Aihe: Mitä me valitamme?
1 2
Pluto
01.09.2003 18:19:36
Sorrun siihen itse (myös kun kirjoitan tätä juttua, tiedän); kaikki "muusikot" siihen sortuvat. Ja nyt tarkoitan, kuten varmaan jo arvasittekin, musiikista ja musiikkiteollisuudesta purnaamista, mikä on itse asiassa aivan naurettavan yleinen ilmiö. Totuus iski minuun kuin sukallinen kaurapuuroa, kun selailin läpi vastauksia joihinkin topiceihin. "Se ja se on ihan paskaa.." "V***u se on kyllä niin syvältä.." "Tollasta ei saisi päästää levyttämään.."

Mikä ihme meitä oikein vaivaa? Ei voi kenenkään elämä mennä pilalle jostain poppihumppakappaleesta, eikä edes sadastakaan sellaisesta. Jos jostakin ei tykkää niin kai sitä voisi olla kuuntelematta sen sijaan että jatkaa kuuntelua ja ärsyyntyy. Eihän kukaan juo pilaantunutta maitoakaan loppuun vaan, heittää sen menemään. Luulisi sitä paitsi, että koska me "muusikot" olemme niin kovin hartaasti perehtyneitä musiikin antoisaan maailmaan, niin osaisimme nauttia siitä moninkertaisesti "tavalliseen tahvoon" nähtynä.

Vaan kun ei. Baarissa Britney Spearsia kuunteleva tyttönen saa luultavasti isommat kicksit kuulemastaan musiikista kuin "muusikko". Ainakaan hänen ei tarvitse lähteä haukkumaan kaikkea muuta kuin juuri itseään miellyttävää musiikkia, vaan nauttii siitä ihan yksinkertaisesti turhia murehtimatta jos pystyy. Helvetti. Ja luulenpa, että syynä tähän ilmiöön on juurikin se, että me "muusikot" haluaisimme kaikkien pitävän juuri siitä naminamisuosikkibändistä, joka meitä itseämme miellyttää. Ja jos ei miellytä niin kaikki muu on paskaa, joka soi radiossa vaan sen takia että monikaupalliset perkelet tekevät maailmasta pahan paikan kun soittavat tyhmää musiikkia. Ja aidon musiikin tuntee siitä, että kitarassa on käytetty katujyrällä tapettujen mursujen etuviiksiä kielinä!

Sori, tämä meni vähän yli. Mutta ymmärtääkö kukaan olematonta pointtiani? John Lennon sanoi muistaakseni joskus aikoinaan näin Beatlesien loppuajoista (ei sanatarkasti, mutta idean pitäisi olla oikein): "Jossain vaiheessa sitä rupeaa kuvittelemaan, että kaikki muut ovat syypäitä omiin ongelmiinsa. Joku soittaa bassoa aivan väärin, ja se tekee muka elämästäsi helvettiä! Vaikka syypää olet aina sinä itse .."

Aamen ja anteeksi.
Tapani L
01.09.2003 18:26:48
Jep, samaa mieltä... tosin jotkut saattavat joutua kuuntelemaan radiota työpaikallaan eivätkä näin ollen mahda asialle mitään. Tuokin on kyllä vain asenoitumis kysymys (ei sitä huttua ole pakko NIIN vakavasti ottaa).

Onhan se kyllä hauskaa kavereiden ja muiden kanssa naureskella kaikelle omasta mielestä paskalle musiikille (tai väitellä siitä, että onko se hyvää), mutta en minä (yleensä) niistä "huonoista" biiseistä sen suurempaa juttua tee.
Anteeksi häiriö...
...ja vielä enemmän anteeksi tämä...
Bonham
01.09.2003 18:30:14
Pitäisi varmaan tehdä ikägallup noiden purnaajien keskuudessa, voisi selvitä aika paljon:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Ukko
01.09.2003 18:47:57

Sorrun siihen itse (myös kun kirjoitan tätä juttua, tiedän); kaikki "muusikot" siihen sortuvat. .
Musiikki on makukysymys ja musiikkibisnes on bisnestä eikä hyväntekeväisyttä.
Pluto
01.09.2003 18:55:52
Musiikki on makukysymys ja musiikkibisnes on bisnestä eikä hyväntekeväisyttä.

Niin, siis missä kohtaa kirjoitustani löydät viitteitä siihen, että olisin toista mieltä? Tässähän oli kysymys kaltaistemme "musiikki-asiantuntijoiden" mieltymyksistä?
Ossi
01.09.2003 23:12:05 (muokattu 01.09.2003 23:12:33)

Mikä ihme meitä oikein vaivaa? Ei voi kenenkään elämä mennä pilalle jostain poppihumppakappaleesta, eikä edes sadastakaan sellaisesta.

