Aihe: Kuka käyttää särökomppauksessa kaikua?
1
MikeS
02.09.2003 17:33:30
Moi! Otsikko sanookin jo kaiken. Käytättekö te rokkimiehet yhtään mausteena kaikua silloin kun komppaatte oikein kunnon särön kanssa? Vai meneekö teillä saundi puuroiseksi jos suureen määrään säröä lisää vielä kaikua? Itselläni menee, mikä avuksi? Liekö viitossoinnut ainoa vaihtoehto ;-)

Kun en jaksaisi aina soolon tullen napsaista kaikua päälle ja soolon jälkeen pois..

MIKKO
LaXu
02.09.2003 17:47:20 (muokattu 02.09.2003 17:47:57)
Kyllä minä ainakin pistän sekaan ihan tilkkasen kaikua, mutta ei kuitenkaan niin paljoa, että soundi menisi puuroiseksi. Hyvät mikit tietysti auttaa ja ovatpa eri vahvistimetkin vähän erilaisia erottelevuudeltaan.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
MikeS
02.09.2003 18:27:52
Laxu (ja muutkin):

käytätkö puhtaissa ja särökompeissa samaa / saman verran kaikua?

Mun ainakin tekee mieli käyttää puhtaissa komppauksissa hiukka enemmän kaikua kuin säröllä soittaessa; soi avoimet soinnut kivam eläväisesti näin. Ongelmana on vain se (mun nykyisellä set-upilla), että puhtaiden saundien kaikumäärä on hiukka liikaa särökomppaukseen, ja kesken biisin on vähän tylsä napata kaiku kokonaan pois silloin kun särötys alkaa...pitäisköhän tässä laskea puhtaiden saundien kaikumäärää vai soittaa särötykset hiukka liialla kaiulla? Molempi pahempi!

Oisko jollain vippaskonsteja siihen, kuinka kaikuista särösaundia (komppauksessa) saisi selkeämmäksi? Ehkäpä ekvalisoinnilla?

MIKKO
Jani The Rock
02.09.2003 18:37:00 (muokattu 02.09.2003 20:14:29)

Kyllä käytän kaikua. Se on aika oleellinen osa mun soundikäsitystä. En ole koskaan tullut toimeen ilman sitä. Komppauksessakin se pehmentää soundia hiukan ja tuo siihen jonkinlaista avaruutta lisää.

EDIT:Joo, cleanilla lisään hiukan kaikua, tyylistä riippuen. Jos säröosastolla kaikiupotikka on vaikka nelosella, niin cleanilla vitoselle sitten. Särösooloissa en tykkää hirveästä määrästä kaikua.
"I`m a rockabilly MAADMAN!!" -Screaming Lord Sutch
LaXu
02.09.2003 18:44:32
Laxu (ja muutkin):

käytätkö puhtaissa ja särökompeissa samaa / saman verran kaikua?

Puhtaiden kanssa minäkin käytän enemmän kaikua. Kokeile särösoundeilla vaikka pistää volapotikkaa kitarasta pienemmälle..vähemmän gainia, vähemmän puuroutumista.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
Fortune
02.09.2003 20:45:39
En käytä, puuroksi menee meikäläisen soundilla.

Sooloissakin on vain delayta, nopeaa ja hitusen.
Tinker-doodle.
PuNkKi
02.09.2003 20:57:26
en käytä, puuroksi menee myös jos sitä käyttäisin
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Salieri
02.09.2003 23:03:08
Itse en käytä laisinkaan kaikua komppauksessa. Riippuu toki millaista musaa soittaa. Komppauksessa kaiulla en kuvittelisi olevan käyttöä muussa kuin ehkä hitaammassa, Type O Negative-henkisessä kostutusfiilistelyssä...
Paskimmillaankin hevi on parasta.
Dumb
02.09.2003 23:40:39 (muokattu 02.09.2003 23:41:13)

Eipä ole kaikua missään soundissani. Kyllähän se joihinkin puhdassoundisiin juttuihin varmaan sopisikin, mutta särön kanssa kaiku on mielestäni pelkkä vihollinen.

Delayta suosin siis.
Vilhelmus
03.09.2003 00:35:36

Humppabändin kanssa kun soitetaan, niin tottakai on puhtaissa rautalankakaikua. Hevissä ei tule kysymykseenkään. Eri tiloissa sitä kuitenkin syntyy tarpeeksi. Siis liikaa.
Tomtom
03.09.2003 10:02:51
Henk. koht. käytän humppakompissa DE-7:n echoa, tosin erittäin säästeliäästi. Rokkimätössä harvoin, särön tai fuzzin kanssa ei sovi meikäläisen pirtaan. Itse olen noudattanut tässä sääntöä: "Omasta mielestä vähän liian vähän on just sopivasti"..
www.dhline.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)