Aihe: Pienimuotoinen huijaus
1 2 3 4 5 6
askomiko
03.09.2003 22:33:10 (muokattu 03.09.2003 22:35:04)
Ja vaikka kuinka sä olet sitä mieltä, että halvempi japsi on parempi kun vastaava Usa strato, niin se ei muuta sitä asiaa mikskään, että toi on kusetusta ja japani stratosta ei kuulu maksaa sitä hintaa mitä usalaisesta vastineesta

Noin, täysin oikein. Ymmärtääkseni vaan kina irtosi siitä, että rumpalinkin pitäisi tunnistaa japanilainen runko (ei siis kitara, vaan jenkkikaulan jatkeeksi laitettu runko) vähintäänkin sillä sekunnilla kun sen käteensä ottaa, jos ei jo hajusta.

ääh.

http://home.san.rr.com/bk330ci/this%20thread%20wont%20die.jpg
Gypsy
03.09.2003 22:38:12 (muokattu 03.09.2003 23:18:44)
Noin, täysin oikein. Ymmärtääkseni vaan kina irtosi siitä, että rumpalinkin pitäisi tunnistaa japanilainen runko (ei siis kitara, vaan jenkkikaulan jatkeeksi laitettu runko) vähintäänkin sillä sekunnilla kun sen käteensä ottaa, jos ei jo hajusta.

ääh.

Ei, kyllä mä olen vieläkin sitä mieltä että kyllä ne tunnistaa jos on kitaroitten kanssa ollu tekemisissä

No, taidan lopettaa tähän. Mun puolesta peteH voi tunkee keppinsä perseeseen, poikittain, ja ihan turha tulla enää ikinä mistään kitaran saundeista puhuun kun asia teidän mielestä on niin, että humbukkeri soi samanlailla kun single coil ja tulitikkuja yhteen liimaamalla saadaan täysin yhtä hyvä kitarabody aikaseks kun mistä vaan. Ja musakaupan myyjälle voi viedä vaikka falconin strato kopion 54 stratona
PIM
03.09.2003 22:39:19
Jeh, sä se vaan haluat kinata.
Kukahan tässä on kinannut

Taidat itekkin hyväksyä tommosen kusipäisen kusetuksen?
Mistäs moisen olet keksinyt? Mä olen aina ollut jyrkästi näitä fenderin kusetuksia vastaan ja yleensä kun Fender on kusettanut kyseessä on ollu jenkeissä tehty, tai ainakin siellä tehdyksi väitetty malli.

No, kuitenkin. Nyt ei puhuta sun japsipaskasta vaan oletin, että puhutaan USA standard stratocasterista ja JAPAN standard stratocasterista. Ja mikä muu ero näillä kitaroilla onkaan kun se, että japsi on halvempi ja halvemmista osista kasattu.

Jos american standardeista puhutaan niin eikös niissä ollut se kuuluisa uima-allas pleksin alla ja bodykin pahimmillaan useammasta palikasta. Tässä muuten juttua mielenkiintoisesta 90-luvun jenkkitelestä http://www.softcom.net/users/thompson/telebody/ . Vastaavia juttuja en muista kyllä japanilaisista Fendereistä kuulleeni.

PS sä oot muuten tainnu koko päivän miettiä, mistä sä voisit väitellä mun kanssa. No, sieltä se tuli.

Itse asiassa tänään on ollut aika paljon muita kiireitä eikä tähän nyt paljon aikaa kulu muutenkaan.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
askomiko
03.09.2003 22:47:06
Tommosiahan ne jenkit on. En uskalla edes miettiä mitä tämä mun strat plussa on. :) Ainakin kuulostaa huonolta, ja paloja näkyy maalin läpi monta.
Gypsy
03.09.2003 22:51:35 (muokattu 03.09.2003 22:56:16)
Niin, semmosiahan ne jenkit nyt on, mutta kun mä puhun gibsonin bodyyn tehdyistä porauksista sen tähden, että puuaines on ollu halpaa painavaa skeidaa. niin sillon kyllä vittuillaan ja ne on ok. Mutta nyt kun tilanne on toisin päin niin asia on ihan eri. Kyllä mä ton olen tienny, että siellä on uima-allas ja vaikka mitä. Mutta ei kaikkien vuosien standardeissa ole.

