Aihe: Marzi Nymanin soololevy
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Chrissie
29.01.2006 23:41:29
Pakko mainita, että tämä ensimmäinen julkaistava sinkku, Outo tyttö (?) on varsin hienoa kuultavaa. Olin positiivisesti yllättynyt :)
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. "If I am the storm, if I am the wonder will I have flashlights, nightmares and sudden explosions?" Röyksopp - What Else Is There?
Ossi
30.01.2006 10:13:16

Pakko mainita, että tämä ensimmäinen julkaistava sinkku, Outo tyttö (?) on varsin hienoa kuultavaa. Olin positiivisesti yllättynyt :)

Jännä, "erilainen" sinkku :)
Säröpedaalit on syvältä.
Kitarajeesus
30.01.2006 13:53:56 (muokattu 30.01.2006 14:11:38)
No niin, 22.3. on nyt sitten se päivä, kun Marzin levy on kaupoissa saatavilla. Googlettamalla aiheen tiimoilta löytyi useampikin artikkeli.

Huh huh.. Miten mä jaksan odottaa? Yllätys oli, että kyseessä onkin miltei puhdas Anssi Nykäsen ja Harri Rantasen kanssa väännetty trio-levy. Vain jousia, perkussioita ja kuoroja on lisätty taustalle. Maestro itse luonnollisesti soittaa kitaraa ja laulaa.

Jees, tämän trion kerran livenä nähtyäni odotan kyllä ihan tosissaan, mitä on tulossa.

EDIT: Niin ja tuon Outo tyttö-biisin Marzi vetikin silloin keikan avauksena yksin ja toimi erittäin hyvin. Aika monipuolista meininkiä oli ja luonnollisesti hienoa soitantaa koko setti.
Musiikki on elämä.
oizo
30.01.2006 16:28:20
Dodih, mun syntymäpäivänä ilmestyy. :) Siinäpä oiva lahja itelle. Onko tämä outo tyttö jo julkaistu singlenä?
Mut hei, ei se haittaa!
MK73
30.01.2006 19:28:47 (muokattu 30.01.2006 20:14:22)
Helmikuun lopulla pitäisi single tulla myyntiin.

M. Nyman on varmaan yksi umpimusikaalisimpia tyyppejä, joita tiedän. Sen herkkyys reagoida soittotilanteessa kaikkeen on omaa luokkaansa. Tämän trion musisointia olen kuullut kahdesti Standards Live -nimen alla (mukana myös Arttu Takalo)... se oli siis jazz-standardien päivitystä - mainiota. Ja kerran Semifinalissa oli Marzi Nyman Band "kolmistaan", jolloin vetivät mm. Hendrixiä ja Nymanin omia lauluja. Täytyy sanoa, että aika hämmentäviä ovat nuo live-kokemukset olleet. Meininki oli monin paikoin ilahduttavan "kahjoa" varsinkin Anssin & Marzin osalta. Se vaatekaapin kokoinen basisti on sitten se trion koossapitävä voima (sama mies, joka Nylkkäreiden keikoilla potki yli-innokkaita faneja loitommalle:)

Antaa odottaa erittäin mielenkiintoista albumia.
MK73
17.03.2006 14:58:35 (muokattu 17.03.2006 16:26:54)
"Enää viisi yötä jouluun!" Hesarin NYT-liitteen arviossa Marzin levyä kehuttiin jo kovasti. Kyllä on vaikea elää viikonlopun yli :)

Käykääpä kuuntelemassa Solutasolla -niminen kappale tuolta:

http://nyt.hs.fi ..muistinkin kuulleeni tuon laulun joskus keikalla.
tommijk
17.03.2006 16:28:14

http://nyt.hs.fi

Loistavaa! Aika proge/kingston wall henkinen biisi. Loistavaa kitarointia kuten odottaa saattaa..

Tietääkö joku onko levylle tulossa instrumentaalibiisejä? pääsisi ihastelemaan äijän kitarointia enemmänkin.
OSTAKAA mun valvetroniksi!
Ostinaatio
17.03.2006 18:58:12

Ei kyl oikeen vakuuttanut. Muuten kyllä mukavan jylheästi soiva teos, sekä sovituksen että soinnutuksen puolesta (joskin jotkut tilulilut tuntuivat vähän ylimääräisiltä), mutta nuo laulut ja lyriikat jotenkin lässäyttivät koko homman. En tiedä edustaako sitten koko muu levy samanlaista linjaa?

