Aihe: Seinfeld
1 2 3 4 5 6 7
kyseinen
17.03.2006 16:03:00 (muokattu 17.03.2006 16:03:57)
Ollaan muusikkopalstalla, joten kysytään: miten putoaa Seinfeldin tunnusmusiikki? On meinaan mielestäni ehkä se kaikkein koomisin osa ohjelmaa, ihme syna-slap-bassot ja muut tuuttailut.

miten pienistä asioista tehdäänkin numero.

Sehän se on koko ohjelman pointti. Tehdä huumoria "ei mistään".
T.S. S L A Y E R
17.03.2006 16:26:09

Ollaan muusikkopalstalla, joten kysytään: miten putoaa Seinfeldin tunnusmusiikki? On meinaan mielestäni ehkä se kaikkein koomisin osa ohjelmaa, ihme syna-slap-bassot ja muut tuuttailut.

Hehe. Tehty hevimusaa ja laitettu koneelta basso niin käytetään slap-bassoa niissä! HOho! Käytetään oikein Seinfeld-basso nimitystä.
Mutta se kuulostaa/i ihan hyvältä.

Sarja itsessään on mahtavuutta! Aina Kramer liukuu joka paikkaan aivan yllättäen.
Vähän jengi repesi siellä kun sai tietää että Kramerin etunimi on Cosmo.
Sitten se alkoi käyttää sitä kokoajan.
Milkop
17.03.2006 16:46:01

On kyllä mahtava sarja, voisi vaikka noita dvd:tä hommailla. Kramer on kyllä koomisimpia hahmoja, mitä missään sarjassa on ollut. Ja se tunnari bassoineen on loistava.
Jarkko G.
17.03.2006 17:09:04
Seinfeldissä ihastuttaa ja vihastuttaa se deittailu. Toinen toistaan hemasevampia lyylejä ja kaverit droppailee niitä milloin mistäkin (mitättömästä) syystä.

"se haroi hiuksiaan suihkussa"
"oli punainen jakkupuku illallisella"
"se käy kuulemma p*skalla"

No tuohon on tosiaan pointtina sarjan hahmoissa. Pikkumaisia ja neuroottisia Nykkiläisiä.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Capu
17.03.2006 17:12:55
Plaah, ei pitäisi olla.

Juuh niihin naurujen päälle vaan lisää niitä bassoriffejä ja rumpufillejä. Ois huomattavsti parempi.
Capu
17.03.2006 17:15:05 (muokattu 17.03.2006 17:15:30)
tuplat
Capu
17.03.2006 17:15:05
Paras jakso oli kun george söi salaa seksin aikana!
guitarmonkey
17.03.2006 17:21:18 (muokattu 17.03.2006 17:25:35)
Seinfeldissä ihastuttaa ja vihastuttaa se deittailu. Toinen toistaan hemasevampia lyylejä ja kaverit droppailee niitä milloin mistäkin (mitättömästä) syystä.

Voi pojat, eiköhän edellinen kuvaus ole lähempänä sitä F-kirjaimella alkavaa "voi hellanlettas kun kaikilla on kivaa, puksitaan kopiopuodin tyttöä, asutaan New Yorkin keskustassa hirvittävän isossa lukaalissa joka ei ole todellisuutta juuri kenellekään samanikäiselle" -sarjaa. Mielestäni tämä F-kirjaimella alkava sarja on surkeiden näyttelijöiden tiivistymä (muutama poikkeus esim. Paul Rudd).

Mutta asiaan. Olen jonkinasteinen Seinfeld-fani. Sarjan suurin nerokkuus on siinä että se tekee pilaa arjen neuroottisuuksista. Hokema siitä että Seinfeld on "sarja joka ei kerro yhtään mistään" ei pidä aivan täysin paikkaansa. Heiton taustalla on alunperin Seinfeld-sarjan poikkeuksellisuus muuhun komiikan tekemiseen nähden. Seinfeldin komiikka ei perustu muiden komediasarjojen tavoin helppoon vitsin vääntämiseen seksistä, politiikasta tai muiden mollaamiseen. Sen sijaan komiikka syntyy arkisista aiheista ja aiheista joihin ei ole uskallettu aiemmin koskea (vammaisuus, homous, itsetyydytys jne.)
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
lapio
17.03.2006 17:47:16

Seinfeld on kyllä yksi parhaista sitcomeista. Sen maailmaan sisään pääseminen vie muutamia jaksoja, mutta kun sisään pääsee ja alkaa tajuamaan mistä on kyse niin hauskaa on. Itselleni mieleen on erityisesti jäänyt se jakso, jossa George esittää meribiologia ja pelastaa rantaan ajatuneen valaan. Myös Georgen vaimon kuolema jäi mieleen.
Mikä on seuraava numero sarjassa? 2, 3, 9, 15, 24, 79, ?
juuso a
17.03.2006 17:52:26

Seinfeld on kyllä yksi parhaista sitcomeista. Sen maailmaan sisään pääseminen vie muutamia jaksoja, mutta kun sisään pääsee ja alkaa tajuamaan mistä on kyse niin hauskaa on. Itselleni mieleen on erityisesti jäänyt se jakso, jossa George esittää meribiologia ja pelastaa rantaan ajatuneen valaan. Myös Georgen vaimon kuolema jäi mieleen.

