uruttaja 17.03.2006 20:45:38 | |
---|
Ei prk...katteeks käy. Kun joskus vielä minäkin pääsisin. No on tässä se tautipolitiikka pikkusen haittana, sitä ei soisi kenellekkään. |
baron 17.03.2006 22:53:08 | |
---|
No on tässä se tautipolitiikka pikkusen haittana, sitä ei soisi kenellekkään. Mun ensimmäinen kirjoitus TM palstalle oli "Millä tanssimuusikko elää" joskus 2.5 vuotta sitten kun ihmettelin millä kustannetaan PA-laitteet ja keikkakulkuneuvot ja matkakulut ja treenit ja soittimet ja sitten vielä yritetään elää ja elättää perhe ja hoitaa asuntolainan lyhennykset ym ja mut lyötiin lättäjalaksi: Herra taivaasta lahjoittaa kaiken rekvisiitan, sitä ei tarvitse liksassa ottaa huomioon ja kun kaiken saa verottomana kulukorvauksena niin palkkaa ei saa yhtään mutta eihän muusikko palkkaa tarvitse. Ihmettelin, että oonpahan porukkaan joutunut. My name is Baron, Sir Baron. |
jjussila 17.03.2006 22:56:45 | |
---|
Mun ensimmäinen kirjoitus TM palstalle oli "Millä tanssimuusikko elää" joskus 2.5 vuotta sitten kun ihmettelin millä kustannetaan PA-laitteet ja keikkakulkuneuvot ja matkakulut ja treenit ja soittimet ja sitten vielä yritetään elää ja elättää perhe ja hoitaa asuntolainan lyhennykset ym ja mut lyötiin lättäjalaksi: Herra taivaasta lahjoittaa kaiken rekvisiitan, sitä ei tarvitse liksassa ottaa huomioon ja kun kaiken saa verottomana kulukorvauksena niin palkkaa ei saa yhtään mutta eihän muusikko palkkaa tarvitse. Ihmettelin, että oonpahan porukkaan joutunut. Siinähän se on....mikään ei ole muuttunut.... Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
Lennu 17.03.2006 23:07:44 | |
---|
No mä pärjään hyvin noin 370 keikalla vuodessa. Kannattaa muistaa toki pitää lomaa välillä. Ai puhuttiinko täällä musiikista? Ai ei... no humpalla, noin 7200 keikkaa vuodessa... siis jos ei parempaa tekemistä keksi. |
jjussila 17.03.2006 23:10:10 | |
---|
No mä pärjään hyvin noin 370 keikalla vuodessa. Kannattaa muistaa toki pitää lomaa välillä. Ai puhuttiinko täällä musiikista? Ai ei... no humpalla, noin 7200 keikkaa vuodessa... siis jos ei parempaa tekemistä keksi. Jaa pillerin väri oli......? Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
jmercy 17.03.2006 23:15:46 | |
---|
No mä pärjään hyvin noin 370 keikalla vuodessa. Kannattaa muistaa toki pitää lomaa välillä. Ai puhuttiinko täällä musiikista? Ai ei... no humpalla, noin 7200 keikkaa vuodessa... siis jos ei parempaa tekemistä keksi. Mutta, noinhan se menee, homma ei kannata, ainakaan TES:llä. Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä päivä... |
uruttaja 17.03.2006 23:24:47 | |
---|
Jaa pillerin väri oli......? Varmaan läpinäkyvä. |
jmercy 17.03.2006 23:26:44 | |
---|
Varmaan läpinäkyvä. Kunhan iskee värit päälle ja menee viikko raliasti! Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä päivä... |
uruttaja 17.03.2006 23:27:30 | |
---|
Kunhan iskee värit päälle ja menee viikko raliasti! Englannissa on 6 jätkää letkuissa kun olivat väärän värisiä tapletteja ottaneet koemielessä. |
Mutta, noinhan se menee, homma ei kannata, ainakaan TES:llä. Minkä verran kamaa on "pilipalihuttubändillä"? Siis soittimet, PA-laitteet, keikkakulkuneuvot? Vaikka ne on hankittu ties millä: vaimon ansioilla, perintörahoilla, varastettu, niin kyllä niihin sijoitetun pääoman korko ja poistot pitäisi bändin liksoihin sisältyä. Sisältyykö? My name is Baron, Sir Baron. |
uruttaja 17.03.2006 23:45:37 | |
---|
