Mustikkamuffinssi 19.03.2006 12:56:37 | |
---|
A Change of Seasons on paras. Scenes on toiseksi paras. Sitten tulee Awake. Muut ei olekkaan sitten niin erikoisia, vaikka kyllä kaikilta levyilta pari hyvää biisiä löytyy. Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is.
kalamies#45 >-)))> |
bedlam 19.03.2006 13:14:09 (muokattu 19.03.2006 13:18:18) | |
---|
Kyllä se on Scenes From A Memory. Minulle tuo levy oli ilmestyessään kauhea pettymys. Ei yhtään mieleenjäävää juttua koko levyllä. 6DOIT tuntuikin ilmestyessään ehkä paremmalle kuin mitä oikeasti onkaan, koska petrasi tuosta edeltäjästään roimasti. http://www.mikseri.net/kiasma |
Petrukki 19.03.2006 13:18:22 | |
---|
Huono levy on tuo, yksikään melodia saatika biisi ei mieleen jäänyt. Kyllä se tämän uusimman pohjanoteerauksen silti päihittää. Voi helvetti. Scenes on yksi parhaista levyistä ikinä! Tämä on siis yleinen mielipide, ei pelkästään minun. Komppaus ei lopu! |
bedlam 19.03.2006 15:27:08 (muokattu 19.03.2006 15:31:12) | |
---|
Voi helvetti. Scenes on yksi parhaista levyistä ikinä! Tämä on siis yleinen mielipide, ei pelkästään minun. Yleinen mielipide että Scenes on yksi parhaista levyistä ikinä? Mitenkä olet tämän "yleisen" mielipiteen mitannut? Vai tarkoititko kuitenkin DT-fanittajien keskuudessa yleinen mielipide? M.A.Numminenhan on joskus tokaissut, että suuren yleisön musiikkimakua ei koskaan voi tarpeeksi aliarvioida. Minusta Scenes on todella tylsä ja sävellyksellisesti mitäänsanomaton levy, ihan sama mitä muut ajattelevat. Välityö FII- ja 6DOIT-levyjen välissä. http://www.mikseri.net/kiasma |
Petrukki 19.03.2006 15:36:58 (muokattu 19.03.2006 15:40:23) | |
---|
Yleinen mielipide että Scenes on yksi parhaista levyistä ikinä? Mitenkä olet tämän "yleisen" mielipiteen mitannut? Vai tarkoititko kuitenkin DT-fanittajien keskuudessa yleinen mielipide? Lähinnä progemetallin fanien keskuudessa. Scenes on oikeasti paras progemetallilevy ikinä. Kaikki ei välttämättä pidä, mutta ainakin progressiivisen metallin ystäville tuo levy on "pakollinen". Komppaus ei lopu! |
bedlam 19.03.2006 15:53:52 (muokattu 19.03.2006 16:15:12) | |
---|
Lähinnä progemetallin fanien keskuudessa. Scenes on oikeasti paras progemetallilevy ikinä. Kaikki ei välttämättä pidä, mutta ainakin progressiivisen metallin ystäville tuo levy on "pakollinen". Kyllä minä monestakin progemetallilevystä tykkään, mutta en tuosta. Eniten mua kaiketi levyssä ärsytti se, että joka toisessa biisissä lainaillaan alkuperäisen Metropolisin melodioita ja riffejä. Ekalla kuuntelulla se oli ihan hauskaa, mutta sen jälkeen tajusin että levyn kaikki hyvät jutut ovatkin juuri vanhan kierrätystä. http://www.mikseri.net/kiasma |
a-ksu 19.03.2006 19:54:26 | |
---|
Lähinnä progemetallin fanien keskuudessa. Scenes on oikeasti paras progemetallilevy ikinä. Kaikki ei välttämättä pidä, mutta ainakin progressiivisen metallin ystäville tuo levy on "pakollinen". Joo no onhan tää totta sinällään että melkein suurin osa sanoo Scenes From A Memoryn kysyttäessä hyviä/loistavia progemetallilevyjä. Jokaisella on kuitenkin oma mielipide, mutta mun mielipide on että SFAM on sekä paras progemetallilevy, että myös paras koskaan tehty levy. |
