MasterOfPuppets 17.03.2006 12:32:01 (muokattu 17.03.2006 12:32:34) | |
---|
Terewe, Onko kellään tietokone käytössä aktiivisia studio monitori kaiuttimia? Ilmeisesti äänen laatu pitäisi olla paljon parempi kuin tietokoneen peruskaiuttimissa? Minkälaisia kokemuksia on? |
Sinap 17.03.2006 13:48:07 | |
---|
Terewe, Onko kellään tietokone käytössä aktiivisia studio monitori kaiuttimia? Ilmeisesti äänen laatu pitäisi olla paljon parempi kuin tietokoneen peruskaiuttimissa? Minkälaisia kokemuksia on? Jos ostaa viidellä kympillä tai viidellä sadalla, eron pitäisi huomata. Jos ei huomaa, kannattaa valita halvempi vaihtoehto. Mulla on nettikone ihan minireteoissa kiinni. Genelecejä ei viitti käyttää mp3 kihinän kuunteluun. "Siinähän se tuubi onkin." |
Soolokitaristi 17.03.2006 14:24:27 | |
---|
Ei ole olemassa "tietokonekaiuttimia" tai "studiokaiuttimia" on olemassa vaan hyviä ja huonoja kaiuttimia. |
sieniesko 17.03.2006 14:46:09 (muokattu 17.03.2006 14:46:20) | |
---|
Itselläni on behkun truthB2030A:t tietokoneen "monitoreita". Toimii pelikäytössä,että miksaus käytössä...erittäin jees. |
Nelikielipiru 17.03.2006 16:50:36 | |
---|
Mulla on nettikone ihan minireteoissa kiinni. Genelecejä ei viitti käyttää mp3 kihinän kuunteluun. Mulla on kanssa kone stereoissa kiinni mutta mun on pakko kuunnella mp3 kihinää gensuilla koska ne on ainoot mitä mulla on, välillä on oikeesti todella kypsää mutta onneksi nuo n. 300 cd levyä toimii.. =) Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
ile.pop 17.03.2006 20:50:39 | |
---|
Mulla on kanssa kone stereoissa kiinni mutta mun on pakko kuunnella mp3 kihinää gensuilla koska ne on ainoot mitä mulla on, välillä on oikeesti todella kypsää mutta onneksi nuo n. 300 cd levyä toimii.. =) mul on kans 1029 täs nettikoneessa ja huonontimena välissä berun bca2000 On guuluu... |
steven 17.03.2006 21:25:38 | |
---|
Kyllä kannattaa hommata tarpeidesi ja budjettisi mukaiset aktiivikajarit tietskariisi. Yleensä koneiden (tai nyttöjen) mukjana tulee sellaisia purkkeja, että niihin ei kannata edes virtaa kytkeä. Kertokaapa vielä miksi ei Genelec sovellu MP3 kuunteluun - onko ne siis NIIN paskat kajarit vai onko niissä joku MP3 suodatin/esto ;-) ? Ei kai kuaan pakkaa mp3:ia potaskaksi näinä kiintolevyn hintojen aikoina... |
Sinap 18.03.2006 04:21:47 | |
---|
Kertokaapa vielä miksi ei Genelec sovellu MP3 kuunteluun - onko ne siis NIIN paskat kajarit vai onko niissä joku MP3 suodatin/esto ;-) ? Ei kai kuaan pakkaa mp3:ia potaskaksi näinä kiintolevyn hintojen aikoina... Jos ei tunnista mp3 kihinää, ni tuskin kannattaa mainita sanaa genelec. "Siinähän se tuubi onkin." |
steven 18.03.2006 09:54:58 | |
---|
Just joo. No, ei ole genelekkejä ´himassa ja tuskin tuleekaan, mut ei ole myöskään huonolaatuisia mp3:sia. Itse pakkaan sen verran, että ei varmasti lähde yhtäkään korvin kuultavaa bittiä pois. Tietty laatuun ei voi vaikuttaa jos lataa jonkun toisen tekemiä mp3:ia... |
kjh 20.03.2006 10:43:33 | |
---|
No ainakin minä kuuntelen Genelec 8030:n kautta myös mp3:sia. Yritin joskus vertailla 256kbit VBR mp3 filejä alkuperäisen CD:n kanssa, ja ainakaan minun korvillani ei ihmeempää eroa kuulunut. |
No ainakin minä kuuntelen Genelec 8030:n kautta myös mp3:sia. Yritin joskus vertailla 256kbit VBR mp3 filejä alkuperäisen CD:n kanssa, ja ainakaan minun korvillani ei ihmeempää eroa kuulunut. Tottumiskysymys. Viikonlopun kun tekee studiolla hommia kuunnellen 24bit filejä ni ämppäreiden kihinän kuulee helposti. Kun taas saastuttaa korviaan ämppäreillä, ei eroa toiseen suuntaan huomaa. "Siinähän se tuubi onkin." |
Jumina5/6 21.03.2006 05:02:06 | |
---|
