Aihe: De-esser livekäytössä?
1
hemmo
01.09.2003 19:22:59

Mieleeni juolahti, että miten tuo s-limitteri voisi toimia live- tai treeniolosuhteissa? Onko kellään käytössä? Mitään hyötyä?

Laulajalla ei ole suhinaongelmaa, mutta output voisi olla suurempi ja saundi läsnäolevampi.
Säröä beibi!
Marzi
05.09.2003 08:24:08 (muokattu 05.09.2003 08:24:41)

Laulajalla ei ole suhinaongelmaa, mutta output voisi olla suurempi ja saundi läsnäolevampi.

De-esser saattaa toimia livenä, mutta tresholdin kanssa saa olla tarkkana, ettei sieltä katoa kaikki terä. Sitäpaitsi, vähemmän läsnä se laulu on jos sieltä aletaan ylätaajuuksia leikkomaan.

Peruskompura(Dbx 266/166) tai monialuekompura(T.c. triple-C) vois olla asiaa.

Kantsis ehkä koittaa toista mikkiä kumminkin ensiksi. Niissä on vaan vinha ero.

Kokeilkaapa vaikka Beyerin Opus69:siä. Se on aika läsnä ja viiskasiin verrattuna aika paljon parempi. Ei tosin passaa pudotella kovasti... :)
Pidän ääntä, olen.
hemmo
05.09.2003 10:07:00

Vaihdoin jo aiemmin leadlaulun mikin SM58:sta AKG 880:aan joka toimii hintaisekseen ihan hyvin, outputtia löytyy enemmän eikä ole kireähkö.
Säröä beibi!
Roadari
05.09.2003 10:34:12
Itse olen huomannut d-esserin varsin toimivaksi, tietyillä laulajilla. Nimenomaan siten että on saanut pois sen ässän ärsyttävän pärskähdyksen ilman että koko yläpää on kärsinyt. D-esserissä olis hyvä olla kolme säätöä, treshold, taajuus ja q-arvo. Säätäminen on aika tarkkaa puuhaa.

Outputtia lisää? Siis signaalin tasoa vai mitä?

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)