Aihe: Marzi Nymanin soololevy
1 2 3 4 5 611 12 13 14 15
M.i.k.key
19.03.2006 12:13:22
Muutenkin hauska kuulla, että Nykänen pääsee edes joskus luukuttamaan sydämensä kyllyydestä. Mä oon jo alkanut vähän epäilemäänkin sen kykyjä, mutta se on tainnutkin olla enemmän kiinni niistä muista muusikoista, joiden kanssa se on soittanut.

Eiköhän se ole kuitenkin ole ollut siitä kiinni että mitä duunia on kulloinkin tehty. Esim. Jari Sillanpään orkassa tai Nylon Beatissa ei ihan samanmoinen kohkaus passaa...
Möllisty!
Ostinaatio
19.03.2006 12:14:10 (muokattu 19.03.2006 12:14:37)
Sen olisi ehkä kannattanut tulla tänne muusikoiden.nettiin kysymään neuvoa oikeilta muusikoilta. Lyriikkapalstalla olisi varmasti saanut asiallista palautetta, samaten Demostudiossa biisit olisi voinut laittaa jo demovaiheessa pro-jätkien ruodittavaksi niin Markuksellekin olisi selvinnyt mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Kitarapalstalla olisi niin ikään saanut ihan hyviä vinkkejä, mitä soittamiseen tulee.

Ai, hitto. Mä unohdin, että mitään kirjaa ei saa pitää huonona ellei ole maailmanluokan kirjailija. Saatikaan sitten, että pitäisi listojen kärjissä roikkuvaa musiikkia huonona ilman, että on itse huipputuottaja. Puhumattakaan nyt siitä, että ottaisi kantaa kahden sellaisen muusikon soittotaitoon, joiden kummankaan kykyihin ei itse yllä. On tämä kyllä todella hankalaa.

Minkäs mä sille voin, että olen aina melko nirso ollut lyriikoiden suhteen. Vettynyt peräkamarisanoittelu voi pilata loistavimmankin muusikon levyn.
"Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski
MK73
19.03.2006 12:33:36
Muutenkin hauska kuulla, että Nykänen pääsee edes joskus luukuttamaan sydämensä kyllyydestä. Mä oon jo alkanut vähän epäilemäänkin sen kykyjä, mutta se on tainnutkin olla enemmän kiinni niistä muista muusikoista, joiden kanssa se on soittanut.

Näin on närhen munat. Kun soittelee päivät pitkät kuolleina syntyneitä iskelmäpohjia, on varmasti erittäin terapeuttista päästä projektiin, jossa soittoa koskevia rajoituksia on hyvin vähän.

Minusta Marzin musiikissa yltiöpäinen soitto ynnä koomisen oloiset laulut & lyriikat luovat keskenään juuri hauskan kontrastin. Jotain sellaista mitä ei useinkaan kuule. Kenellä muulla on kanttia tehdä "vakavissaan" tuollainen levy? Meiningistä tulee eittämättä mieleen muuan Frank Zappa.
Flow
19.03.2006 12:43:29
Näin on närhen munat. Kun soittelee päivät pitkät kuolleina syntyneitä iskelmäpohjia, on varmasti erittäin terapeuttista päästä projektiin, jossa soittoa koskevia rajoituksia on hyvin vähän.

Minusta Marzin musiikissa yltiöpäinen soitto ynnä koomisen oloiset laulut & lyriikat luovat keskenään juuri hauskan kontrastin. Jotain sellaista mitä ei useinkaan kuule. Kenellä muulla on kanttia tehdä "vakavissaan" tuollainen levy? Meiningistä tulee eittämättä mieleen muuan Frank Zappa.

Samoilla linjoilla tuossa Zappaan vertaamisessa...
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
kyuss
19.03.2006 12:47:49
Marzihan näyttäs pyrkivän Suomen Frank Zappaksi ja valtakunnan "viralliseksi kitaristiksi".
Capman
19.03.2006 12:49:01
Eiköhän se ole kuitenkin ole ollut siitä kiinni että mitä duunia on kulloinkin tehty. Esim. Jari Sillanpään orkassa tai Nylon Beatissa ei ihan samanmoinen kohkaus passaa...

Mut ei se oikein päässyt näyttämään kynsiään edes Mika Järvisen Crazy World -projektissa, jossa siis Järvisen ja Nykäsen lisäksi myös Porra, Kämäräinen ja Esa Kotilainen.
ydinaukio
19.03.2006 13:18:01
Sen olisi ehkä kannattanut tulla tänne muusikoiden.nettiin kysymään neuvoa oikeilta muusikoilta. Lyriikkapalstalla olisi varmasti saanut asiallista palautetta, samaten Demostudiossa biisit olisi voinut laittaa jo demovaiheessa pro-jätkien ruodittavaksi niin Markuksellekin olisi selvinnyt mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Kitarapalstalla olisi niin ikään saanut ihan hyviä vinkkejä, mitä soittamiseen tulee.

