Aihe: Hanoi Rocks
1 2
kolehmai
02.09.2003 12:17:15
Kuunnelkaapa sitä Don´t cryn basso kuviota ja verratkaa erääseen Hanoi Rocksin biisiin joka on tehty ennemmin kuin Don`t cry..Cheyenne biisin intro tai no keikoilla Hanoi soittaa sen Don´t you ever leave me biisin intros..no tosin en oo ensimmäinen jonka tämän huomasi jo vuosia sitten, taineet itse bändit jätkätki sanoo et se on kuin suoraan kopio..
Fortune
02.09.2003 12:22:36
Don't Cry -kappaleessa ei kyllä sointukomppausta kummempaa bassokuviota ole mielestäni. Vai Sweet Child O' Mineakö tarkoitat? Hanoita en ole kuunnellut, mutta tokihan Gn'R on nostanut orkesterin yhdeksi suurimmista vaikuttajistaan.

Sweet Child on siitä hauska biisi, että se on alunperin ollut vitsi, jota levylle ei pitänyt edes tulla. Ja sitten se oli bändin suurin hitti Appetite-levyltä. Lieneekö siis ollut alunperin ihan tarkoituksellinen rip-off, jos sellainen on kuultavissa? Tosin voisi kysyä, miksei Hanoin ko. kappale sitten keikkunut Billboardilla :)

Vahinko-, vitsi- ja täytebiisithän kyllä monesti tuppaavat olemaan niitä isoimpia hittejä, kuten Paranoid jne., johtuneeko siitä että niitä tehdessä ei jakseta yrittää olla liian taiteellisia ja tehdään vain hyvä sekä yksinkertainen ralli.
Tinker-doodle.
kolehmai
02.09.2003 12:26:53
Don't Cry -kappaleessa ei kyllä sointukomppausta kummempaa bassokuviota ole mielestäni. Vai Sweet Child O' Mineakö tarkoitat? Hanoita en ole kuunnellut, mutta tokihan Gn'R on nostanut orkesterin yhdeksi suurimmista vaikuttajistaan.

Sweet Child on siitä hauska biisi, että se on alunperin ollut vitsi, jota levylle ei pitänyt edes tulla. Ja sitten se oli bändin suurin hitti Appetite-levyltä. Lieneekö siis ollut alunperin ihan tarkoituksellinen rip-off, jos sellainen on kuultavissa? Tosin voisi kysyä, miksei Hanoin ko. kappale sitten keikkunut Billboardilla :)

Vahinko-, vitsi- ja täytebiisithän kyllä monesti tuppaavat olemaan niitä isoimpia hittejä, kuten Paranoid jne., johtuneeko siitä että niitä tehdessä ei jakseta yrittää olla liian taiteellisia ja tehdään vain hyvä sekä yksinkertainen ralli.

No ilmaisin ehkä huonosti et bassokuvio,ku samal se meneeki ku soinnut mut kyl erottaa hyvin että mistä on saatu dont cryn biisin idea ja kuten jo aiemmin sanoin niin oon jostain lukenut että gunnarin jäbät ois joskus sanoneet itsekkii et ovat saaneet idean hanoilta tohon..
Fortune
02.09.2003 12:31:10
Jaa. No mielestäni Don't Cry:n kaava on käytetty miljoona kertaa ja käytetään miljoona kertaa, ei ole Hanoin keksimä vaan aika yleistä riistaa.

Mutta olkoon.
Tinker-doodle.
Gypsy
02.09.2003 17:56:52 (muokattu 02.09.2003 17:57:35)
Onhan se selvä, että toi on otettu hanoilta toi kuvio. Kun kuitenkin ajattelee, että izzy kuunteli hanoita ja izzyhän se tais kovin jätkä olla tekeen biisit gnr:lle. Onhan Guns n rosesilla monta muutakin juttua, mistä selvästi huomaa että ne on hanoilta suoraan kopioitu. En nyt muista niitä, mutta kaikki bändithän matkii ja kopioi

ei ole Hanoin keksimä vaan aika yleistä riistaa.