Mutta noihan ei sun mielestä vaikuta saundiin. Eihän tolla telebodyllä ole väliä. Sehän on vaan parempi. Vielä kun olis viidessä kappaleessa niin laadukas sointi olis taattu

En uskalla edes miettiä mitä tämä mun strat plussa on. :) Ainakin kuulostaa huonolta, ja paloja näkyy maalin läpi monta.

No miks olet ostanu tommosen Piece Of Shitin? Se on helvetin hyvä neuvo, että paskaa ei kannata koskaan ostaa. Paitsi pellolle
Gypsy
03.09.2003 22:54:52 (muokattu 03.09.2003 22:58:09)
Jos nyt olet sitä mieltä että Gibson on romupaska. I agree 100%.

No, mä en tässäkään asiassa Agree 100%. Koska kyllä niitä on hyviäkin gibsoneita. Mutta toi gibsoneitten bodyn kevennys poraus (ja siltikin painaa kun synti) on kyllä aika nolo. Pitää vaan tietää minkä vuoden ja millasen ostaa niin ei päädy skeidaa käsiin

Ja kokemuksesta voin sanoo, että gibsonin historic reissuet on helvetin hyviä
Tompsi
03.09.2003 23:04:29
Vähän loppusuoralla hyppään tässä matkaan mutta sanokaas, kun puhutaan "Gibsoneihin" tehdyistä porauksista niin tarkoitetaanko kaikkia malleja? Onko noita porauksia siis suoritettu Explorereihin/Firebirdeihin/V-malleihin/SG:siin vai rinnastetaanko tässä Gibson=Les Paul?
Gypsy
03.09.2003 23:09:47 (muokattu 03.09.2003 23:17:38)
rinnastetaanko tässä Gibson=Les Paul?

Joo, gibson=les paul tässä. En oo oikeen perehtyny muihin gibsonin malleihin niin kauheesti. Mutta en oo kyllä kuullu muihin malleihin noita tehtävän. Ja sinnehän ne poraukset on hyvä piilottaa les paulin vaahterakannen alle.

Mutta onko sillä enää väliä? Tää ketju sanoo, että kitara soi paremmin mitä paskempi se on.

Silti olen sitä mieltä, että GIBSONIT ON HYVIÄ.

Muuten, anttilassa on williams sähkökitaroita muutamaan kymmeneen euroon. Voisin tän perusteella olettaa soinnin olevan mitä täydellisin.

Ja minulla on höyrysilitysrauta

Ja kiitos, miinustelkaa lisää, minä meinaan kerään niitä. Ja kokoelma alkaa olla kattava

Ja kohta tulee bannia
fox
04.09.2003 01:52:39

Joo, gibson=les paul tässä. En oo oikeen perehtyny muihin gibsonin malleihin niin kauheesti. Mutta en oo kyllä kuullu muihin malleihin noita tehtävän. Ja sinnehän ne poraukset on hyvä piilottaa les paulin vaahterakannen alle.

Tästähän on ollu aikaisemminkin juttua mutta pistetään taas.. Nashvillessä 1982 jälkeen tehdyissä Les Pauleissa on "swiss cheese" - kevennysporaukset soundin kannalta toisarvoisissa paikoissa, siis ei tallan ja peräkappaleen alueella vaan ns. rungon "upper bout":ssa lukuunottamatta Custom Litee jossa on ohut runko ja stratarimainen kolo rungon takana sekä Studio Litee. Lähteenä Custom Dept. Se mikä ei ole ns. yleisessä tiedossa on, että Norlinin omistama ja 1986 myymä Gibson, Inc. käytti vuosina 77-80 jotain Hondurasin mahongin sijaan h-tin painavaa afrikkalaista mahonkia. Asian voi vahvistaa Custom Shopin boardilta. Muissa kitaroissa ei noita porauksia oikeen voi käyttää kun niihin ei tule vaahterakantta päälle..Muutamassa muussakin mallissa on niissäkin ollut kevennyksiä, esimerkiks Gibson US-1:ssä oli balsaa vähän siellä sun täällä niinkuin muutamassa muussakin kitarassa. Malleja mainitsematta. Tämähän nyt ei itse aiheeseen liittyny mutta...
Enska
04.09.2003 12:09:58
Älä sä nyt rupee vielä riiteleen, vaan asiallisesti haluan kysyä, miks japanilaiset on tehty lehmuksesta,