Tottumiskysymys. Viikonlopun kun tekee studiolla hommia kuunnellen 24bit filejä ni ämppäreiden kihinän kuulee helposti. Kun taas saastuttaa korviaan ämppäreillä, ei eroa toiseen suuntaan huomaa. Eli siis ei kannattaisi kuunnella cd-levyjäkään? Kyllähän 16/44.1 saastuttaa korvia verrattuna 24/96:seen? Kunnon kääntäjä ja 256-320kbit, niin ei ne nyt enää kummemmin kihise. Tai noh, kultakorviakin on tietty erilaisia. Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska? |
Sinap 21.03.2006 11:58:49 | |
---|
Eli siis ei kannattaisi kuunnella cd-levyjäkään? Kyllähän 16/44.1 saastuttaa korvia verrattuna 24/96:seen? Jokainen päättää, mikä on "saastetta" itselleen. Mulla se riippuu siitä tottumisesta. Kyllä niiden 24bit/44,1 kuuntelu on cd-tasoon verrattuna aivan erilaista. Mutta se johtuu enemminkin äänitysteknisistä syistä. Esim dynamiikka on tallella ja kirkkauksia ei ole masteroinnilla vielä ylikorostettu. Taas, jos viikon jumittaa kotona ilman hommia, noiden ministereoidenkin saundia alkaa hiljalleen digata. Kunnon kääntäjä ja 256-320kbit, niin ei ne nyt enää kummemmin kihise. Tai noh, kultakorviakin on tietty erilaisia. Kuulomuisti on lyhyt. Jos käännät kirkkauksia -5 db ja kuuntelet minuutin, käännät takaisin, se kuulostaa ylikirkkaalta, vaikka juuri minuutti sitten diggailit. Ite törmään netissä vain medioiden kääntämiin pakkauksiin ja siirtonopeuksien takia ne on yleensä suht kovasti pakattuja. Tämän takia ministereot nettikoneella riittää minulle. "Siinähän se tuubi onkin." |
Jumina5/6 21.03.2006 20:05:05 | |
---|
Ite törmään netissä vain medioiden kääntämiin pakkauksiin ja siirtonopeuksien takia ne on yleensä suht kovasti pakattuja. Joo, totta kyllä. Ja kyllähän 'täältä päästä' verkkoa löytyisi useimmiten kaistaa, mutta sitten jos pitää servereillä vielä nopeus riittää, kun 100 ihmistä vetää/kuuntelee yhtäaikaa... Tulee halvemmaksi pakata tavara pienemmäksi kun tarvii vuokrata vähemmän kaistaa/hitaampi serveri sieltä toisesta päästä. Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska? |
askomiko 22.03.2006 18:26:28 (muokattu 22.03.2006 18:29:50) | |
---|
Ilmeisesti äänen laatu pitäisi olla paljon parempi kuin tietokoneen peruskaiuttimissa? Eihän niissä mitään eroa ole, koneen mukana tulevilla 2000w saippuarasioilla ja huonoilla 100w Geneillä. Minen ainakaan huomaa yhtään mitään! :) Miullon Mackiet, hoitaa koneen, CD-soittimen ja televis.. eikun eihän mulla televisioita ole.. ;) No kuitenki, ääntä tulee. Radiona on Tivolin pöytäradio, se on söpö. Tahdon bändiisi soittamaan.
Lyyhyssä kulkeva laiska pitkätukka, joka asuu äitinsä luona ja on luotettavista tahoilta kuultuna ja tilastollisista syistä myös liimanhaistelija, varas, narkomaani, eläimiinsekaantuja, pyromaani ja homo. |
steven 22.03.2006 20:25:59 (muokattu 22.03.2006 20:27:55) | |
---|
No joo, kyllähän laatu aina kuuluu, varsinkin jos on hyvä kuulo. Ajattelin tuota lähinnä, että on hieman ristiriitaista, jos joku investoisi yhtään kyseenalaistamatta laadukkaisiin monitoreihin paljon rahaa ja samaan hengenvetoon warettaisi laittomia ja huonolaatuisia mp3;sia p2p verkoista. Tietty monitorit varmaan etupäässä hankitaan omien tuotosten monitorointiin. |
Sinap 22.03.2006 20:36:59 | |
---|
Ajattelin tuota lähinnä, että on hieman ristiriitaista, jos joku investoisi yhtään kyseenalaistamatta laadukkaisiin monitoreihin paljon rahaa ja samaan hengenvetoon warettaisi laittomia ja huonolaatuisia mp3;sia p2p verkoista. Kyllä...vähän kuin pyyhkisi perseensä setelillä. "Siinähän se tuubi onkin." |
Mikael 22.03.2006 20:55:54 | |
---|
Miul on täs kotitietskarissa Genelecin 2029A -suuttimet. Kivat ovat. Siitä mistä aita on matalin... |