Ehkä ei, mutta mitä ilmeisimmin izzy on sen hanoilta kuitenkin ottanu
Sebastian
02.09.2003 18:53:58
Don't Cry on eka Gunnareille tehty biisi. Izzy ja Axl teki sen yhdessä ennenkuin muuttivat losiin ja rupesivat rokkitähdiksi. Axl on sanonut että kyllähän siitä biisistä kuuluu kaikkein selviten niiden Hanoi vaikutteet. Ja izzyn ulkonäköhän on pöllitty suoraan Andy McCoylta. Aika hauska pointti et Andyn Angela seurusteli ennen Izzyn kanssa mutta jätti sen kun kohtas Andyn ja huomas et Izzy on vaan sekunda-andy.
Gypsy
02.09.2003 18:58:55 (muokattu 02.09.2003 18:59:24)
Izzy on vaan sekunda-andy

Tuskin izzy näin muuten on yrittäny andya apinoida. Kuitenkin izzy on mun mielestä monta kertaa kovempi tekeen biisejä kun andy. Että ei sitä nyt ihan sekunda-andyks voi kutsua

Ja andy sano ennen tän uuden hanoi levyn julkasua, että "mulla on 12 hittibiisiä mutta en mä ole niin tyhmä, että mä laitan ne kaikki samalle levylle". No ilmeisesti se ei laittanu tolle levylle niistä yhtään. Mitä nyt ite oon kuunnellu
Iso D
02.09.2003 19:17:43
Eikö ne Andyn tekemät biisit ole just hittibiisejä tältä uudelta levyltä(people like me, In my darkest moment, A day late a dollar short)? Jos samaa tasoa olisi kaikki biisit niin levykin voisi olla hitti.
MrQ
02.09.2003 19:22:07

Nimenomaan. Asian ytimessä ollaan.
Sebastian
02.09.2003 19:23:12
Kuitenkin izzy on mun mielestä monta kertaa kovempi tekeen biisejä kun andy. Että ei sitä nyt ihan sekunda-andyks voi kutsua

Okei myönnetään että izzy tekee parempia biisejä ja on muutenkin järjestänyt elämänsä fiksummin. Silti se on itsekin myöntänyt varasteensa pukeutumistyylinsä andyltä ja on siis siinä mielessä sekunda-andy.
Nuages
02.09.2003 19:25:25
Eikö ne Andyn tekemät biisit ole just hittibiisejä tältä uudelta levyltä(people like me, In my darkest moment, A day late a dollar short)? Jos samaa tasoa olisi kaikki biisit niin levykin voisi olla hitti.

Tuo In My Darkest Moment on kyllä minun mielestäni jotenkin kauhean teennäinen ja töksähtelevä biisi. Vielä kun lisätään kuvioon Monroen kamala tulkinta, niin aijaijai... Ei kannata yrittää tehdä hitaita fiilistelybiisejä jos se ei tämän paremmin onnistu. Menobiisit ovat levyllä sensijaan aivan täyttä rautaa ja kyllähän tuo lätty omasta hyllystänikin löytyy.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan." -Einon urkukoulu
fender-mies
02.09.2003 20:29:44
Moi!

No joo ....täytyy kyllä sanoa että Andy/Monroe
saisivat kyllä yrittää lyödä jo välissä musiikillaan itseään läpi
eikä pelkillä lööpeillä.
On aika surkeeta kamaa toi uusi Hanoi rocks.
Ei ois kannattanu alkaa pilaamaan hyviä muistoja...
kun Hanoi oli Oulun Kuusrockissa (Razzle mukana)
Joskus 80-luvulla yhtäaikaa Scorpionsin kanssa täytyy sanoa että silloin kyllä tykkäsin Hanoista ja ostin niiden levyjä.
Oli siihen aikaan kova bändi ja hyvä livenä
(katselin juuri tuossa valokuvia kys. keikalta)
Mutta kovin on ponnetonta vääntöä nykyään...
harmi etteivät pysty enää samaan kun aikoinaan.
Danny s
02.09.2003 21:01:37 (muokattu 02.09.2003 21:02:01)
Samaahan minäkin kuulin..

