Aihe: Pienimuotoinen huijaus
1 2 3 4 5 6
saturnzreturn
03.09.2003 12:57:49
Dave Lindholm kokeili joskus sokkona eri stratoja riffin testissä ja paras hänen mielestään oli alle 1000mk maksava Falcon. Myös jenkkistratoja oli tarjolla. Aika hauskaa.

juuri tätä tarkoitan...aikalailla yksilöitä ovat nämä fenderit, joten pidän naurettavana ja epäasiantuntevana lausuntana tyyliin gypsyn japsi=paska, jenkki=kultaa.

vielä voisin alleviivata sitä että eteen on sattunut parempia mexico ja japsi fenkkuja kun jotkut jenkit. olen myös siinä käsityksessä että pääsääntöisesti mikit ovat japseissa tunkkasia, mutta tähänkin omistamaani yksilöön olen vaihtanut lace sensor mikit ja kitara on puhjennut kukkaansa....
ei naiset käy paskalla
touhis
03.09.2003 13:35:50
Taidanpa lätkäistä hra/rva Saturnzreturnille pitkänlaisen miinuspisteen. :-(
Mississippi delta, shining like a national guitar.
Insane Kane
03.09.2003 13:43:34
Kitarapajan hinnassa on mukana pajalle kuuluva 20 prossan välityspalkkio. Eli sait myyjältä vähän alennusta.

Hinta ei tälläisestä "koirasta" hirvittänyt, mutta ihmetyttää vaan tuo suuri välityspalkkio
Vitusti säröä Perkele!!
Gypsy
03.09.2003 13:51:53
väitänpä että fenderit on sinänsä yksilöitä että olen soittanut joitakin japseja jotka ovat soineet paremmin kuin jotkut jenkit...eeettä näin

Saturnzreturn, Tollasta kakkaa on aika turha jauhaa. Meinaan vaikka sun lehmus japski sois kuinka hyvin, niin silti se soi ERILAILLA kun American stanu. Paremmuus ja erilaisuus on täysin eri asia ja tommosessa huijaus hommassa nimenomaan japskin soinnin tulis olla SAMANLAINEN kun usalaisessa. Sillähän taas ei ole väliä, soiko se hyvin vai huonosti. Tolla sun logiikalla mistä vaan puusta veistetty strato menis läpi kunhan vaan sois hyvin. Eli mahongista veistetty strato menee läpi jos se vaan soi hyvin?

Ja kun sanoit että sä et oo myymässä vaan vaihtamassa sitä stratoos niin se on yks ja sama ootko myymässä vai vaihtamassa. Jos olet Spurgu ja sulla ei ole varaa kun tommoseen japanissa valmistettuun budjetti fenderiin niin älä rankase siitä muita.
saturnzreturn
03.09.2003 14:18:08
Saturnzreturn, Tollasta kakkaa on aika turha jauhaa. Meinaan vaikka sun lehmus japski sois kuinka hyvin, niin silti se soi ERILAILLA kun American stanu. Paremmuus ja erilaisuus on täysin eri asia ja tommosessa huijaus hommassa nimenomaan japskin soinnin tulis olla SAMANLAINEN kun usalaisessa.

tarkoitin lähinnä sustainausta, ja vireessä en oo saanut pysyyn joitakin (se taas voi johtua monesta syystä).kuitenkin yritin vain tehdä selkoa että usa ei välttämättä ole aina se paras ja japsi se paskin.

Ja kun sanoit että sä et oo myymässä vaan vaihtamassa sitä stratoos niin se on yks ja sama ootko myymässä vai vaihtamassa.

miten niin? vaihtamalla saat vähän vitun paljon enemmän vastinetta kun "myymällä" sen musiikkiliikkeeseen...

Jos olet Spurgu ja sulla ei ole varaa kun tommoseen japanissa valmistettuun budjetti fenderiin niin älä rankase siitä muita.

no oletetaan että se menis läpi, niin eihän sitä osta sun teorias mukaan muuta kuin pölkkypää "joka ei erota japsipaskaa usahelmestä 10 metrin päästä tai viimeistään ensimmäisestä soinnusta, ja se on ihan oikein sille jannulle"
ei naiset käy paskalla
Gypsy
03.09.2003 14:23:35 (muokattu 03.09.2003 14:27:23)
tarkoitin lähinnä sustainausta, ja vireessä en oo saanut pysyyn joitakin (se taas voi johtua monesta syystä).kuitenkin yritin vain tehdä selkoa että usa ei välttämättä ole aina se paras ja japsi se paskin.