Jaappanin poijaat käyttävät lehmusta toki osittain sen takia että se on leppää halvempaa, mutta myös paljolti siitä syystä että sen saatavuus on Japanissa parempi. Japanissa kasvaa useita lehmus-sukuisia puulajeja. Suomessa on vähän sama tilanne koivun kanssa.

Ja sitten toinen asia. Eikös rautalanka musiikissa ole olenaista juuri se "oikea" strato-soundi. Kummastuttaa lähinnä se että miksi esim Agentsin keikkakitaroiden joukosta löytyy Japanissa tehtyjä fenkkuja jos ne on kerran laadullisesti huonoja ja eivät tuota lähellekään jenkkistraton tyylistä soundia.
Vittu tää ole mikään Kari Vepsä!
saturnzreturn
04.09.2003 12:34:35
Ja vaikka kuinka sä olet sitä mieltä, että halvempi japsi on parempi kun vastaava Usa strato, niin se ei muuta sitä asiaa mikskään, että toi on kusetusta ja japani stratosta ei kuulu maksaa sitä hintaa mitä usalaisesta vastineesta

ajatteleppa jypsy näin: kaupanteon hetkellä asiakas tutustuu tuotteeseen ja ostaa sen jos hinta/laatu suhde on kohdallaan. jos hinta ei vastaa laatua, hän jättää sen ostamatta. tällä periaatteella ajateltuna ei ole mitään väliä mitä lavassa lukee. asiakas ei osta tuotetta ellei laatu ole hinnan kanssa tasoissa, ja jos on niin silloin ei ole kysymys siitä että "joutuu ostamaan japsistraton jenkin hinnalla".
ei naiset käy paskalla
saturnzreturn
04.09.2003 12:50:14
Muuten, anttilassa on williams sähkökitaroita muutamaan kymmeneen euroon. Voisin tän perusteella olettaa soinnin olevan mitä täydellisin.

mä en tiedä miten tähän lopputulokseen päädyttiin. en tiedä missä musiikkiliikkeissä käyt, mutta se että oman seutuni musiikkiliikkeet eivät varmasti erota jenkkifendua japsista ei tarkoita sitä että jos kitara maksaa 10 € niin se on hyvä...

ja sitten jos saisin vielä tietää mistä puusta epiphonen les paulit on tehty ja onko se sama vahi eri puu kuin gibsonin.

nehän on yllättävästi pirun hyviä (minun mielipide)
ei naiset käy paskalla
Gypsy
04.09.2003 12:51:32 (muokattu 04.09.2003 13:33:43)
Jaappanin poijaat käyttävät lehmusta toki osittain sen takia että se on leppää halvempaa, mutta myös paljolti siitä syystä että sen saatavuus on Japanissa parempi. Japanissa kasvaa useita lehmus-sukuisia puulajeja. Suomessa on vähän sama tilanne koivun kanssa.

Ja nimenomaan saatavuus, eli kysynnän ja tarjonnan laki määrää lehmukselle halvan hinnan. Voin vannoo, että kulta olis halvempaa kun tavallinen kivi, jos tavallinen kivi olis yhtä harvinaista kun kulta nyt ja kulta taas yhtä yleistä kun tavallinen kivi nyt. Mutta miks USA stratoissa ei käytetä lehmusta kun se on näköjään paras soitinpuu?

ajatteleppa jypsy näin: kaupanteon hetkellä asiakas tutustuu tuotteeseen ja ostaa sen jos hinta/laatu suhde on kohdallaan. jos hinta ei vastaa laatua, hän jättää sen ostamatta. tällä periaatteella ajateltuna ei ole mitään väliä mitä lavassa lukee. asiakas ei osta tuotetta ellei laatu ole hinnan kanssa tasoissa, ja jos on niin silloin ei ole kysymys siitä että "joutuu ostamaan japsistraton jenkin hinnalla".

