Aihe: Ibanez RS1000 roadstar custom?
1 2
LO
18.03.2006 15:40:15
Missähän hinnoissa noi Valley Arts Custom Prot nykyään menee?
fox
18.03.2006 15:55:19

Mutta ymmärränkö nyt siis oikein, että näiden kitaroiden hinnat eivät ainakaan alas päin ole menossa?

Melko lailla noin. Niille on tullu huomattavaa mielenkiintoa ja kysyntää..tahtoo vääjäämättä sitten näkyä hinnoissa, moinen. Lisänä se, että noita mallisarjojen kalliimpia malleja on tehty loppupelissä hyvinkin niukasti, joten se harvinaisuus tuntuu hintatasossa. Roadstareista ei mulla oo ihan sellasta kokemusta ja myönnettävä on, ettei ole ns. "mun juttu" tuo mallisarja kuin esimerkiks nuo ihQ Artistit.. :)
Aki niist tietää paljon. Rypsolistille vielä, että uskoisinpa noitten yläpään Roadstarien olevan likempänä sitä tonnia kuin 500 euroo.. Tai tosiaan, tapauskohtaista, ja kuten Aki ihan oikein totesi, Suomen hintataso noissa kaikissa Iboissa on toki pienempi kuin maissa, joissa noita Iba-fanaatikkoja on enemmän, just se kysynnän ja tarjonnan laki.
Toisaalta taas Suomessa on tosi vähän noitten mallisarjojen "yläpään" kitaroita, ne oli uutenakin kalliita, esim. 1980 hinnastossa Artisteista tuo AR500 oli kalliimpi kuin LP Stanu. Ja "sehän on vaan Ibanetsi!!"
Unohdit Rypsolisti muuten RS 1500:n.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Aki
18.03.2006 17:33:28

Nyt alko muakin kiinnostamaan noi kalliimmat Roadstarit niin kuin RS1010SL ja RS1000 sekä RS1300.

Unohdit Rypsolisti muuten RS 1500:n.. ;)

Ja 1400:sen. Ja Roadstar Pro:t.

osaatteko yhtään sanoa mitä noista keskimäärin yleensä pyydetään?

Maksoin huonokuntoisesta RS1010SL 2nd editionista taannoin 222€ kovan laukun kanssa. Mutta se oli tietenkin ihan älyttömän hyvä löytö osto- ja myyntiliikkeestä. Möin sen muistaakseni jollain 550€:lla nauha- ja muiden remppojen jälkeen. Ebay:ta ja Ibanezcollectorsia seuraamalla saa jotain osviittaa paljonko maksaa kun kitaristi ostaa kitaristilta. Silti vaikuttaa siltä että hinta menee tosi vahvasti ostajan ja myyjän tarpeiden mukaan.

Mulla on RS1500 jota oon kunnostamassa myyntiin, ja hintapyyntö tulee olemaan tonnin jommallakummalla puolella, aika lähellä kuitenkin.

Lukather itse ei ollut kovin tyytyväinen tuohon omaan signature malliin vaan kuulemma halusi mahdollisimman nopeasti purkaa sopimuksen Ibanezin kanssa.
Jotain tällaista olen myös kuullut. Sehän soitteli jollain Artistilla kans siinä joskus '81-'82. Onko niin että mies ei oikein tiennyt mitä halusi..?
Rypsolisti
18.03.2006 18:43:06 (muokattu 18.03.2006 18:46:40)
Jotain tällaista olen myös kuullut. Sehän soitteli jollain Artistilla kans siinä joskus '81-'82. Onko niin että mies ei oikein tiennyt mitä halusi..?

Joo Artisteilla ja jotain Ibanezin Flying V tyylistä. Olihan niitä paljon muitakin kuten Gibson Les Paulia, Fenderin Stratoa ja oli jopa Fernandesin nimikkomalli mitä se siihen aikaan käytti. Sitte kun Valley Artsiin vaihto niin ei oikeastaan enää muuta käyttänytkään kun omaa Robottia ja signature sarjaa että taisi silloin löytää etsimänsä.

Kuten Fox ja Aki lisäsi niin myöskin noi 1500, 1400 sekä Roadstar Pro mallit mutta ei ehkä ihan niin paljoa mua toi RS1500 malli kiinnosta kun siinä on single coilit. Olen tainut itsekkin nähdä pari kertaa kun tommonen Lukather malli on menny semmoseen 600 euroon. Muistelisin että Musamaailmassa oli joku vuosi sitten käytettynä RS1010SL, hintaa oli kai joku 500-700 euroa. Valitettavasti en päässyt ikinä sitä kokeilemaan. Voi tietysti olla että jos nyt haluaa suht kot halvalla kalliimman Roadstarin niin kannattaisi hankkia koska ilmeisesti kyseisten kitaroiden hinta on sitten menossa ylöspäin?
passe
18.03.2006 18:59:10 (muokattu 18.03.2006 19:02:07)
Harrastetaankos kitaroiden "entisöintiä"/esteettistä kunnostusta minkä verran? Mietin vaan, kun ei ole tämä hankkimani RS1000:n ihan ainakaan pelkästään laukussa maannut. Elon merkkejä on aika runsaasti. Kivahan tämä olisi saada siinäkin mielessä kondikseen, ties vaikka se olisi jopa ihan kannattavakin sijoitus tulevaisuuden mahdollisia kitara kauppoja ajatellen.