Ei tietenkään, mutta usalaisen jälleenmyyntiarvo kuitenkin on korkeempi kun japanilaisessa. Ja tottakai usa fendereissä on täysin paskoja yksilöitä. Silti Usa ja japsi fenderit on erilaisia. Ja muista, nyt ei ole kyse paremmuudesta vaan erilaisuudesta

no oletetaan että se menis läpi, niin eihän sitä osta sun teorias mukaan muuta kuin pölkkypää "joka ei erota japsipaskaa usahelmestä 10 metrin päästä tai viimeistään ensimmäisestä soinnusta, ja se on ihan oikein sille jannulle"

Ei tietenkään se ole oikein sille joka sun kusipäisen kusetuksen ostaa. Mieti nyt sitä joka sen ostaa. Se ei välttämättä ole ikinä kitaraan koskenukkaan ja tietää vaan että usa stratocasteri on hyvä. No se sitten menee ja ostaa tietämättään sen sun kusetuksen. Vittu sut pitäs hirttää munista. Se on vaan niin että ihmisiä ei kuseteta noin.

Semmonen tuskin osaa erottaa edes maya stratoo fenderistä joka kirjottaa pörssiin näin:

Myydään Fender Stratocaster. AITO USA!!!!!!! hinta 10 000mk

Ja tohon aikaan strato makso uutenajonkun 7000mk
TexasFlood
03.09.2003 14:48:21
Eikö se nyt ole loppujenlopuksi aivan sama, vaikka siinä lavassa lukisi, että made in vinkuintia, jos se vaan sattuu olemaan omaan käteen sopiva ja soundeiltaan sellainen, että kannustaa jatkamaan harrastusta?

Mulla on itsellä pyörinyt toistakymmentä Stratoa, jenkkejä, japseja ja meksikolaisia ja jos akustisesti noita näppäilisin sokkotestissä, niin en niiden soinnista pystyisi erottamaan, että mikä on jenkki tai japsi tai meksiko.
Gypsy
03.09.2003 14:49:54 (muokattu 03.09.2003 14:53:21)
Eikö se nyt ole loppujenlopuksi aivan sama, vaikka siinä lavassa lukisi, että made in vinkuintia, jos se vaan sattuu olemaan omaan käteen sopiva ja soundeiltaan sellainen, että kannustaa jatkamaan harrastusta?

Melkein, mutta kukaan ei halua maksaa japsista usan hintaa. Että sillain se ei ole sama.

Miten te ette tajua, että tässä ei nyt välttämättä ole paremmuudesta kyse, vaan siitä, että japanilaisesta ei vaan kenenkään kuulu maksaa usa kitaran hintaa. Ja sitäpaitsi mä olen sitä mieltä, että usa kitara tuntuu kädessäkin ihan erilaiselta kun japanilainen
TexasFlood
03.09.2003 14:52:59
Melkein, mutta kukaan ei halua maksaa japsista usan hintaa. Että sillain se ei ole sama

Mun uusin Stratocaster on meksikolainen ja oli kalliimpi, kuin esim. usalainen highway-strato.
Gypsy
03.09.2003 14:53:53 (muokattu 03.09.2003 14:54:11)
Mun uusin Stratocaster on meksikolainen ja oli kalliimpi, kuin esim. usalainen highway-strato.

TOihan ei liity tähän mitenkään.
TexasFlood
03.09.2003 15:00:40
Tässä viestiketjussa ei kait mikään liity enää mihinkään.
littlemick
03.09.2003 15:28:06 (muokattu 03.09.2003 15:29:05)

tietenkin se on sama mitä lavassa lukee mutta tässähän
olikin kyse huijaamisesta, japsikitara jenkkistraton hinnalla

Mulla on itsellä pyörinyt toistakymmentä Stratoa, jenkkejä, japseja ja meksikolaisia ja jos akustisesti noita näppäilisin sokkotestissä, niin en niiden soinnista pystyisi erottamaan, että mikä on jenkki tai japsi tai meksiko.

minullakin on ollut monia japsi ja jenkkistratoja,
meksikostratoa en ole koskaan edes kokeillut
mutta lehmusbodysen japsin olen kyllä
tähänasti testaamistani/omistamistani
aina tunnistanut samantien
Niskamies
03.09.2003 19:08:42
huijaaminen on perseestä. mä oon saanu semmosen mielikuvan että japsifnkut soi ihan yhtä hyvin ku usatki, tai ainaki ne mitä mä oon soittanu. ja kaikki japsifendät ei oo budjettikitaroita. Sitäpaitsi jälleenmyyntiarvoero on niin pieno
i, ettei siitä olisi käytännössä hyötyäkän. etkä edes tarttis uutta kaulaa, vaan pelkkä fender tarra riittäisi. logothasn on kiinni tarroilla.
Miten seiskakielisellä soitetaan barreja? -Sillä soitetaan Kornii.
Gypsy
03.09.2003 19:15:31 (muokattu 03.09.2003 19:22:44)
logothasn on kiinni tarroilla.

