Aihe: Uusi vahvistin
1
Petrukki
20.03.2006 15:47:54
Tällä hetkellä vahvistinhommia hoitaa Ibanezin GTA 10. Trankkupelihän tuo, ja soundi kärsii ihan hemmetisti, jos soittaa aika isolla säröllä. Tällä hetkellä gain ja basso on kympissä, treble ja middle keskellä, eli aika säröisellä meiningillä. Ongelma syntyy etenkin, jos pikkaisen nostaa voluumia. Ääni on kauhean tunkkainen ja vahvistin pitää meteliä. Ajattelin uutta vahvistinta siis.

Tällä hetkellä haen lähinnä comboa, mutta tarpeen tullen bändisoittoon voisi ostaa kaapin, eli combossa saisi olla liitännät kaapille. Cleanit pitäisi olla, mutta ei haittaa, jos ne ovat huonot, sillä cleanilla tulee niin vähän soitettua, siedettävä riittää. Säröä saisi siis löytyä, etenkin ns. jenkkisäröä (mesa) eikä sitä eurooppasäröä (engl). Saundi saisi olla hyvä tapposäröllä ja kovalla äänellä hyvä. Muistelisin, että joku sanoi että putkilla saundi paranee, miten kovaa soittaa. Ja sellainen distortion/clean -pedaali olisi hyvä. Budjetti olis sellanen 0-500 e. (saako tohon hintaan hyviä putkicomboja?)
Komppaus ei lopu!
Strutsi
20.03.2006 15:55:02
Putkaria ehdottomasti...
Minä olen itse pyöritellyt mielessäni Peavey Classic 50, mutta sehän ei mikään varsinainen hevivempele ole. Tarvitsisi säröpedaalia kaveriksi...
Melko pieni on budjettisi hyvälle putkikombolle.
Strutsi
20.03.2006 16:03:19
No onhan se... mutta käytettynä voisi metsästää. Ja voihan sitä vonkua rahnoo. Kun on paljon muutakin kamaa ostettava. Uus kitara... ja kaikkeee.

Sinuna säästäisin rahaa ainakin nyt niin että budjetti yltäisi tonniin.
Swan
20.03.2006 16:15:53
Putkaria ehdottomasti...
Minä olen itse pyöritellyt mielessäni Peavey Classic 50, mutta sehän ei mikään varsinainen hevivempele ole. Tarvitsisi säröpedaalia kaveriksi...
Melko pieni on budjettisi hyvälle putkikombolle.

Itse asiassa heitin perjantaina hevikeikan käyttäen lähes yksinomaan Peaveyn säröjä, ainoastaan sooloja EQ:lla buustaten. Etuastegainit täysillä särön määrä on juuri sopiva hevinkin veivaamiseen, mutta pitää silti dynamiikkaa hyvin yllä. Eli ei välttämättä säröpedaaliakaan vaadi. Oli muuten elämäni keikka se.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Visual Sound Route 66
kimurantti1
20.03.2006 16:31:45 (muokattu 20.03.2006 16:33:17)
Sinuna säästäisin rahaa ainakin nyt niin että budjetti yltäisi tonniin.

Mäkin olen periaatteessa sitä mieltä, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Toisaalta opiskelijalle jolla ei ole säännöllisiä tuloja 500e on sellanen määrä rahaa mitä ei ihan noin vaan säästetä. Joskus on pakko tehdä kompromissi.

Alkuperäiselle kysyjälle vastaan sen verran, että lähde hyvä mies tuolla budjetilla katselemaan käytettyä!
Jos ihan pikkuisen pystyt viidestä sadasta joustamaan, niin käytettynä voisi löytää tämän: http://www.thomann.de/thoiw3_engl_t … _50_e322_roehrencombo_prodinfo.html

Jos ei Englillä irtoa hevit niin sitten ei millään:)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Strutsi
20.03.2006 18:21:05
Jos ei Englillä irtoa hevit niin sitten ei millään:)

Minä olen tuota Englin Thunderia joskus testaillut...
Sen verran muistan että minusta siinä oli varsin mainio lead-särö ja kelpo crunch. Cleaneistä en muista. Huonoja puolia oli kanavilla yhteinen EQ ja gain-potikka. Saundit kuitenkin ihan mukavat kyllä.
Combolle saa muistaakseni lisäkaapin niin että sen omakin kajari toistaa ääntä. tai ainakin se myyjä selitti jotain sellaista. Vahvistin oli myös aika hiljainen kun sillä ei soita. Ei suhise juuri ollenkaan.
dropD
21.03.2006 08:11:53 (muokattu 21.03.2006 12:22:30)

http://www.thomann.de/thoiw3_peavey … ing_112_gitarrencombo_prodinfo.html

tuo sopisi ainakin budjettiin ja speksien perusteellla saattaa olla jotain mitä kaipaat. Kokemuksia moisesta ei näyttänyt palstalla kauhesti asiaan liityvän topicin mukaan olevan.

EDIT: tää editori sekoilee kyllä ihan omiaan. Palstalla ja päivitystilassa näkyy ihan eri tekstit. Eikä kummassakaan sitä mitä pitäis;-) Siis tuo http://www.thomann.de/thoiw3_hughes … lue_60r_gitarrencombo_prodinfo.html voisi olla budjettiratkaisu trankkupuolella
Exhausted
21.03.2006 10:06:39

Jokin mallintava olisi tässä ehkä sellainen budjettiratkaisu, mutta itse kyllä säästäisin putkivehkeeseen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)