Aihe: Behkun Truthien passivimallit
1 2 3 4
waxivore
14.03.2006 16:03:07
Käytetyt Genelecit? Vai onko sulla joku ässä hihassa?

Jos kajarit tulis enemmän leffakäyttöön niin kattelisin ekana varmaan esim. Whaferdalen Diamond sarjaa: 9.1. alkaa jostain 170 euron kieppeiltä. Jos rahaa ois aktiivibehkuihin verrattuna hiukan enempi varaa irrottaa, niin sitten Amphionin Helium II:sta tykkään kovasti (mutta Amphion jakaa kyllä todella rankasti mielipiteitä). Näistä molemmat pesee joka tapauksessa mun mielestä noi behkut topiikin aloittajan käytössä eli ensisijainen leffakäyttö/toissijainen miksauskäyttö ja näitä saa halvalla käytettyinäkin.

Studiomonitoreissa lähtisin aivan ekaksi kuikuilemaan Tannoyn suuntaan, ainakin tutustuisin ennen kuin sukkana laittaisin totuudet. Mutta mitäpä tässä lässyttämään, paras on ku kuuntelee ite ja ostaa semmoset mitkä tuntuu hyvälle.
"Kun yrität tarpeeksi kauan ja kovasti, huomaat lopulta itsekin epäonnistuvasi"
horemheb1
17.03.2006 11:35:13
mulla on 2 paria passiivibehruja,mieletäni ne on vitun hyvät 155e pari ny6kyään 190e...

hyvät purkit..on ne...

ja turha minkään kultakorvan alkaa tupiseen että dynaudion tai genelecin tuotteet on jotenki vitun paljpon parempia...
aimotuska
17.03.2006 11:36:54
ja turha minkään kultakorvan alkaa tupiseen että dynaudion tai genelecin tuotteet on jotenki vitun paljpon parempia...

Don't feed the trolls.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
Sinap
17.03.2006 13:07:22
mulla on 2 paria passiivibehruja,mieletäni ne on vitun hyvät 155e pari ny6kyään 190e...

hyvät purkit..on ne...

Behkut on tosi hyvät, mutta nämä kultakorvat tuskin maksais kymmenenkertaisesti muka paremmasta.

Behkuja parempia ei kannata demotasolla alkaa metsästää(jos niistä tykkää), ja ammattipajallekin ne kelpaa mainiosti editointikoppiin.
"Siinähän se tuubi onkin."
Raimo
17.03.2006 13:09:40 (muokattu 17.03.2006 13:10:29)

Mutta kaikella todennäköisyydellähän ne ovat??? En ole itse behkuja kuullut, ja voivat toki olla ns. "ihan kivat"...

Mutta yleensä lisärahalla kuitenkin saa *jotain* lisäarvoa...

Edit: Sinappi tuli väliin. Sama viesti, näemmä. ;)
Blah.
kojones
17.03.2006 13:24:04
Behkut on tosi hyvät, mutta nämä kultakorvat tuskin maksais kymmenenkertaisesti muka paremmasta.

Behkuja parempia ei kannata demotasolla alkaa metsästää(jos niistä tykkää), ja ammattipajallekin ne kelpaa mainiosti editointikoppiin.

Tuo kommentti riitti ratkaisemaan oman Behringer-hankinnan. Nyt täytys vaan päättää ottaako aktiivit vai passiivit ja vahvistimen. 4ohmin impedanssi kyllä kääntäis kovasti aktiivien suuntaan.
BenGlenton
17.03.2006 16:21:09
Sanoisin että jos ei omista valmiiksi kunnollista vahvistinta, kannattaa ostaa suoraan aktiiviset.
www.supremecourtband.fi
aimotuska
17.03.2006 16:34:14
Sanoisin että jos ei omista valmiiksi kunnollista vahvistinta, kannattaa ostaa suoraan aktiiviset.

Joooh, no Marantz, Denon ja muut hihimerkit alkaa olla jo overkilliä noille. Ei niiden aktiivien sisälläkään mitään kovin ihmeellistä vaffaria todnäk ole. Varmaan joku europowerien pikkusisko.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
horemheb1
22.03.2006 10:38:16
se että genet maksaa 10 x enemmän ei tarkota automaattisesti sitä että ne ois 10 x paremmat..

itse olen kuunnellut tota 8000 sarjaa ja onhan ne kivat mutta ,niissä on tosi kapea sweetspot jos vertaa behkuihin,eli täytyy olla pää niissä kiinni että saa kaiken irti.
jos on massia niin dynaudio,jos ei niin behrut..
mun mielipide.

tuntuu vaan että ne joila on genet niin niillä olis hallussaan absoluuttinen totuus,
tosiasia on että oli skobet mitkä tahansa niitä pitää osata käyttää ne ei itsessään
tee sitä musaa tai mixiä.
Daunt
22.03.2006 11:04:07
Joooh, no Marantz, Denon ja muut hihimerkit alkaa olla jo overkilliä noille. Ei niiden aktiivien sisälläkään mitään kovin ihmeellistä vaffaria todnäk ole. Varmaan joku europowerien pikkusisko.

