Aihe: Kun setti liikkuu
1 2 3
Brother Michael
18.03.2006 17:16:36
Noniin, eli ongelmahan on siinä, että paljon soitettaessa koko settini lähtee liikkumaan eteenpäin, mattoinen päivineen. Haluaisinkin siis tietää joko ongelman ytimen tai suoraan ratkaisun.

Onko kyse kenties toisen soittajan (samalla setillä soittelee itseni lisäksi toinen kaveri) tekniikassa ?

Itse veikkaan, että mattoni on kovin huono tähän tarkoitukseen. Treeniksen lattiamteriaali on siis tällaista semi-liukasta muovimattoa, siis samaa kamaa, kuin jokaisen koulurakennuksen käytävillä tai sairaaloissa tms.

Rumpumaton virkaa toimittaa vanhahko olohuoneen matto, joka tuntuu liukuvan melko mukavasti reeniksen lattialla. Vaikuttaako maton koko mitenkään sen paikallaan pysymiseen ? Koko settini ei siis mahdu maton päälle, basari, toinen lattiatomi, virveli ja haikkateline ovat kokonaan matolla, loput romut (standit, penkki, toinen tomi) ovat osaksi tai kokonaan lattian puolella.

Jatkakaa siis viisaammat tästä.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
ddrum54
18.03.2006 17:19:51
Penkki ja basari olis hyvä olla matolla. Silloin penkki ( ja sillä istuja ) saattaisi pitää basarin kurissa. Noin muuten suosittelen kumimattoa.
2`n 4
Rumba-Ali
18.03.2006 17:21:47

Yritä viritellä se matto siihen alle niin, että bassarin jalat, haikkateline ja penkki on siinä maton päällä. Jos edelleen liikkuu, kannattaa tilata paikalle Ghostbusters.
Japanische Schulmädchen kleben Steiken auf ihre Köpfer und Komodo ißt die. "Jazzihan on sitä kun soitetaan silmät kiinni väärin ja poltetaan pikkusikareita punaset kumpparit jalassa." -Vasara
Rumba-Ali
18.03.2006 17:22:11 (muokattu 18.03.2006 17:23:20)

Yritä viritellä se matto siihen alle niin, että bassarin jalat, haikkateline ja penkki on siinä maton päällä. Jos edelleen liikkuu, kannattaa tilata paikalle Ghostbusters.

E: Myöhästyin ja kualin.
E2: ja tyrin näköjään edittini voimallisesti.
Japanische Schulmädchen kleben Steiken auf ihre Köpfer und Komodo ißt die. "Jazzihan on sitä kun soitetaan silmät kiinni väärin ja poltetaan pikkusikareita punaset kumpparit jalassa." -Vasara
g.roove
18.03.2006 17:22:53 (muokattu 18.03.2006 17:23:31)
Jos basari on matolla ja penkki maton ulkopuolella matto voi hyvinkin liikkua eteen päin --> setti liikkuu. Laita maton alle sellaista "kumiverkkoa" tai hanki isompi / pitävämpi matto.

..olin hidas...
Speedy
18.03.2006 18:11:20 (muokattu 18.03.2006 18:12:23)

Jostakiin (rautakauppa/huonekalu liike) saa semmosta kumi verkkoa, mikä ainakin joku vuosi sitten maksoi tyylin 1€/metri.. Sitä kun heität sinne maton alle niin ei varmana liiku.. piste..

..olin hidas...

Kuin myös..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Niskamies
18.03.2006 19:52:21
Jos tahtoo hifistellä, niin markkinoilla on myös semmoinen "oikea" rumpumatto, joka on luistamaton, ja mm. bassorummun liike estetään maton sisään ommellulla puupalalla joka tökätään siis basarin etuvanteen eteen. Hinta oli kuitenkin useamman kympin, joten ehkä se siitä.

Mulla on rockbagin rumpumatto. Maksoi muistaakseni n. 50e. Hyvänkokoinen, ja rummut pysyvät hyvin paikallaan.
More is more.
Deino
18.03.2006 20:28:39

Minulla slavepedaali ja haitsu-teline liikkuvat nopeammin kuin kiekko jäällä, vaikka olisin laittanut ne messiasteipillä kiinni.
Deino vaan.
Shitmanek
18.03.2006 20:31:16
Jostain syystä tuo soittajasta katsottuna oikeanpuoleinen bassari lähtee aina omille teilleen vaikka kaikki mahdolliset piikit ovat ulkona.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
Migo
18.03.2006 20:36:22
Kummallista, minulla pysyy ihan hyvin paikoillaan. Kaipa se on tapauskohtaista. Ihan normi matto ja alla muovimattoa, taitaa jopa omassa kuvassakin nuo näkyä. Ainakaan vielä ei mikään osa ole lähtenyt liikkumaan.. Vai soitanko liian hellästi?
Niinpä..
joravuo
18.03.2006 20:41:09 (muokattu 18.03.2006 20:41:25)

kumiverkko maton alla wörks!
Itellä oli sama ongelma, eipä oo enää.:)
Rohkea rotan syö!
afro
18.03.2006 21:29:54
Mulla on rockbagin rumpumatto. Maksoi muistaakseni n. 50e. Hyvänkokoinen, ja rummut pysyvät hyvin paikallaan.

Mistä ostit?
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Niskamies
18.03.2006 21:48:33
Mistä ostit?

Musamaailmasta. Mulla on se pienempi malli. Hyvin riittää isollekkin setille.
More is more.
Aimo
19.03.2006 09:50:54
Basarin jalkojen kulma vaikuttaa siihen liikkuvuuteen. Jos ne on ihan pystytasossa, niin liikkuu huomattavasti helpommin.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
fish-eye
19.03.2006 11:35:14
Tai sitten basarin jalkojen ne piikit eivät mene tarpeeksi sen maton läpi, että se pääsee liikkumaan aina kun potkit sitä? ainakin näin käy meidän koulussa.
it´s so sad but true..
ddrum54
19.03.2006 11:38:18
Tai sitten basarin jalkojen ne piikit eivät mene tarpeeksi sen maton läpi, että se pääsee liikkumaan aina kun potkit sitä? ainakin näin käy meidän koulussa.

Siis mitä vi****. Sähän osaat äidinkieltä. Nyt pidä tosta kii.
2`n 4
grind
19.03.2006 12:11:40
Lattiaan naulattu kakkosnelonen basarin jalkojen edessä auttaa kummasti. Jos siihen siis on vain mahdollisuus.
Incarnate deathrash.
Tanakkala
19.03.2006 13:21:38
Mä teippasin oman jeesarilla lattiaan kiinni oikein kunnolla. Kyllä se on vähä liikkunut mutte ei merkittävästä.
Se on muuten pojjaat viikonloppu lähempään ku äsken.
Youni
19.03.2006 14:08:45 (muokattu 19.03.2006 14:10:32)
Tuollainen kudottu matto kuten Deinolla ja mullakin ei ole hyvä. Se luistaa varmasti ajan kanssa ja venyy suuntaan jos toiseenkin. Suosittelen jonkinnäköistä muovikumimattoa. Kannattaa mennä rauta- tai sisustuskauppaan katselemaan. Eräällä rumpalilla, jonka setillä soitin keikan, oli matto pelkkää kumia. Se vaikutti hyvältä, mutta on vaan aika raskas.

Ja jos vatkaa jalkaansa/jalkojansa kompin tahdissa, niin matto on ehdoton. Oli huvittavaa, kun rumpuopettajani soitti koulun setillä. Ei minkäänlaista mattoa, Swingstar-haikanteline luisti minuutissa noin 15cm.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)