Aihe: Ajattelin aloittaa basson soiton.
1
Caligula
31.08.2003 18:54:32
Tervepä terve, tässä aloitteleva basisti hieman satuilee.

Tapasin yhen hemmon töissä, jonka välityksellä tapasin musiikki-ihmisiä. He ehdottivat, lähinnä kai vitsillä, että pistetään bändi pystyyn. He ehdottivat, että rupeisin soittamaan kitaraa. Naureskelin hieman jutulle, mutta illalla kotona ajattelin asiaa ja sain kipinän. Ajattelin että basso voisi olla kiva. Soitin pikkuveljeni kitaraopettajalle ja kysyin suostuisiko hän antamaan minulle tunteja. Hän suostui heti. Soitin kavereille ja sanoin aloittavani basson soiton. Olenkin tässä pähkäillyt, että millaiset kamat minun kannattaisi hommata..

Itse katselin Yamahan RBX-270:tä ja Behringer BX1200:aa.
Mitä mieltä olette? Siis jos vielä aiomme perustaa metallibändin..

Ja kannattaako koko setti ostaa Thomannilta jne?
Härski
31.08.2003 19:02:42 (muokattu 31.08.2003 19:03:01)
Kyllä luulen, että noilla kamoilla pääsee ainakin hyvin alkuun. Thomannista on yhtä monta mielipidettä, kuin on ostajia. Ite en kuitenkaan heti ostaisi soitinta, ellen pääsisi kokeilemaan sitä. Vahvistimen kanssa sama juttu. Kysy ennemminkin lähikauppiaaltasi jonkunnäköistä pakettivaihtoehtoa, ei valmista, vaan etsi mieleiset vehkeet ja pyydä tarjous. Myös Torilta löytää käytettyjä edullisesti.
Eemil
31.08.2003 19:43:03
Torilta suosittelen katsomaan! Käytetty on aina hinta/laatu-suhteeltaan parempi. Tai ei ehkä ihan aina mutta useimmiten.
3kk vanha Ibanez S540wnsol 900.- ja Jackson KV-3 -96 500.- Molemmat huippukunnossa ja pussilla tietty. Tiedustelkaa perkeleet.
poppamies
31.08.2003 20:55:17

Tervepä terve, tässä aloitteleva basisti hieman satuilee.

Tapasin yhen hemmon töissä, jonka välityksellä tapasin musiikki-ihmisiä. He ehdottivat, lähinnä kai vitsillä, että pistetään bändi pystyyn. He ehdottivat, että rupeisin soittamaan kitaraa. Naureskelin hieman jutulle, mutta illalla kotona ajattelin asiaa ja sain kipinän. Ajattelin että basso voisi olla kiva. Soitin pikkuveljeni kitaraopettajalle ja kysyin suostuisiko hän antamaan minulle tunteja. Hän suostui heti. Soitin kavereille ja sanoin aloittavani basson soiton. Olenkin tässä pähkäillyt, että millaiset kamat minun kannattaisi hommata..

Itse katselin Yamahan RBX-270:tä ja Behringer BX1200:aa.
Mitä mieltä olette? Siis jos vielä aiomme perustaa metallibändin..

Ja kannattaako koko setti ostaa Thomannilta jne?

No ei ehkä kannata ostaa uusia vehkeitäja varsinkaan en suosittelisi tuota BX1200. Eikö se liene se "kickback" malli? Toki on 120w mutta aika pienenkokoinen ja varustettu "vain" 12" elementillä. Suosittelin mielummin katsomaan torilta jotain käytettyä Peaveytä, TNT 115 150 watts,15" elementillä. Minun mielestä bassolle pitää olla 15" että saa alapäätä.
Kitarasta en sano mitään. Uusi saatta olla mukava vaikka rahalla saa kyllä "enemmän" jos ostaa käytetyn.
"G-strings are for strippers"
FBI
02.09.2003 19:58:33
Ellet omista liikaa taaloja tai ole ihan tyhmä, osta joku halvat/käytetyt vehkeet ja ota sillekin reissulle mukaan joku joka jostain jotain ymmärtää.

Vrt. Aattelin ruveta lentäjäks. Ostaisinko Hornetin vai Eaglen? Yks vanha lentäjä lupas opettaa.
Niskamies
02.09.2003 20:09:12
kyllä mä tykkään siitä behringeristä. ennen ku ostin vertailin muihin, esim. fender bassman g0 w ja hughes & kettner bassforce l. yllätäen mielestäni tämä kuulosti parhaalta. ja kyllä siitä volaa lähtee. ja bassoa. vaihdan itse pois pelkästään sen takia että hommaan 4*10+1*15 kaapit ja räkin ison maailmaan tyylin.

testaa etukäteen myös vahvistimia.
Miten seiskakielisellä soitetaan barreja? -Sillä soitetaan Kornii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)