Levy-yhtiöillä pitäisi olla kustannustoimittajat neuvomassa näiden lyriikoiden kanssa.
"Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski
ballfish
17.03.2006 19:27:06
(joskin jotkut tilulilut tuntuivat vähän ylimääräisiltä.

Tilulilut eivät koskaan ole ylimääräisiä. *tähän vallaton hymiö*
Olen hyvä uimaan katiskaan. #4 "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6
Ivory
17.03.2006 20:14:42
Solutaso-biisissä haiskahtaa kevyesti Kingston Wall, eikä haittaa yhtään.
ten
17.03.2006 20:51:29
Minun on pakko hankkia tämä levy! Diggailen Marzia! o/
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Veikko
17.03.2006 22:30:14
Rytmilehti ryttäsi levyn ja antoi vissiin vain yhden tähden. Eli levyn on oltava siis todella hyvää kamaa.
I'm shufflin' thru the Tampere sand, but my head's in Mississippi.
Lennu
17.03.2006 23:00:41

Rytmilehti ryttäsi levyn ja antoi vissiin vain yhden tähden. Eli levyn on oltava siis todella hyvää kamaa.

Mä sanon kuulematta, että se on ihan kakkaa. Kaikki musiikki on kakkqaa. Yhtä paljon kuin Marzin nimi pitäisi olla Martsi. Martsi Paani.
Repent
18.03.2006 10:13:26

mahtava biisi.
mansikka
Capman
18.03.2006 12:16:23

Waude. Ostoon menee.

Marzi teki kyllä niin suuren vaikutuksen soittaessaan UMOn kanssa Zappaa, että sen jälkeen olen fanittanut ihan kybällä.
Kilgore Trout
18.03.2006 18:42:55
Ei kyl oikeen vakuuttanut.... ...laulut ja lyriikat jotenkin lässäyttivät koko homman. En tiedä edustaako sitten koko muu levy samanlaista linjaa?

Levy-yhtiöillä pitäisi olla kustannustoimittajat neuvomassa näiden lyriikoiden kanssa.

Sama. En ole kuullut kuin "Outo tyttö"-vedon, mutta lyriikat ovat huonot. Eivät naivistisen nerokkaat, erilaiset tai mitään höpöhöpöä, vaan yksinkertaisesti huonot. Tuon Nyt-lehden arvostelun mukaan sama linja jatkuu levyn muissakin biiseissä eli se siitä sitten.

Miksi niinkin hyvä muusikko kuin Marzi ei ymmärtänyt jättää lyriikoiden tekoa sellaiselle, joka homman osaa. Tai miksi kukaan levy-yhtiössä ei puuttunut asiaan ajoissa? Sääli jos hyvä levy on pilattu näin typerällä tavalla.
Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
Thomy
19.03.2006 09:28:58
Sama. En ole kuullut kuin "Outo tyttö"-vedon, mutta lyriikat ovat huonot. Eivät naivistisen nerokkaat, erilaiset tai mitään höpöhöpöä, vaan yksinkertaisesti huonot.

Tämä jos mikä on näköjään makuasia. Mä olen kerran kuullut tuon ja diggasin tekstiä.Se sopi oikein hienosti biisin tunnelmaan. Tietty joku voisi kaivata enempi paskasta ja jäätyneistä sikiöistä laulamista tähänkin, mutta ehkä se ei olisi Marzin juttu. Tai toisaalta...

Marzi on übermuusikko. Soittaa kuin piru ja laulaa kuin enkeli. Varokaa sitä !
Janus
19.03.2006 09:43:46
Miksi niinkin hyvä muusikko kuin Marzi ei ymmärtänyt jättää lyriikoiden tekoa sellaiselle, joka homman osaa. Tai miksi kukaan levy-yhtiössä ei puuttunut asiaan ajoissa? Sääli jos hyvä levy on pilattu näin typerällä tavalla.

Sen olisi ehkä kannattanut tulla tänne muusikoiden.nettiin kysymään neuvoa oikeilta muusikoilta. Lyriikkapalstalla olisi varmasti saanut asiallista palautetta, samaten Demostudiossa biisit olisi voinut laittaa jo demovaiheessa pro-jätkien ruodittavaksi niin Markuksellekin olisi selvinnyt mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Kitarapalstalla olisi niin ikään saanut ihan hyviä vinkkejä, mitä soittamiseen tulee.

Onneksi minulla on mnetin käyttäjätunnus - olen siis muusikko.
Aimo
19.03.2006 09:44:57

Marzi itse sanoi mainuttuani samaa, että kyseessä on "kumarrus siihen suuntaan". Hyvä biisi.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)