Aihe: Bassarikalvon kireys
1 2
Jarnold
20.03.2006 17:23:21
Ku en haulla löytäny aiheesta mitään niin kysytään sitten näin. Elikkäs, kuinka kireällä pidätte ja kannattaa mitää bassarin lyönti- ja etukalvoja että saundista tulisi mahdollisimman muhkea. Oletetaan että bassarissa on joku pieni demppi tai ei ollenkaan. Ittelläni on ollu ongelmia saada bassari sopimaan muuhun settiin ja ylipäätänsä saada siitä sellanen miellyttävän kuulonen. Kiitos jo etukäteen.
YYZ
VeeKoo
20.03.2006 17:25:39

Jos on demppiä paljon, niin resokalvolla ei niin väliä ole.
Kokeile, mistä lähtee mieluisin saundi. itse pidän melkein vähän rypyssä ja tulee sellainen matala "märkä" napsu..
Ruman ei oo varaa nirsoilla.
Deino
20.03.2006 17:30:58

Batterkalvoksi: Remo Powerstroke III
Etukalvoksi: Evans EQ3 mikkireijällä

Batterkalvo siihen tiukkuuteen, että rypyt ovat juuri ja juuri kadonnet. Sitten vähän kahta ylimmäistä ruuvia löysemmällä. Etukalvo epäilyttävän tiukalle ja jotain todella pientä demppiä sisään.
Deino vaan.
Stratton
20.03.2006 17:55:18 (muokattu 20.03.2006 17:56:16)
Lyöntikalvo noin kierros siitä kireämmälle kun on sormitiukkuudella. Tuntuu silloin omasta mielestä menevän todella tiukalle, mutta siten siihen sai läpsyn lisäksi botnee. Aikaisemmin pidin aina siinä just ja just rypytön-tiukkuudessa, mutta silloin se oli vaan märkä läps. Suosittelen kaikille kokeilemaan tuota kierroksen kiristämistä.
Suomen virallinen Lars Ulrich.
g.roove
20.03.2006 20:06:01
Etukalvoksi: Evans EQ3 mikkireijällä

Ei välttämättä. Itse suosin ehjää etukalvoa, jos tilanne sallii.
Legatus
20.03.2006 20:09:33

Ja minä myös!
Eiku...
moderndrummer88
20.03.2006 20:11:26

me too! lyöntipuolella ambassador coated ja sisällä ei demppiä, lähtee tosi munakas ja runsasvoluuminen soundi, kun noissa genistojen basareissa tahtoo olla se ongelma, että ainakin pienemmät ovat kovin hiljaisia, nytpähän ei sitäkään ongelmaa ole.
powertreblebassvolume
Niskamies
20.03.2006 20:14:50
me too! lyöntipuolella ambassador coated ja sisällä ei demppiä, lähtee tosi munakas ja runsasvoluuminen soundi, kun noissa genistojen basareissa tahtoo olla se ongelma, että ainakin pienemmät ovat kovin hiljaisia, nytpähän ei sitäkään ongelmaa ole.

Luultavasti tarkoitat resopuolta?
More is more.
KoRn88.
20.03.2006 20:17:17
Reiällisessä kalvossa on enemmän attakkia, mutta se soi vähemmän. Reiättömässä päinvastoin. Reiällinen kalvo ei puuroudu niin helposti nopeissa tempoissa kuin reiätön. Se on sitten ihan mielipidekysymys kummasta tykkää enemmän. Minä tykkään reiällisestä.

metallia Kemistä: UNIC
Nolte
20.03.2006 20:19:05 (muokattu 20.03.2006 20:25:33)
kun noissa genistojen basareissa tahtoo olla se ongelma, että ainakin pienemmät ovat kovin hiljaisia

Hyvä kun tarkensit, että pienemmät ovat kenties hiljaisia, koska ainakaan 24":sta Genista-bassarista ei todellakaan puuttunut voimaa, ääntä, pa-maista potkua jne...

edit. Oho, olipas aika turha posti. Noin lienee laita suurimmassa osassa 24":sta bassareista.
Huono soittaja!
moderndrummer88
20.03.2006 20:23:53 (muokattu 20.03.2006 20:27:00)
Luultavasti tarkoitat resopuolta?

