Aihe: Pienimuotoinen huijaus
1 2 3 4 5 6
Jusstus
02.09.2003 20:44:03
Mä luulen, että tässä tapauksessa soitinmyyjä on viimeinen tyyppi, jota kannattaa edes yrittää kusettaa. Jollekin yksityiselle myy se, esim. Keltaisilla sivuilla koita onneas. Hoho!

Noista puista vielä... mistä puusta Mexico- stratot yleesä tehdään? Mitä puuta on alder?

Alder - leppä.

Noi löytyy tuolta englanti-suomi-faqista.
"These go to eleven.."
hemmo
02.09.2003 20:49:58

Mutta tässähän ei kai ole kyse paremmuudesta vaan jälleenmyyntiarvosta. Ja sehän USA stratoissa on parempi. Ja kyllä se vaan niin on, että kustannussyistä japseissa on poppeli body. Ja jos se myyjä edes yhen soinnun sillä vetää tai ottaa sen edes käteen, niin se pitäis kyllä huomata

Ihan jonninjoutavaa hölynpölyä. Olen sitä mieltä, että suurin osa musakauppiaista tai harrastajista ei todellakaan erota minkäänlaisia eroja...öh, minkään välillä. Ja sitä paitsi niitä eri malleja re-issue-versioneen on niin hitosti. Kukaan perässä pysy.

Yleistykset kannattaa jättää kokemattomammille.
Säröä beibi!
littlemick
02.09.2003 20:51:48
ei japsi ja usa stratoissa ole kyllä mitään yhteistä
itse olen omistanut molempia ja ne on kyllä
kaikinpuolin eri soittimia, meksikostratoista mulla
ei ole kokemuksia.

ei menisi huijaus läpi mikäli huijattavalla on kokemuksia
japsi ja jenkki stratoista
askomiko
02.09.2003 21:06:27
Ja jos se myyjä edes yhen soinnun sillä vetää tai ottaa sen edes käteen, niin se pitäis kyllä huomata

Höpön höpön. Piste.

Kauloja saa fenderiltä erikseen, mutta niissä lukee vain Fender. Ei siis samanlaista kuin valmiissa kitarassa. Ne on niiden kanssa todella tarkkoja, juuri tästä syystä. Kaverilta hajosi stratosta se logo-siirtokuva, ja monen valokuvan kanssa piti virallisen jälleenmyyjän kautta ja heidän allekirjoituksin varmennetuilla todisteluilla lähestyä Fenderiä että sai uudet logot kaulaan. Niinkuin pitääkin.
Straton
02.09.2003 21:10:08
Mutta tässähän ei kai ole kyse paremmuudesta vaan jälleenmyyntiarvosta. Ja sehän USA stratoissa on parempi. Ja kyllä se vaan niin on, että kustannussyistä japseissa on poppeli body. Ja jos se myyjä edes yhen soinnun sillä vetää tai ottaa sen edes käteen, niin se pitäis kyllä huomata

Saa kyllä aika kultakorva olla. Ja mitä nyt tuossa Ishibashia selailin niin kitarat oli lähinnä leppää, seassa lehmusta ja saarnia.
Ite oot!!!
Gypsy
02.09.2003 22:16:46 (muokattu 02.09.2003 22:18:36)
Ikinä ei ole 15 vuotisen soittourani aikana tullu japanilaista stratocasteria vastaan, mistä ei huomais että se myös on japanilainen

Höpön höpön. Piste

Eikä niitä pisteitä noin laitella. Jos on ite niin tumppu, että ei Usalaista Japanilaisesta erota niin ei kannata olettaa, että soitinkauppias ei erota
hemmo
02.09.2003 22:29:53

Gypsy
Ikinä ei ole 15 vuotisen soittourani aikana tullu japanilaista stratocasteria vastaan, mistä ei huomais että se myös on japanilainen

Jos on ite niin tumppu, että ei Usalaista Japanilaisesta erota niin ei kannata olettaa, että soitinkauppias ei erota

Oolrait. Tästä lähin olet ikuinen kosminen nero, ellet ole ollut jo 3-vuotiaasta saakka. Me muut ollaan ihan onnettomia harrastelijatunareita. Jep?
Säröä beibi!
Gypsy
02.09.2003 22:35:43 (muokattu 02.09.2003 22:36:15)
No, kaikesta täällä syntyy tappelu. Minä en sano enää mitään. Huijatkaa ihmisiä ja ryöstäkää mummoja. Toivottavasti se myyjä kuitenkin huomaa sen ja raahaa niskaperse otteella takahuoneeseen ja antaa oikeen isän kädestä remmillä perseelle ja pistää sut käveleen itkusilmässä perse mustelmilla himaan surkee "jenkkistrato" viritelmäs kädessä.

Kiitos
PIM
02.09.2003 22:53:15

Taas paistaa asiantuntemus oikein kilometrien päähän. Siis Meksion Fendereissä käytetään poppelia ja japanilaisissa basswoodia elikkäs lehmusta. Ja jos noista pitää valita niin lehmus pesee poppelin noin satanolla eikä häviä lepälle yhtään.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
Gypsy
02.09.2003 22:56:08 (muokattu 02.09.2003 23:10:32)
Taas paistaa asiantuntemus oikein kilometrien päähän. Siis Meksion Fendereissä käytetään poppelia ja japanilaisissa basswoodia elikkäs lehmusta. Ja jos noista pitää valita niin lehmus pesee poppelin noin satanolla eikä häviä lepälle yhtään.

Sori, mä tarkotin tätä basswoodia ja näinhän se on. Mun veljelläkin on japsi strato. Mun mielestä toi ei kuitenkaan ole hyvä puu stratoon. Ja sen kyllä huomaa helposti

eikä häviä lepälle yhtään.

Sehän taas on sun mielipide, ja kyllä sunkin täytyy myöntää, että erohan niissä on.

Mutta jos lähette kusettaan tollasella viritelmällä, niin menkää sitten semmoseen kauppaan, missä myyjät on niitä joilla ei ole vuosien kokemusta kitaroista. Usein tällaset myyjät löytyy isommista musiikkiliike ketjuista. Eli siihen pikkuseen käytettyä kamaa myyvään liikkeeseen ei kannata mennä, missä on asiantunteva myyjä.

Sen vaan sanon, että kun hommaat noi uudet osat siihen, niin voit jäädä jopa taloudellisesti tappiolle viritelmässäs. Ja muista se, että musakauppa ei ikinä anna kitaroista läheskään sitä, mitä yksityiseltä voit pyytää.
littlemick
02.09.2003 23:11:24

lehmus on kylläkin lähempänä poppelia kuin leppää
ja vitunmoinen kuuro saa olla jos ei erota
lehmus ja leppärunkoista stratoa toisistaan

itselläni on tällä hetkellä fender stratocastereita kolme
77 usa - body saarnia, painava eikä saudaa stratolta
96 japsi - body lehmusta kevyt, tumma saundi ei stratomainen
98 usa body leppää, ihan ok tää ruupee jo kuulostaan
stratolta

yksikään noista ei vetele vertoja uusille usa standard stratoille saatika 57 & 62 reissueille vaikka sinänsä
ihan ok soittimia (paitsi 77)

japsistraton erottaa kyllä samantien kun sen käteen ottaa
saturnzreturn
02.09.2003 23:18:47
Kyllä ton huijauksen huomaa vaikka vaihtais kaulan ja tallan.

väitänpä että fenderit on sinänsä yksilöitä että olen soittanut joitakin japseja jotka ovat soineet paremmin kuin jotkut jenkit...eeettä näin
ei naiset käy paskalla
saturnzreturn
02.09.2003 23:25:39
ja sen verran mitä oon vienyt vaihdossa kitaroita niin on kattonu merkin ja mallin, lyöny johki vahvistimeen kiinni mikä nurkassa sattuu oleen ja testaa nopeesti että kaikki mikit toimii, ja se siitä.sitten sanoo vaihtotarjouksen...

ja aika harvoin myyjänä on kukaan kitaraveteraani...

ja kyllä toi mun japsi soi aikalailla samaan tyyliin kun usa strato...
ei naiset käy paskalla
saturnzreturn
02.09.2003 23:28:11
Fenderiltä saa usa kauloja erikseenkin. Mutta jos halvalla haluaa päästä niin käytettynähän USA stratojen kauloja on aina välillä eBayssa

ja keltaisen pörssin myydään->harrastus ja vapaa-aika->soitintarvikkeet osastolta
ei naiset käy paskalla
askomiko
03.09.2003 00:12:40 (muokattu 03.09.2003 00:15:14)
Muutaman yksilön perusteella on aikamoisen heikkoa sanoa, että puulaji tekee valtaisan totaalisen eron, ja että pitää olla täysi tahvo ettei käteen ottaessa näe ja kuule mistä vain kitarasta mistä puusta se on tehty. Minulla on neljä straton runkoa (no okei, kolme hyvää ja yksi rajusti pahoinpidelty), ja niistä reilusti huonoimmalta kuulostaa amerikan-straton runko. Kaipa se lepänderiä on. Tällä perusteella kaikki amerikkalaiset leppästratot olisi susia.

Elkää tehkä soitinhuijauksia.