V Aalto 19.03.2006 20:56:23 | |
---|
Scenes From A Memoryssa on ainakin typerät ne "ohjeet". Hyvin vähän olen levyä kuunnellut, mutta nuo syövät mielenkiintoa inhasti. Miten mahtavat fanit suhtautua näihin? |
Kimmo72 19.03.2006 21:13:05 | |
---|
Scenes From A Memoryssa on ainakin typerät ne "ohjeet". Hyvin vähän olen levyä kuunnellut, mutta nuo syövät mielenkiintoa inhasti. Miten mahtavat fanit suhtautua näihin? Positiivisesti. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
bedlam 19.03.2006 21:20:50 (muokattu 19.03.2006 21:22:09) | |
---|
Aloittelin tuossa kuuntelemaan kyseistä lättyä vuosien jälkeen, josko mielipide olisi muuttunut ja korville hyökkäsi ensimmäisenä karsea tuotanto. Miten nuo rummut ja varsinkin pellit on voitu sössiä noin perseelleen? Overturesta en tykännyt edelleenkään siksi, että se kierrättää vain kymmenen vuotta vanhoja melodioita uudestaan mutta se ensimmäinen laulettu viisu oli yllättävänkin toimiva. Kai tuo pitää sitten kokonaan pyöräyttää. http://www.mikseri.net/kiasma |
Dzouney 20.03.2006 01:49:13 (muokattu 20.03.2006 01:50:40) | |
---|
Edelleenkin: Metropolis 2000 - Scenes from a Memory on tehty Metropolis part I:n jatko-osaksi; lainaukset ovat tarkoituksellisia/revisited-henkisiä. SFAM on jäänyt harmillisen vähälle huomiolle omalta osaltani, koska en ole vielä löytänyt tarpeeksi aikaa syventyäkseni kunnollisesti itse kokonaisuuteen. Sen verran, mitä olen ehtinyt kuunnella, olen kyllä pitänyt; levy ei vain ole vielä "auennut" vähäisten kuuntelukertojen takia. SDOIT:ilta itselle iski eniten The Great Debate mahtavasti kasvavalla introllaan. Itse SDOIT kuuluu myös suuriin suosikkeihini, kuten myös Glass Prison, mutta viimeisin "kolahdus" levyltä on tullut Disappear:ista; äänimaailma on vain jotenkin.. jotain.. Tällä hetkellä kuuntelun alla on FII, joka on kyllä ollut omalla tavallaan virkistävää aiemmin kuuntelemieni DT:iden ohessa (kronologisesti: I&W, Awake, SDOIT, COS, SFAM, TOT, Octavarium, FII). Erityisesti Peruvian Skies (!!), Hollow Years ja New Millenium ovat iskeneet kovaa. Poiketakseni DT:n pohjimmaiseen kiistelyyn, pidän itse sekä Rudessin että Mooren panoksista DT:n tuotantoon hyvin paljon omilla tavoillaan. Miekkosten musiikilliset "tunnelmat" kulkevat kohtalaisen erilaisia polkuja, mutta en ole kyennyt vetämään rajaa suuntaan tahi toiseen, kumman kädenjälki tuotoksissa olisi ollut parempaa tai huonompaa; molemmat ovat mahtavia! Sherinianin panos DT:ssä ei kuitenkaan ole mielestäni aivan yltänyt edellämainittujen tasolle, vaikkakin hyvältähän sekin kuulostaa. Hard to see the dark side is.. < ' ',> |
bedlam 20.03.2006 09:44:52 (muokattu 20.03.2006 09:45:43) | |
---|
