Hammer Of The Gods 17.03.2006 15:25:41 (muokattu 17.03.2006 15:36:25) | |
---|
Moro Tarttisin kytkentäkaavion Emg:n 81/SA/85-mikkisetille ja 3-asentoiselle Fender-tyyliselle mikkivalitsimelle. Emg:n omista kaavioista en sopivanlaista löytänyt, ja alankin olla kilahtamisen partaalla kun yritys-erehdys metodi ei tunnu tepsivän. Olen näitä kyllä ennenkin kolvaillut, mutta nyt ei vaan tunnu olevan meikäläisen päivä. Eli auttakaa miestä mäessä, huomenna olis vielä kaiken päälle keikka jolla tota skittaa tarttisin, argh. |
Werde 17.03.2006 15:42:50 | |
---|
Noita voi olla vaikea jollei mahdoton löytää valmiina. Mitenkä olit suunnitellut kytkeä nuo tuohon 3-asentoiseen? Ilmeisesti 1 mikki/asento siis päällä? Kaiken muun paitsi tuon switchin kytkentähän menee kuten normaalistikin, siihen on ohjeita netti pullollaan. Yleismittari on loistovempain näissä hommissa. Kääntelet mikkivalitsinta eri asentoihin ja katsot että mitkä jalat on kontaktissa missäkin asennossa. Mikäli homma ei ajoissa selviä, niin hätäratkaisuna keikkaa varten kytket pelkät humpparit H-H ohjeen mukaan kiinni. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Noita voi olla vaikea jollei mahdoton löytää valmiina. Mitenkä olit suunnitellut kytkeä nuo tuohon 3-asentoiseen? Ilmeisesti 1 mikki/asento siis päällä? Juuri noin olisi tarkoitus kytkeä. Kaiken muun paitsi tuon switchin kytkentähän menee kuten normaalistikin, siihen on ohjeita netti pullollaan. Yleismittari on loistovempain näissä hommissa. Kääntelet mikkivalitsinta eri asentoihin ja katsot että mitkä jalat on kontaktissa missäkin asennossa. Mulla on semmonen aavistus, että just tässä mikkiswitchin kytkemisessä oon kämmänny jotain. Tää switchi mikä mulla on vaikuttaisi olevan Emg:n orkkispalikka, eli tästä näkee kyllä hyvin, että mikä on milloinkin päällä. Tästä huolimatta en oo onnistunu saamaan sitä toimimaan, outoa. Mikäli homma ei ajoissa selviä, niin hätäratkaisuna keikkaa varten kytket pelkät humpparit H-H ohjeen mukaan kiinni. Niin kai se on sit pakko tehdä jos tää ei tästä selviä, blääh... Mutta heittäkäähän vinkkejä tai neuvoja kehiin niin yritän vielä. |
BenGlenton 17.03.2006 16:09:38 | |
---|
Oletko katsonut Seymour Duncanin saitilta, löytyisikö sieltä vastaavaa kaaviota? www.supremecourtband.fi |
mathias 17.03.2006 16:14:33 | |
---|
|
Gypsy 17.03.2006 17:21:24 | |
---|
|
Hammer Of The Gods 17.03.2006 17:43:02 | |
---|
|
Gypsy 17.03.2006 17:49:21 (muokattu 17.03.2006 17:59:20) | |
---|
Toi ylin noista varmaan kävis muuten, mutta mulla ei oo ku yksi tone, tossa on kaksi. Mitäs mun pitää kolvata eri tavalla? Pari vaihtoehtoo. Laitat johdon tonelta kytkimen 5, 6 tai 7 nastaan, ja yhdistät nastat 5, 6 ja 7. Toinen vaihtoehto on vetää tonelta johto volumepotikalle, siihen nastaan joka kuvassa on merkitty 3:lla. Ehkä näin ite tekisin. Jos siis haluat ,että tonee voi käyttää mille tahansa mikille. Ja onkos toi mikkiswitchi tossa 5-asentoinen? Ku mulla on 3-asentoinen... Se on 5 ja 3 asentoiselle. Voit siis suoraan kattoo, oli sitten kumpi tahansa. LISÄYS: Jos vedät sen tonen siihen volumepotikalle suoraan, niin kytkimen nastat 4 ja 8 yhistävän hyppylangan voit jättää pois, ja siirtää 8 nastasta volumelle lähtevän johdon 4 nastaan. LISÄYS2: Voisin vielä selvyydeks laittaa, että tossa kakkosvaihtoehdossa josta sanoin, kytkimen nastat 5, 6, 7 ja 8 jätetään käyttämättä kokonaan. |