Onneksi en saa ihottumaa väärässä maassa tehdyistä Fendäreistä. Tai väärästä puusta.
fox
03.09.2003 01:22:44

Elkää tehkä soitinhuijauksia.
Onneksi en saa ihottumaa väärässä maassa tehdyistä Fendäreistä. Tai väärästä puusta.

Näinpä. Täytyypäs minunkin kommenttia heittää, vallankin ku ei se haku toimi. Noista Fenkun kauloista oli aikaa sitten vääntöä, sekä mahdollisista huijauksista. Fenderin alkuperäinen kaula kaikilla teksteillä on saatavissa joko vanhasta rungosta tahikka varaosana siten, että rikkoutunut kaula palautetaan Fullertoniin.. Sieltä tosiaan on saatavissa kauloja joissa lukee vain Fender, noin niinkuin jos haluaa esim. profiilinmuutoksen tms. mutta orkkiskaulaa ei. Toinen juttu on sitten alkuaikojen Japanin Fenderit, joita tuotiin kyllä Suomeenkin, huom: siis ei Squierin nimellä VAAN Fender - Made in Japan, joissa oli Fendän spaghetti-logo lavassa sekä kaikki mahdolliset alkuperäistekstit. Ainoa mistä nämä erotti USA-kepeistä oli kaulan takana rungon päässä oleva Made in Japan - siirtokuva joita, herra paratkoon, tiedän ainakin kahdesta poistetun ja lakkaa päälle - välttämättä ei tiedä japsiksi tuollaista. Paitsi ehken sarjanumerosta mutta kukapa nyt ensimmäiseksi rupee BlueBookkia tai sarjanumerolistaa tsekkailemaan. Aivan hyviä kitaroita nuo olivat ja hintakehityskin on ollut huima mutta jenkkejähän ne eivät ole. Feikkeihin törmää kyllä muissakin merkeissä, Giban foorumilla oli hiljakkoin ilmoitusta USA:n ebayssa myytävästä Standardista joka ilmeisesti oli joku japsikitara jota oli modattu. Lisäksi kyllähän täälläkin on monta kertaa todisteltu että ammattitaitoinen soitinrakentaja tekee tosi oivan kopion vaikka mistä. Tuollainen kun joutuu väärentäjäsedän kätösiin niin markkinoille tulee vielä yksi 1960 Standard....
makoskela
03.09.2003 07:56:57
Yleistykset kannattaa jättää kokemattomammille.

Aamen! Ja miettikää nyt hyvät ihmiset asiat loppuun asti.
Kuten jo aiemmin todettiin, kyse ei ole valmistusalkuperästä
vaan materiaaleista. Minusta on huvittavaa katsella, kuinka
täällä tivataan lepän ja lehmuksen jne jne. eroista, mutta
kukaan ei mainitsekaan esim. maalien ja lakkojen vaikutuksesta sointiin. Tosiammattilaiset joo.

En ole paljon japanilaisilla soittanut, mutta kannattaa muistaa, että Japanissa ei ole työstetty halpamalleja, toisin
kuin Amerikassa (Traditional, Highway1). Ja esim. 70-luvun
loppupuolen halkostratotohan ovat tunnetusti puiltaan huonoja. Ja erittäin painavia. Käykää Amerikassa katsomassa, jos ette usko.

Mä haluan nähdä sen pron (täällä), joka erottelee pelkän äänen perusteella japsivehkeen amerikkalaisesta.
Kaikki soittimeni ovat aina myynnissä...
d-e
03.09.2003 08:03:29
HALOO...!!Toi vedätys ei oo ensinäkään rahallisesti kannattava sillä yksikään liike ei anna kassasta ulos rahaa
mitenkään kasoittain.Jos kaula on jotenkin erikoisemmasta
mallista niin koko soitin käydään ajan kanssa läpi ja käry käy.Vaihtoarvokaan tuskin nousee yli kaulan hankintahinnan.Loppupeleissä tappio siirtyy kuitenkin seuraavalle ostajalle - mistä muuten tiedät ettei juuri sinulle ole jo käynyt näin...??
S1mppa
03.09.2003 08:10:23 (muokattu 03.09.2003 11:16:30)

Yhdelle kaverille oli myyty Jackson PS-4 aitona jenkkijaskana yksinkertaisesti maalaamalla lavan teksti 'performer' piiloon. Edes kaulan takana ollutta 'made in Japan' tarraa ei oltu otettu pois... Ja hinta kovempi kuin uudella PS-4:llä...
Onko se sitten kivaa?

(Edit: Jacksonista oli edelleenkin puhe, eikä Stratosta :) )
- original S1mppa -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)