Aihe: Jazz-kitara, Artcore yms.
1
Olli S.
19.03.2006 14:42:47

Haussa kohtuuhintainen jazzboksi. Ibanez AF-105 tuntui hyvältä, Tokai FA-70 vaikuttaa hyvältä, mutta en ole päässyt kokeilemaan. Muitakin ehdotuksia kuuntelen mielelläni. Vaatimuksena täysikokoinen koppa ja hyvä sointi. Ehdoton yläraja hinnalle 1000, mutta esim. nuo vaihtoehdot jäisivät mukavasti allekin. Haussa siis soitin, jota kärsin kantaa pussissa konsalle. Kitaralaukussa oleva peli on turhan raskas jatkuvaan linja-autolla matkustamiseen.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Feggy
19.03.2006 15:55:11

Haussa kohtuuhintainen jazzboksi. Ibanez AF-105 tuntui hyvältä, Tokai FA-70 vaikuttaa hyvältä, mutta en ole päässyt kokeilemaan. Muitakin ehdotuksia kuuntelen mielelläni. Vaatimuksena täysikokoinen koppa ja hyvä sointi. Ehdoton yläraja hinnalle 1000, mutta esim. nuo vaihtoehdot jäisivät mukavasti allekin. Haussa siis soitin, jota kärsin kantaa pussissa konsalle. Kitaralaukussa oleva peli on turhan raskas jatkuvaan linja-autolla matkustamiseen.

Gretschin electromatic-sarjan puoliakustiset voisivat sopia kuvaukseen.

http://64.233.179.104/translate_c?& … ww.guitar24.de/en/kat.php%3Fk%3D363
Shake some action.
Ze Kink
19.03.2006 16:30:17 (muokattu 19.03.2006 16:31:53)
Noi Ibanezit vaikuttaa hyviltä ja on aika kohtuuhintaisia. Itse ainakin tykkään. AG86 ja AK86 ovat eniten mieleen, kun tykkään noista hieman pienemmistä kopista. AF-sarja on myös tosi jees, ja hienosta ulkonäöstä ekstrapisteitä.

E: Tuo AF-105 voisi olla se sun juttu, luulisin. Myös Yamahalla on se joku koppa, jossa on kelluva mikki ja piezo, se voisi olla hyvä myös.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Olli S.
19.03.2006 18:34:27

Epiphonet pitää vielä testata. Gretchit on jotenkin vaan liian rockabilly ja useimmissa niissä vielä kampikin. Mainittua Yamahan mallia katselin kuolaten, mutta hitna on turhan korkea tähän tilanteeseen.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Aki
19.03.2006 21:34:56

En ole vielä löytänyt mikä on AK85:sen ja AK86:sen ero, mutta itse tein AK85:sen ja AF85:sen välisen ratkaisun AK:n avoimemman soundin (kuusikansi) takia. Ja tossa pääsee soololoven muodon takia useita nauhoja ylemmäksi. Kielet tarttee tietysti vaihtaa kunnollisiin heti ekana, herää paksuilla flatwoundeilla kitara ihan eri tavalla. Thomastik Flats 13 tai Chromes 12. Mulla on nyt GHS 11, ja se ei riitä.
lexa53
20.03.2006 08:59:15
Kannattaa testata myös Washburnin J6, en tiedä tehdäänkö noita enään, mutta käytettyjä näkyy usein myynnissä n.500 eurolla. Itselläni noita on ollut kaksikin (toinen löytyy vieläkin) ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
K100#9
J_Mikkonen
20.03.2006 09:45:01
Itselläni on omakuvassani näkyvä af-75, eli tommonen halpis jatsiloota. Täytyy sanoa että on soitettavuudeltaan ja saundiltaan aivan mahtava, verrattuna hintaan. Keppi maksoi 400€, eli ei ollenkaan paha.
Kauniisti soi blues.
PIM
20.03.2006 10:09:17
Mulla on nyt jonkun viikon ollu tollanen Artocre Custom sarjan AF105F yhdellä kelluvalla mikillä ja kielitettynä hiotulla DAddarion Chrome 11-50 setillä ja lauantaina pääsin paikallisessa liikkeessä vertaamaan samoilla kielillä varustettuun halvempaan Arcoreen, olisko ollu mallia AG75, niin Customin soundissa on selvästi enemmän puuta kuin tuossa halvemmassa jossa taas oli enemmän pahvia. Johtuuko tuo ero sitten erilaisesta tallasta (ruusupuu vs. TOM), eri mikkityksetä tai materiaalieroista vai mistä niin sitä en osaa sanoa, mutta Custom sarjalainen kuulostaa joka tapauksessa selvästi enemmän "oikealta" jazzboxilta. Tiedä sitten olisiko soundiero yhtä suuri tuplahumpparisen AF105:n ja AF75:n välillä jos molemmissa olis samanlaiset tallat ja kielet. Ainakin tuon AF105F:n mukana tulee sekä ruusupuu että TOM talla joista voi sitten valita oman mieltymyksen mukaan kumpaa haluaa käyttää.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Sammo
20.03.2006 10:32:00
Ainakin tuon AF105F:n mukana tulee sekä ruusupuu että TOM talla joista voi sitten valita oman mieltymyksen mukaan kumpaa haluaa käyttää.

