Aihe: PC:n boottausongelma.
1 2 3
baron
17.03.2006 07:14:56

Mun PC:ssä viime aikoina alkanut esiintyä:
Bootatessa keskeyttää useita kertoja, alkaa alusta, ilmaantuu teksti, että ei käynnistynyt kunnolla, tarjoaa mahdollisuutta bootata vikasietotilassa.
Joskus käynnistyy sitten kunnolla.
Sammutettaessa alkaa sammuttamisen, mutta se keskeytyy ja palaa takaisin normaaliin toimintatilaan.

Virusohjelma päivitetty ja tsekattu.

??
My name is Baron, Sir Baron.
BotneLapio
17.03.2006 09:39:34
Scandisk.
-=Botnee!!=-
Aki
17.03.2006 10:51:41

Scandisk.

Sen perään defragmentointi, winupdate, emon, näyttiksen yms ajurien päivitys, ad-aware, ccleaner, spybot, ewido, easycleaner ja hijackthis. Sitten Sandralla etit konflikteja. Sitten taas defragmentointi (O&O on investoimisen arvoinen).

Jos homma alkaa toimimaan niin sama operaatio varmuuden vuoksi kuukausittain. Jos ei ala toimimaan, niin silti.
baron
17.03.2006 12:17:51

Joo Ad-aware kyllä on ja käytetty.

Kiitti, iltaohjelma näköjään tiedossa.
baron
17.03.2006 16:09:26

1. Scandisk: ei virheitä
2. Defrag: Ei fragmentoitunut, ajoin kuitenkin
3. Ad-aware: 8 critical objects: poistin.

Sitten sydän kylmänä komento: käynnistä uudelleen.
Sammutti itsensä ja boottasi ilman mitään ongelmia, ensi kerran viikkoon!!!
Ei voi olla totta, olisko se näin helppoa? En jaksa vieläkään uskoa!

Kiitos kovasti joka tapauksessa!
Notefix
17.03.2006 16:15:34

Sen perään defragmentointi, winupdate, emon, näyttiksen yms ajurien päivitys, ad-aware, ccleaner, spybot, ewido, easycleaner ja hijackthis. Sitten Sandralla etit konflikteja. Sitten taas defragmentointi (O&O on investoimisen arvoinen).

Jos homma alkaa toimimaan niin sama operaatio varmuuden vuoksi kuukausittain. Jos ei ala toimimaan, niin silti.

...tai sit Mac!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Aki
17.03.2006 22:23:51

...tai sit Mac!

Tai Linux...
l6mp6l6
18.03.2006 21:13:04
Tai Linux...

j34
j34 j34 j34 onpa ihanaa
lindo
19.03.2006 11:28:55

...tai sit Mac!

---

Tai Linux...

Miksköhän Bill Gates on maailman rikkain mies?
noir
19.03.2006 11:31:19
Miksköhän Bill Gates on maailman rikkain mies?

Koska paska myy.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Jesus Christ looks like me.
Da Make
19.03.2006 13:40:44
Mulla meni juuri tuollaisen pelleilyn takia hermot PC:iin, nyt on mäkki ja ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
Kassu
19.03.2006 14:29:01
Mulla meni juuri tuollaisen pelleilyn takia hermot PC:iin, nyt on mäkki ja ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa.

Sama homma. Mulla on nyt tämä kone ollut heinäkuusta ja olen arviolta 10 kertaa käynnistänyt uudestaan. Päivityksien yhteydessä nekin.
baron
19.03.2006 14:42:02 (muokattu 19.03.2006 14:42:25)

Ei se ongelma oo kokonaan poistunut. Tänään boottaus onnistui toisella yrityksellä.
Oon jatkanut ccleanerilä ja downloadasin Sandran mutta näyttää monimutkaiselta. Mitä mun sillä pitäisi tehdä?
l6mp6l6
19.03.2006 19:03:22
Ei se ongelma oo kokonaan poistunut. Tänään boottaus onnistui toisella yrityksellä.
Oon jatkanut ccleanerilä ja downloadasin Sandran mutta näyttää monimutkaiselta. Mitä mun sillä pitäisi tehdä?

Ihan ekaks asentaisin windowsin kunnolla uusiks.
j34 j34 j34 onpa ihanaa
JeKo
19.03.2006 19:31:08

Hyödynnetääs tätä ketjua...

Eli miten tää XP:n formatointi käytönnässä tapahtuu? Windows98:sin aikoihin sai aina mennä dossiin ja formatoida levyn sieltä, mutta onko näissä nykykoneissa edes dossia?
janik
19.03.2006 19:49:43

Eli miten tää XP:n formatointi käytönnässä tapahtuu? Windows98:sin aikoihin sai aina mennä dossiin ja formatoida levyn sieltä, mutta onko näissä nykykoneissa edes dossia?

No vaikka XP:n asennuksen alussa poistat sen osion, missä on XP.
---------------------Fahrenheit
noir
19.03.2006 20:21:54

Siksipä jokaiselta löytyy 98:ssa tehty boottilevyke, jolle on laitettu tarvittavat ohjelmat, kuten FDisk ja Format. Eikös löydykin?
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Jesus Christ looks like me.
JeKo
19.03.2006 20:22:30

Siksipä jokaiselta löytyy 98:ssa tehty boottilevyke, jolle on laitettu tarvittavat ohjelmat, kuten FDisk ja Format. Eikös löydykin?

Eipä oo läppärissä diskettiasemaa...
Aki
20.03.2006 00:12:41

Ihan ekaks asentaisin windowsin kunnolla uusiks.

Elämä on valintoja. Joko asentaa windowsin uudestaan säännöllisesti, tai opettelee pitämään siitä huolta. Itse mielummin näin vaivan opetteluna kuin toistuvana asenteluna.

Sandralla on mahdollista tarkistaa hardwaren tietoja ja tilaa. Esim "System Summary" kertoo jos jotain asetuksia tai ajureita yms olisi tärkeää muuttaa.

Rekisterin, välimuistien, Prefetchin yms puhtaanapito sekä defragmentointi on perusasioita jos haluaa välttää Windowsin toistuvan uudelleenasennuksen. Sekä tietty tolkku asennettavissa ohjelmissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)