Aihe: Casio Privia?
1 2
Eriador
15.03.2006 10:42:17
Olen hommaamassa uutta sähköpianoo, lähinnä keikkakäyttöön. Pikaisen katsastuksen perusteella Casio Privia-sarja on hinta-laatusuhteeltaan melko OK. Olen kuitenkin aina aikaisemmin huomannut että Casio tekee vain hyviä taskulaskimia ja rannekelloja.
Mielipiteitä, kannattaako hommata, vai olisiko parempia yhtä edullisia vaihtoehtoja? Rolandin saundeista olen tykännyt, tuppaa vaan maksamaan..

- Kompaktia, edullista, hyvällä pianokoskettimistolla ja -saundilla varustettua stagepianoo vailla.
1+2=3?
Eriador
15.03.2006 11:54:52
Lisäys: amatööri-pro-tason soittajasta kyse, eli ei mitään aloittelija-lelupianoo... :) köyhällä muusikolla varaa vain edullisiin laitteisiin.
1+2=3?
baron
15.03.2006 12:08:44

Lisäys: amatööri-pro-tason soittajasta kyse, eli ei mitään aloittelija-lelupianoo... :) köyhällä muusikolla varaa vain edullisiin laitteisiin.

12 kilosia ja hinta 500-600 euroa.
Pakko olla joku vika, en vaan keksi mikä.
My name is Baron, Sir Baron.
Fuzzy Boner
15.03.2006 12:10:57 (muokattu 15.03.2006 12:14:08)
Niin... Mun mielestä kannattais satsata (jos mahdollista) enemmän fyrkkaa ja ostaa kerralla parempi joka kestää pidempään. En kyllä Casiota hommaisi keikkakäyttöön varsinkaan. Olen Priviaa kokeillu eikä miellytä kyllä... Tietysti riippuu millainen soittaja olet ja mitä juttuja vaadit. Oon erimieltä siitä että halvalla kannattaa hankkia.. Mun mielestä kannattaa hommata kunnon soitin (tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi)
MÖLLISTY
Eriador
15.03.2006 12:35:07
muakin on hieman epäilyttänyt toi Casion hankinta. monipuolista laitetta en tarvii koska on jo tritonin työasema. riittää että hyvä piano, rokkiurku ja mahd. cembalosaundi. ja pitäs olla transponointisäätö. myös kompakti. jos saa 6 oktaavisena ni se riittää, 7 en tarvitse välttämättä. ei tarvii mitään hienouksia kuten 32 tuumasta kosketusnäyttöö..
ehdottakaa jotain edullista, max. 1200€. "kun ei rahat riitä, jukulauta" lauloi Irwin.
1+2=3?
baron
15.03.2006 12:54:46

Mut hirtetään kun mä tungen tän joka paikkaan mutta Yamaha P-90.
Fuzzy Boner
15.03.2006 13:33:39
Mut hirtetään kun mä tungen tän joka paikkaan mutta Yamaha P-90.

Se on ihan oorait. Parempi ku toi Privia..
MÖLLISTY
garyfey
15.03.2006 14:12:51 (muokattu 15.03.2006 14:14:11)
Se on ihan oorait. Parempi ku toi Privia..

Ja kalliimpi...

Itse en ostais mitään sähköpianoa vaan masterkiipparin ja kunnon modulin.
Määrämittaista kehiin!
baron
15.03.2006 14:14:35

Ja kalliimpi...

Mahtuu hyvin tohon ilmoitettuun 1200 rajaan.
Fuzzy Boner
15.03.2006 14:15:55 (muokattu 15.03.2006 14:16:17)
Ja kalliimpi...

Itse en ostais mitään sähköpianoa vaan masterkiipparin ja kunnon modulin.

Ei taida hirvittävän paljon kalliimpi olla? Käytettynäkin voi löytyä puoli-ilmasena.

Mä jostain syystä diggailen just koneista missä on soundit valmiina, ettei tarvi midipiuuhojen kanssa sählätä, mut se on mistä tykkää. En oo ikinä ollu modulimiehiä. heh
MÖLLISTY
garyfey
15.03.2006 14:25:11
ettei tarvi midipiuuhojen kanssa sählätä

