Huevos 07.10.2003 11:58:41 | |
---|
No, kerran nähty keikalla ja oli kyllä huono. Yhdestäkään kappaleesta ei jäänyt minkäänlaista muistikuvaa, ei melodianpätkää ei mitään. jos sulla on huono muisti? |
maelstorm 07.10.2003 12:01:26 | |
---|
olisi kyllä ollut kiva kuulla mikä on sitten hyvää muzakkia jos valumo on jotain uskomatonta paskaa tms. Oli kyllä sääli että se pianisti/keyboardisti lähti bändistä. Juuri hänen panostuksensa teki kimaltavista unelmista sen mikä se on. On kyllä helppo ymmärtää että valumosta ei kaikki voi pitää onhan se parhaimmillaan hyvinkin monimutkaista musiikkia... ... ja helppoahan musiikin pitää olla, ainakin "muusikoille". the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
Huevos 11.10.2003 23:20:52 | |
---|
ville istuu munkaa samoilla tunneilla. |
elina_kerttu 12.10.2003 16:37:36 | |
---|
Miksei näitä "se on kyllä hyvä" -mielipiteitä tarvi perustella? Se riippuukin ihan yleisestä mielipiteestä. Yleensä on helpompi kehua kuin moittia. Hyvä, jos joku uskaltaa sanoa eroavan mielipiteen.. |
elina_kerttu 12.10.2003 16:38:19 | |
---|
ville istuu munkaa samoilla tunneilla. Ihanko tosi? Millä tunneilla? |
maelstorm 13.10.2003 02:52:18 | |
---|
Ihanko tosi? Millä tunneilla? jättäkää paljastamatta! Ville ansaitsee kuitenkin oman rauhansa.. Ja muistakaa nyt kiljuvat tyttöfanit, että ville tykkää jutella vain sellaisten ihmisten kanssa joilla on siivet ja jotka tekee taikoja. :) the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
Huevos 13.10.2003 15:46:59 | |
---|
Ihanko tosi? Millä tunneilla? mmm...taitaa olla maailman musiikkikulttuurit tai jotain sinne päin |
elina_kerttu 13.10.2003 20:27:26 | |
---|
mmm...taitaa olla maailman musiikkikulttuurit tai jotain sinne päin Haa! |
pumpkin 14.10.2003 08:53:22 | |
---|
On se kyllä ihan mahtava bändi! Yx Suomen parhaista live bändeistä, mutta kyllä täytyy sanoa että nykyään ei enää niin loistava, kuin silloin joskus muinoin kun olin vielä paljon pienempi ja viattomampi. |
Isodee 14.10.2003 15:34:40 | |
---|
jos sulla on huono muisti? Hoho! |
Tellervo 02.04.2004 18:14:11 | |
---|
No, kerran nähty keikalla ja oli kyllä huono. Yhdestäkään kappaleesta ei jäänyt minkäänlaista muistikuvaa, ei melodianpätkää ei mitään. Itse en pitäisi tuota bändin hyvyyden/huonouden kriteerinä. Leinosesta (& Valumosta) kokemusta on niukasti, lähinnä kaksi tv-esiintymistä, joista aiempi oli surkea, eilinen HEE-sessio taas kiinnostavinta mitä olen kuullut aikoihin. Tuli suorastaan tippa linssiin. Mutta ei, biisistä en tällä hetkellä muista mitään. So what. Silti olen vaikuttunut. Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
porcupine 20.03.2006 15:21:26 (muokattu 20.03.2006 15:23:30) | |
---|
Uuh, ooh. Sain juri viestin, että levykaupassa odottaa Valumon (toistaiseksi?) viimeiseltä keikalta Lutakosta äänitetty TUPLA-LIVE Alive II !!! Ja vinyylinä tietenkin. Huomenna itse levyn sisällöstä lisää. Ehkä. Rairai! Emmie tiijä, ko mie oon Lappeenrannasta. |
Mielestäni Leinosen soololevy Suudelmitar on ehkä paras suomalaisen yksittäisartistin tekemä levy. Siinä on käsittämättömän hienoja biiseja, soittoa ja laulua. Suurinosa Leinosen omista käsistä, siis soitettuna. Mielestäni tässä on myös suurin puuten Leinosessa artistina: Koska nykyisin oletetaan ja ilmeisesti levy-yhtiön taholta vaaditaan, että pitää olla ns. rokkibändi, niin sellainen Valumo sitten on. Mitenkään väheksymättä Valumon musiikkia, niin se on aika paljon huonompaa kuin esim. Leinosen tuo soolevyn materiaali. Jos tämä olisi täydellinen maailma, niin Leinonen saisi tehdä soololevyn kaltaista materiaali rauhassa ja käyttää apunaan soittajaystäviään, kun niitä tarvitsee. Tällöin myös hänen tuotantonsa olisi laaduaksta, toisin kuin nuo Valumon levyt, muutamia yksittäisiä biisejä lukuunottamatta, mutta emme elä täydellisessä maailmassa ja tässä maailmassa artisitlla pitää olla "Bändi". Valumon keikkojen kohokohtia ovat rauhallisemmat ja Leinospainotteiset vedot, jossa herra on itse pääosassa. Muuten musasta ei oikeen tiedä, että onko se muna, vai kana? Unilehto = hyvää, Leinonen soolona = Erinomaista, Valumo = keskikertaista. |
