Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kompura bassolle
1 2
MakkeJ
03.09.2003 10:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieleni tekisi hankkia jonkunlainen kompura bassottelua tasamaan.
Onko kenelläkään havaintoa toimiiko esim behringerin räkkimallit basson kanssa, siis composer pro tai autocom - näyttävät olevan aika edullisia.
Vai pitäisikö ostaa tavallinen stomp-boxi; ebs, boss, mxr?
 
bassotus
03.09.2003 10:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin tuota Behringerin Composer Pro:ta (MDX2200, muistaakseni) jonkin aikaa. Halpa mutta liikaa liikkuvia osia minun makuuni, tulee helposti kikkailtua vähän turhan paljon (eikä silloin ainakaan paranna soundia). Nykyään käytössäni olevan EBS:n etuasteen oma kompura kuulostaa huomattavasti paremmalta kevyesti annosteltuna, ja tuskinpa se EBS:n pedaali yhtään huonompi on. Melko tyyris tosin..
 
stupidity should hurt.
Cornflake
03.09.2003 10:45:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bassotus:
Melko tyyris tosin..
 
Halpa ja hyvä on tunnetusti sama juttu.
 
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
bassotus
03.09.2003 10:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halpa ja hyvä on tunnetusti sama juttu.
 
Nimenomaan ;) ... mutta Behringerin tapauksessa sai halvalla ainakin todella paljon erivärisiä vilkkuvia ledejä.. jos moinen tivolimeininki sattuu kiinnostamaan soundia enemmän..
 
stupidity should hurt.
Cornflake
03.09.2003 11:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bassotus:
jos moinen tivolimeininki sattuu kiinnostamaan soundia enemmän..
 
Olen huomannut että tuo voi olla myös totista totta. Kaikenlaista sitä näkee. Ja se ei naurata;-)
Teijo K.
03.09.2003 11:49:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos raha ei ole este, kannattaa kokeilla putkikompressoria. Sitä aitoa asiaa se EBSkin mallintaa. Sellainen aito putkikompressori tulee meikäläisen käyttöön heti, kun rahatilanne antaa myöten.
 
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
M.Hanski
03.09.2003 13:39:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka ei heti uskoisi, Boss LMB-3 Bass Limiter/Enhancer on ihan kelpo kompura-aski. Enhancer on mun mielestä vähän turha toiminto, mutta kompurapuoli pelittää kivasti ainakin miedoilla Ratio-asetuksilla.
 
esko
03.09.2003 14:45:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. EBS:llä oli joku bassokompuramalli, en nyt muista sitä tarkempaa mallia tähän hätään. Kuulostaa ihan kyllä hyvältä, ainakin Strandbergin käsissä.
 
poppamies
03.09.2003 15:12:10 (muokattu 03.09.2003 15:20:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka ei heti uskoisi, Boss LMB-3 Bass Limiter/Enhancer on ihan kelpo kompura-aski. Enhancer on mun mielestä vähän turha toiminto, mutta kompurapuoli pelittää kivasti ainakin miedoilla Ratio-asetuksilla.
 
No minä ostin tuollaisen kerran yli 10 v sitten mutta ei se minusta mikään aito kompura ole. Onhan siinä limitteri toiminto mutta kyllä kompuran pitäisi tehdä muutakin kun leikata huippuja. Nakkasin sen menemään joku vuosi sitten.
 
Sen sijaan lötyy tällainen joka on kompura:
http://www.bassguitareffects.com/store/product.asp?sku=EM.XBS
 
"G-strings are for strippers"
Cornflake
03.09.2003 16:34:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arva:
Jos raha ei ole este, kannattaa kokeilla putkikompressoria. Sitä aitoa asiaa se EBSkin mallintaa. Sellainen aito putkikompressori tulee meikäläisen käyttöön heti, kun rahatilanne antaa myöten.
 
Jep, EBS:n purkissa on tosiaan putkimallinnus yhtenä vaihtoehtona. Mielestäni paras niistä kolmesta vaihtoehdosta.
 
Tuo on hyväsoundinen ja ennenkaikkea simppeli kompura. Ja se gaini on kaveri.
Teijo K.
03.09.2003 22:19:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cornflake
 
Jep, EBS:n purkissa on tosiaan putkimallinnus yhtenä vaihtoehtona. Mielestäni paras niistä kolmesta vaihtoehdosta.
 
Tuo on hyväsoundinen ja ennenkaikkea simppeli kompura. Ja se gaini on kaveri.

 
http://www.samedaymusic.com/product--HHBRAD3
 
Yksi tuollainen minulle. Kompromisseja en enää edes ajattele. Sitten joskus kun on rahaa niin... Soundi on tietenkin mielipidekymysys, hyvä se EBSkin on. Ei ole vain minulle se graalin malja kompressointiin.
 
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
Cornflake
03.09.2003 22:32:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arva:
Soundi on tietenkin mielipidekymysys, hyvä se EBSkin on. Ei ole vain minulle se graalin malja kompressointiin.
 
Jooh, ei minulla tuosta unelmapelistäsi ole kokemusta, enkä toki väitä EBS:n peliä ultimatemätapanteidätkaikki-kompuraksi. Vaikka se onkin "kallis" (purkiksi) se on mielestäni purkkikoossa & tuossa hintaluokassa hjyvä.
 
