Aihe: Harley Benton?
1 2 3 4
Shagrion
18.03.2006 03:41:25

Ostin tässä pari kuukautta sitte Harley Benton SG- kopion. En odottanut hääviä kitaraa mut oon ollu OIKEASTI tyytyväinen kitaraan. Bändimme soolokitaristi joka omistaa epiphone les paul standardin, ei löytänyt moittimista bentonista ku nakkasi muutaman soolon sillä.
Eihän täällä monikaan ole väittänyt että kaikki HB:t on paskoja vaan että niillä nyt sattuu olemaan vähän arpa kauppaa että sattuuko hyvä kitara vai paska.

Onko sitten käynyt niin että olen vain sattunut saamaan jonku erikoishyvän yksilön?
Itestä vaan jotenki tuntuu että 90% bentoneita haukkuvista ei ole koskaan soittanutkaan kitaraa, haukutaan vaan ku isotki pojat haukkuu.

Sehän voi olla että se sopii sun käteen ku peukku pyllyyn eihän minullekkaan ole tarkoitettu les paulia, toiset tykkää custom jacksoneista ja toiset mandoliinista.

Ja kyse ei todellakaan ole siitä että en tietäisi paremmasta, fender stratocasteria ja aitoa lespaa tulee harva se päivä soiteltua.
Eihän tästä siitä olekkaan kyse että ei tämä voisi päihittää jotain Gibsonia, Fenderia tai mitä tahansa kitaramerkkiä minäkin omistan Harley Bentonin elektroakustisen ja olen ihan tyytyväinen siihen hintaluokkaan nähden.

Soittotuntuma on hyvä, kevyt soittaa. Mikit eivät ole parhaat mahdolliset mut kyllä ne menee =) Tietäkää mistä puhutte =)
Uskon kyllä että suurin osa täällä puhuneista on puhunut täyttä asiaa varsinki alkupäässä HB:lla oli paljon ongelmia tuon laadun kanssa mutta nyttemmin ovat huomanneet että kannattaa pistää pikkuisen parempi laatuista tavaraa niin asiakkaatkin pysyvät tyytyväisinä.

jatkakaa.
Christians to ashes, angels to dust
Landola59
18.03.2006 10:50:50
Itestä vaan jotenki tuntuu että 90% bentoneita haukkuvista ei ole koskaan soittanutkaan kitaraa, haukutaan vaan ku isotki pojat haukkuu.

Niin onhan se nyt sellainen homma että kyllä jacksonit on paskoja ja kaikki muut on paskoja paitsi harley benton.

Kyllä suurin osa joka on soittanu harley bentoneilla tietää mistä puhuu, ja jos joskus tulee semmonen hyvä yksilö vastaan niin sehän on vain hyvä asia, niitähän sattuu jokaisella merkillä noita vahinkoja...

Yleiskäsitys bentonistahan on että sitä pidetään enemmänkin leikkikaluna, jos juniorille halutaan ostaa kitara niin ostetaan HB. Kaikkihan on periaatteessa lähteny liikkeelle kuulopuheista, joku sanoo että HB on ihan paska, toiselta suunnalta kuulee samaa, ja se siitä, kaikkien käsitys HB:sta on että se on paska. Kyse on tosiaan näistä halvemmista malleista. Mutta jos joku viitsisi, niinkuin aikaisemmin mainittu, ostaa näitä hintaluokaltaan kalliimpia, olisi laatu varmasti taattua. Jos ei ole, kertokoon siitä myös meille. Mutta HBn kitaroitten yleiskäsitys on, ja tulee vielä pitkään olemaan että ovat paskoja. JA kyllä suurin osa haluaa niitä itse kokeilla.

Mitä tuohon isot pojat haukkuu- juttuun tulee, se on jokaisen oma asia mitä uskovat, ja minkä perusteella. Pääasia että itse tietää mistä puhuu.

eipä muuta.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Sir Härö
18.03.2006 13:22:16
Niin minullakin oli. Koko aika luulin että se olisi niin helvetisti kitarasta kiinni että oppiiko sitä soittamaan. Sitten kun sain lopulta oikeasti arvokkaamman kitaran niin huomasi kuinka väärässä sitä loppujen lopuksi olikaan.

Jep. Kitara kuin kitara. Jos oikeasti tahtoo oppia, ei välttämättä ole väliä mikä kitara on se eka. Usein kuitenkin se soittoinnostus kuolee paskan kitaran myötä.