DJKaaos 20.03.2006 16:51:00 | |
---|
Leinonen vetää ainakin hyvin Laulava Sydän -tv-sarjassa pari Topi Sorsakoski & Agents vetoa. Aita on vihreämpää ruohon toisella puolella |
moose_88 20.03.2006 21:39:59 | |
---|
Soitti parin tunnin kestoisen setin serkun häissä tuomas luukkosen kanssa. Oli aika siisitä seurata idoliaan kahden metrin päästä kahden tunnin ajan samalla syöden hääruokia. Musiikki itsessään on minusta parasta suomen kielistä rockia ikinä. Ei sen enempää eikää vähempää. Lisäks vakuutti minut ainakin sillä hääkeikalla. |
Jay Zero 21.03.2006 09:30:33 (muokattu 21.03.2006 09:31:48) | |
---|
Ville is the man. Säälimätön levyntekotahti. |
jenssi 21.03.2006 09:44:35 | |
---|
Jag tycker... Valumo kokoonpanolla en omista levyjä enkä pahemmin edes ole muuta kuunnellu kuin suudelmitar levyä jonka ostin parilla eurolla anttilasta. Levy on loistavan kaunis ja kenties "etninen" kuvaa jollain tavalla levyn tunnelmaa... Toimii ku siivoaa... Pää ei... |
Rattata 21.03.2006 09:57:23 | |
---|
Livenä aivan uskomaton kaveri, yksi parhaista suomalaisista mitän olen nähnyt. |
porcupine 21.03.2006 13:21:23 (muokattu 21.03.2006 13:24:15) | |
---|
Valumon keikkojen kohokohtia ovat rauhallisemmat ja Leinospainotteiset vedot, jossa herra on itse pääosassa. Tästä olen eri mieltä. Valumo on livenä takorautaa, ja sen todistaa kyllä tuo uusi live; aivan tolkutonta menoa. Parhaita Valumo-paloja ovat minusta ne Lemmenlaiva-tyyliset kasvavat vedot, joissa bändin kaikki puolet pääsevät esille. Minusta Suomen musiikkielämän suurimpia mysteereitä on se, että miksi ihmeessä Valumon tasoinen bändi ei sitten lopulta breikannutkaan tässä maassa, kun kaikki tarvittava olisi olemassa: erinomaiset biisit, karismaattinen keulakuva, tiukka bändi (jossa ehkä Suomen paras basisti) ja erinomaiset, vimmaiset keikat? Kukaan muu kuin bändi itse ei asiasta liene yhtä katkera, mutta kyllä minua vituttaa, että bändi (mitä ilmeisimmin) lopettaa toimintansa, kun helmet eivät sioille kelvanneet. Pientä vinkkiä siitä (breikkamattomuudesta) saa ehkä kuuntelemalla uutta kokoelmaa. Hyviä biisejä, joo, mutta näin fanillekin tavattoman puuduttavaa. Valumon singlevalinnoissa on ilmeisesti käytetty vaan yhtä, tiettyä kaavaa, joka näyttää armottoman puolensa kaikkien sinkkujen peräkkäinkuuntelussa: lopputulos->tylsyys. En tiedä, että jos tuo kokoelma olisi minulle ensimmäinen kosketus bändiin, innostuisinko siitä yhtä paljon kuin näin studiolevyjä kuunneltuani. Epäilen. Bändin rokimpi puoli loistaa räikeästi poissaolollaan, joka saa sinänsä hienot, rauhallisemmat biisit vaikuttamaan harmaalta tapetilta. Ehkä tätä kontrastia olisi kannattanut tuoda enemmän julki bändin markkinoinnissa. Nythän Valumo on maineeltaan liian iskelmää rokkiäijjille ja liian rokkia humppamummoille. EDIT: Pitää toivoa, että tämän purkautumiseni kanssa tapahtuu aivan kuin silloin, kun haukun mielessäni jonkun tulokkaan maanrakoon, joka viikon päästä myykin kultaa. Ehkä "tylsä" Valumo-kokoelma hullaannuttakin kansan ja siitä tulee vielä joulumyynninkin valtias :) Emmie tiijä, ko mie oon Lappeenrannasta. |
Lebard 23.03.2006 19:54:17 | |
---|
Vallan mainiolta vaikuttaa uusi kokoelma! Varsin monipuolisesti kerätty biisejä eri levyiltä, (sinkuilta veisuja, ennen julkaisemattomia ja hittejä...) varsinkin Miljoona Ruusua coveri lämmitti mietä!! |