Aktiivikaiuttimella on silti ainakin yksi merkittävä etu passiivikaiutin + vahvistin -yhdistelmään verrattuna. Siinä on aktiivijakosuodin ja molemmille elementeille omat eritehoiset vahvistimensa.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
PL
22.03.2006 11:08:11
Aktiivikaiuttimella on silti ainakin yksi merkittävä etu passiivikaiutin + vahvistin -yhdistelmään verrattuna. Siinä on aktiivijakosuodin ja molemmille elementeille omat eritehoiset vahvistimensa.

Mitenkäs tuo nyt sitten on etu soundin kannalta ajateltuna?
aimotuska
22.03.2006 11:49:41 (muokattu 22.03.2006 11:50:14)

...varsinkin kun behringerillä kaksi ulkoisesti samaa laitetta (E: eli nyt ne kaksi sisäistä vahvistinta) voi erota hyvinkin merkittävästi toisistaan soundin ym. puolesta.
Roberto
22.03.2006 11:55:13

Se suodin on aikalailla tarkempi ja toimii samalla lailla lämpötilasta ja taajuudesta riippumatta. Vahvistin voidaan sovittaa kulloinkin käytössä olevan elementin mukaan, tehdä suojauksia, akustisia säätöjä ym. ja kokoajan oikeasti tietäen mikä lopputulos tulee olemaan. Aikalailla soundiin liittyvää mun mielestä.
PL
22.03.2006 12:10:48 (muokattu 22.03.2006 12:13:30)
Se suodin on aikalailla tarkempi ja toimii samalla lailla lämpötilasta ja taajuudesta riippumatta. Vahvistin voidaan sovittaa kulloinkin käytössä olevan elementin mukaan, tehdä suojauksia, akustisia säätöjä ym. ja kokoajan oikeasti tietäen mikä lopputulos tulee olemaan. Aikalailla soundiin liittyvää mun mielestä.

Mahdollistahan tuo on, mutta en kylläkään usko, että noita juttuja on esim. otsikossa mainitun valmistajan vehkeissä, eikä monessa muussakaan halvemmassa värkissä paljoakaan mietitty, ei aktiiveissa eikä passiiveissa.

Toisaalta, samaa asiaa ne suotimet tekevät olivat miten tahansa toteutettuja, Tarkkuus ja vaihelineaarisuus ja muukin käyttäytyminen riippuu kompoenttien laadusta ja suunnittelun hyvyydestä enemmän kuin toimintaperiaatteesta.

Ja toisaalta kyllä hyvinsuunnitellulla passiivijakarillakin voidaan noista em. asioista aika monia toteuttaa.
kivi
22.03.2006 13:11:44
Mahdollistahan tuo on, mutta en kylläkään usko, että noita juttuja on esim. otsikossa mainitun valmistajan vehkeissä, eikä monessa muussakaan halvemmassa värkissä paljoakaan mietitty, ei aktiiveissa eikä passiiveissa.

Heh, konstikos tuo on varastaa speksit joltakulta joka on asian jo valmiiksi miettinyt
;-P

Hidasteena ei sitten oo kuin se, että 'halvempi osa = väljempi toleranssi', ja 'laaduntarkkailusta luopuminen = enemmän läpi päässeitä mokia".
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
BenGlenton
22.03.2006 13:45:43
Mulla oli alunperin postauksessani tällainen maanläheisempi idea, että jos ei ole vahvistinta, niin vahvistin + passiivipöntöt on tsabout saman hintainen paketti kuin aktiivit :)
www.supremecourtband.fi
Leikari
22.03.2006 15:32:52
Mulla oli alunperin postauksessani tällainen maanläheisempi idea, että jos ei ole vahvistinta, niin vahvistin + passiivipöntöt on tsabout saman hintainen paketti kuin aktiivit :)

ja silloin periaatteessa parempi valinta on aktiivipöntöt
Soitetaan jamia!
Roberto
22.03.2006 15:57:47

Toisaalta, samaa asiaa ne suotimet tekevät olivat miten tahansa toteutettuja, Tarkkuus ja vaihelineaarisuus ja muukin käyttäytyminen riippuu kompoenttien laadusta ja suunnittelun hyvyydestä enemmän kuin toimintaperiaatteesta.

Tuosta olen hippasen eri mieltä, mut kukin tavallaan.
Daunt
22.03.2006 21:43:49
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)