Nimenomaan, kuin myös hinnakkaampiakin :)

Eipä hintaa juuri enempiä ollut.

Makuasioita, eli hintaisekseen hyvä, pysyn edelleen kannassani...

Seuraava kitarani oli Ibanez GIO grx170 joka oli halpa käytettynä. SE oli hintaisekseen täydellinen.
"Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." V.U.K. #18
Tasapaino
18.03.2006 13:51:18
Musta on kyllä aika perseestä koko ajatus, että soittoinnostus kuolee huonon kitaran myötä. Toki toki, ei kukaan vuosia soittele huonolla kitaralla, mutta jos puolen vuoden soittamisen jälkeen täytyy ostaa uusi kitara, jotta soittoinnostus säilyy, niin ollaan jokseenkin metsässä. Soittaminen jotenkin kuuluu aloittaa sillä vintiltä löytyneellä rämällä tai kaupan halvimmalla rimpulalla. Jos soitto ei maita, niin ei sitten, kitarointi ei nyt ollut sun laji. Reilun 70 euron halpakitara on mainion hintaluokan vehje soittamisen aloittamiseen. Tosin siitä en sitten tiedä onko fiksua laittaa se reilu 70 euroa bentoniin, kyllähän niitä muitakin halpoja on.
Ora et labora.
bluesfin
18.03.2006 14:47:50

Aika outo juttu on se miten merkki tekee jostain kitarasta hyvän ja toisesta huonon. Ei halpis- ja keskihintaisia kitaroita massatuotantona tekeviä tehtaita kovin montaa löydy tältä planeetalta. Samoilta linjoilta tulevat HB:t, Squierit, Yamahat, Ibanezit, Tokait, Ariat ja mitä kaikkia onkaan. Tehtaan intressi on tehdä niin hyvää kuin pystyvät tilaajan määrittelemään hintaan ja spekseihin. Muuten ei ura ole kovin pitkä, kilpailu on sen verran kovaa. Kuluttajahinnalla ei sitten olekaan kovin paljoa tekemistä valmistuskustannusten kanssa. Erot tulevat tilaajan tavoittelemasta voittomarginaalista ja siitä kuinka paljon kuluttaja on valmis maksamaan saadakseen tietyn brändin.
Twinkle
18.03.2006 14:55:55
Okei, tehdään seuraavaa:

Joku osoittaa minulle Thomannilta Harley Bentonin hinnaston alapäästä. Se lähtee seuraavaan tilaukseen mukaan tässä parin viikon sisään. Kun se tulee niin katotaan mitä se on syönyt. Jos sieltä tulee täysin susi niin perästä seuraa artikkeli siitä, miten sitä voi parannella soittokuntoon.

Ite olen aatellut että ottaisin sen harrikan seiskakielisen, mutta jos on parempia ehdotuksia niin antaa tulla vaan.
rosberg
18.03.2006 15:11:39
Niin onhan se nyt sellainen homma että kyllä jacksonit on paskoja ja kaikki muut on paskoja paitsi harley benton.

Kyllä suurin osa joka on soittanu harley bentoneilla tietää mistä puhuu, ja jos joskus tulee semmonen hyvä yksilö vastaan niin sehän on vain hyvä asia, niitähän sattuu jokaisella merkillä noita vahinkoja...

Pääasia että itse tietää mistä puhuu.

eipä muuta.

sarkasmia ja laajaa kokemusta kitaramaailmasta. se sun washburni ei niistä kitaroista parhaimpia ole, että pääasia että itse tietää omat juttunsa.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
SiwamieS
18.03.2006 15:51:54
You are sleeping - You do not want to believe
JPQ
18.03.2006 16:45:04

JPQ
18.03.2006 16:48:59

Twinkle
18.03.2006 16:50:57
http://www.thomann.de/thoiw3_harley … ton_hbl200bk_egitarre_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_hbs_580_wr_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_harley … onhbt1500tbk_egitarre_prodinfo.html
Joku noista?

Joo, se menee tuohon Lespaan tai sitten siihen halvimpaan stratoon mitä koko firmasta löytyy. Samapa noissa melkein on että kumman ostaa.
L4t3
18.03.2006 17:13:53 (muokattu 18.03.2006 17:14:43)
Musta on kyllä aika perseestä koko ajatus, että soittoinnostus kuolee huonon kitaran myötä

Komppia. B.B King sanoi ostaneensa ensimmäisen kitaransa muutamalla dollarilla, jotka oli puuvillapellolla tienannut. Laadukas soitin varmaan?
Long live, Mass Turbo!
Tympee Huttunen
18.03.2006 17:36:19
Joo, se menee tuohon Lespaan tai sitten siihen halvimpaan stratoon mitä koko firmasta löytyy. Samapa noissa melkein on että kumman ostaa.

