Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 529 30 31 32 33121 122 123 124 125
Kimmo72
17.03.2006 22:40:03
Aikasa siinä puserrettuaan se myyjä melkee huusi että "Ei tämä tänne mahu, vie tuo kitara takasin telineeseen". Tuossa vaiheessa alko tympiä koko myyjä ihan kunnolla, koska tuntu että se ei muuta kuin huutaa ja puhisee. Sitte vielä mulla juoksuttaa kitaraansa.

No mikäs tässä nyt on? jollei mahdu siihen halvimpaan, niin sitten ostetaan se mihin oma kitara sopii. Höh.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
cadabra
17.03.2006 23:10:37
No mikäs tässä nyt on? jollei mahdu siihen halvimpaan, niin sitten ostetaan se mihin oma kitara sopii. Höh.

No niinhän minä teinkin, myyjän äkänen käytös vaan ärsytti. Myyjä oisi voinut palvella vähän ystävällisemminkin ja esitellä tuotetta ym. Eikä vaan huutaa että "Tuossa on just sulle, viiskymppiä". "Vie tuo kitara takasi".
Meehän kämpille.
TOM Floydrose
17.03.2006 23:27:28
Itellä on hieman samanlaisia kokemuksia samasta myyjästä.

Tää Kullaksen takatukkamies on kyllä vitun rasittava tyyppi. En pysty sen tyypin kans tekeen minkäänlaisia kauppoja. Jos muita myyjiä ei ala näkyyn niin suksin ulos. Vituttaa sen ylimielisyys, joka vaihtuu sekunnissa lipevyydeksi ku se huomaa, että hitto tuohan oikeesti aikoo ostaakkin jotain. Näin pohjoisen junttina arvostan tietynlaista miehisyyttä, oltiin sitten kaupan myyjiä tai ei.
steven
18.03.2006 10:03:26 (muokattu 18.03.2006 10:28:25)
Helsingin f-musiikissa en saanut paljousalennusta vaikka olin valmis ostamaan tukkupussillisen plekuja. Myyjä laski plekun kappalehinnan mukaan. En ostanut. Nauroin.

Nää riippuu varmaan aika paljon myyjästä ja tilanteesta. En kyseistä liikettä voi kehua tai haukkua siellä muutaman kerran asioineena, mutta ostin pari viikkoa sitten midipiuhan ja slideputken ja otin telineestä muistaakseni neljä tai viis plektraa ja myyjä vain tokas että ne saat kaupanpäälle.
steven
18.03.2006 10:28:05
Ahosesta muutama hajatelma. Liike on muuttunut muuton (hämeenpuisto ja satakunnan kadun kulma -> hämeenpuisto) aikoihin aika radikaalisti. Se on perheyritys, pappa ja mummo paikalla ilmeisesti viettämässä eläkepäiviään. Ei kokemuksia juuri nyky-Ahosesta, mitä jotain kieliä poikennut ostamassa, mut tuntuu et on valitettavasti liike tosiaan vajonnut radikaalisti alaspäin. Varmaan näin ainakin jos Pate ei ole paikalla vaan ainostaan jompi kumpi tai molemmat hänen vanhemmistaan, jotka luonnollisesti eivät parhaiten perillä nykylaitteista. Whiskeyn haju yleistä Paten ollessa paikalla ja valitettavasti tuntuu et Patenkin ennen niin ammattimainen ja asiantunteva osaaminen ja paneutuminen on turmeltunut miestä väkevämmän voimin, valitettavasti. Aikoinaan liikkeessä oli enemmän myyjiä ja bändiosastohan oli alakerrassa. Siellä sai kyllä kokeilla ja testata kuten halusi ja Patelta ja toiselta miesmyyjältä tuli todella paljon asiantuntevaa kommenttia.
Nipsu
18.03.2006 10:31:35
Ahosesta muutama hajatelma. Liike on muuttunut muuton (hämeenpuisto ja satakunnan kadun kulma -> hämeenpuisto) aikoihin aika radikaalisti. Se on perheyritys, pappa ja mummo paikalla ilmeisesti viettämässä eläkepäiviään. Ei kokemuksia juuri nyky-Ahosesta, mitä jotain kieliä poikennut ostamassa, mut tuntuu et on valitettavasti liike tosiaan vajonnut radikaalisti alaspäin. Varmaan näin ainakin jos Pate ei ole paikalla vaan ainostaan jompi kumpi tai molemmat hänen vanhemmistaan, jotka luonnollisesti eivät parhaiten perillä nykylaitteista. Whiskeyn haju yleistä Paten ollessa paikalla ja valitettavasti tuntuu et Patenkin ennen niin ammattimainen ja asiantunteva osaaminen ja paneutuminen on turmeltunut miestä väkevämmän voimin, valitettavasti. Aikoinaan liikkeessä oli enemmän myyjiä ja bändiosastohan oli alakerrassa. Siellä sai kyllä kokeilla ja testata kuten halusi ja Patelta ja toiselta miesmyyjältä tuli todella paljon asiantuntevaa kommenttia.

