syrkkis 18.03.2006 15:53:31 | |
---|
Mitä rumpumikkejä olette käyttäneet keikoilla, studiossa? mitä kokemuksia ollut? |
moderndrummer88 18.03.2006 16:02:38 | |
---|
powertreblebassvolume |
Speedy 18.03.2006 18:17:50 (muokattu 19.03.2006 00:07:14) | |
---|
Mitä rumpumikkejä olette käyttäneet keikoilla, studiossa? mitä kokemuksia ollut? Shure 57 virveliin -- hyvä, ellei paras Shure beta 52 bassariin -- erittäin hyvä ja muhkea AKG 112 bassariin -- hyvä, mutta ei niin muhkea AKG 440/??? bassari/tomi -- p askat Beyerd. Opus 87 tomeihin -- parhaat Noita keikoilla.. lisäks studiossa ollu vaikka mitä, joista en muista puoliakaan nyt.. tosin AKGn 440 ja siitä toisesta samanlaisesta jonka numeroa en muista saa kyllä kovasti muokkaamalla ihan kohtalaista saundia, mutta ei lähellekkään Opusta..=I E:7 "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Sandwich 18.03.2006 19:16:23 (muokattu 18.03.2006 19:37:31) | |
---|
tsm drumpack on edullinen paketti ja kyllä kelpaa ei oo ollu mitään moitiimista niistä i rather die standing than live on my knees |
Groovi 18.03.2006 19:27:47 (muokattu 18.03.2006 19:29:37) | |
---|
Beyerd. Opus 87 tomeihin -- parhaat Tosi hyvät mikit, mutta ei ehkä sentään parhaat. Noissa on kyllä hyvä soundi, mutta ainakin omasta mielestäni ne vuotavat kuin seula. Jos setissä on päällä 3 tomia, on melkein sama mikittääkö ne yhdellä vai 3:lla Opuksella. No, ehkä vähän liioittelua, mutta ajatukseni kävi lienee ilmi. Usein muuten livenä toimii niinkin eksoottinen asetelma kuin 2 kpl pirun hyvää konkkaa setin ylle ja 1kpl hyvä bassarin mikki. Siitä eteenpäin tulee olla yllättävän iso tila, tai settilista täynnä kohtalaisen dynaamista musiikkia. edit: studiossa pelaa rummuissa yllättävän hyvin lähimikityksessä Audixin tuotteet, siis noin yleistäen. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Niskamies 18.03.2006 19:42:07 | |
---|
Usein muuten livenä toimii niinkin eksoottinen asetelma kuin 2 kpl pirun hyvää konkkaa setin ylle ja 1kpl hyvä bassarin mikki. Siitä eteenpäin tulee olla yllättävän iso tila, tai settilista täynnä kohtalaisen dynaamista musiikkia. Mulla on bändin äänitys parin viikon päästä. Käytän rumpuihin kaksi tai kolme mikkiä - Neumann U87 basariin ja yks/kaksi B&K 4006:sta overiksi. Rumpalin setti soi ja settibalanssi on kondiksessa, joten tolla mikityksellä saa hyvää jälkeä. More is more. |
g.roove 18.03.2006 19:45:33 | |
---|
Rumpalin setti soi ja settibalanssi on kondiksessa, joten tolla mikityksellä saa hyvää jälkeä. Soittobalanssi on hyvä olla kunnossa. Siitä on mukavasti hyötyä toisinaan. |
Niskamies 18.03.2006 19:47:21 | |
---|
Soittobalanssi on hyvä olla kunnossa. Siitä on mukavasti hyötyä toisinaan. Jep, jos käyttää niukkaa mikitystä niin soittobalanssia ei voi oikein korjata. En tuntemattomalla rumpalilla käyttäisi noin niukkaa mikitystä. More is more. |
Speedy 18.03.2006 19:56:16 | |
---|
Tosi hyvät mikit, mutta ei ehkä sentään parhaat.. No niin no mitä henk. koht. perstuntumaa on niin nuo on ollu mulle parhaat.. Se on totta että vuoto on aika ruhtinaallista, mutta toisaalta, kun en käytä OHta niin ottaa vähän peltejäkin kun ne on siinä aika lähellä ja muutenkin on vain kaks tomia niin mulle toimii loistaasti.. Tuo menetelmä ei niinkään toimi studiossa, mutta siellähän voi käyttää kaiken maailman noise geittiä jne..;) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Niskamies 18.03.2006 19:57:44 | |
---|
No niin no mitä henk. koht. perstuntumaa on niin nuo on ollu mulle parhaat.. Se on totta että vuoto on aika ruhtinaallista, mutta toisaalta, kun en käytä OHta niin ottaa vähän peltejäkin kun ne on siinä aika lähellä ja muutenkin on vain kaks tomia niin mulle toimii loistaasti.. Tuo menetelmä ei niinkään toimi studiossa, mutta siellähän voi käyttää kaiken maailman noise geittiä jne..;) Miksi et käytä oh:ta? Eihän pellit kuulu yhtään mihinkään. More is more. |
g.roove 18.03.2006 19:59:37 (muokattu 18.03.2006 19:59:56) | |
---|
Jep, jos käyttää niukkaa mikitystä niin soittobalanssia ei voi oikein korjata. En tuntemattomalla rumpalilla käyttäisi noin niukkaa mikitystä. Tarvisi itsekin hioa tuota balanssi puolta ennen seuraavia nauhoituksia, kun miellyttää tuo rumpujen luonollinen tila soundi. |
Niskamies 18.03.2006 20:01:04 | |
---|
Tarvisi itsekin hioa tuota balanssi puolta ennen seuraavia nauhoituksia, kun miellyttää tuo rumpujen luonollinen tila soundi. Jep, siinä ei muu kuin treenaus auta. Jos mahdollista, niin äänitä soittoa vaikka jollain halvalla konkkamikillä tms. Riittää kunhan balanssi tallentuu, ja voit sitä tarpeentullen muuttaa. Luonnollisista rumpusaundeista mäkin tykkään, ja sen takia käytän paria hyvää mikkiä jotka tallentavat rummut siten miltä ne äänitystilassa kuulostavatkin. More is more. |
Speedy 18.03.2006 20:04:37 | |
---|
Miksi et käytä oh:ta? Eihän pellit kuulu yhtään mihinkään. Jaa'a.. hyvä kymysys..=) Niin no noi Opukset ottaa vähäsen.. tosin isommissa paikoissa pitäs olla kyllä oikeet OHt, mutta pienemmissä paikoissa kuuluu kyllä... "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Niskamies 18.03.2006 20:06:59 | |
---|
Jaa'a.. hyvä kymysys..=) Niin no noi Opukset ottaa vähäsen.. tosin isommissa paikoissa pitäs olla kyllä oikeet OHt, mutta pienemmissä paikoissa kuuluu kyllä... Mun mielestä pienessä mestassa riittä yksi over ja mahdollisesti vielä basarimikki. Tai sitten ihan akustisesti. Mutta kukin tavallaan. More is more. |
Speedy 18.03.2006 20:08:20 | |
---|
Tai sitten ihan akustisesti. Mutta kukin tavallaan. No persetti ku kissan pierussakin on enemmän bassoa kun tuossa minun kinneri basarissa.. Mutta riippuu toki musa tyylistäkin..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Roberto 19.03.2006 10:15:55 | |
---|
Soittobalanssi on hyvä olla kunnossa. Siitä on mukavasti hyötyä ihan joka kerta. |
grooveman 19.03.2006 11:11:06 | |
---|
Miksi et käytä oh:ta? Eihän pellit kuulu yhtään mihinkään. Minun mielestäkin se riippuu paljon paikasta missä vedetään. Pienimmissä mestoissa pärjää hyvin mikittämällä vain pöntöt, kyllä ne pellit vuotaa muiden bändin jäsenten mikeistä niin hyvin että varmana kuuluu. Mutta riippuu paikasta ja myös paikan akustiikasta. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
Itse olen käyttänyt samsonin rumpumikki sarjaa .......... on huippuhyvät! |
Dnjmaster 19.03.2006 11:28:42 | |
---|
Tähän samaan voisi kysyä vähä ohjeita. Eli mitenkäs kannattais tehdä livemikitys kun käytössä on: Shure 58 AKG 1000 T.BONE MB-60 T.BONE Konkka Ajattelin että AKG OH, T.BONE MB-60 basari ja virveli. Toimiiko? kalamies#40 >-)))> |
Akahito 19.03.2006 12:01:34 | |
---|
Tähän samaan voisi kysyä vähä ohjeita. Eli mitenkäs kannattais tehdä livemikitys kun käytössä on: Shure 58 AKG 1000 T.BONE MB-60 T.BONE Konkka Ajattelin että AKG OH, T.BONE MB-60 basari ja virveli. Toimiiko? Viiskasi basarille, MB60:t tomeille, AKG overiksi ja ylijäävällä t-bonekonkalla virveli haikan alapuolelta, jos tarttee. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |