Aihe: Otelauta asiaa
1
Bomber
18.03.2006 20:47:11 (muokattu 18.03.2006 20:48:01)
No nyt on kaularauta saatu syiden väliin. Seuraavaksi pitäis otelautaa alkaa laittaa. Tuli muutamia kysymyksiä ennen homman aloitusta.

Kuin syvä ura satulalle pitää tehdä noin 7 milin paksuiseen otelautaan ottaen huomioon radiuksen tekeminen ?

Riippuu satulasta.

Miten saa otelaudan laitettua varmasti suoraan jo muotoonsa sahattuun kaulaan ?

Poraat pienellä terällä otenauhan urasta reiän ja laitat näin parit pienet naulat kiinni ja sitä ennen liimat tietysti. Kunnolla puristimia ja monta tarkastusta. Joskus naulatkaan eivät auta vaan puristin vie otelaudan vähän kangelleen.
"Before anyone did anything, ELVIS did everything."
poppamies
18.03.2006 21:00:51

Landolalla ainakin ammuttiin nitojapyssyllä muutamia hakasia otelaudan alapintaan ja katkaisivat sivuleikkureilla parin millin pituisiksi. Hyvä pito. Ei liukastu mihinkään.
G-strings are for strippers
jarmos
18.03.2006 21:50:58
Landolalla ainakin ammuttiin nitojapyssyllä muutamia hakasia otelaudan alapintaan ja katkaisivat sivuleikkureilla parin millin pituisiksi. Hyvä pito. Ei liukastu mihinkään.

Jep, no kokeileppas ampua eboniin, ei taida onnistua? On senverran kovaa puuta.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Little Savage
18.03.2006 22:38:06
Se on hyvä idea ottaa otelaudan liukuminen huomioon. En tullut ite ajattelleeksi sitä. Tarkoitus oli kysyä mistä näen että otelauta on suorassa. Saako sen silmämääräisesti katsomalla kohdalleen ?
vrajala
19.03.2006 13:31:51
Tarkoitus oli kysyä mistä näen että otelauta on suorassa. Saako sen silmämääräisesti katsomalla kohdalleen ?

Merkkaat keskikohdan molempiin päihin, sekä kaulaan että otelautaan. Ja sitten liimatessa katsot että ne merkit ovat kohdakkain.

Mahdankohan mä nyt ymmärtää mitä tarkoitat?
Mää sano.
winny
19.03.2006 16:50:06
Merkkaat keskikohdan molempiin päihin, sekä kaulaan että otelautaan. Ja sitten liimatessa katsot että ne merkit ovat kohdakkain.

Mahdankohan mä nyt ymmärtää mitä tarkoitat?

Mä tein samoin!Merkit keskelle otelautaa,molempiin päihin,samoin kaulaan.Löin pienet naulat,ettei puristimia kiristettäessä otelauta liiku mihinkään.Huolellisuutta:)
out of doors,in the open air...
Little Savage
22.03.2006 15:38:24

Nyt on apuviivat kaulassa valmiina. Kaularaudan ura teki homman vähän vaikeaksi kun olen vetänyt sen kaularaudan säädön lavan puolelle.

Satulaksi olen kaavaillut 42mm x 3,1mm x 5mm kokoista grafiittipalikkaa. Pitäis vielä keksiä jostain joku sopiva jyrsinterä jolla saa vedettyä ton 3.1mm leveän uran ja se kuin syvän uran toi satula tarvitsee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)