Aihe: Äänieristetty kitarakaappi
1
StJerky
17.03.2006 14:04:36
Riffissä (muistaakseni) oli juttua Nighwishin miksaushommista. Sieltä kiinnostusta herättti ajatus äänieristettyyn lootaan pakatusta mikitetystä kaiuttimesta.

Minä kun olen jo niin moneen paikkaan ehtinyt haukkua kaikki mallintavat vermeet suohon, niin en enää sellaista voi edes makuuhuonenauhoituksiin hommata ilman kasvojen menetystä.

Ajattelin kokeilla itse tehdä tuollaisen kitarakaapin joka on ympäriinsä äänieristetty ja sinne on mikrofoni sijoitettu sisään kiinteästi.

Onko kukaan täällä tehnyt vastaavaa tai onko muuten vain vinkkejä ennen projektin aloitusta?
StJerky
17.03.2006 15:19:01
Isolation box ilmeiseti oikea termi ja aiheesta vanhaakin keskustelua:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=76739

Olisin kyllä kiinnostunut ostamaan valmiinkin virityksen, jos sellainen kohtuuhinnalla löytyy.
StJerky
17.03.2006 15:27:29
Pieni koko olisi plussaa. Mikkohan tuossa toisessa ketjussa teki yli kuution kokoisen, joka aivan liikaa minulle.

Mikähän olisi pieni elementti jossa olisi iso (ei välttämättä kova) ääni ja tehonkesto? Minulla ovenpidikkeenä Gallien-Kregerin 50w tarnsistoricombo jossa muistaakseni 2 x 6" elemetit ja ihan hyvältä kuulostaa (niiden osalta). En kuitenkaan tuota vielä teurastaisi, kun kätevä reissupelinä...
Botne80
18.03.2006 16:44:19
Tässä yksi kaupallinen versio http://www.jlhproducts.com/axetrak/
Joskus kanssa pyöritellyt päässä ideaa tuollaisen rakentamisesta. Elementiksi voisi käydä esim. Eminence Alpha 6 tai 8. Tuollainen elementti 4.asteen bandpass-koteloon, niin WinISD:llä saisi kaikki kippurat selville. Tuohon vielä lisää muutaman desibelin L-padin, niin saa pienen keinokuorman vahvistimen varsinaisen kaiuttimen rinnalle, kai?
-isolla ja isosti-
mathias
18.03.2006 16:52:07
Riffissä (muistaakseni) oli juttua Nighwishin miksaushommista. Sieltä kiinnostusta herättti ajatus äänieristettyyn lootaan pakatusta mikitetystä kaiuttimesta.

Melko mielenkiintoinen oli tuo juttu. Tuossa Nightwishin tapauksessa oli kyse 4-tuumaisesta kaiuttimesta isolation-boksissa, josta muodostui suurin osa yleisön kuulemasta kitarasoundista. Mukanahan oli tuon lisäksi di-boksi & plugarit ja täysillä oleva Mesan triple recto lavan takana. Melkoisia virityksiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)