Aihe: Midiklikki Cubase SX 2
1
Ben_D
20.03.2006 10:29:04

Ensi viikolla studioon. Olen nauhottanut demoskitat himassa klikin kanssa, mutta nyt pitäis vielä saada studiolle midiklikki. Miten mä saan tollasen duunattua Cubasella? Jotain tekemistä Tempo Trackin kanssa?
Fierce...Speedmetal Helsinki...
cubasisti
20.03.2006 10:57:00
Mikä midiklikki? Kuka sanoi että pitää olla "midiklikki"? Voisikohan ko. henkilö mahdollisesti pystyä täsmentämään, mitä tarkoitti. Jotenkin tuntuisi, että se olisi järkevämpi vaihtoehto kuin se, että N kpl ihmisiä täällä foorumilla pähkäilee X tuntia, että mitähän se oikein tarkoittaa.
Deadline tekee mestarin.
cubasisti
20.03.2006 11:50:10
Joo en ymmärrä. Mitä sen MIDI-tiedoston pitäisi sisältää? MIDI-nuotti joka iskulle? Tempokartta? Mitä tiedostolla on tarkoitus tehdä? Onko sulla tempo- ja tahtilajimuutoksia?

Onko se klikki mukamas tällä hetkellä audioraitana?? Miksi ihmeessä. Millä olet tehnyt sen audioraidan? Jos olet käyttänyt Cubasen "MIDI Click"-toimintoa, niin ei sulla ole olemassa audioraitaa eikä sen paremmin MIDI-raitaa. MIDI Click nakuttaa itsekseen lennossa, eikä siitä synny mitään raitaa.

Jos haluat viedä projektin ProToolsiin, niin eksportoi projektista MIDI-tiedosto Export-toiminnolla.

Jos tosiaan haluat mukaan MIDI-nuotteja, niin sun pitää tehdä sellainen MIDI-raita, jossa on joka iskulla nuotti. Jos haluat klikin myös audiona, niin laita klikkiraita ohjaamaan vaikka LM-7:aa ja eksportoi ko. VST-instrumentin kanava audioraidaksi.
Deadline tekee mestarin.
kivi
20.03.2006 12:01:22
Ensi viikolla studioon. Olen nauhottanut demoskitat himassa klikin kanssa, mutta nyt pitäis vielä saada studiolle midiklikki. Miten mä saan tollasen duunattua Cubasella? Jotain tekemistä Tempo Trackin kanssa?

Saat tollasen duunattua luomalla midiraidan jossa on tasaista kilkatusta, tai mitä nyt klikiksi haluatkaan.

Toinen mahdollinen vaihtoehto olisi vain kirjoittaa alkuperäisen session tempo muistiin, ja laittaa se sessiotempo sitten siellä studiolla samaksi, ja studion koneesta klikki päälle
:-)
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
cubasisti
20.03.2006 12:25:00
Ei kun kysymyksestä päätellen tässä on kyse progesta, jossa tempo ja tahtilaji vaihtuu vähintään kolmen sekunnin välein. Alussa on hillitön rubato-osa, jota seuraamaan temporaita on mapattu aikaa ja vaivaa säästämättä.
Deadline tekee mestarin.
Ben_D
20.03.2006 12:59:58 (muokattu 20.03.2006 13:15:31)

Ei kun kysymyksestä päätellen tässä on kyse progesta, jossa tempo ja tahtilaji vaihtuu vähintään kolmen sekunnin välein. Alussa on hillitön rubato-osa, jota seuraamaan temporaita on mapattu aikaa ja vaivaa säästämättä.

Äläpäs viisastele. Vi**t se mitään progea ole. Kiven vastaus ajoi asian, mutta näsäviisastelu nyt ei auta yhtään. Kaikki näet eivät ole studiovelhoja. Mä pääasiassa menen sinne studioon soittamaan ja joku muu hoitaa tämän teknisen puolen. Himassa tehty demokitara vaan nopeuttaa hommia.

Demoskitta on tehy rumpalia varten niin, että vasemmalla on kitara ja oikeella klikki. Olen tehnyt kolmannen osapuolen softalla molemmat ja importannut audioraidoiksi Cubaseen.
cubasisti
20.03.2006 14:28:17
Jos sulla kerran on jo audiona klikki Cubasessa, niin viet sen sinne studioon kitararaidan kaverina ja unohdat midiklikit.
Deadline tekee mestarin.
Ben_D
20.03.2006 14:53:34

Jos sulla kerran on jo audiona klikki Cubasessa, niin viet sen sinne studioon kitararaidan kaverina ja unohdat midiklikit.

No näinhän se olis yksinkertasinta tehdä...pistin studiolle mailia ja kysyin, että mikä on hommannimi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)