öö, mitä kohtaa et tajunnu, tuossa puhuttiin ensin resokalvoista tuona etukalvo nimityksenä ja sitten ilmaisin mielipiteeni tuohon asiaan että tykkään kanssa ehjistä resokalvoista. Sen jälkeen kerroin myös lyöntikalvostani. Ok myönnetään, että paskantärkeä henkilö kuten niskamies olisi voinut sekottaa asiat, mutta eiköhän meille normaaleille ihmiselle asia tullu selväksi?

E: eli resokalvo mulla on melko kireällä ja lyöntikalvo taas tosi löysällä himpun verran kireämmällä siitä kuin, että ruuvit heiluisivat vapaasti.
powertreblebassvolume
Niskamies
20.03.2006 20:45:28
öö, mitä kohtaa et tajunnu, tuossa puhuttiin ensin resokalvoista tuona etukalvo nimityksenä ja sitten ilmaisin mielipiteeni tuohon asiaan että tykkään kanssa ehjistä resokalvoista. Sen jälkeen kerroin myös lyöntikalvostani. Ok myönnetään, että paskantärkeä henkilö kuten niskamies olisi voinut sekottaa asiat, mutta eiköhän meille normaaleille ihmiselle asia tullu selväksi?

E: eli resokalvo mulla on melko kireällä ja lyöntikalvo taas tosi löysällä himpun verran kireämmällä siitä kuin, että ruuvit heiluisivat vapaasti.

Siis hetkinen. Sulla on siis Coated Ambassador resokalvona lyöntikalvona? Ja samanlainen resokalvona? Eikä mitään demppiä?
More is more.
Deino
20.03.2006 20:47:06

Siis hetkinen. Sulla on siis Coated Ambassador resokalvona lyöntikalvona? Ja samanlainen resokalvona? Eikä mitään demppiä?

On se hullu mies.
Deino vaan.
moderndrummer88
20.03.2006 20:47:12

resokalvona premierin oma logokalvo, yksikerroksinen taitaa olla eikä siinä ole mitään demppirengasta ja lyöntikalvona ambassador coated
powertreblebassvolume
Niskamies
20.03.2006 20:48:46
resokalvona premierin oma logokalvo, yksikerroksinen taitaa olla eikä siinä ole mitään demppirengasta ja lyöntikalvona ambassador coated

Hurja meininki. Mulla ei toiminut basarissa kaksi demppaamatonta ykskerroskalvoa. Oli pakko laittaa pieni demppi, muuten ne yläsävelsarjat soi epämiellyttävästi. Ongelma tosin korjaantui vaihtamalla lyöntikalvoksi dempattu ykskerroskalvo, joka saundasi mielestäni paremmalta kun demppaamaton+demppi.
More is more.
moderndrummer88
20.03.2006 20:52:08
Hurja meininki. Mulla ei toiminut basarissa kaksi demppaamatonta ykskerroskalvoa. Oli pakko laittaa pieni demppi, muuten ne yläsävelsarjat soi epämiellyttävästi. Ongelma tosin korjaantui vaihtamalla lyöntikalvoksi dempattu ykskerroskalvo, joka saundasi mielestäni paremmalta kun demppaamaton+demppi.

testasin aika monenlaisella eri dempillä tuota hommaa, mutta mikään lopputulos ei miellyttäny. Tosin tuon kanssa sai säätää pari päivää, että juuri ne ikävät särinät sai häivytettyä. Ei toimisi varmaan semmosella tosisoivalla vireellä tuo yhdistelmä, mutta nyt se on semmonen soiva läsähdys.
powertreblebassvolume
Jarnold
20.03.2006 22:02:15
Entä mitä mieltä ootte jos laittais lyönti- ja resopuolelle jonku powerstroke 3 tapasen ratkasun?
YYZ
afro
20.03.2006 23:14:13
Entä mitä mieltä ootte jos laittais lyönti- ja resopuolelle jonku powerstroke 3 tapasen ratkasun?

Toimii, helppo lähimikittää ja jysähtää ihan mukavasti akustisestikin.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
hollmi-5
20.03.2006 23:14:17
Entä mitä mieltä ootte jos laittais lyönti- ja resopuolelle jonku powerstroke 3 tapasen ratkasun? Kokeilemalla tuo selviää. Tosin kalliiksi käy kaikkien vaihtoehtojen kokeilu. Minulla on Kahdessa bassarissa PS3 edessä ja takana. Hyvin toimii reiällä resossa ja ehjänä. Demppiä ei tarvitse.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)