No tää pariskunta pitää tätä puljua varmaan vielä pystyssä sen takia, että niiden kakaran tyttöbändi soittaa siellä kaupan kellarissa!
steven
18.03.2006 10:44:38
Kakaran - siis lapsenlapsen? Onko siinä nykyisessä liikkeessä kellari?

Joskus 90 ostin nuppia ja oli Papan kanssa tekemisissä. Heille oli tulossa Marsun kone vaihdossa. No, se oli tulossa ja oli tulossa ihan minä hetkenä hyvänsä, kaupat he olivat jo siitä tehneet että oli vain laite saamatta- Lopulta parin kolmen viikon päästä mä sitten otin jonkun toisen vaihtonupin ja pappa haukkui sen tulemattoman vaihtonupin omistajan nimeltä. Että mitä nimekkäämpi artisti asiakas on, sen hankalampia ne on. En tiedä oliko Popedan Hautamäellä tuolloin mitään tekemistä ahosen kanssa, mutta ainakin myyjän haukut sai.... Musta aika rivoa rikkoa asiakkaan luottamus noin, vaikka vahvistin sitten oliskin myöhässä, on se myyjän ja asiakkaan välinen asia, ei muiden asiakkaiden...
terry
18.03.2006 10:58:48
Olen sitä mieltä, että liikkeet, joissa asiakaspalvelu on ala-arvoista, kannattaa laittaa boikottiin. Myyjät eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Jos minä vaihdan liikettä, mukanani seuraa esimerkiksi uusia kamoja ostamassa olevat kaverit, kummipoika, hänen musakaverinsa, sukulaisten/tuttavien yritysten hankinnat etc. Hyvä sana kulkee ja niin myös viesti välinpitämättömästä palvelusta.
Elämä on...;)
ReBeat
18.03.2006 16:36:30

Onko siinä nykyisessä liikkeessä kellari?

On siellä kellari ja pelottavan sokkeloinen onkin. Kolmisen vuotta sitten sain ostoaikeissa mennä testaamaan sinne erästä käytettyä multiefektiä. Yhdestä huoneesta löytyi ainakin putkinuppi + kaappi ja joku kitara. Bassokin siellä taisi olla. Sulkemisajan ei pitänyt olla ihan vielä, mutta hetken soiteltuani kellarikerroksen valaistus sammui. Istuin siellä jossain kopissa kitara sylissäni ja pelkät laitteiden merkkivalot näkyvissä, muuten täysin säkkipimeää. Tuli sellainen hassu "Uhrilampaat" -fiilis. Lihoiksi päätyminenkin välkähti mielessä, mutta laitoin kitaran lattialle ja käsikopelolla lähdin etsimään pääsyä maanpinnalle. Helpotukseksi hetken päästä löysin rappusten luo ja yläkertaan. Inhimillinen erehdys siin' olikin vaan taustalla :) Sain laitteen sitten vielä kotitestaukseenkin jonkinlaisella avoimella kauppakirjalla ja sovittiin kauppahinta mikäli haluan koneen ostaa. Mitään ongelmia ei ilmennyt joten kävin kaupassa maksamassa sovitun hinnan. Henkilökunnalle jäi tosin keskinäistä kiistaa siitä että mitä oli menty lupaamaan ja mihin hintaan.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
steven
18.03.2006 18:08:15
Heh, thanks for sharing ;) Mulla on muuten käynyt samanlainen kiista joskus: hinta sovittu valmiiksi toisen myyjn kanssa ja toinen alkaa loppumetreillä ulisemaan jotain. No, onneksi tuossa tilanteessa ei voi oikein perua suullista sopimusta. Tosin tyhmää näyttää asiakkaalle erimielisyydet (tämä ei ollut Ahosella).
Nazareth
18.03.2006 18:24:20
Kerra Mikkeliläisessä musaliikkeessä olin aikeissa ostaa hiottuja bassonkieliä, sanoin sit et "oisko hiottuja bassonkieliä", vastaus oli "no meil olis tos tommosia hiomattomia..". Ajattelin ostaa sitte nuo hiomattomat koska en halunnu vaikeuttaa asiaa enemmä :D
On se muuten ilmoja pidelly. IMIK #27 AKKK#6
Da Make
19.03.2006 00:22:12
Tapahtui NY:n Albanyssa, jossain oisko ollu music world niminen liike:

Ostaja: Onko teillä puhallinsoittimia?
Myyjä: Ei, mutta mä osaan soitta Mario Bros tunnarin näillä kiippareilla.
(ja sit alko soittaan)
Ostaja:(katosi takavasempaan)

samassa liikkeessä samalla kerralla tapahtui myös eräs lähes lengendaarinen tapaus:
joku siinä sit kokeili jotain kitaraa ja alko näppäillä tuttua kuvioo ja välittömästi kuulutetaan: "no stairway!"