Ootko ehtinyt vaihdella talloja? Mä oon kokeillut tuota AF105F:ää kaupassa ilman vahvistinta ja tykkäsin siitä kovasti, itse asiassa akustinen soundi oli jossain määrin mielyttävämpi kuin oman GB-5:n, jossa taas on puutalla ja .13 setti hiottuja kieliä. Ajattelin että saattaisin kokeilla siinäkin TOM-tallaa, mutta toisaalta tuntuu että jazz-kitarassa kuuluu olla puutalla.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
gator
20.03.2006 10:37:51
Itselläni on omakuvassani näkyvä af-75, eli tommonen halpis jatsiloota. Täytyy sanoa että on soitettavuudeltaan ja saundiltaan aivan mahtava, verrattuna hintaan. Keppi maksoi 400€, eli ei ollenkaan paha.

Mulla oli kans vähän aikaa tismalleen samanlainen kitara ja en voi muuta ku kehua. Hintaluokassaan vallan mainio keppi. Taisin maksaa siitä 360e mutta www.guitarbargains.com ista saa halvemmalla jos uskaltaa tilalta. Itte kokeilin levytukussa useita kappaleita ja totesin että noissa yksilöissä on aika merkittäviä eroja.
J_Mikkonen
20.03.2006 10:56:30
Mulla oli kans vähän aikaa tismalleen samanlainen kitara ja en voi muuta ku kehua. Hintaluokassaan vallan mainio keppi. Taisin maksaa siitä 360e mutta www.guitarbargains.com ista saa halvemmalla jos uskaltaa tilalta. Itte kokeilin levytukussa useita kappaleita ja totesin että noissa yksilöissä on aika merkittäviä eroja.

Jeps. Itellä oli hirveätä säätämistä tuon kanssa että sain justiinsa itselleni hyviin säätöihin. Hiotut 12-sarjan kilet autto asiaa. Liikkeestä kun ostin oli 10-setti paikkallaan, ei ollu mitenkään hirveän nätti saundi.
Kauniisti soi blues.
starsailor
20.03.2006 11:48:36
Torilla on juuri Epiphone Joe Pass malli, hinta 500euroa. Tuohon kun laitat laadukkaan jazz-mikin ja käytät siihen parisataa euroa, niin alkaa hyvä soundi lähtemään kitarasta. Suosittelisin kuitenkin myös laukun hommaamista, koska kitarapussi ei suojaa kitaraa kolhuilta ym. jota kuljettamisesta tulee. Niitä löytyy ihan lightweight mallejakin, jotka painavat max. pari kiloa.
Olli S.
20.03.2006 17:49:03

Torilla on juuri Epiphone Joe Pass malli, hinta 500euroa. Tuohon kun laitat laadukkaan jazz-mikin ja käytät siihen parisataa euroa, niin alkaa hyvä soundi lähtemään kitarasta. Suosittelisin kuitenkin myös laukun hommaamista, koska kitarapussi ei suojaa kitaraa kolhuilta ym. jota kuljettamisesta tulee. Niitä löytyy ihan lightweight mallejakin, jotka painavat max. pari kiloa.

Laukku tulee tuossa AF-105:ssa mukana. Tiedän kyllä, ettei pussi suojaa niin hyvin, mutta sen takia olen hommaámassa kitaraa, jota raaskii kuljettaa pussissa, ettei tarvitsisi laukkua kantaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)