Aihe: Ashdown Peacemaker + mikä säröpedaali?
1 2
romana
18.03.2006 11:06:35
Etsiskelen säröä kyseiseen vahvistimeen. Saisi olla hiukan tiukempaa ja tuhdimpaa kuin vahvistimen oma. Boss SD-1 ei oikein ole mitä haen, mutta jos jollain on jotain kokemusta niin ehdotuksia otetaan vastaan.

Levynä voisin mainita "Dream Theater - Scenes from a memory" soudit on aika lähellä mitä halajan. Kitarana on Ibanez rg-570 ja siinä air norton & steve's special.
benny
18.03.2006 13:15:19

shitfuck inc.
Swan
18.03.2006 13:20:32
Pistä Tech 21 SansAmp GT2 testiin. Lähempänä se tosin etuastetta on kuin säröpedaalia, mutta tasan tarkkaan irtoaa DT-saundit.

http://www.thomann.de/thoiw3_tech_21_sansamp_gt2_prodinfo.html
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Visual Sound Route 66
simon cykkeli
18.03.2006 14:28:32
http://www.johnpetrucci.com/images/equipment/jpmainrack2.jpg

Kai sä tolla pääset lähelle.

Joo ja halvalla lähtee =P
Playing guitar rocks!! :)
Twinkle
18.03.2006 14:49:08
http://www.johnpetrucci.com/images/equipment/jpmainrack2.jpg

Kai sä tolla pääset lähelle.

Tämäkin todistaa jo, että ne laitteet on toissijaisia ja musiikin tekee äijät.
SjV
18.03.2006 17:32:28
Mistäs muuten ostit tuon Peacemakerin?
pekurides
18.03.2006 19:48:17

Vai miten ois tää: http://www.johnpetrucci.com/images/equipment/jpmainracks.jpg

Mä en tajua mitä kukaan voi tehdä kahdella Mark IIc+:lla, Dual Rectolla, Triaxiksella ja kahdellä 2:90 päätteellä. Pelkässä Triaxis + 2:90 yhdistelmässä on jo ruuvattavaa loppuelämäksi...

Edit: Jos nyt mietitään oikeasti, niin kyllä mä Tech 21 SansAmpeihin kääntyisin -> http://www.tech21nyc.com/sansamp_intro.html

No siinähän se juju piileekin: että olis ruuvattavaa loppuelemäksi:)

(oikeesti kun välillä alkaa saundit tympiä ni pystyy loihtii oikeesti uutta muutakun pelkkää trebleä kääntämällä)

Ps.ruuvaminen on osa harrastusta ja löytämisen iloa:)
pekurides
18.03.2006 19:52:47

miulla oli Psa-1 ennenkuin hajosi (ei pysty korjata,liian hitech) ja siitä lähti kyllä mahtavat metallisaundit mutta ne sielulliset "kevytrosot" oli kyllä kauheata paskaa.

Jotenki digitaalitrankkuus paisto läpi.. mutta ne säröt:)
Swan
18.03.2006 19:59:09
miulla oli Psa-1 ennenkuin hajosi (ei pysty korjata,liian hitech) ja siitä lähti kyllä mahtavat metallisaundit mutta ne sielulliset "kevytrosot" oli kyllä kauheata paskaa.

Jotenki digitaalitrankkuus paisto läpi.. mutta ne säröt:)

On muuten analogitrankku.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Visual Sound Route 66
McNulty
18.03.2006 20:03:42 (muokattu 18.03.2006 20:08:02)
PSA on muuten ihan ok, mutta se EQ on turha. En pidä siitä ettei middleä pääse säätämään. Minulla on itselläni räkissä Piranha etunen jonka perässä g-major. Majurin luupissa vielä MXR 6-band EQ... saan juuri sellaiset soundit kuin kaipaan, pitkälti myös Piranhan loistavat EQ-sektion ansiosta.

http://k-18.org/~tero/toys.jpg

Minulla oli aikanaan myös Ashdown Peacemaker 40 combo... sen edessä käytin milloin mitäkin särötintä, mutta Ibanez TS10 oli kova sana millä tuli boostattua niin 2. kuin 3. kanavaa.

Suosittelen kuitenkin DigiTech Hot Headia jos haluat stack-tyyppistä säröä ulos Peacemakerista. Kokeile myös boostata Peacemakerin 2. kanavaa tuolla Hot Headilla. Toimii todella mureasti.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Juustonaksu
18.03.2006 20:04:36
On muuten analogitrankku.