Toisekseen se on yksinkertainen = ei saa ainakaan paljoa tuhoa aikaan. Kuten kompuralla voi myös saada jos ei tiedä mitä tekee...
 
Varmasti löytyy parempia kuten luultavasti tuo linkittämäsikin HHB Radius3 FatMan. Olisi kiva tyypata, tai sitten ei: tulisi kuitenkin kalliiksi;-)
Teijo K.
03.09.2003 22:55:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cornflake
 
Jooh, ei minulla tuosta unelmapelistäsi ole kokemusta, enkä toki väitä EBS:n peliä ultimatemätapanteidätkaikki-kompuraksi. Vaikka se onkin "kallis" (purkiksi) se on mielestäni purkkikoossa & tuossa hintaluokassa hjyvä.
 
Toisekseen se on yksinkertainen = ei saa ainakaan paljoa tuhoa aikaan. Kuten kompuralla voi myös saada jos ei tiedä mitä tekee...

 
Ja basistille yksinkertaista vai :-)
 
Varmasti löytyy parempia kuten luultavasti tuo linkittämäsikin HHB Radius3 FatMan. Olisi kiva tyypata, tai sitten ei: tulisi kuitenkin kalliiksi;-)
 
Kokemuksesta voin sanoa että kertakokeilu riittää, ja olet koukussa. Siis jos soundi-ihanne menee tuonne putkipuolelle. Enhän minäkään tällä hetkellä käytä kuin Digitech mallinnushärpäkettä, seuraava ostos on sitten vain tuo FatMan.
 
Suunnittelin tossa pitempään kompuraa, ja kaikki EBS ynnä muu loota mitä vastaan tuli, tuli myös kokeiltua. Tässä vielä tuumaillessani testasin tuon FatManin ja sen jälkeen on muut unohtunut. Olen senverran köyhä ettei second best ole vaihtoehto. Sitten se kalliiksi tulee kun pettyneenä vaihtaa parempaan. (Ja paremmalla tarkoitan minun henk.koht. soundi-ihanteeseen sopivampaa).
 
Ellen olisi tuohon FatManiin törmännyt olisi EBS ollut hyvinkin todennäköinen voittaja kompressorikilvassani. Se putkisimulointi on siinä melkein kuin oikea. Melkein.
 
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
M.Hanski
04.09.2003 08:57:30 (muokattu 04.09.2003 08:57:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies:
 
No minä ostin tuollaisen kerran yli 10 v sitten mutta ei se minusta mikään aito kompura ole. Onhan siinä limitteri toiminto mutta kyllä kompuran pitäisi tehdä muutakin kun leikata huippuja. Nakkasin sen menemään joku vuosi sitten.
 
Nojuu, isolla Ratiolla ja Thresholdilla kapistus toimii limitterinä, mutta vastaavasti pienehköllä Ratiolla JA Thresholdilla kompuroi sopivasti. Makuasiahan tääkin tietysti on... ;)
 
Mut sen verran vielä mainostan, että jos on rahasta pulaa, kannattaa ainakin käydä testaamassa Bossin LMB-3:a.
 
Cornflake
04.09.2003 09:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arva:
Ja basistille yksinkertaista vai :-)
 
Eikun kaikille. Jos osaa säätää ja ymmärtää mikä kompurassa on kysymys, mikä vaikuttaa mihinkin ja omaa vielä vähän kokemusta niin tokihan silloin osaa ruuvata monimutkaisempaakin kuin EBS:n lootaakin.
 
Uskoisin itse tuohon toki jo kykeneväni, mutta näen silti tämän yksinkertaisuuden plussana;-)
HC-Audio
04.09.2003 14:47:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun mielestä fender bassman 400c kombon kompura on loistava, jopa parempi kuin erilliset efektit
 
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
flea laven
11.09.2003 08:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemusta EHX:n kompurapedaalista?Se voisi kenties olla kokeilemisen arvoinen.
 
Cornflake
11.09.2003 09:06:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flea laven:
Onko kenelläkään kokemusta EHX:n kompurapedaalista?Se voisi kenties olla kokeilemisen arvoinen.
 
Millä mallinimikkeellä tuo pedaali esiintyy?
Teijo K.
11.09.2003 12:37:55 (muokattu 11.09.2003 12:38:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cornflake
 
Eikun kaikille. Jos osaa säätää ja ymmärtää mikä kompurassa on kysymys, mikä vaikuttaa mihinkin ja omaa vielä vähän kokemusta niin tokihan silloin osaa ruuvata monimutkaisempaakin kuin EBS:n lootaakin.
 
Uskoisin itse tuohon toki jo kykeneväni, mutta näen silti tämän yksinkertaisuuden plussana;-)

 
Totta tuokin. Jos jokin napula vahingossa kääntyy lavalla, voi olla hankalaa kesken keikan ruveta sitä tilannetta korjaamaan, jos vehjes on kovin monimutkainen. Silti oma valintani on selvä...
 
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
flea laven
12.09.2003 12:33:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehx:n kompura on nimeltään BLACK FINGER.Käsittääkseni melko uusi tuote?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «