Aihe: Nykyhetken bändisetti tanssibändille, ravintolakeikka
1 2 3 4 5
anttis
17.03.2006 07:11:11
Hmmm.....
Smorkissa painotettiin kovasti rytmisesti mahdollisimman laajaa tarjontaa.
Ymmärsin sen osittain niin, että vanhoja tuttuja biisejäkin voisi soittaa rytmisesti muunneltuna - menee kuulemma perille hyvin, kunhan melodiakulku vaan on helposti tunnistettavissa...

Tätä mie haluun....!!!!!! Vaikken ihan nuori ookkaan.

Omegan ja Finkkujen pojat tuota laulua ilman säestystä jonkin verran harrastaa, ja muutama muu kokoonpano myös. Erittäin piristävää , jonkin parin toisena.
No mutta...
Musiikkia korville
17.03.2006 08:29:19

Oon Jeppeq:n kans hyvin samoilla linjoilla: Finnhitsit, rautalanka (ei montaa biisiä illassa), lattarit... Sitten esim jotain purkkaheviklassikoita tyyliin Scorpions jne loppuillalle. Biisejä en nyt lähde nimeämään.

Rytmillisesti monipuolinen ohjelmisto, joka tarjoaa "jokaiselle jotain".

Äänilaulut tuo ison lisän bändille. Stemmat kuntoon... (Meillä on myös parannettavaa tässä)

Valot toimii aina, niin ravintoloissa kuin lavoillakin. Savusta oon edelleen sitä mieltä, että bilebändillä toimii, huttubändillä ei.

Ei tätä hommaa ikävä kyllä kokonaan uomiinsa saa soittajista lähtevillä jutuilla. Elävä musiikki kiinnostaa niitä keitä kiinnostaa ja loput menee sitten karaokeen tai "discoon". Me voidaan kuitenki omalta osalta alentaa sitä muuria ja tehdä tuleminen helpommaks. Ainakin niitä porukoita saa hyvällä musiikkitarjonnalla tulemaan paikan päälle, jotka on muutenkin kahden vaiheilla.
Olen hidas mutta tyhmä
baron
17.03.2006 09:26:11 (muokattu 17.03.2006 09:26:21)

Savusta oon edelleen sitä mieltä, että bilebändillä toimii, huttubändillä ei.

???
"Rasisti"!

Kyllähän huttubändikin muutaman bilekappaleen illan mittaan vetää. Mikä ettei toimisi?
Meillä ei oo omaa savukonetta, mutta silloin tällöin käynyt tuuraamassa kitaristi, joka on tuonut musan tahdissa vilkkuvat valot ja savukoneet ja kyllä me on otettu ne käyttöön. Ei nyt ihan joka "kulkurin valssissa ja satumaassa" käytetty, mutta kyllä loppuillan bilekappaleissa.
My name is Baron, Sir Baron.
Musiikkia korville
17.03.2006 09:33:51

???
"Rasisti"!

No sitä... :)

Eiku mä oon vissiin niin vanhoollinen. HOHO!
Olen hidas mutta tyhmä
jeppeq
17.03.2006 14:07:46
???
"Rasisti"!

Kyllähän huttubändikin muutaman bilekappaleen illan mittaan vetää. Mikä ettei toimisi?
Meillä ei oo omaa savukonetta, mutta silloin tällöin käynyt tuuraamassa kitaristi, joka on tuonut musan tahdissa vilkkuvat valot ja savukoneet ja kyllä me on otettu ne käyttöön. Ei nyt ihan joka "kulkurin valssissa ja satumaassa" käytetty, mutta kyllä loppuillan bilekappaleissa.

Sanovat tuolla kentällä,että ei kai teillä ole vilkkuvaloja, ne ottaa silmään ja esko saa sydänkohtauksen niistä.

Eikä ole vitsi..
HELLASärölle paikka auki
isojussi
17.03.2006 14:14:31
Sanovat tuolla kentällä,että ei kai teillä ole vilkkuvaloja, ne ottaa silmään ja esko saa sydänkohtauksen niistä.

Eikä ole vitsi..

No joo - strobojen kanssa pitää kai olla varovainen.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
KoskPaavo
17.03.2006 15:52:53
Tuohon alkup. aiheeseen viitaten totean siis että ns. uutta musiikkia ei kertakaikkiaan ole jota tuolla kuppiloissa vois vetää, eli paras musa on tehty 60-ja 70 luvuilla.Itsekin olen oikeasti tuota mieltä , ei esim.Daruden Sandstormia hirveesti ole toivottu viime aikoina.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
poppamies
17.03.2006 17:22:12

Tuohon alkup. aiheeseen viitaten totean siis että ns. uutta musiikkia ei kertakaikkiaan ole jota tuolla kuppiloissa vois vetää, eli paras musa on tehty 60-ja 70 luvuilla.Itsekin olen oikeasti tuota mieltä , ei esim.Daruden Sandstormia hirveesti ole toivottu viime aikoina.

Näinpä! Siksi olen lyönyt kaiksi kärpästä lättyyn yhdellä iskulla. Soitan sitä mitä ihmiset haluaa kuunnella ja sitä mitä ite haluan soittaa. Ei kellään valittamista.
G-strings are for strippers
isojussi
17.03.2006 18:02:17
Näinpä! Siksi olen lyönyt kaiksi kärpästä lättyyn yhdellä iskulla. Soitan sitä mitä ihmiset haluaa kuunnella ja sitä mitä ite haluan soittaa. Ei kellään valittamista.

++
Landola59
18.03.2006 10:32:41 (muokattu 18.03.2006 10:34:08)
Tuo viikate -osasto vaikuttaa "loordi"-hommalta,

Itse asiassa, jos tutustut viikatteeseen niin huomaat kuinka erilaista meininkiä se on verrattuna heavyyn tai mihinkään rokkiin.

http://www.viikate.com/alakulo.htm

Bändin kotisivut. Kuunteles huviksesi jossain.

Viikatteen kappaleita pitää kuunnella levyllisen verran ennenkuin siitä saa kokonais kuvan, mutta mistään lortti- tyylisestä räpellyksestä ei ole kyse.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
jon lord
18.03.2006 12:21:10
Kyllä me vedettiin aikoinaan koko ilta triolla kolmiäänisiä stemmoja. Oli triolle aika vaikeitakin biisejä esim. Eaglesia mutta tehtiin sovitukset siihen malliin että ne pystyi soittamaan. Olihan se kivaa vetää hyviä stemmoja ja ilta kului hyvin mutta välillä oli aika raskastakin etenkin kun ääni ei ollut oikein kunnossa. Meidän basisti lauloi aika korkealta ja mä vedin siihen vielä terssin päälle niin ääni piti olla kondiksessa joka ilta. Väsymys ja semmoiset joskus saattoi vaikuttaa. Sitten vielä sen jälkeisellä bändillä joka oli kvartetti vedettiin paljon ääni lauluja. Nykyään ei enää jaksaisi kun tota ikääkin on tullut.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
ÄM
20.03.2006 21:33:53

Toimis varmaan baarissakin, mutta esim häissä, kun yritämme kuroa tanssisetissä nuorison ja humppamummojen välistä kuilua umpeen, hyvin toimii vähän huumorilla valitut biisit, joista tehdään perushuttua; esim "Nils Holgersson" ja "Aikuinen nainen" valssina jne. Nuoretkin lähtee hymyillen lattialle. Suunnitteilla on tango- ja humppaversioita vaikka mistä. Syyttäköön vaan joku raiskauksesta, mutta ei tää niin vakavaa oo.

Savukone on myötähäpeä-kamaa humppa-meiningissä, mutta jos esim vika setti on selkeästi bile-kamaa, niin se on hyvä nostaa kunnolla koko illan meiningin ylimmäksi, käyttäen just savua, valoja ja ääliökuteita. Ja voihan, esim jos huttusetinkin päättää pariin bile-tykkiin, ottaa niihin semmonen selkeä "show stopper"-meininki, käyttäen mainittuja elkeitä. Jotain valssia en sen sijaan piiskais savukone punaisena ja strobo hörpöttäen.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
isojussi
20.03.2006 23:47:32
Jos menoesaa haluaa, niin ainakin Rappiolla ja Tahdon rakastella sinua tuntuvat toimivan.
amma46
21.03.2006 01:29:02
Mahdollisimman monipuolista ohjelmistoa.
Kannattaa katsella yleisön keski-ikää ja soittaa mistä luulisit heidän pitävän.
Täytyy sanoa että sehän tässä ravintolasoitossa onkin vaikeata kun pitäis venyä
humppa-, rautalanka-, heavy-, bile-, suomi pop musaan jne......
poppamies
21.03.2006 08:28:13

Mahdollisimman monipuolista ohjelmistoa.
Kannattaa katsella yleisön keski-ikää ja soittaa mistä luulisit heidän pitävän.
Täytyy sanoa että sehän tässä ravintolasoitossa onkin vaikeata kun pitäis venyä
humppa-, rautalanka-, heavy-, bile-, suomi pop musaan jne......

Sanoisin melkein että tuolla asenteella mistään ei tuu mitää. En tarkoita etteikö bändi kykenisi soittamaan näitä kaikkia vaan sitä että tuollainen bändi ei jää kenellekään mieleen. Yhtä persoonallinen kuin Iskelmäradio tai Radio Nova. Joko soitaa humppaa rehellisesti tai bilemusaa rehellisesti. Jos yrittää olla kaikille mieliksi niin siitä ei tule kuin skitsofreeninen olo sekä yleisölle että soittajille. Kun aloitimme nykyisen bändin kanssa n. 10 vuotta sitten meillä oli tuollainen hajanainen repertuaari. Yritettiin miellyttää kaikkia. Erään keikan jälkeen joku tuli meille sanomaan " päättäkää minkälaista musiikkia soitatte, yleisölle tulee hämmentynyt olo eikä oikein tiedä mitä teistä pitäisi ajatella". Tosi on! Ei tuollainen "jukeboxi" meininki ole kenenkään edun mukaista.
G-strings are for strippers
EP
21.03.2006 08:56:18
Sanoisin melkein että tuolla asenteella mistään ei tuu mitää. En tarkoita etteikö bändi kykenisi soittamaan näitä kaikkia vaan sitä että tuollainen bändi ei jää kenellekään mieleen. Yhtä persoonallinen kuin Iskelmäradio tai Radio Nova. Joko soitaa humppaa rehellisesti tai bilemusaa rehellisesti. Jos yrittää olla kaikille mieliksi niin siitä ei tule kuin skitsofreeninen olo sekä yleisölle että soittajille. Kun aloitimme nykyisen bändin kanssa n. 10 vuotta sitten meillä oli tuollainen hajanainen repertuaari. Yritettiin miellyttää kaikkia. Erään keikan jälkeen joku tuli meille sanomaan " päättäkää minkälaista musiikkia soitatte, yleisölle tulee hämmentynyt olo eikä oikein tiedä mitä teistä pitäisi ajatella". Tosi on! Ei tuollainen "jukeboxi" meininki ole kenenkään edun mukaista.

Kyllä ravintolamuusikon homma on tässä suhteessa eri juttu, kun siitä leipä on saatava, ei ole varaa valita!
jeppeq
21.03.2006 10:11:57 (muokattu 21.03.2006 10:12:27)

Tästä kirjoituksesta olen 100% eri mieltä. Elämän reaaliteeetit on havaittavissa myös ns. perinteisissä tanssiravintoloissa, joissa ei voi ainoastaan humppaa tykittää. POP/Bile -osasto taas karkuuttaa vanhemman väestön heti alkuillasta, jos sitä alkaa rymyyttämään. Nuorempi kansa valuu 2 jälkeen alueelle ja sitten pitää niilleekkin olla jotain tarjota. Kehitellään nousua pikkuhiljaa ja valitaan musa pelisilmällä.

Varsinaisia uusia "aluevaltauksia" ei ole toistaiseksi kun tuo Viikate, joka vieläkin on kuulematta.
HELLASärölle paikka auki
baron
21.03.2006 10:14:57

Musta humpan/hutun soittamisessa on kivaa se, ettei tarvitse "leimautua" mihinkään genreen vaan voi soittaa perinteistä, rokkia, bileä, jatsia, fuusiota, lattareita ym.
My name is Baron, Sir Baron.
AnselmiMaa
21.03.2006 10:52:50
Tästä kirjoituksesta olen 100% eri mieltä. Elämän reaaliteeetit on havaittavissa myös ns. perinteisissä tanssiravintoloissa, joissa ei voi ainoastaan humppaa tykittää. POP/Bile -osasto taas karkuuttaa vanhemman väestön heti alkuillasta, jos sitä alkaa rymyyttämään. Nuorempi kansa valuu 2 jälkeen alueelle ja sitten pitää niilleekkin olla jotain tarjota. Kehitellään nousua pikkuhiljaa ja valitaan musa pelisilmällä.

Varsinaisia uusia "aluevaltauksia" ei ole toistaiseksi kun tuo Viikate, joka vieläkin on kuulematta.

Minkähänlaista olis soittaa samassa bäntissä ko ajattelu on samanlaista.. ; )
Mitä sitten? Soita äläkä selvitä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)