Aihe: Sähkösello??
1 2
kontrabasisti
18.03.2006 21:55:56
Hankin juuri ensimmäisen sähköviuluni, koska 7-henkisessä bändissä akustisen mikittäminen on sanalla sanoen tuskaa (ei kuulu, kiertää, ei kuulu, kiertää, ei kuulu...). Tällä hetkellä mun sähköviulu on akustisen korvike siinä mielessä, etten ole ollenkaan tutkinut monia sähkösoittimen mahdollisuuksia. Olen kuitenkin innoissani siitä, että tulevaisuudessa voin käyttää monia efektejä ja leikkiä saundeilla ja kaikki kuuluu muun bändin yli.

Saa kauan lahjoa/maanitella/kiristää, ennekun suostun soittamaan kontrabassoa ilman kunnon mikkiä. Sähköinen versio olisi mainio siis, onnea uudelle viululle! Tuo kuuluminen bändin yli on ihanaa... Ah niin ihanaa, josta usein vaan haaveilen. Ärsyttää esim. saksofonistit, jotka bänditreeneissä saa tuuttailla yli kaikkien muiden ja vielä tauoillakin.

Aika katu-uskottavan näköinen viulu kyllä säviksellä. Mistä tuo edes viritetään? :)
"Tunne ja improvisaatio korvaavat tekniikan" -Jatta-
John Titor
20.03.2006 14:40:34 (muokattu 20.03.2006 14:41:31)

Mietin vaan että miltähän tuntuisi vetää särö selloon.. Mutta mites mikität niin ettei se kierrä.? Muuhan tuossa akustisen kanssa on helppoa. Thomanniltahan saisi sähköselloja :D Laatua...

Säröstä ei itse asiassa ole jousisoittimissa ihan kamalasti samanlaista hyötyä kuin vaikkapa kitarassa. Kyllä se muuttaa saundia, mutta jousisoittimen saundi on jo valmiiksi kantava ja sustain on ikuinen, koska jousi pitää äänen elossa vaikka miten kauan - näitä asioita särö tuo lähinnä kitaraan lisää.

Jos säröä panee saundiin, kannattaa miettiä tarkkaan sille joku syy, koska esim. melodialinjat rupeavat helposti kuulostamaan tosi pahalta, lähinnä sellaiselta sumuiselta ja paskalta, vähän niin kuin äänityksessä olisi mennyt jotain vikaan, esim. gainit jääneet liian kovalle tai raita jotenkin vioittunut. Rankalla fuzzipörinällä saa kuitenkin sitten jo huomattavasti erilaisen saundin, jolle on käyttöäkin, varsinkin jos runttaa matalalta jotain riffejä. En ole varma, mutta on ihan sellainen olo, että Apocalypticankin joillain raidoilla olisi vähän lisätty rutinaa riffeihin.
Polskan Tulkinta
22.03.2006 19:43:34
Hmm.. Matt Turner:
http://www.improvcellist.com/

Näyttäisi hän käyttävän Yamahan sähköselloja.
(Hänet on varmaan lahjottu)

Kerran olen Unkarissa n. 10 sekuntia näprännyt sähköselloa. Sitten tuli musiikkiliikkeen omistaja ja sanoi, että prkl. En osaa siis sanoa paljoakaan.

Itse olen ajatellut n. 10000 muun ostokseni jälkeen hankkia sähkösellon, mutta mielipiteet varmaan muuttuvat matkan varrella. (pitäisi ostaa kunnon monitoreja/tms. ja efektejä 50kg tottakai....)

Joopa.
"Leijuva piimä, se on rauhoitettu!" ->
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)