Gypsy 17.03.2006 18:10:51 (muokattu 17.03.2006 18:12:39) | |
---|
|
Hammer Of The Gods 17.03.2006 18:17:33 | |
---|
Laitan kuvan vielä tähän kohta: http://muusikoiden.net/dyn/members/13520.jpg Tonen nyt voi laittaa melkein minne tahansa ja toiminta pysyy samana. Näin ite tekisin. Aivan mahtavaa! Kiitokset avusta, kyllä mä näillä eväillä varmaan jotakin saan aikaan. Raportoin vielä että kuinka kävi... |
Hammer Of The Gods 17.03.2006 21:27:29 | |
---|
...kyllä mä näillä eväillä varmaan jotakin saan aikaan... Tai sitten en. Oon kyllä melkonen urpo, mutta en saanu noinkaan selvien ohjeiden vaulla hommaa toimimaan. Nyt signaali tulee kyllä läpi, joskin siinä on jonkinmoinen taustahurina. Sen lisäksi kumpikaan potikka ei vaikuta mihinkään mitenkään. Mikäs nyt meni pieleen? |
Gypsy 18.03.2006 05:50:09 | |
---|
Tai sitten en. Oon kyllä melkonen urpo, mutta en saanu noinkaan selvien ohjeiden vaulla hommaa toimimaan. Nyt signaali tulee kyllä läpi, joskin siinä on jonkinmoinen taustahurina. Sen lisäksi kumpikaan potikka ei vaikuta mihinkään mitenkään. Mikäs nyt meni pieleen? Juotithan ton volumepotikan kuoresta tonepotikan kuoreen menevän maadotuksen (valkonen) joka näyttää kuvassa vähän vammaselta? Sen poisjättäminen selittäis tonen toimimattomuuden. Ei kyllä muuta. Tarkista nyt vielä kertaalleen kaikki liitokset, että on oikein. Aika paha sanoo näin näkemättä, mikä kusee. |
Hammer Of The Gods 18.03.2006 10:15:06 | |
---|
Juotithan ton volumepotikan kuoresta tonepotikan kuoreen menevän maadotuksen (valkonen) joka näyttää kuvassa vähän vammaselta? Sen poisjättäminen selittäis tonen toimimattomuuden. Ei kyllä muuta. Tarkista nyt vielä kertaalleen kaikki liitokset, että on oikein. Aika paha sanoo näin näkemättä, mikä kusee. Yhden kerran jo purin kaiken ja juotin uudestaan, omien taitojeni mukaan tarkistettuna kaiken pitäisi olla kunnossa.. äh. Jos Jyväskylässä asuu joku ihminen joka osaa laittaa mun kitaran soittokuntoon ennen puoltapäivää, niin pullopalkinto on tiedossa! |
Jonttu 18.03.2006 10:50:39 (muokattu 18.03.2006 10:51:03) | |
---|
Tarkista nyt vielä kertaalleen kaikki liitokset, että on oikein. Aika paha sanoo näin näkemättä, mikä kusee. Juuri näin... Saatkos näpättyä kuvaa kytkennöistä? |
Hammer Of The Gods 19.03.2006 22:21:49 | |
---|
Juuri näin... Saatkos näpättyä kuvaa kytkennöistä? Nonnih, ongelma ratkesi 15 minsaa ennen lähtöä keikkareissulle :) Kyse oli niinkin yksinkertaisesta ongelmasta, kuin että olin kolvannut kaksi kolmesta jakkiin menevästä piuhasta väärään järjestykseen. Kun on lusikalla annettu, niin... Mutta kiitokset kaikille kuitenkin neuvoista! |