hoho, tosi juttuja molemmat

Tosia tai ei, mutta repesin kunnolla tuolle ekalle ja toinenkin nauratti!
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
sus
19.03.2006 01:27:57
Tapahtui NY:n Albanyssa, jossain oisko ollu music world niminen liike:

Ostaja: Onko teillä puhallinsoittimia?
Myyjä: Ei, mutta mä osaan soitta Mario Bros tunnarin näillä kiippareilla.
(ja sit alko soittaan)
Ostaja:(katosi takavasempaan)

samassa liikkeessä samalla kerralla tapahtui myös eräs lähes lengendaarinen tapaus:
joku siinä sit kokeili jotain kitaraa ja alko näppäillä tuttua kuvioo ja välittömästi kuulutetaan: "no stairway!"

hoho, tosi juttuja molemmat

Hoho! Etenkin tuo ensimmäinen! Pitääpä käydä.. Albanyssä.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
kojones
19.03.2006 02:14:21 (muokattu 19.03.2006 02:30:52)

Ahosellakin kävi kerran noin, et kyl se Suomessakin. "Ja toinen on Smoke on the water!"

E: Tosin ei kuulutettu, mutta kuuluvasti kuitenkin.
Trey
19.03.2006 10:46:17
Tosia tai ei, mutta repesin kunnolla tuolle ekalle ja toinenkin nauratti!

tosi ku vesi!
steven
19.03.2006 13:50:04
Muistanko ihan väärin että hesassa oli takavuosina jossain musaliikkeessä oli tylysti testipaikkaan printattu seinälle lista kielletyistä biiseistä. Stairway, smoke on the water, Knocking on the Heaven's Door etc... ;)
Wahi
19.03.2006 13:50:36
Muistanko ihan väärin että hesassa oli takavuosina jossain musaliikkeessä oli tylysti testipaikkaan printattu seinälle lista kielletyistä biiseistä. Stairway, smoke on the water, Knocking on the Heaven's Door etc... ;)

Fazerissa tais olla.
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
cruel_destiny
19.03.2006 13:56:10
joo ja jos en väärin muista kuulleeni niin fazerin listassa oli noiden lisäksi "koko metallican tuotanto"
MaxDamage
03.03.2007 20:18:42
Ei varsinaisesti myyjän kommentti mutta pakko avautua Kotkan sävelaitasta. Kyseisellä paikallahan on "mielenkiintoinen" maine useiden mielessä. Eräs henkilö osti aikoinaan markoissa noin kymppitonnin rumpusetin ja pyysi sitten rumpukapuloita kaupantekijäisiksi. Ois kuulemma saanu "neljä markaa niistä alennusta". Heppu meinasi jättää setin kokonaan ostamatta kun ei edes kapuloita kaupantekijäisiksi saanut.

Yksi parhaista kavereistani osti kyseisestä kaupasta noin parin tonnin gibsonin. Kysyi kaupan tekijäisiä, "No ota tost yks plektra..."

Kävin muutama vuosi sitten kysäisemässä onko liikkeessä kitaroiden huoltopalvelua. Vastaukseksi muminaa, tuijottelua ja lopulta kuin ruuvia kiristämällä vastaus: "No se maksaa vähintään 33 euroa."

Tänään menin piruuttani kokeilemaan Gibsonin sg standardia kun olin ikkunasta nähnyt että siellä semmoinen on. Sg on kutitellut jo pitkään ja luultavasti sellaisen hankinkin pian. Noh, meikä astuu liikkeeseen. (Tässä vaiheessa kerrottava että olen pukeutunut täysin normaaleihin siisteihin vaatteisiin, 24- vuotias ja näytän ikäistäni vanhemmalta. Olen myös ostanut liikkeestä käteisellä tuhannen euron kitaran eli en ole täysin vieras.)

Heti sisään astuessa omistaja tuijottaa mitään sanomatta eikä vastaa tervehdykseeni. Kävelen kitaroiden luo ja Gibsonissa lukee: "Kokeilu vain myyjän luvalla." No tyyppihän onkin kulkenut kuin varjo perässäni epäillen että varmaan hajotan kaiken mihin kosken! :) Kysyn saako Gibsonia kokeilla. Tyyppi antaa kitaran käteeni ja vire on täysin päin hevonp...

Äijä ei sano mitään tuijottaa vaan suurinpiirtein naamassani kiinni kun viritän kitaran lievästi ahdistuneena tyypin puhumattomuudestan ja tuijotuksesta. Kysyn tuleeko kitaraan kotelo mukaan. Äijä sanoo ettei tule. Tässä vaiheessa hymyilen jo leveästi :) Ainoa mitä tyyppi sanoo on että kitara on alennuksessa nyt vain 1495! Loppujen lopuksi mun oli pakko vaan sanoa että kyl mun Giban lespa on parempi ja poistuin paikalta. Päätin etten kyllä enää koskaan paikkaan astu kun ei minkäänlaista palvelua saa.

Onneksi on Soitinmesta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)