Edelleenkin: Metropolis 2000 - Scenes from a Memory on tehty Metropolis part I:n jatko-osaksi; lainaukset ovat tarkoituksellisia/revisited-henkisiä. Luulisin, että kaikki tuon ovat ymmärtäneet. Levyn nimikinhän on Metropolis pt II. SDOIT:ilta itselle iski eniten The Great Debate mahtavasti kasvavalla introllaan. Itse SDOIT kuuluu myös suuriin suosikkeihini, kuten myös Glass Prison, mutta viimeisin "kolahdus" levyltä on tullut Disappear:ista; äänimaailma on vain jotenkin.. jotain.. The Great Debate ja Disappear ovat myös omat suosikkini kyseiseltä levyltä. Tällä hetkellä kuuntelun alla on FII, joka on kyllä ollut omalla tavallaan virkistävää aiemmin kuuntelemieni DT:iden ohessa (kronologisesti: I&W, Awake, SDOIT, COS, SFAM, TOT, Octavarium, FII). Erityisesti Peruvian Skies (!!), Hollow Years ja New Millenium ovat iskeneet kovaa. Tuon levyn Lines in the Sand on mielestäni kenties DT:n paras yksittäinen biisi Space-Dye Vestin ohella. Kyseinen viisu on harvinainen bändin tuotannossa siinä mielessä, että siinä on oikeasti Meininkiä. Varsinkin kertosäkeessä, jossa King's X-vokalisti tuo vielä mukavaa rosoisuutta mukaan. Ja tärkeintä on tietenkin, että sävellys toimii alusta loppuun, huolimatta biisin pituudesta. http://www.mikseri.net/kiasma |
arppah8 20.03.2006 09:45:43 | |
---|
Minulle tuo levy oli ilmestyessään kauhea pettymys. Ei yhtään mieleenjäävää juttua koko levyllä. 6DOIT tuntuikin ilmestyessään ehkä paremmalle kuin mitä oikeasti onkaan, koska petrasi tuosta edeltäjästään roimasti. Mulle kävi vähän samalla tavalla. En kyllä sentään sanoisi, ettei levyltä löydy yhtään mieleenjäävää juttua, mutta tylsä levy yhtä kaikki. 6 Degreesin ykköslätty sen sijaan toimi ja toimii yhä pirun hyvin. Munsta=) ...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
juuso a 20.03.2006 12:28:29 | |
---|
Mulle taas Scenes From A Memory kolahti todella kovaa. Siinä kun oli onnistuttu yhdistelemään heavyä ja poppista tarpeeksi melenkiintoisesti progressiivisellä twistillä. Kuulosti ihan sille DT:lle jota Images & Words oli ja Jordan Rudes kuulosti uskomattoman hyvältä Derek Sheridianin jälkeen.. Mutta mitenkäs sitten kävikään Six Degreesin jälkeen? Nuo pari uusinta levyä, varsinkin toi Octavarium on ihan kummallisia. Kuulostaa kyllä DT:lle, mutta jotenkin liian teennäiselle. Sama pätee Train Of Thoughtiin. Oikeastaan paras julkaisu DT:ltä pitkään aikaan on ollut tämä uusin liveDVD. "The only thing Columbus discovered was that he was lost! " |
Kyllä se Scenes form a memory on minusta myös vähän tyhjän oloinen. Oikeastaan se on ihan hyvä kokonaisuutena mutta siinä ei ole hyviä yksittäisiä biisejä. Periaatteessa part I:lle voisi antaa arvosanaksi 8 ja part II onkin sitten aika turhaa täytettä. Nykyaikainen DT ei oikein ole kolahdellut minulle ikinä. Train of toughtissa pari hyvää riffiä ja sepä siitä sitten. Kuten As I am. Ihan menevä alkuriffi mutta biisi on vähän tylsä. Ja se soolo. Ihan mauton räpellys. Eivät ole yltäneet minusta pitkään aikaan change of seasonsin kaltaiselle nerokkaalle sävellykselle. Biisinä COS on minusta juuri sitä mitä DT:n pitäisikin olla. Images & Words ja Awake ovat ilmiömäisen hyvää työtä myös, joskin vähän puhkikulutettuja jo. Falling into infinity on ehkä aavistuksen aliarvostettu levy. Onhan siinä hienoja biisejä. Parhaimpana Lines in the sand ja Peruvian skies. Sitten hollow years ja vaikka Anna Lee. Sanompa vaan että 90-luku on parhautta. |