Onneksi minulla on mnetin käyttäjätunnus - olen siis muusikko.

Antaisin kirjoituksellesi miinuksen jos voisin.
Notefix
19.03.2006 15:42:56

Antaisin kirjoituksellesi miinuksen jos voisin.

Mä annoin sille plussan, kun kerta voin!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
toby
19.03.2006 18:31:07
Eilen soitteli Martzi bigbändin kanssa täällä Oulussa. Huhuh, aivan mainio oli kyllä.
Capman
19.03.2006 20:06:00
Eilen soitteli Martzi bigbändin kanssa täällä Oulussa. Huhuh, aivan mainio oli kyllä.

Mitä ne soitti?
STT
19.03.2006 21:12:22

Mitä ne soitti?

Iltaa mainostettiin Zappaa päiväntasaajalla -otsikolla, mutta itse petyin, sillä illan noin 20 kappaleesta ainoastaan 5 oli Zapan kynästä.

Konsertin ensimmäinen puolisko ei sisältänyt Marzi Nymania eikä Zappaa lainkaan. Oulu Big Band soitti Antti(?) Rissasen johtamana päiväntasaajamaiden musiikkia. Hieman tylsähkö oli tämä osuus.

Jälkimmäinen Marzi Nymanin johtama puolisko oli huomattavasti mielenkiintoisempi. Kakkossetti alkoi Rocky-tunnarilla. Zapan tuotannosta esitettiin kappaleet "Peaches En Regalia", "King Kong", "The Idiot Bastard Son" ja encorena Marzi veti yksin mainion sovituksen kappaleesta "Why does it hurt when I pee?"

Muita itselleni tuttuja kappaleita olivat Marzin uusi single "Outo tyttö" ja Brian Setzerin "Rock this Town".

Showmiehenähän Nyman on mitä mainioin. Välispiikit olivat viihdyttäviä, ja luontevia, jopa oikeasti hauskoja. Harmillista oli salimiksaus, ainakin kakkossetin aikana, sillä Nymanin soolot ja solistiosuudet hukkuivat paikka paikoin ikävästi Big bandin jalkoihin. Line6-soundiarseenalissa Marzilla tuntui olevan suuria tasoeroja, mikä varmasti vaikeutti miksaajan työtä.

Myös orkesterin rytmisektio olisi saanut groowwata enempi, mutta koska ukot vetivät lapuista eikä yhteistä treenausta ilmeisesti paljoa oltu ehditty harjoittamaan, täytyy tämä antaa anteeksi.

Kaiken kaikkiaan ihan viihdyttävä ilta. Marzin laite- ja efektiesittely väliajalla oli hupaisa bonus.
Epämuusikko
19.03.2006 22:51:30

Olinhan itse lauteilla :)
I like my women like i like my coffee: quiet !
cubasisti
20.03.2006 15:03:53
Vettynyt peräkamarisanoittelu

Pöh. Sä et vaan tajua. Se on vain musiikkia.
Deadline tekee mestarin.
Capman
20.03.2006 15:20:18
Parempi on, että on edes jotain sanoja...

Instrumenttaalirokki saa meinaa olla kyllä todella hyvää, että sitä enää näin post-neo klassisina kitara-aikoina jaksaa kuunnella... :O)

Mä diggaan kyllä ihan kybällä tosta Solutasolla -biisistä.
cubasisti
20.03.2006 15:25:20
Sanat pitää olla, koska sanat pitää olla. Muuten menee ihan scat-lauluksi.
Deadline tekee mestarin.
Karva-Aarne
20.03.2006 15:45:04
eihän niitä sanoja kukaan edes kuuntele. pääasia että siellä jotain on! (heheh)

Mutta tuo nytin sivujen biisihän oli hyvä! Sydäntä lämmittivät myös sigur ros -henkiset ulinavokaalit siellä jossain välissä.
"Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa
Capman
20.03.2006 17:02:13
Sydäntä lämmittivät myös sigur ros -henkiset ulinavokaalit siellä jossain välissä.

Mulle tuli mieleen Devin Townsend niistä vokaalikuoroista...
MK73
20.03.2006 18:22:27
Asiasta hieman asiaan: huomenna aamulla Ihanassa Aamussa aamulla Marzi aamuvieraana.

Tattis! Minulla onkin vapaa-aamu huomenna, mikäpä parempaa aamukahviseuraa.

Kyllä alkaa jo melkoinen vapina olla. Olo on tosiaan kuin pikkupojalla Joulun alla :)
Fuzzy Boner
20.03.2006 22:18:05
Tattis! Minulla onkin vapaa-aamu huomenna, mikäpä parempaa aamukahviseuraa.

Kyllä alkaa jo melkoinen vapina olla. Olo on tosiaan kuin pikkupojalla Joulun alla :)

Se on ihan mahtava levy! Voin suositella.
MÖLLISTY
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)