Eikä ole

ja kaikki japsifendät ei oo budjettikitaroita

Älä sä nyt rupee vielä riiteleen, vaan asiallisesti haluan kysyä, miks japanilaiset on tehty lehmuksesta, niissä on huonmmat osat muutenkin, huonommat mikit, kaikki. Hinta on halvempi eli siis osissa tinkimällä on saatu kitaran hinta alhasemmaks, Eikö tää täytä budjettikitaran merkit?
Niskamies
03.09.2003 19:43:39
ainaki mun fenderin jazz basson logo on kiinni tarralla.
Miten seiskakielisellä soitetaan barreja? -Sillä soitetaan Kornii.
hemmo
03.09.2003 20:25:06

ainaki mun fenderin jazz basson logo on kiinni tarralla.

Se on siirtokuva, joka on lakattu päälle.
Säröä beibi!
HS
03.09.2003 21:56:27
Terve

Tässä viestiketjussa ei kait mikään liity enää mihinkään.

Hoho! Ympyrä on sulkeutunut :)
se joka toista haukkuu sen oma napa paukkuu
PIM
03.09.2003 22:09:20 (muokattu 03.09.2003 22:13:17)
Älä sä nyt rupee vielä riiteleen, vaan asiallisesti haluan kysyä, miks japanilaiset on tehty lehmuksesta, niissä on huonmmat osat muutenkin, huonommat mikit, kaikki. Hinta on halvempi eli siis osissa tinkimällä on saatu kitaran hinta alhasemmaks, Eikö tää täytä budjettikitaran merkit?

No ainakin mun japsipaskassani on vakiona Seymour Duncanin mikit, Sperzelin lukittavat virityskoneistot, Hipshotin B-bender ja viimeistelyssäkin on tingitty kun kunnon peittävän maalin sijaan sen pintaan on liimattu tollasia ohuita kellertävästä metallista leivottuja folionpaloja. Kaikki selviä halpiksen merkkejä, eiks jeh?

Lisäys´:

Jostain kumman syystä nämä amerikkalaiset tilaavat näitä japsipaskoja toiselta mantereelta vaikka Amerikan kultamaassa tehtyjä olis pilvin pimein ja puoli-ilmaiseksi saatavissa joka lähikaupastakin. Tuskin syynä on kuitenkaan se että amerikkalaiset ei osaa tehdä yhtä huonoja kitaroita kuin japanilaiset.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
Gypsy
03.09.2003 22:16:53 (muokattu 03.09.2003 22:36:36)
Kaikki selviä halpiksen merkkejä, eiks jeh?

Jeh, sä se vaan haluat kinata. Taidat itekkin hyväksyä tommosen kusipäisen kusetuksen?

No, kuitenkin. Nyt ei puhuta sun japsipaskasta vaan oletin, että puhutaan USA standard stratocasterista ja JAPAN standard stratocasterista. Ja mikä muu ero näillä kitaroilla onkaan kun se, että japsi on halvempi ja halvemmista osista kasattu.

Sä tommosella tulet väitteleen mikä ei liity ite aiheeseen millään lailla. Koita nyt tajuta, että mä tässä olen sitä mieltä, että tommoset kusettajat pitäis hakata. Ja vaikka kuinka sä olet sitä mieltä, että halvempi japsi on parempi kun vastaava Usa strato, niin se ei muuta sitä asiaa mikskään, että toi on kusetusta ja japani stratosta ei kuulu maksaa sitä hintaa mitä usalaisesta vastineesta

PS sä oot muuten tainnu koko päivän miettiä, mistä sä voisit väitellä mun kanssa. No, sieltä se tuli.

LISÄYS: Jostain kumman syystä nämä amerikkalaiset tilaavat näitä japsipaskoja toiselta mantereelta vaikka Amerikan kultamaassa tehtyjä olis pilvin pimein ja puoli-ilmaiseksi saatavissa joka lähikaupastakin. Tuskin syynä on kuitenkaan se että amerikkalaiset ei osaa tehdä yhtä huonoja kitaroita kuin japanilaiset.

No, ei se syy ainakaan noitten japsien laatu ole. Ainahan niitä jenkkejä mollataan ja sanotaan, että ne tilaa omasta tv shopin vastineestakin ihan mitä vaan paskaa. Ehkä just tämä on se syy sitten

Just tommosten molopäitten takia maailmassa on nyttenkin enemmän "AITOJA" vintage stratoja mitä niitä on edes tehty. Siis tehty Fenderin tehtaalla. Tosin noi ammattilaisten tekemät vintage strato kopiot on vaan vähän parempia kun tää kyseessä oleva onneton kusetusyritys mistä edes tuskin taloudellisesti pääsee voitolle
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)