittäin mallikkaasti esim. Who Made Who kipaleessa.
Aijai!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)