Kukaan ei osta kitaraa noin, muuten fenderit ja gibsonit ei ikinä menis kaupaks. Lavassa lukeva merkki vaikuttaa suurimman osan ostopäätökseen sanoit sitten mitä vaan. Ja sitäpaitsi mitä helvetin järkee on sitten vaihtaa se kaula siihen?

asiakas ei osta tuotetta ellei laatu ole hinnan kanssa tasoissa

Aivan uskomatonta skeidaa. Säkin olet omassa fender plussassas maksanu fender merkkilisän.

Ai niin, ei se plussa ollukkaan sun skebas. Mutta tältäkin sivulta löytyy esimerkki miten on fenderi ostettu: Tommosiahan ne jenkit on. En uskalla edes miettiä mitä tämä mun strat plussa on. :)

ja sitten jos saisin vielä tietää mistä puusta epiphonen les paulit on tehty ja onko se sama vahi eri puu kuin gibsonin.

Osassa on mahonkia, osassa leppää. Niitähän sun taitavana väärentäjänä kannattaa ostaa ja myydä ne aitoina '59 les pauleina keräilijöille. Tai vaikka sinne sun lähikauppaan. Luulis että nekin jokusen tonnin aidosta '59 les paulista maksaa.

Se nyt on sun mielipide, ei niitä mun mielestä kuitenkaan voi gibsoneihin verrata

AJATTELEPPA NÄIN. vaihda se kaula siihen kitaraan ja tule kusettaan mun ovelle.

Joku järkevämpi tyyppikin vois välillä sanoo jotain
PIM
04.09.2003 13:38:06
Ja nimenomaan saatavuus, eli kysynnän ja tarjonnan laki määrää lehmukselle halvan hinnan. Voin vannoo, että kulta olis halvempaa kun tavallinen kivi, jos tavallinen kivi olis yhtä harvinaista kun kulta nyt ja kulta taas yhtä yleistä kun tavallinen kivi nyt. Mutta miks USA stratoissa ei käytetä lehmusta kun se on näköjään paras soitinpuu?

Sen takia että niissä käýtetään sitä mikä on halpaa siellä missä ne tehdään.Edullisen hinnan takia se Leo sitä leppää alkoi alunperinkin käyttää eikä sen sointiominaisuuksien takia. Fender-"asiantuntijana" sinun pitäisi paremmin tietää että useimmat Fenderin alkuperäisistä rakenne- ja rakennusaineratkaisuista perustui edullisiin valmistuskustannuksiin eikä parhaisin mahdollisiin sointiominaisuuksiin.

Kukaan ei osta kitaraa noin, muuten fenderit ja gibsonit ei ikinä menis kaupaks. Lavassa lukeva merkki vaikuttaa suurimman osan ostopäätökseen sanoit sitten mitä vaan

Aivan, näinhän se on, mutta onko tuo ostajan vai myyjän etu? Sinä näytät olevan näitä aivopestyjä logontuijottajia joille mitkään järkiperusteet ei riitä ratkaisujen tekoon vaan aina tarvitaan jotain uskonnollisluoneista fanaattisuutta pohjalle.

Aivan uskomatonta skeidaa. Säkin olet omassa fender plussassas maksanu fender merkkilisän.

Ehkä näin onkin, mutta hän on siitä jotain oppinut.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
askomiko
04.09.2003 13:42:58
Tähän kommenttiin on aivan pakko huomauttaa, että vaihdoin plussan rungon ilmeisesti japanilaisvalmisteiseen fendärin runkoon, (en tiedä varmaksi, kun ei siinä missän lue, ja toisin kuin GipsyGybsy, en tunnista sitä hajusta ja painosta). Ja sointi parani varsin reilusti. :)
Gypsy
04.09.2003 13:44:28 (muokattu 04.09.2003 13:53:08)
Fender-"asiantuntijana" sinun pitäisi paremmin tietää että useimmat Fenderin alkuperäisistä rakenne- ja rakennusaineratkaisuista perustui edullisiin valmistuskustannuksiin eikä parhaisin mahdollisiin sointiominaisuuksiin.