Minkä verran kamaa on "pilipalihuttubändillä"? Siis soittimet, PA-laitteet, keikkakulkuneuvot? Vaikka ne on hankittu ties millä: vaimon ansioilla, perintörahoilla, varastettu, niin kyllä niihin sijoitetun pääoman korko ja poistot pitäisi bändin liksoihin sisältyä. Sisältyykö? Joillakin sisältyy joillakin ei. Mun kiipparit on jotain 2500 euron hintaiset, ja ne on hankittu ihan pelkästään humpan poljennolla. Niin 200 euron mikki ja auto on rouvan. |
jmercy 17.03.2006 23:47:12 | |
---|
Minkä verran kamaa on "pilipalihuttubändillä"? Siis soittimet, PA-laitteet, keikkakulkuneuvot? Vaikka ne on hankittu ties millä: vaimon ansioilla, perintörahoilla, varastettu, niin kyllä niihin sijoitetun pääoman korko ja poistot pitäisi bändin liksoihin sisältyä. Sisältyykö? En tiiä tosta pilipalipuolesta, mutta aina oon joutunu maksumieheksi?! Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä päivä... |
omarklah 17.03.2006 23:47:47 | |
---|
Mie kanssa taannoin laskeskelin, montako keikkaa pitäisi tehdä, että pääsisin samoihin tuloihin soittamalla, kuin mitä varsinaisesta työstäni saaa palkkaa. Liian monta - siispä harrastelen edelleen.... Tää sit sanois tälleen... |
uruttaja 17.03.2006 23:49:06 | |
---|
En tiiä tosta pilipalipuolesta, mutta aina oon joutunu maksumieheksi?! Ongelmahan on siinä ,että soittimia ei kaikki älyä kohdistaa tulonhankkimiskuluihin edes verotuksessa. Halpaahan tämä on jos vertaa johonkin 20.000 euron selloon eikä sen hinkkaaja saa ku 1800 euroa kuussa palkkaa. |
omarklah 17.03.2006 23:49:22 | |
---|
Minkä verran kamaa on "pilipalihuttubändillä"? Siis soittimet, PA-laitteet, keikkakulkuneuvot? Vaikka ne on hankittu ties millä: vaimon ansioilla, perintörahoilla, varastettu, niin kyllä niihin sijoitetun pääoman korko ja poistot pitäisi bändin liksoihin sisältyä. Sisältyykö? Kaikki soittovermeet on maksettu keikkatuloilla - auto ja asunto "oikealla" työllä... Tää sit sanois tälleen... |
uruttaja 17.03.2006 23:50:00 | |
---|
Kaikki soittovermeet on maksettu keikkatuloilla - auto ja asunto "oikealla" työllä... Kyllä humpalla on maksettu suurin osa tästä kämpästä. |
baron 17.03.2006 23:51:19 | |
---|
Mie kanssa taannoin laskeskelin, montako keikkaa pitäisi tehdä, että pääsisin samoihin tuloihin soittamalla, kuin mitä varsinaisesta työstäni saaa palkkaa. Liian monta - siispä harrastelen edelleen.... Vuodessa ei oo tarpeeksi päiviä, et mä pääsisin. Kaksi vaihtoehtoa: laiska harrastelija Oikea muusikko, jolla on joku varakas muusa My name is Baron, Sir Baron. |
isojussi 17.03.2006 23:55:20 | |
---|
Höpöhöpö - sulla on Barska vaan liian pieni keikkaliksa. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
KoskPaavo 17.03.2006 23:58:03 | |
---|
Ongelmahan on siinä ,että soittimia ei kaikki älyä kohdistaa tulonhankkimiskuluihin edes verotuksessa. Halpaahan tämä on jos vertaa johonkin 20.000 euron selloon eikä sen hinkkaaja saa ku 1800 euroa kuussa palkkaa. Mä voin jo nyt aktiiviuran jättäneenä sanoa että muusikon tulonhankkimiskuluihin voi verotuksessa laittaa kaiken , siis KAIKEN musiikkiin ja elektroniikkaan liittyvän.Mulla on verottajalle päin toiminut aina maaginen sana "sähkötarvikkeita" jonka olen laittanut instrumenttien kunnossapito -ja korjauskuluihin. Siis jos kotiin ostaa hehkulampun niin sehän on sähkötarvike ja...... Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
baron 17.03.2006 23:59:05 | |
---|
Höpöhöpö - sulla on Barska vaan liian pieni keikkaliksa. Mä luulisin että mun täytyis vaihtaa genreä, rivimieshuttusoittajasta tähdeksi. Onks kukaan kuullut humppakiipparistitähdestä, jonka nimen takia kaikki tulee keikalle? My name is Baron, Sir Baron. |