Ehkö toi halvin malli kannattaisi jättää väliin, kun siinä ei juurikaan "luvata" mitään. Ei siis ole mikään yllätys jos body on vaneria (mitä se luultavasti onkin). Noissa toisissa on kunnon specsit ainakin ja body puuta, joten vertailukohta muihin kitaroihin on helpompaa. Mutta mikä minä olen sanomaan, kun sinä sun rahat kyseessä:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT.
winny
18.03.2006 18:41:44
Rakentavia kommentteja kerrassaan...

HBn tuotteethan ovat laittoman halpoja, ja laatu saattaa olla mitä saattuu. Kitaransoittoa en suosittele HB:n kamoilla alotettavaksi...

Ko.kitaroissa on todella laatueroja!Oon kuullu paljon kokeillu 4-5 ja 1 sattu mun käteen ja "pikku"fixeillä voi saada halvalla hyvän kitaran.Mutta jos olet "aloittelija,niin suosittelen kunnon kepin ostamista.Hyvä saattaa löytyä n.300-? kepistä.Ota joku kokenut matkaan,kun hommaat soitinta.Huonolla kitaralla soittoharrastus saattaa loppua piankin.Six kannattaa panostaa.Tää on mun mielipide!Onnea matkaan.:)
out of doors,in the open air...
Nazareth
18.03.2006 19:12:22
Ehkö toi halvin malli kannattaisi jättää väliin, kun siinä ei juurikaan "luvata" mitään. Ei siis ole mikään yllätys jos body on vaneria (mitä se luultavasti onkin). Noissa toisissa on kunnon specsit ainakin ja body puuta, joten vertailukohta muihin kitaroihin on helpompaa. Mutta mikä minä olen sanomaan, kun sinä sun rahat kyseessä:)

Sanoisin että nimenomaan tuo malli kannattaisi tilata, koska sitten saa ainakin selville laadun.
On se muuten ilmoja pidelly. IMIK #27 AKKK#6
Trey
18.03.2006 20:09:13
jos vähänki harrastaa musiikkia eikä osta tyyliin 7v kummipojalle ekaa hienoa kitaraa niin kannattaa pysyä kaukana Harley(davidson)bentoneista...
itkua ja hampaiden kiristystä
Twinkle
18.03.2006 20:58:50
Ehdotan että tilaat mallin, joka todennäköisimmin on eniten myyty (halpis-)malli. Esim vibratallan voi tehdä niin monella tavalla huonosti, että siinä olisi luultavasti kritisoitavaa. Tätä ei moni tilaaja tiedä, joten tulisi samalla vinkit mitä sille voi tehdä.

Täytyy vaan löytää joku malli, jossa thomannin katalogi lupaa soittimen olevan tiettyä puuta ja tietynlainen. Voidaan siitä sitten ihmetellä että kuinka isolla todennäköisyydellä sieltä tulee se pahvista, vanerista tai vaaleanpunaisesta avaruusmömmöstä rakennettu soitin.

Ostaisin akustisen ihan mielelläni, mutta kun minä tajuan niistä aika vähän.. pakko räpeltää sähköisen kanssa..
Landola59
18.03.2006 21:04:43 (muokattu 18.03.2006 21:05:02)
sarkasmia ja laajaa kokemusta kitaramaailmasta. se sun washburni ei niistä kitaroista parhaimpia ole, että pääasia että itse tietää omat juttunsa.

Mun washburnihan on täyspaska. Sillä tee mitään. revin sen palasiin ja customoimaan sitä... En sano että meikäläisellä on kokemusta laajasti, mutta sanon että mulla on kokemusta sen verran että voin arvostella jotain kitaraa.

tässä tapauksessa hb:tä.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Rami T
19.03.2006 06:36:57
Täytyy vaan löytää joku malli, jossa thomannin katalogi lupaa soittimen olevan tiettyä puuta ja tietynlainen. Voidaan siitä sitten ihmetellä että kuinka isolla todennäköisyydellä sieltä tulee se pahvista, vanerista tai vaaleanpunaisesta avaruusmömmöstä rakennettu soitin.

http://www.thomann.de/thoiw3_harley … ton_hb-l400cs_gitarre_prodinfo.html
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)