No, ei kyllä tosiaan luulisi jonkun humpan, popin yms. suistavan ihmistä raiteiltaan. Tiedä sitten mikä onnen kantamoinen on sattunut omalle kohdalle, kun pystyn nauttimaan ihan oikeasti yhtälailla jostain Gansändrousiis jutuista ja toisaalta taas Humppaveikoista Teijo Joutseloineen kaikkineen.

Moni oivallinen musiikkielämys jää kokematta mikäli tietämättömyys, ymmärryksen puute ja ennakkoluulo pääsevät jylläämään.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
patonki
02.09.2003 01:18:42

Ja luulenpa, että syynä tähän ilmiöön on juurikin se, että me "muusikot" haluaisimme kaikkien pitävän juuri siitä naminamisuosikkibändistä, joka meitä itseämme miellyttää.

Tjaa, en tiedä teistä muusikoista, mutta eikös homma mene siten, että mikäli kaikki pitäisivätkin äkisti siitä omasta suosikista, se muuttuisi hyvin äkkiä entiseksi suosikiksi. Jotenkin kummastihan se menee niin, että mahtavaksi havaittu musiikkikin muuttuu viheliäiseksi roskaksi, mikäli siitä tulee suosittua. Onhan tuohon tullut itsekin pari kertaa joskus teini-iässä syyllistyttyä (päälimmäisenä mieleen juolahtaa tapaus Nirvana) mutta sen jälkeen en juurikaan tunnusta syyllisyyttäni moiseen elitistiseen "Kukaan muu kuin minä ei saa digata tästä bändistä" -egorunkkailuun.

Ehkäpä osasyy siihen etten käännä selkääni suosikkieni breikatessa on siinä, että en ole oikeastaan kuunnellut radiota suunnilleen kymmeneen vuoteen enkä näinollen ole saanut haluamattani yliannostuksia hittimusiikista.
Lennu
02.09.2003 10:06:22

Mamba on aika hyvää marginaalimusaa, mutta kun siitäkin tuli ihan vahingossa suosittu.
kivi
02.09.2003 10:25:26
Mamba on aika hyvää marginaalimusaa, mutta kun siitäkin tuli ihan vahingossa suosittu.

Pitää sännätä sanoon tää ekana: Minäpä vihasin Mambaa jo ennen kuin suurin osa ihmisistä oli kuullutkaan siitä, itse asiassa varmaan ekasta sinkusta asti. Ja edelleenkin Tero Vaarassa on jotain selittämätöntä, mikä saa mut näkemään punaista.

Tero, jos luet tämän, mennään vaikka oluelle. Tahdon päästä eroon tästä turhasta vastenmielisyyden tunteesta.

:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
paavi
02.09.2003 11:03:09
Pitää sännätä sanoon tää ekana: Minäpä vihasin Mambaa jo ennen kuin suurin osa ihmisistä oli kuullutkaan siitä, itse asiassa varmaan ekasta sinkusta asti. Ja edelleenkin Tero Vaarassa on jotain selittämätöntä, mikä saa mut näkemään punaista.

Tero, jos luet tämän, mennään vaikka oluelle. Tahdon päästä eroon tästä turhasta vastenmielisyyden tunteesta.

:-)

Heh, oon aivan samaa mieltä tässä ja itse asiassa muutama kaverinikin. Jotenkin se Vaaran musiikki on niin hajutonta ja mautonta kaikessa virheettömyydessään. Erikoista, vaikka homma välillä groovaa ja äijä on hyvä laulaja ja niin edespäin...

Okei, nyt mentiin jo vähän ulos aiheesta :)
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
booster
02.09.2003 11:31:53
No pistäpä se "baarissa britneytä kuunteleva tyttönen" paikkaan jossa se joutuu kuuntelemaan vaikkapa Metallican uutta levyä. Aikamoinen älämölö siitäkin voisi syntyä, ei tosin aina mutta varmaankin useimmilla.

Niin, ja minä annan kaikkien kukkien kukkia, mutta en kyllä omassa pihassani. ;)
Shoot me again, I ain't dead yet!
Lennu
02.09.2003 11:43:08

Pitää sännätä sanoon tää ekana: Minäpä vihasin Mambaa jo ennen kuin suurin osa ihmisistä oli kuullutkaan siitä

Ymmärrättehän toki, että yritin olla sarkastinen? Vaaran ylitsepursuava kyynisyys ja ihmisten naamaan piereskely on kyllä jotain niin raivostuttavaa, että vertailukohtaa ei ole.