Mä en ole missään välissä sanonu olevani asiantuntija. Ja kyllä mä ton fendereistä tiesin. Siitä kuitenkin on tullu se saundi, mikä fender stratossa on ja lehmus ei aja samaa asiaa. Ja minä olen puhunu Usa straton soinnista, ja TE olette sanonu, että japanilainen soi paremmin kun usa. Ja usassa valmistetut on paskoja ja niin edelleen

PeteH, tästä ihan selvästi näkee, että sä vaan haluat kinata asioista

ja toisin kuin GipsyGybsy, en tunnista sitä hajusta ja painosta

Ja minä olen gypsy, en gibsy. Ja toi hajujuttu on ihan selvää riidanhaastamista. Tule mun ovelle

Ja muuten, miinusta tulee siihen tahtiin, että mä rupeen paineleen ihan vitusti niitä kohta teille. Mua ne ei haittaa mutta teidän mielestä niillä näköjään on vaikutusta niin taidanpa kohta alottaa
J.Granö
04.09.2003 13:49:51
eli kertokaa onnistuuko tämä:omistan japsi stratocasterin joka on maalattu uudestaan ammattilaisella helkkarin hienoksi, mutta kaula on hieman väärä ja ajattelin että onnistuisikohan jos ostais siihen halvalla jostain jenkkikaulan, jossa lukee että made in usa ja veisi sen soitinliikkeeseen niin siitähän sais paljon enemmän vaihdossa jos porukka luulisi että se on jenkki. siihen vois vielä pultata kiinni jenkkilevyn (johon tulee kaulan pultit)..

veisi sen jollekkin myyjälle joka soittaa koskettimia niin voin vaikka vannoa että jos vaihtaa siihen vielä uudet kielet niin ei varmaan erota onko se jenkki vai japsi..

Oletko mustalainen? -jos olet niin sitten ymmärrän sairaiden aivojesi tuotoksia, jos et niin sitten en ymmärrä.
madu
04.09.2003 13:52:30
Turhaa on mielestäni väittely japski, mexico vastaan usa Fender.

Faktaa siis on se, että Japani ja Mexico mallit ovat halpisversioita USA mallista eli puuosat, mikit, jne. eivät ole välttämättä alkuperäisen Usa Fenderin mukaisia. Se on sitten kokonaan eri asia jos joku tykkää enemmän Japski stratosta ku Jenkki koneesta. Ihan mielipide asia ja naurettavaa väitellä siitä. Jos menet kauppaan ja tykkäät japsista enemmän niin miks ihmeessä ostaisi Usan? Jos taas Usa tuntuu paremmalta niin, go for it. Yleensä aidon jenkin omistajilla on tarve mollata japski/mexico stratoja ja taas japsi/mexico stratojen omistajat ovat fanaattisesti sitä mieltä, että ovat yhtä hyviä kuin aidot ellei parempia. No tästähän ei pitkälle pääsee... :)
Gypsy
04.09.2003 13:54:21 (muokattu 04.09.2003 14:06:31)
Ihan mielipide asia ja naurettavaa väitellä siitä. Jos menet kauppaan ja tykkäät japsista enemmän niin miks ihmeessä ostaisi Usan?

Mutta yritä nyt hyvä mies ymmärtää, että säkään et halua maksaa japsista usan hintaa. Ethän?

Faktaa siis on se, että Japani ja Mexico mallit ovat halpisversioita USA mallista eli puuosat, mikit, jne. eivät ole välttämättä alkuperäisen Usa Fenderin mukaisia.

Ja just näin. Nyt tulee järkipuhetta.Mutta Eihän kukaan halua myöskään maksaa USA standard straton halpisversiosta usan hintaa

kaupanteon hetkellä asiakas tutustuu tuotteeseen ja ostaa sen jos hinta/laatu suhde on kohdallaan

ja tähän lisäisin vielä. Niin, näinhän ne omaisuuden maksavat vintage stratotkin käy kaupaks. Hinta/laatusuhde niissä peleissä on mitä paras

Ja lisää järkipuhetta tarvitaan.

Ja toi nilkki kuka tän ketjun alotti, pisti otsikokskin Pienimuotoinen huijaus. Ja nyt väittää että siinä ei edes ole mitään huijausta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)