Midipiuhoissa on molemmat päät samanmoisia eli eii niiden kans tarvi sählätä (toista se on usb:n kanssa) ja moduleissa on (omasta mielestäni) se hyvä puoli et voi aina ottaa sopivan mukaan (eri sessioihin) ja kiipparin tatsi pysyy aina samana. mut jokainen tyylillään!
Määrämittaista kehiin!
mhelin
19.03.2006 12:24:10 (muokattu 19.03.2006 12:26:57)
Hommasin juuri tuollaisen uuden PX-110:n kotikäyttöön, Casio on selvästi mennyt eteenpäin saundeissa eikä noi PX-110 tai PX-310 enää juurikaan häviä Yamahalle, ja roudattavampihan tuo on kun hommaa sille jonkun laukun. Tatsiltaan aavistuksen verran esim. P-90/120/140 malleja kevyempi (omasta mielestäni parempi), mutta hiljaisessa dynamiikassa ja keskialueen elävyydessä häviää vähän saundissa. Tuossa halvemmassakin mallissa on layer ja split (2) saundeille, ja tietenkin Casio Chord automatiikka, rumpukomppikin löytyy, joten hätätilassa sillä voi vetää koko bändin edestä. Vanhempi PX-100 taas oli niin huono että sitä en kyllä suosittele vaikka halvalla saisi (korkeitaan masterkiippariksi se kelpaisi).
Cirya
20.03.2006 09:44:43
Tuskimpa toimii privia keikoilla, kun on muovirunkoinen. Ainoa tuki on pohjassa menevä metallipalkki, joka taas tekee värkin sopimattomaksi yhteenkään ständiin, paitsi casion omaan mukana tulevaan puuständiin. Jos tuen ottaa veks, niin vehje vääntelehtii, kuin mato koukussa. Kotikäyttöön tuo kyllä sopii paremman puutteessa. Itellä px400R..
baron
20.03.2006 10:01:33

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-187555.html

13 kg vaikka omat kaiuttimet ja noin halpa.
Kerro äkkiä, mitä vikaa siinä on, ennenkuin ostan!
Janus
20.03.2006 10:09:52

Ööö... vidu. Pitäis munkin lukea ehkä speksit tarkemmin ennen kuin viskelen linkkejä... http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA … D20%2526DETYP%253DATTRIBUTE,00.html : Tuon mukaan tossa ei ole MIDI:n lisäksi mitään muita ulostuloja kuin Headphones. Eli ei sovellu järin hyvin keikkakäyttöön, ja ihan himasoitteluun on halvempiakin vaihtoehtoja. Mutta jos tossa on sama pianosämple kuin uudemmissa Motifeissa tms., niin saattaa olla kotipianoks "ihan kiva".
N_Bates
20.03.2006 10:12:14

ainakin tossa on eri koskettimisto kuin noissa kalliimmissa yamahan p-sarjalaisissa. Todennäköisesti se pianosamplekaan ei ole sama.
Bom digi digi digi bom digi bom!
Eriador
20.03.2006 11:21:20
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-187555.html

Vaikuttais aika makeelta, ainakin hintaan nähden. täytyy pistää harkintaan. Rolandilla on kyllä ollut aina hyvät saundit, joten täytynee vielä miettiä... voi jäädä se Casio Privia ostamatta :)
1+2=3?
Eriador
20.03.2006 11:23:28
http://www.thomann.de/thoiw3_korg_sp200rs_stage_piano_prodinfo.html

Tossa ois yks Korgin stagepiano, sekin vaikuttas olevan melko ookoo, eikä kovinkaan kallis. Ja oon tykänny Korgista, ainakin syna-laitteista. Mullahan on Korg Triton LE ja se on tod. hyvä laite.
1+2=3?
mhelin
20.03.2006 11:53:24
Tuskimpa toimii privia keikoilla, kun on muovirunkoinen. Ainoa tuki on pohjassa menevä metallipalkki, joka taas tekee värkin sopimattomaksi yhteenkään ständiin, paitsi casion omaan mukana tulevaan puuständiin. Jos tuen ottaa veks, niin vehje vääntelehtii, kuin mato koukussa. Kotikäyttöön tuo kyllä sopii paremman puutteessa. Itellä px400R..

Ainakin tuossa kuvassa PX310 on nätisti ständillä, enkä ole kyllä löytänyt PX110:nkään pohjasta mitään irrotettavaa metallipalkkia. PX400R:n mukana tulee oma jalusta, ja se on sitten ilmeisesti tarkoitettu käytettäväksi vain sen kanssa (mutta ko. soitin on muutenkin vanhempaa sarjaa, HL vs. ZPI sämplet, noissa uusissa ZPI sämpleissä kolme velocity layeria kun HL:ssä oli vain kaksi).

http://www.casio-europe.com/euro/emi/privia/

Esim. PX310 nimenomaan mainostetaan stagepianona ("A hero on stage: The PRIVIA PX-310 is the ideal occupant for a home-studio and the stage.").

PX110:ssä ei ole line outia myöskään, kuulokelähtö on kyllä muutenkin parempi lähtö, mutta se vika siinä on että kaiuttimista ei sitten kuule mitään, ja toisekseen kuulokeliitin on 3.5mm jakki. PX310:ssä on erillinen Line Out (ja Line In löytyy myös, jolloin pianon omia kaiuttimia voisi käyttää myös monitorointiin).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)