Joo aivan ässä toi meribiologijakso. George itsekin toteaa useaan otteeseen miten hänen elämä perustuu kokonaan valehteluun. Oon kyllä tipahtanut aika useaan otteeseen niille selityksille. Jason Alexander on jotenkin mies paikallaan ton Georgen rooliin..
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! "
guitarmonkey
18.03.2006 14:02:01 (muokattu 18.03.2006 14:02:15)

Väittämääsi epäkohtaan (deittailudroppailu) en ole koskaan kiinnittänyt huomiota. On myös hyvä huomata tai tehdä jopa tutkimus siitä, montako kertaa shown päähenkilöt ovat olleet deittitapauksissa jättäviä tai jätettäviä osapuolia. Uskoisin että päähenkilöt ovat olleet enemmän jätettyjen osassa kuin jättävien osassa. Toisaalta, esim. Georgen tapauksessa taitaa olla tyttöystävän etu, että George droppaa hänet :)

Toki sarjan vahvuus (=mitättömistä asioista vouhkaaminen) on samalla myös sarjan heikkous (=mitättömistä asioista jaksettiin lypsää vitsiä "loputtomiin").
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
kingdom
18.03.2006 14:54:16
Joo aivan ässä toi meribiologijakso. George itsekin toteaa useaan otteeseen miten hänen elämä perustuu kokonaan valehteluun. Oon kyllä tipahtanut aika useaan otteeseen niille selityksille. Jason Alexander on jotenkin mies paikallaan ton Georgen rooliin..

Ehdottomasti. George on mielestäni sarjan hauskin tyyppi. Esim. sellaisissa jaksoissa kuin The Switch tai The Gymnast. Seinfeldissä on nerokkaasti punottu useita juonenpätkiä jotka yleensä lopussa kohtaavat toisensa, ei aina täysin onnistuneesti, mutta yleensä erittäin hauskuuttavalla tavalla. Ensimmäiset kuusi tuotantokautta on tahkottu läpi, 7-9 on vähän hämärämpää, sitä tuli katsottua Neloselta silloin tällöin. Mutta ainakaan kausien 1-6 perusteella en ole huomannut kovinkaan kummoista laadunlaskua. Jopa ensimmäiset jaksot toimii mielestäni hyvin.
Tympee Huttunen
18.03.2006 15:02:41 (muokattu 18.03.2006 15:04:45)
Mahtaakohan joku moderaattori vihata mua, kun täältäkin on yksi mun kommentti poistettu?

Kommenttini oli jotakuinkin näin:

Se oli hyvä jakso, jossa George alkoi tehdä kaiken päinvastoin mitä ennen.

e: Elainesta tuli tätä myötä "George".

Mieleen on myös jäänyt jakso, jossa Elaine ja Jerry olivat kakkuostoksilla. Jerryllä tuli maha kipeäksi siitä kaksivärisestä ebony/ivory-kakusta:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT.
Tympee Huttunen
18.03.2006 17:46:32
Vai laitoitko tohon toiseen ketjuun.

hahaha:D Niinpä tein.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT.
Folcce
19.03.2006 01:09:27
Jerry Seinfeld on mielestäni yksi huonoimmista ja ärsyttävimmistä näyttelijöistä.

Mulla on semmonen fiilis et tekijät on kyllä hiffannu tämän ja sitä käytetään sarjassa nerokkaasti hyväksi.

Täydellinen sarja joka myös osattiin lopettaa aivan perkeleen tyylikkäästi.
Don't you wanna feel that cozy little box grip down on your johnson?
Kampela77
19.03.2006 09:03:41
Mulla on semmonen fiilis et tekijät on kyllä hiffannu tämän ja sitä käytetään sarjassa nerokkaasti hyväksi.

Kyllähän Seinfeldin näyttelijän taidoista väännetään sarjassa pari kertaa vitsiä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
juuso a
19.03.2006 13:43:03

Kyllähän Seinfeldin näyttelijän taidoista väännetään sarjassa pari kertaa vitsiä.

Näinhän siinä tehdään. Ja sekin tietysti jaksaa huvittaa joka kerta. Itse näkisin asian näin että Seinfeldilta varastetaan show melko tiuhaan tahtiin. Toisaalta se taas sopii sarjan yleiseen ilmapiiriin, mutta voiko muuta odottaakaan. Onhan noi muut tossa sen verran kokeneita näyttelijöitä, esim. Julia-Louis Dreyfus oli pitkään SNL:ssa.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! "
Jarkko G.
19.03.2006 22:40:31

Aivan ja Jerry tietää itsekin että ei osaa näytellä.
Kommenttiraidoilla kollegat kyllä kehuivat että kausien edetessä suoritukset parani, mutta onhan se silti pökkelö kuin mikä.

KRAMER: Why can't I play Kramer?

JERRY: Look we've been through this already. You're not an actor!

KRAMER: Neither are you.

JERRY: I know. So why do we need two people in the show that can't act?
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
guitarmonkey
20.03.2006 14:11:26
Aivan ja Jerry tietää itsekin että ei osaa näytellä.
Kommenttiraidoilla kollegat kyllä kehuivat että kausien edetessä suoritukset parani, mutta onhan se silti pökkelö kuin mikä.

Koko porukan huonoin näyttelijä minunkin mielestä. Tuntuu että on aina repeilemisen kynnyksellä ja virne päällä kaikissa vähänkin intensiteettiä vaativissa kohtauksissa.

Koomistahan tässä kaikessa on se että Jerry on ainoa sarjan henkilö joka jatkaa elämäänsä myös sarjan loputtua. Jerry Seinfeld on huono näyttelemään Jerry Seinfeldiä. Hmm....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)