Pitkämön kirjoitus on hieno. Ja - mikä tärkeintä - äärimmäisen objektiivinen. Sinänsä puolustelisin Puhakan ajatuksia - vaikka tiedän niistä vaan sen, mitä Barska aiemmin kirjoitti: Hra Luhtala on todennäköisesti opiskellut Kuubassa tanssia - ei musaa, joka on, kuten olen sitä Kuubassa pitkään opiskelleen pron antanut itselleni kertoa - äärimmäisen monimuotoista. Cha-Cha, rumba, Salsa ym. schaisse on valkoisen kauppamiehen keksimää jargonia, joka liittyy äärimmöisen löyhästi oikeaan kuubalaismusaan. Se mitä mä jo aiemmin tässä threadissa peräänkuulutin - eli jonkun, joka oikeasti tietää, miksi juuri noita biisejä tuossa ohjelmassa soitetaan "astuminen esiin" - toteutui musta hienosti. Toki Kuubalaisesta musasta voidaan kinastella vaikka miten - kuinka moni täällä edes tietää, minkä mukaan clave määräytyy? Ja jos oikein ruvetaa hiuksia halkomaan, niin eihän Pitkämön sinänsä hiton hieno bändi vois autenttista kuubalaismusaa vetääkään - sitä kun EI soiteta setillä, vaan muutaman perkussionistin voimin. No, eipä se todin esim. Irakeree haitannu: Rumpali veti oikein tuplabassareilla. Muutenkin esim. lattarimusan arvostelussa, pitää olla tarkkana, jollei ole ihan varma, mistä puhuu. Sattaa käydä kuten esim. eräälle arvostetulle (ja hiton kovalle) jazzpianistille, joka meni neuvomaan Porissa Roseiran Bateriaa, että "Teillä on surdot väärin päin!" Hah - ensikskin Surdoja on kolme ja juuri siitä, "miten päin" ne soitetaan, erotetaan sambakoulut toisistaan. En nyt tähän hätään muista miltä koululta Roseira on omansa kopsannu, mutta tarkkana pitää olla , jollei oikeesti tiedä. No - tää tulee oleen ainainen dilemma: Tanssinopiskelu tekee tanssinosaajan ja musiikinosaaja - ei päinvastoin tai molempia. Valitettavasti. No eikö sitä Pitkämön kirjoitusta nyt kukaan saa tänne palstalle, ostin vahingossa Iltasanomat, eikä siellä ollut mitään, prkl.. |
baron 18.03.2006 00:12:49 (muokattu 18.03.2006 00:13:32) | |
---|
Pepe on 50 vuotta "penkkiurheillut" afrokuubalaista, tavannut luonnossa Tito Puentet, Machitot, Edmundo Rossit. Ei mikään tanssija vaan aidosti afrokuubalaisesta musiikista kiinnostunut ja tietävä ei-muusikko. Mä sitä protestoin että pistetään kyseenalaiseksi ei-muusikon oikeus kritisoida musiikkia, ihan vapaasti voitte olla eri mieltä hänen mielipiteistään. My name is Baron, Sir Baron. |
uruttaja 18.03.2006 00:13:32 | |
---|
No eikö sitä Pitkämön kirjoitusta nyt kukaan saa tänne palstalle, ostin vahingossa Iltasanomat, eikä siellä ollut mitään, prkl.. Ei jaksa kopioida. Käy lainastossa maanantaina lukemassa, tai Esson baarissa aamulla. 444. oiskohan siinä Isollejusille purtavaa. |
uruttaja 18.03.2006 00:13:46 | |
---|
Ei jaksa kopioida. Käy lainastossa maanantaina lukemassa, tai Esson baarissa aamulla. 444. oiskohan siinä Isollejusille purtavaa. Ohi taas, niin ku aina, |
uruttaja 18.03.2006 00:14:53 | |
---|
Pepe on 50 vuotta "penkkiurheillut" afrokuubalaista, tavannut luonnossa Tito Puentet, Machitot, Edmundo Rossit. Ei mikään tanssija vaan aidosti afrokuubalaisesta musiikista kiinnostunut ja tietävä ei-muusikko. Mä sitä protestoin että pistetään kyseenalaiseksi ei-muusikon oikeus kritisoida musiikkia, ihan vapaasti voitte olla eri mieltä hänen mielipiteistään. Ei-muusikothan on meidän asiakkaita. niillä on oikeus kritisoida. mutta voidaanhan me pistää niiden ajatukset turakaisosastolle. |
baron 18.03.2006 00:16:37 | |
---|
No eikö sitä Pitkämön kirjoitusta nyt kukaan saa tänne palstalle, ostin vahingossa Iltasanomat, eikä siellä ollut mitään, prkl.. Pistä pikaviestinä joku e-mailosoite niin lähetän. My name is Baron, Sir Baron. |
isojussi 18.03.2006 00:16:55 | |
---|
Ohi taas, niin ku aina, Haha! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 18.03.2006 00:17:16 | |
---|
Pistä pikaviestinä joku e-mailosoite niin lähetän. Mä lähetin jo.... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
uruttaja 18.03.2006 00:18:24 | |
---|
Haha! PRR. Léiposin lättyyn, muutamalla poikkeuksella, Olisit 50 senttiä lyhempi, 500 kilsaa lähempänä, ja mä olisin 30 vuotta nuorempi. |
baron 18.03.2006 00:24:41 (muokattu 18.03.2006 00:25:59) | |
---|
