Aihe: Kammen käyttöä!
1 2
Strutsi
18.03.2006 20:06:28
Niin olisiko jollain jotain hyviä neuvoja tuohon kammen käyttöön, kun sitäkin vois pikku hiljaa ruveta käyttämään ja surkea siinä olen. Vai tuleeko se osaaminen vain sitä aina veivaamalla?

Käytät vaan ihan tavan vibratoon tai teet huiluäänen ja daivaat.
Kannattaa silleen opetella että pystyy samalla soittamaan kun on sormi tai kaksi kammen päällä.
Satriani esim. on ihan hyvä kammen räplääjä.
http://www.satriani.com/webcast/2006-03/

Tossa on Satrianin uuden levyn pohjalta jotain videomatskua studiolta. Ei muuten hirveästi aiheeseen liity, mutta siinä on alussa yksi pätkä, missä näkyy aika hyvin että mitenkä sen satrianin sormet on siinä kn leikkii sillä kammella.
Banana banana banana terracotta banana terracotta terracotta pie!
McNulty
18.03.2006 20:13:13
Minulle kampi on lähinnä mauste... tulen hyvin toimeen ilman sitäkin.
Flutter, harmonic squeels ja pari muuta jippoa on ne tavallisimmat joita käytän.
Tutustu Troy Stetinan soitto-oppaisiin (hyvin varustelluista kirjastoista kyllä löydät). Niissä on kampijuttuja ja muita "heavy/thrash"-häsäköitä. Varsin laadukkaita teoksia sille joka tykkää soitella Van Halenista Dimebagiin.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Muuki
19.03.2006 03:09:54
Minulle kampi on lähinnä mauste... tulen hyvin toimeen ilman sitäkin.
Flutter, harmonic squeels ja pari muuta jippoa on ne tavallisimmat joita käytän.
Tutustu Troy Stetinan soitto-oppaisiin (hyvin varustelluista kirjastoista kyllä löydät). Niissä on kampijuttuja ja muita "heavy/thrash"-häsäköitä. Varsin laadukkaita teoksia sille joka tykkää soitella Van Halenista Dimebagiin.

Sama juttu. Joskus tulee daivattua ihan mausteeksi, joskus taas pikku vibratoa laitan. Toisinaan en pidä kampea edes kiinni kitarassa.

Stevei Vaillakin ihan mukavaa katseltavaa kammen käytössä. Saapi melkoisen hyvänkuuloisia settejä, tosin sillä on muutenkin melkonen ufoääni jo valmiina.
Mittään en oo kirjottanu alle
Mikaelo
19.03.2006 18:49:14

Mä alan käyttämään kampea heti kun mulle kasvaa kolmas käsi.
Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41
ballfish
19.03.2006 18:50:22

Hmmmmm...
Olen hyvä uimaan katiskaan. #4 "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6
Jucciz
19.03.2006 18:57:29

Jep. Nykyisillä kahdella keskityn soittamiseen.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Da Make
19.03.2006 19:11:49
Vai, tuleeko se osaaminen vain sitä aina veivaamalla?

Mitä Vai tähän?
Vai: "Kyllä vain!"
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
simon cykkeli
19.03.2006 20:25:50
Tuli hetki harjoteltua ja sitten innostuin bendaamaan rajummin ja onnistuin saamaan ohuimman kielen katki, Sitten päätin että voi voi leikitään nyt vielä hetki niin minuutin päästä meni toiseksi ohuin katki.

Perkele siihen jäi tämän päivän harjottelut ja nyt tuli todistettua se kuinka kauan ne DR:rät kestää niinkuin ne niissä mainoksissa lupailee... kuukauden juu u....
Playing guitar rocks!! :)
samsonov
19.03.2006 21:23:00
Mää oon tota jonkuverran harjotellu ja käytän silleen ranteella kampee ja painelen bodia päin. Huiluääniä ja muuta kivaa
Kimmo72
19.03.2006 21:24:03
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Da Make
19.03.2006 22:46:09
Perkele siihen jäi tämän päivän harjottelut ja nyt tuli todistettua se kuinka kauan ne DR:rät kestää niinkuin ne niissä mainoksissa lupailee... kuukauden juu u....

Kestävät ne parhaimillaan jopa 3kuukauttaa yhteen menoon, ja kaveri puhui jopa kahdeksasta kuukaudesta. Kaikki eivät voi osata.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
Kimmo72
19.03.2006 23:09:03
Kestävät ne parhaimillaan jopa 3kuukauttaa yhteen menoon, ja kaveri puhui jopa kahdeksasta kuukaudesta. Kaikki eivät voi osata.

DR:t on ikuisia :)

No joo.. käytän niitä itse ja olen huomannut niiden toimivuuden todella hyväksi.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
BigPapa
19.03.2006 23:09:57

Unohda se kampi.Ei Claptonkaan käytä....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
simon cykkeli
19.03.2006 23:58:14
Unohda se kampi.Ei Claptonkaan käytä....

Täytyy nyt sitäkin oppia käyttämään kunnolla... tai edes vähän...
Onhan se nolo sitten kun o soittanu 20 vuotta (Jos nyt jaksaa soittaa niin kauan tai pysyy edes hengissä) ja joku penska tulee kysymään että osaaks tehdä kammel mitään hienoa ja sit vaan vois vastata: Emmääää ossaa...

Okei toi kuulosti tyhmält mut se nyt ei haittaa hitustakaan =D
Playing guitar rocks!! :)
Kullli
20.03.2006 00:26:53
"Vai tuleeko se osaaminen Vain "sitä" aina veivaamalla?" Olen muutamia kertoja kokeillut veivata Vain "sitä" mutta ei siitä apua ollut. Vai löi minua kitarallaan ja haukkui vielä homoksi. :(
Kimmo72
20.03.2006 00:42:56
"Vai tuleeko se osaaminen Vain "sitä" aina veivaamalla?" Olen muutamia kertoja kokeillut veivata Vain "sitä" mutta ei siitä apua ollut. Vai löi minua kitarallaan ja haukkui vielä homoksi. :(

Olet avun tarpeessa... Selkeesti.
opanster
08.05.2006 07:56:43
Noista kielistä kannattaa kammen kanssa olla elixir merkkiset kielet, ne kestävät. Vaikkakin maksavat 2x niin paljon kuin normaalit kielet...
StoRBa
08.05.2006 09:42:38

Noista kielistä kannattaa kammen kanssa olla elixir merkkiset kielet, ne kestävät. Vaikkakin maksavat 2x niin paljon kuin normaalit kielet...

T-kaupasta vain pari eukkoa enemmän kuin "normikielet". Ite tykkään Elixirien tuntumasta ja soinnista. Ja tietenkin siitä että kestävät pitkään.
touhis
08.05.2006 09:55:09
Jos kieliä menee enemmänkin poikki, voi olla ihan hyvä katsoa onko kitarassa jotain teräviä reunoja tallassa tai satulassa.
After the garden is gone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)