On muuten pilkku. Eiköhän sanottava asia mennyt perille muutenkin. :)

Ja asiaan: kokeilehan Digitechin Bad Monkeytä. Vakiovastaus nykyään, mutta mielestäni ihan maineensa arvoinen. Kaksialueinen EQ ei syö bassoja pois niin saat sen tuhdin soundin pysymään siellä.

Noista Sansampeista olen kuullut vain hyvää, ja itse olenkin PSA-1.1 hommaamassa, kun rahatilanne sen sallii. Valitettavasti ei ole kyllä omakohtaista kokemusta muuten noista. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
pekurides
18.03.2006 20:13:35

juu:)
Sanoinpahan vaan että "digitaalisuus.." tuli mieleen... se siit.(kun verrataan huipputäystuubivehkeeseen mm.nyt kierrossa framun cobra)

NI onhan tuo psa ihan loistava vekotin mutta lähinnä juu metallia siitä kaivoin ja oikeastaan ei sitä trankkusaundiksi olis heti tienny jos ei tienny:)

Se middlen puute paha, jouduin ite toisen vermeen kautta lisää alueita...

Mutta ostasin toisen tilalle jos kohtuuhintaan löytyisi mutta peikkona tosiaan se kun ei sitä suomessa kukaan pysty korjaa jos sekoaa!!!!!!!!! eli takuut kuntoon!
pekurides
18.03.2006 20:16:48

Nii ja asiaan.. pedaaleista koklasin tänään mad monkeytä ja sitä hot... mikäse deal? nyt oli ja mun mielestä monki enempi rokimpaan tai sitten buustiksi ja se hot tuuppaa kyllä mätöt vaikka cleanin päälle!!! (digitechin laitokset)
Juustonaksu
18.03.2006 20:26:41
juu:)
Sanoinpahan vaan että "digitaalisuus.." tuli mieleen... se siit.(kun verrataan huipputäystuubivehkeeseen mm.nyt kierrossa framun cobra)

NI onhan tuo psa ihan loistava vekotin mutta lähinnä juu metallia siitä kaivoin ja oikeastaan ei sitä trankkusaundiksi olis heti tienny jos ei tienny:)

Se middlen puute paha, jouduin ite toisen vermeen kautta lisää alueita...

Mutta ostasin toisen tilalle jos kohtuuhintaan löytyisi mutta peikkona tosiaan se kun ei sitä suomessa kukaan pysty korjaa jos sekoaa!!!!!!!!! eli takuut kuntoon!

Juu, tosiaan itse hommaamassa tuota. Metalliahan tässä ensisijaisesti soitellaan. Pedaaleilla taikoo sitten kevyemmät, jos on tarvis. Minkähänlainen tuo oli suoraan kuulokkeisiin soitettuna?

Takuut on myös toinen asia, mikä minua on huolestuttanut. Käytettynähän sitä etsii ja ainoa keino olisi ilmeisesti lähettää valmistajalle, jos tuollaista vikaa ilmenee.

Middlet meinasin hoitaa kuntoon erillisellä EQ:lla, mutta kaikki aikanaan.

Niin ja tosiaankin tästä Bad Monkeystä, että ei tällä irtoa, kuin AC/DC:t sellaisenaan, eli boosterina tottakai. =) Hot Headia en ole kokeillut.

Topicin aloittajalle: Uskoisin, että kannattaa kysellä tuolta Bonecrusherilta. Noita Ashdowneja, kun ei Suomessa ole juuri tavattu niin voi olla neuvot melko harvassa. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
LO
18.03.2006 20:38:15 (muokattu 18.03.2006 20:41:10)
(oikeesti kun välillä alkaa saundit tympiä ni pystyy loihtii oikeesti uutta muutakun pelkkää trebleä kääntämällä)

Kuudesta Mesasta? Ymmärtäisin jos siellä olisi pari Mesaa, Marsu, Fender ja vaikka Huugo Kettnunen... No, kuka mistäkin tykkää. Onhan Mesoissa hyvä soundi ;)

Petrucci varmaan teettänyt itselleen Mark Snyderilla jonkun taajuusmittarin korvamonitoriinsa kun ei muuten kuule mitään eroa noissa...joo...huono oli...