Petrukki 20.03.2006 14:57:23 (muokattu 20.03.2006 14:58:18) | |
---|
Sanompa vaan että 90-luku on parhautta. Nojoo, onhan DT:n taso laskenut. Ei se kuitenkaan tarkoita ettei tämän vuosituhanteen puolella tehdyt levyt olisi mitenkään huonoja. Scenes parhaimpana ja Octavarium toiseksi parhaimpana. Heti I&W:n jälkeen. Onko muuten kukaan samaa mieltä, että Octavarium olisi DT:n parhaimmistoa? Ja pitääpä tuo Change of Seasons ostaa... kun niin hehkutettu on. Komppaus ei lopu! |
Strutsi 20.03.2006 15:06:29 | |
---|
Ja pitääpä tuo Change of Seasons ostaa... kun niin hehkutettu on. Niin... Biisi on mielettömään hyvä mutta siinähän ei muita DT:n omia olekaan. Kaksi Viimeistä Coveria minusta ihan hyviä. Led Zeppeliniä ja Medley. Eltonit ja purplet kuulostavat vähän ikävältä. Change of seasons -biisi ei heti auennut mutta kyllä se minusta on kevyesti DT:n paras |
gorgonoidi 20.03.2006 15:53:23 | |
---|
Onko muuten kukaan samaa mieltä, että Octavarium olisi DT:n parhaimmistoa? Itse sanoisin että se on kolmenneksi paras DT levy. Kyllä se on siis parhaimmistoa. Vain I&W, Awake on yltänyt tätä paremmaksi. Toisaalta edellä mainittujen levyjen ja Octavariumin välillä on silti tapahtunut roima tason pudotus. Metropolis Pt2 on se neljänneksi mieluisin ja tämän jälkeen COS kunnes näiden levyjen jälkeen DT ei enää ole yllättänyt. Joka tapauksessa suosikki yhtyeitäni. |
musatuukka 21.03.2006 15:42:31 (muokattu 21.03.2006 15:43:59) | |
---|
Onko muuten kukaan samaa mieltä, että Octavarium olisi DT:n parhaimmistoa? Itse sanoisin että se on kolmenneksi paras DT levy. Kyllä se on siis parhaimmistoa. Vain I&W, Awake on yltänyt tätä paremmaksi. Toisaalta edellä mainittujen levyjen ja Octavariumin välillä on silti tapahtunut roima tason pudotus. Metropolis Pt2 on se neljänneksi mieluisin ja tämän jälkeen COS kunnes näiden levyjen jälkeen DT ei enää ole yllättänyt. Joka tapauksessa suosikki yhtyeitäni. Minusta DT on pysynyt hyvin monipuolisena bändinä ja tehnyt progemetalli-konseptin sisällä monennäköistä materiaalia.Ehkä akustinen levy voisi olla se seuraava juttu :) tai vaikka akustisen livekeikan äänitys, joita kyllä varmasti Bootleg markkinoilla on liikkeellä hurjasti. Ainut mikä risoo tällä hetkellä on tuo Petruccin kitaransoitto ,josta puuttuu semmone coolius,värikkyys ja pieni improvisaatio hakuisuus. Ainakin kun katsoo tuota Budokan-DVD:n soolottelua niin tulee pakosti ikävä sitä petruccia ,joka soittelee siinä omalla Rock Disciplinellä aivan uskomattoman hienosti ja tunnelmallisesti. Jazz se on saatanan musiikkia! |
a-ksu 21.03.2006 21:07:12 | |
---|
Onko muuten kukaan samaa mieltä, että Octavarium olisi DT:n parhaimmistoa? Minä olen. Levyllä on mielestäni vain yksi huono biisi: 'The Answer Lies Within', joten ei todellakaan ole mielestäni huonosta levystä kyse. Arvosanana antaisin 4½/5, ja sijoittaisin DTn levyistä kuudenneksi. Voi siis päätellä että pidän DTn tuotannosta ja paljon ;) Oma DT top5: 1. SFaM 2. Awake 3. I&W 4. 6DOIT 5. ToT |