Ei-muusikothan on meidän asiakkaita. niillä on oikeus kritisoida. mutta voidaanhan me pistää niiden ajatukset turakaisosastolle. 1. Tällä palstalla esiintyy vähän käsitystä, että vain toisella muusikolla on oikeus kritisoida huttubändiä. 2. Mikä maksava kohderyhmä toiset huttumuusikot on huttukeikalla? Ekaksi ne ei tuu, jos ne poikkeuksellisesti tuleekin, niin haluavat nimen listalle eli eivät ikinä maksavaa yleisöä. Ei mitään merkitystä bisneksen kannalta mitä mieltä toiset soittajat on. 3. Kyllä ne mistään mitään tietämättömät turakaiset on niitä joilla on sekä oikeus että ratkaiseva mielipide siitä mikä on hyvää, ainakin bisneksen kannalta. My name is Baron, Sir Baron. |
pekkajau 18.03.2006 00:24:43 | |
---|
Eipä tuo ole kauhea vaiva tilata lehti näköispainoksena omalle koneelle tekstiviestillä ja maksaa saman kun kioskilla! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
isojussi 18.03.2006 00:25:58 | |
---|
...Mä sitä protestoin että pistetään kyseenalaiseksi ei-muusikon oikeus kritisoida musiikkia, ihan vapaasti voitte olla eri mieltä hänen mielipiteistään. Mutta silti on musta väärin sanoo, että bändi veti huonosti, jos se ei vaan setäny mieleisiä biisejä. Tää on juuri sitä, mitä mä yritän oppilailleni opettaa. Mulla on siihen luentosarjakin tehtynä - harjoitustehtävineen päivineen. Objektiivinen musiikinkuuntelu. Yleensäkin fanaattisuus on vaarallista. Edelleenkin väitän, että musiikin tunnistaminen ja ymmärtäminen on eri asia. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
uruttaja 18.03.2006 00:26:34 | |
---|
1. Tällä palstalla esiintyy vähän käsitystä, että vain toisella muusikolla on oikeus kritisoida huttubändiä. 2. Mikä maksava kohderyhmä toiset huttumuusikot on huttukeikalla? Ekaksi ne ei tuu, jos ne poikkeuksellisesti tuleekin, niin haluavat nimen listalle eli eivät ikinä maksavaa yleisöä. Ei mitään merkitystä bisneksen kannalta mitä mieltä toiset soittajat on. 3. Kyllä ne mistään mitään tietämättömät turakaiset on niitä joilla on sekä oikeus että ratkaiseva mielipide siitä mikä on hyvää. Sisäpiirin läpänheittoa. Se joka soittaa sen takia, että joku toinen hutunveivaaja on ainut joka voi tehdä päätelmiä. niin saapi ilmottautua. |
EP 18.03.2006 00:27:46 | |
---|
Eipä tuo ole kauhea vaiva tilata lehti näköispainoksena omalle koneelle tekstiviestillä ja maksaa saman kun kioskilla! Näinpä, ei tuu aina kaikki selvinpäin mieleen.. 8) |
isojussi 18.03.2006 00:28:30 | |
---|
Vaikka olen vannoutunut yleisönpalvelija - en ole sitä mieltä, että yleisön maku on erehtmätön. Heille on vaan pakkosyötetty paskaa vuosikaudet. Nähdään se myyntitilastoistakin. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 18.03.2006 00:28:57 | |
---|
Eipä tuo ole kauhea vaiva tilata lehti näköispainoksena omalle koneelle tekstiviestillä ja maksaa saman kun kioskilla! Mä en tiennyt tosta. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
EP 18.03.2006 00:29:42 | |
---|
Vaikka olen vannoutunut yleisönpalvelija - en ole sitä mieltä, että yleisön maku on erehtmätön. Heille on vaan pakkosyötetty paskaa vuosikaudet. Nähdään se myyntitilastoistakin. Jussi prkl. mehän ollaan samaa mieltä.. :) |
pekkajau 18.03.2006 00:30:33 (muokattu 18.03.2006 00:31:48) | |
---|
Siskoni mies on maailman epämusikaalisin mies mutta se kuuntelee koko ajan musiikkia laidasta laitaan ja on onnellinen mies ja ei koskaan arvostele mitään musiikkia ...se vain kuuntelee! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
isojussi 18.03.2006 00:31:25 | |
---|
Jussi prkl. mehän ollaan samaa mieltä.. :) Tää on jo toinen kerta vuorokauden sisään - hyi hitto - HOHO! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
baron 18.03.2006 00:34:03 | |
---|
Vaikka olen vannoutunut yleisönpalvelija - en ole sitä mieltä, että yleisön maku on erehtmätön. Heille on vaan pakkosyötetty paskaa vuosikaudet. Nähdään se myyntitilastoistakin. Siinähän sulla elämäntehtävä: Yleisön maun muuttaminen! Mutta: Ei kukaan multa ikinä oo pyytänyt Monkia mun kokkaripianokeikoilla. Ja kuitenkin muutaman jazz-balladin jälkeen mä alan soittaa Monkia, Milesiä, Hancockia, mulla on itsellä kivaa ja ei maksajat/tilaajatkaan oo valittaneet. My name is Baron, Sir Baron. |