Juustonaksu: Et ajatellut hommata etuastetta jonka kaveriksi ei välttämätä tarvisi ostaa erillistä boosteria ja eq:ta? Ainakaan mä en näe tuossa mitään järkeä. Eikös räkkikamojen yksi perusideoista oo se, että saadaan kaikki siististi samaan pakettiin?
Juustonaksu
18.03.2006 20:44:02 (muokattu 18.03.2006 20:48:01)
Kuudesta Mesasta? Ymmärtäisin jos siellä olisi pari Mesaa, Marsu, Fender ja vaikka Huugo Kettnunen... No, kuka mistäkin tykkää. Onhan Mesoissa hyvä soundi ;)

Petrucci varmaan teettänyt itselleen Mark Snyderilla jonkun taajuusmittarin korvamonitoriinsa kun ei muuten kuule mitään eroa noissa...joo...huono oli...

Juustonaksu: Et ajatellut hommata etuastetta jonka kaveriksi ei välttämätä tarvisi ostaa erillistä boosteria ja eq:ta? Ainakaan mä en näe tuossa mitään järkeä. Eikös räkkikamojen yksi perusideoista oo se, että saadaan kaikki siististi samaan pakettiin?

Niinno, kuinka sen nyt ottaa. Boosteri on jo valmiina, jos sille käyttöä tulee ja EQ:n olisin hankkinut muutenkin vain siksi, että tykkään korostetuista keskiäänistä, enkä oikein usko, että kovin monessa vahvistimessa on sellaisenaan riittävästi säätövaraa minulle. :)

Ja tokihan räkkien idea on tuo, mutta räkkiEQ:ta en ala hommaamaan niin eiköhän joku 6-10 band EQ efektiluupissa aja saman asian. :)

Edit: Ja pakko se on myöntää, että kokemattomana ja ennenkaikkea räkkien kanssa niin en tiedä juuri, kuinka toimia. Yrittäkäähän kestää. :) Ja käväisen kokeilemassa joskus ajan kanssa tuota Sansamppia, notta jos sitä EQ:ta edes tarvitsee.
pekurides
18.03.2006 21:02:16

juu ei sitä psa sillee eq:ta himassa tarvi mutta sitte reeniksellä eri juttu.
Kyllä siittä semmoset kivat pikkusäröt lähtee (Trankkusärö parhaimmillaan miun mielestä juuri kunnon juntassa ja maukkaat pikkurosot on sitten juuri sitä putkien lämpöä jne.)että ei siin väkisin mitään muitA LAITTEITA TARVI KUN kunnon päätteen, itellä tui VHT2150 vaikka sanoivat että tioimisi parhaiten muka trankkupäätteellä en usko!
(voipi olla ehkä myynnissö toi vht... jos nuppiin tyydyn, noissa räkkiyhdistelmissä vaan niin paljon monipuolisemmat säätömahdollisuudet ja uudenlaiset äänimaisemat!)

Kuuntele vaikka jotain helionin clippejä niitten sivuilta siin psa ja mesan pääte ihan ok.

Soitin ite monta paikkaa läpi kun piti saada tuota psa korjattua ja kaikki nosti kädet pystyyn... tosin kuulemma toi uusi malli ollu luotettava...
pekurides
18.03.2006 21:05:53

mITES ROMANA jos kokeilisit vaikka vaffarin vaihtoa.
Se 60w fallen angel oli aika mukavan kuulonen(tuhti särö) kun kerran koklasin ja varmaan samantyyppistä äänimaisemaa sais pienemmillä gainella ku peacemaker?
Juustonaksu
18.03.2006 21:41:49
Kuuntele vaikka jotain helionin clippejä niitten sivuilta siin psa ja mesan pääte ihan ok.

On, oikein maukkaat. Se komppikitara on oikein meikäläisen mieleen. Mesamainen soundi. Samalla päätteellä kaiketi soitettu, mutta komppikitaristi käyttänee eri etusta siinä.

Eikö sitä kannattaisi kuitenkin hänen pysyä Peacemakerissä ja miettiä sitä vaihtoehtoista pedaalia siihen. En kyllä tiedä, oliko tarkoitus saada kokonaan uusi soundi pelkästään pedaalista vai vaan boostaamiseen jotakin. Tämä voisi rajata mahdollisuuksia osaltaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)