Tero ei varmaan tätä lue, mutta mä voisin ilmoittautua sille kaljareissulle myös.
JCM
02.09.2003 18:04:03

Aiheesta sen verran, että itse en kertakaikkiaan kykene kuuntelemaan näitä saa**nan "Shake your ass" renkutuksia. Mitä näitä on.. Shaggyt, Sean Paulit sun muut.

Näen väkisillä punaista menetän mielessäni malttini joutuessani kuuntelemaan kyseistä roskaa. En voi sille mitään.

Yhdenlaista valitusta se on tämä threadikin, mutta olkoon. Valitetaan kaikessa rauhassa omia valituksiamme.

Niin ja Shaggy, jos luet tämän niin en lähde kanssasi kaljalle;?D
Jabbe
02.09.2003 19:31:20
Mua ärsyttää ehkä eniten tuo pop mitä soitetaan radioissa ja MTV:llä. Ei sen musiikin takia, ei sen kaupallisuuden takia. Ihan ok, on sekin hyvää musaa. Mutta se, että muuta ei sitten soitetakaan, ärsyttää. Ja kun noita samoja biisejä kuulee vähän turhankin usein.. tiedätte mistä puhun. Mutta itse musiikissa ei ole mitään vikaan, mä ainakin siedän kaikkea. Tai ainakin yritän olla dissaamatta mitään, vaikka en itse pitäisikään.

Eihän kaikesta tarvitse pitää, mutta ei toisaalta tarvitsisi dissatakaan.
Definhel
02.09.2003 19:42:55
Joku soittaa bassoa aivan väärin, ja se tekee muka elämästäsi helvettiä! Vaikka syypää olet aina sinä itse

En muuten varmasti ole syyllinen siihen että jasson Newsteddi ei soita kunnolla bassoa!
Jos bändissä ei ole kitaristia, se on uudenaikainen. Jos bändissä ei ole laulajaa, se on instrumentaalinen. Jos bändissä ei ole rumpalia, se on erilainen. Jos bändissä ei ole basistia, se on paska.
maelstorm
03.09.2003 16:09:07
Mua ärsyttää ehkä eniten tuo pop mitä soitetaan radioissa ja MTV:llä. Ei sen musiikin takia, ei sen kaupallisuuden takia. Ihan ok, on sekin hyvää musaa. Mutta se, että muuta ei sitten soitetakaan, ärsyttää. Ja kun noita samoja biisejä kuulee vähän turhankin usein.. tiedätte mistä puhun. Mutta itse musiikissa ei ole mitään vikaan, mä ainakin siedän kaikkea. Tai ainakin yritän olla dissaamatta mitään, vaikka en itse pitäisikään.

Eihän kaikesta tarvitse pitää, mutta ei toisaalta tarvitsisi dissatakaan.

Mä yhdyn tähän. Aivopesumusa ei sinällään vituta, vaan se että mainstream paska tungetaan päähän joka tuutista ilman mitään taukoja kaikista medioista joissa vaan millään tekosyyllä on mitään musiikkia.

tuntuisi, kuin joku paskamusiikkidemoni ulostaisi korviini jatkuvalla syötöllä, kun kuulee sitä huttua. No, asuskelen nyt ilman televisiota ja radiota en kuuntele, niin minusta on tullut oikeastaan aika tasapainoinen ja iloinen ihminen..

..mutta aivopesumusiikki harmittaa silti, kun tietää että suunnilleen kaikissa muissa talouksissa sitä tapahtuu kuitenkin kokoajan.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Diablero
03.09.2003 18:22:00
Siis sitähän me, kun kaikki se mistä minä en pidä on paskaa. Ja mun mielipide on ainoa oikea tässä maailmassa. Kaikki muut on väärässä. Ei, en ole rajoittunut kun en pysty ymmärtämään laajemmin asioita. minä olen aina oikeassa ja muut puhuu paskaa...

...vai mitä ;)
Ei kai se sulle kuulu mitä sä teet
Bonham
03.09.2003 18:23:38
Siis sitähän me, kun kaikki se mistä minä en pidä on paskaa. Ja mun mielipide on ainoa oikea tässä maailmassa. Kaikki muut on väärässä. Ei, en ole rajoittunut kun en pysty ymmärtämään laajemmin asioita. minä olen aina oikeassa ja muut puhuu paskaa...

...vai mitä ;)

Näinhän se tuppaa olemaan. Luulisi, että nuorilla olisi kovasti paljon vatsahaavoja ja muita kun jatkuvasti pitää ottaa kauheaa stressiä muiden pitämästä musasta:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Ossi
03.09.2003 23:16:09

Tahdon päästä eroon tästä turhasta vastenmielisyyden tunteesta :-)

Hanki lentolupakirja :)

Tai eihän lentämisessäkään itse asiassa ole mitään hohtoa kun varma alastulo on itsestäänselvyys.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)