Perhana että ehdin muuten säikähtää noita n. kolmen sentin "vekkejä", jotka löytyy molemmin puolin bodya kaulan juuresta. Aika identtiset ovat ja lakan alla molemmat, niinpä toivon että niiden siellä kuuluukin olla...?
"Good is in the details..."
Aki
18.03.2006 20:18:19 (muokattu 18.03.2006 22:52:48)

Elon merkkejä on aika runsaasti. Kivahan tämä olisi saada siinäkin mielessä kondikseen, ties vaikka se olisi jopa ihan kannattavakin sijoitus tulevaisuuden mahdollisia kitara kauppoja ajatellen.

Eipä taitais olla. Luulen että siinä nousee helposti ostajalla epäilys että mitä kaikkea soittimelle oikein on käynyt kun on tarttenu uusiks pistää. Itsellä nousisi. En kunnostaisi mitään sellaista joka ei selkeästi vaikuta soitettavuuteen (talla, kaulaliitos, elektroniikka, satula, viritinkoneisto). Mun BL550 on ihan autonperässä roikkuneen näkönen, mutta nyt kun soitettavuus on kunnossa, en aio tehdä visuaalisille asioille mitään! Hymyssä odotan sitä kun vedän tolla keikkaa ja kaikki kattoo et "miten se saa noin hyvät soundit noin rikkinäisestä kitarasta?!"

ehdin muuten säikähtää noita n. kolmen sentin "vekkejä", jotka löytyy molemmin puolin bodya kaulan juuresta.

Niissä on kaikissa sellaset, älä huoli. :o)

Edit: Noita Super6-sarjan mikkejä (RS1500) pitää enemmänkin ajatella P90:sinä, on nimittäin munaa vähän eri määrä ku perus stratohommeleissa. SuperTap6 painii täpättynä samassa sarjassa stratojen kanssa, täysillä sekin on yhtälailla P90 tms.

Edit2: Tohon Pro Rock'r tallaan käy se Ibanezin uudempi peruskampi, eli 6mm varsi, muoviprikkajouset ja plugin näkönen kärki.
passe
18.03.2006 23:19:06
Eipä taitais olla. Luulen että siinä nousee helposti ostajalla epäilys että mitä kaikkea soittimelle oikein on käynyt kun on tarttenu uusiks pistää. Itsellä nousisi. En kunnostaisi mitään sellaista joka ei selkeästi vaikuta soitettavuuteen (talla, kaulaliitos, elektroniikka, satula, viritinkoneisto). Mun BL550 on ihan autonperässä roikkuneen näkönen, mutta nyt kun soitettavuus on kunnossa, en aio tehdä visuaalisille asioille mitään! Hymyssä odotan sitä kun vedän tolla keikkaa ja kaikki kattoo et "miten se saa noin hyvät soundit noin rikkinäisestä kitarasta?!"

Niissä on kaikissa sellaset, älä huoli. :o)

Edit: Noita Super6-sarjan mikkejä (RS1500) pitää enemmänkin ajatella P90:sinä, on nimittäin munaa vähän eri määrä ku perus stratohommeleissa. SuperTap6 painii täpättynä samassa sarjassa stratojen kanssa, täysillä sekin on yhtälailla P90 tms.

Edit2: Tohon Pro Rock'r tallaan käy se Ibanezin uudempi peruskampi, eli 6mm varsi, muoviprikkajouset ja plugin näkönen kärki.

Ok, kiitokset!
"Good is in the details..."
maxillaris
06.04.2006 11:13:31
Mieleeni jäi tämä keskustelu muutama viikko sitten.. Joten voisin luopua toisesta RS 1300 kitarastani. Malli On RS 1300 Deluxe. Kitara on ikäisekseen(1984) loistokunnossa ja mukaan kuuluu kaikki alkuperäiset osat ym. Väri on tummanpuhuva, eli musta. Tuossa on mikkien puolitukset ym. Kuvia laitan halukkaille, ja kiinnostuneet voivat ottaa pikaviestillä yhteyttä. Alkutuimaan voisin laittaa kuvalinkin vaikkapa seuraavalla sivustolle. (RS1300 deluxe)
http://www.ibanezregister.com/
lukeman
06.04.2006 16:30:28 (muokattu 06.04.2006 16:31:07)
Missähän hinnoissa noi Valley Arts Custom Prot nykyään menee?

Jos nyt puhutaan V.A. "pre Samick" Custom Prosta, aika laaja hintahaitari noissa on. Ebayssa tosiaan näkee monen hintaista. Suomessa nuo on harvinaisia, ainakaan myynnissä niitä ei näy. Ebayssa oli noin vajaa vuosi sitten jollain Italialaisella tyypillä Lukather signature V.A., josta halusi 2800 euroa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)