Tuli tossa mielee että jotain samaa on myös Don't cry:n soolossa ja Don't you ever leave me:n soolossa..on muuten yksi Suomen kaikkien aikojen parhaista hitaista biiseistä&sooloista
HaloOfFlies
02.09.2003 21:07:11

Samaahan minäkin kuulin..

Tuli tossa mielee että jotain samaa on myös Don't cry:n soolossa ja Don't you ever leave me:n soolossa..on muuten yksi Suomen kaikkien aikojen parhaista hitaista biiseistä&sooloista

Whatcha Wantin loppu kuulostaa aivan vanhalta GN'R:ltä mun mielestä. Ihan kuin siellä olisi Slash ja kumppanit vaihdettu soittamaan kesken biisin.
"It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley
fender-mies
02.09.2003 21:35:44
Moi!

älkää uskoko kuulo puheisiin...
käykää itse katsomassa kuuntelemassa.
Tietysti vanhoja hyviäaikoja ei voi kuulla enää jos ei niitä aiemmin ole kuullut..
mutta tottahan se on että kun musikki on mitään sanomatonta p....a niin täytyy vouhottaa lööpeissä yms.

Ja vaikka Hanoi hyvä olikin aikojen alussa on niiden menestystä ulkomailla kyllä suomessa tosipaljon liioiteltu.
Ja ne Andyn hitit..???? Up around the bend..
on muuten Fogertyn biisi.
Nuages
02.09.2003 22:03:58
Kyllä Hanoi on edelleen paras koskaan näkemäni livebändi. Viime talvena kävin katsastamassa.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan." -Einon urkukoulu
Sebastian
02.09.2003 23:16:19
Enpä oo koskaan originaali hanoita nähny muuten kun videolta, mutta väittäisin silti vahvasti ettei bändi tosiaankaan ole uransa parhaimmassa kunnossa tällähetkellä. Monroella on esiintymispuoli ehkä hieman paremmin hanskassa kun tuolla Marqueen livetaltioinnilla jota olen vuosien varrella kymmeniä kertoja seuraillut, mutta lauluääni silläkin on menny aika pahasti ruttuun. Nykyäänsen laulaminen tuppaa olemaan pelkkää huutamista. Ei niin että makkonen koskaan olisi mikään legendaarinen kultakurkku ollutkaan. Parempi kumminkin nuorempana.
M-Juhana
03.09.2003 12:13:35

Olen jossain kirjoituksessani kertonutkin, että olen nuorena Hanoit nähnyt useasti. Olivatten livenä kovia. Enkä ole aivan varma haluaisinko uutta Hanoita nähdäkkään (muistot pilaantuvat :-) ) Kyllä Makkonen oli aikanaan rokkilaulajana ihan maailmankin mittapuun mukaa hyvä. Ehkä parhaimmillaan hänen laulunsa on soololevyllä Not Fakin It. Ameriikassa tehty lätty, mukana mm. Steve van Zandt (oliko oikein kirjoitettu) ja se Billy Idol:in kitaristi jonka nimeä en muista.

Ja vanhana puritaanina olen sitä mieltä,että 12 Shots.. pesee mm. kaikki HIM levytteet mitä olen kuullut. IMO !!!
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Jalle_l
03.09.2003 13:57:34
Joo Gunsnroses on kopsannut nuita biisi ideoita muilta...
Kuunnelkaapa niiden biisi nimeltä Knockin on Heavens Door
ja sitten kuunnelkaa Bob Dylanin biisi nimeltä Knockin on Heavens Door niin jotenki tuntuu että siinä on melkein sama basso kuvio... korjatkaa jos oon väärässä. eehhe heee=o)
I'm common-law widow!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)