Aihe: Kerrankin kunnon tanssiorkesteri telkussa!
1 2 3 4 520 21 22 23 2481 82 83 84 85
EP
17.03.2006 21:33:15
Nyt vasta ehdin lukea Iltalehden vastineet.
Samin vastine oli hyvä ja asiallinen, pisteet Samille.

Sen sijaan Puhakka rivien välistä kritisisoi Pepeä että "harrastelijana" uskaltanut kritisoida.
1. Rivien välistä on luettavissa että Puhakan mielestä vain muusikoilla on oikeus kritisoida musaa ja siinä herra on niin eksyksissä kuin voi olla, ei muusikot muusikoille soita.
2. Herra osoitti myös oman sivistymättömyytensä/tietämättömyytensä. Jos Pepe nyt käytti itsestään termiä "harrastelija", niin hän on kuitenkin tämän maan ylivoimaisesti paras afrokuubalaisen musiikin asiantuntija, kirjoittanut ainoan suomenkielisen lattarikirjan "Salsakuninkaista Mambotähtiin" vai miten se oli, tehnyt lukuisia TV ja radio-ohjelmia aiheesta, jatkuvasti käy Kuubassa ja Nykissä seuraamassa alaa, hänen kesämökillään on ollut alan maailmantähdet, kun Puhakka ei tätä tiedä, osoittaa että Puhakka ei tiedä lattareista mitään.

HOHOO! Kait siellä sunnuntaina on jo täysi tappelu, niinkuin konsanaan TM -palstalla.. 8))
M.i.k.key
17.03.2006 21:38:39 (muokattu 17.03.2006 21:38:50)
Vielä kun Baron referoisit tuon Pitkämönkin vastineen!?
Möllisty!
baron
17.03.2006 21:41:38

Vielä kun Baron referoisit tuon Pitkämönkin vastineen!?

No mulla on täällä mökillä skanneri. En mä jaksa kirjoittaa sitä mutta anna joku e-mail-osoite pikaviestinä niin skannaan ja lähetän sulle.
My name is Baron, Sir Baron.
uruttaja
17.03.2006 21:50:49
HOHOO! Kait siellä sunnuntaina on jo täysi tappelu, niinkuin konsanaan TM -palstalla.. 8))

HOHO, täällä ei ole ku pikku otallusta korkeintaan.
Fuzzy Boner
17.03.2006 22:29:20
Nyt vasta ehdin lukea Iltalehden vastineet.
Samin vastine oli hyvä ja asiallinen, pisteet Samille.

Sen sijaan Puhakka rivien välistä kritisisoi Pepeä että "harrastelijana" uskaltanut kritisoida.
1. Rivien välistä on luettavissa että Puhakan mielestä vain muusikoilla on oikeus kritisoida musaa ja siinä herra on niin eksyksissä kuin voi olla, ei muusikot muusikoille soita.
2. Herra osoitti myös oman sivistymättömyytensä/tietämättömyytensä. Jos Pepe nyt käytti itsestään termiä "harrastelija", niin hän on kuitenkin tämän maan ylivoimaisesti paras afrokuubalaisen musiikin asiantuntija, kirjoittanut ainoan suomenkielisen lattarikirjan "Salsakuninkaista Mambotähtiin" vai miten se oli, tehnyt lukuisia TV ja radio-ohjelmia aiheesta, jatkuvasti käy Kuubassa ja Nykissä seuraamassa alaa, hänen kesämökillään on ollut alan maailmantähdet, kun Puhakka ei tätä tiedä, osoittaa että Puhakka ei tiedä lattareista mitään.

Baron; älä usko ku tollaset turot kirjottaa jotain clavesta, ei ne siitä oikeesti mitään tiedä koko musasta. Nussinu jotain kuubalaista mammaa ja heti on asiantuntija. Nyt herra baron vähän tolkkua mullekkin! hohoho
MÖLLISTY
uruttaja
17.03.2006 22:33:01
Baron; älä usko ku tollaset turot kirjottaa jotain clavesta, ei ne siitä oikeesti mitään tiedä koko musasta. Nussinu jotain kuubalaista mammaa ja heti on asiantuntija. Nyt herra baron vähän tolkkua mullekkin! hohoho

Tuolla perusteella on tutustunut alkuperäisväestön tarpeisiin. Intissäkin pääsi lääkintämieheksi jos oli nussinut sairaanhoitajaa.
Fuzzy Boner
17.03.2006 22:34:58 (muokattu 17.03.2006 22:36:15)
Ensanokaanmitään
MÖLLISTY
baron
17.03.2006 22:43:59

Mikähän mahtaisi olla parempi tapa perehtyä aiheeseen, kysyn vaan??
Nimimerkki "Neljä kertaa Kuubassa käynyt"

Ei oo Puhakka tainnut käydä koskaan??
EP
17.03.2006 22:45:51 (muokattu 17.03.2006 22:54:46)
Mikähän mahtaisi olla parempi tapa perehtyä aiheeseen, kysyn vaan??
Nimimerkki "Neljä kertaa Kuubassa käynyt"

Ei oo Puhakka tainnut käydä koskaan??

----
Fuzzy Boner
17.03.2006 22:47:07 (muokattu 17.03.2006 22:52:13)
Pepe Luhtala-Lupu Pehtala = Lattariguru, guttarilaru
MÖLLISTY
Lennu
17.03.2006 23:04:13

Sen perusteella, mitä tiedän, niin Jarihan on vallan mukava ja asiansa osaava heebo, joten ei turhaan hyvää kaveria mollata, kun ne Liimataiset jytää ihan muualla!

Haha! Anna mennä vaan.
baron
17.03.2006 23:06:19

Siis kyllähän bändi tätä tarvitsi. Mun tuttavapiirini, joka on ohjelmaa tuijottanut, ei oo mitään huomiota bändiin kiinnittänyt, vaikka Sami joskus kuvaruudussa vilahtaakin.

Nytkun on kiinnitetty huomiota siihen, että siellä on bändikin, niin nyt niillä on haastetta, jokainen suomalainenhan on tangon asiantuntija ja kyllä nyt tarkkaan seurataan kuin ne pärjää.
EP
17.03.2006 23:18:18 (muokattu 17.03.2006 23:19:19)
Siis kyllähän bändi tätä tarvitsi. Mun tuttavapiirini, joka on ohjelmaa tuijottanut, ei oo mitään huomiota bändiin kiinnittänyt, vaikka Sami joskus kuvaruudussa vilahtaakin.

Nytkun on kiinnitetty huomiota siihen, että siellä on bändikin, niin nyt niillä on haastetta, jokainen suomalainenhan on tangon asiantuntija ja kyllä nyt tarkkaan seurataan kuin ne pärjää.

Taitaa tulla argenttiinalaista..
uruttaja
17.03.2006 23:25:50
Ensanokaanmitään

Et malta kuitenkaan olla híljaa.
jmercy
17.03.2006 23:28:48
Et malta kuitenkaan olla híljaa.

Asiasta ihan toiseen, sun mottos huvitti kovasti mun duunikavereita tänään!
Muusikot rules!
Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä päivä...
uruttaja
17.03.2006 23:29:56
Asiasta ihan toiseen, sun mottos huvitti kovasti mun duunikavereita tänään!
Muusikot rules!

Siis olen tuonut ilosanomaa tavallisten ihmistenkin joukkoon?
jmercy
17.03.2006 23:32:19
Siis olen tuonut ilosanomaa tavallisten ihmistenkin joukkoon?

Ehdottomasti, itseäni en toki lue tavallisten joukkoon, vaan siitä alempaan kastiin. Martson motto on edelleen mun seinällä ja jaksaa herättää naurua, joten Martsolle plussat!!!
Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä päivä...
uruttaja
17.03.2006 23:34:08
Ehdottomasti, itseäni en toki lue tavallisten joukkoon, vaan siitä alempaan kastiin. Martson motto on edelleen mun seinällä ja jaksaa herättää naurua, joten Martsolle plussat!!!

Martso on hullu, ja sen mottona näyttäs olevan just nyt että se on humpan puhaltaja. Se on ihan oikein meri-ihmisille tällekin illalle.
isojussi
17.03.2006 23:53:41
Pitkämön kirjoitus on hieno. Ja - mikä tärkeintä - äärimmäisen objektiivinen.

Sinänsä puolustelisin Puhakan ajatuksia - vaikka tiedän niistä vaan sen, mitä Barska aiemmin kirjoitti:

Hra Luhtala on todennäköisesti opiskellut Kuubassa tanssia - ei musaa, joka on, kuten olen sitä Kuubassa pitkään opiskelleen pron antanut itselleni kertoa - äärimmäisen monimuotoista. Cha-Cha, rumba, Salsa ym. schaisse on valkoisen kauppamiehen keksimää jargonia, joka liittyy äärimmöisen löyhästi oikeaan kuubalaismusaan.

Se mitä mä jo aiemmin tässä threadissa peräänkuulutin - eli jonkun, joka oikeasti tietää, miksi juuri noita biisejä tuossa ohjelmassa soitetaan "astuminen esiin" - toteutui musta hienosti.

Toki Kuubalaisesta musasta voidaan kinastella vaikka miten - kuinka moni täällä edes tietää, minkä mukaan clave määräytyy? Ja jos oikein ruvetaa hiuksia halkomaan, niin eihän Pitkämön sinänsä hiton hieno bändi vois autenttista kuubalaismusaa vetääkään - sitä kun EI soiteta setillä, vaan muutaman perkussionistin voimin. No, eipä se todin esim. Irakeree haitannu: Rumpali veti oikein tuplabassareilla.

Muutenkin esim. lattarimusan arvostelussa, pitää olla tarkkana, jollei ole ihan varma, mistä puhuu. Sattaa käydä kuten esim. eräälle arvostetulle (ja hiton kovalle) jazzpianistille, joka meni neuvomaan Porissa Roseiran Bateriaa, että "Teillä on surdot väärin päin!" Hah - ensikskin Surdoja on kolme ja juuri siitä, "miten päin" ne soitetaan, erotetaan sambakoulut toisistaan. En nyt tähän hätään muista miltä koululta Roseira on omansa kopsannu, mutta tarkkana pitää olla , jollei oikeesti tiedä.

No - tää tulee oleen ainainen dilemma: Tanssinopiskelu tekee tanssinosaajan ja musiikinosaaja - ei päinvastoin tai molempia. Valitettavasti.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)