Aihe: Fender Telecaster '62 Reissue Vintage Japan
1
VMM
16.03.2006 08:47:46
Moi!

Kävin eilen koesoittamassa Fender Telecaster '62 Reissue Vintage Japan kitaraa soundstoressa. Kivaltahan tuo tuntui. Kyseessä oli siis tällainen soitin: http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/55

Soittotatsiltaan, viimeistelyltään ja akustiselta soinniltaan aika 1:1 soitin tarpeisiini. Ainoa huomioni oli aika tuhnun oloiset mikit (USA Vintage). Samasta kitarasta on tarjolla myös 120eur kalliimpi versio 3 värin sunburstilla, reunalistoilla ja USA Texas Vintage mikeillä, jotka tuntuivat kuumemmilta ja paremmilta. Toinen epäilys oli kolmen tallapalan talla erityisesti intonaatioiden suhteen, mutta inhimillisellä hinnallahan tuonkin vaihtaa jatkossa jos alkaa oikeasti häiritsemään.

Kommentteja tästä soittimesta? Mun mielestä 120eur hintaero tohon Texas -malliin ei oikein tuntunut perustellulta, mieluummin ehkä vaihtaisin mikit tai pelkän tallamikin tohon perusmalliin - tuolla hinnalla sais varmaan jo aika tasokkaan mikin hommattua. Ulkoisesti pelkistetyn näköinen perusmalli toimis mulle ehkä jopa paremmin.

Onko ehdotuksia hyviksi mikseiksi tuohon Teleen? Vahvarina Vox AC30 ja soittotyylinä rock ja pop: Suedesta Musen kautta Magic Numbersiin :D.
VMM
16.03.2006 17:25:19
nostetaan ylemmäs, jos jollain olisi sanottavaa.
Joees
16.03.2006 18:28:54
Jos se tuntuu sulle hyvältä niin ota se. Jos tuntuu että haluut sen kalliimman koska siinä on paremmat mikit niin ota se. Toki voit vaihtaa toiseenkin sitten uudet mikit tilalle jos ei miellytä. Ite diggaan Harry Häusselin mikeistä telessä. Mut Duncanit toimii erittäin hyvin, tarkemmin en osaa niistä sanoa.

Muuta sanottavaa mulla ei oikeestaan oo. Ei kannata hakea sitä M.netin hyväksyntää. Ota rohkeesti vaan jos se tuntuu hyvältä :)
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
rheinone
17.03.2006 10:32:35
Onko ehdotuksia hyviksi mikseiksi tuohon Teleen? Vahvarina Vox AC30 ja soittotyylinä rock ja pop: Suedesta Musen kautta Magic Numbersiin :D.

Itse olen tuutannut japsi-teleeni seymour-duncan hotrailsin tallaan. Olen enemmän kuin tyytyvainen. Soveltuu erinomaisesti ainakin rock'n'roll-meininkiin. Pop-juttua en osaa kommentoida.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Feggy
17.03.2006 11:47:37 (muokattu 17.03.2006 11:49:06)

Ehkä tota voi varmuuden vuoksi verrata Mexicon Classic-sarjaan ja myös jenkki '62-reissueen eli käypä Fazulla tyyppaamassa. Edellinen on suunnilleen samanhintainen ja jälkimmäinen paljon kalliimpi.

Kato myös tää ketju, vaikka käsitteleekin japsistratoja:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=115535&co=30
Shake some action.
Les Fender
23.09.2006 12:30:26
Nostellaanpas, himmottaisi tele, mutta en tykkää ulkonäöstä ilman reunalistoja ja bigsbyä olis myös jossain kitarassa hienoa päästä ajankanssa testaamaan. Lisäksi pelkkää hyvää olen Japanin Fenkuista kuullut.

http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/44{1}101

Tuossa olisi kaikkea tätä, onko kukaan päässyt makustelemaan?
"Living is easy with eyes closed!"
slowfinger
23.09.2006 14:05:29
Nostellaanpas, himmottaisi tele, mutta en tykkää ulkonäöstä ilman reunalistoja ja bigsbyä olis myös jossain kitarassa hienoa päästä ajankanssa testaamaan. Lisäksi pelkkää hyvää olen Japanin Fenkuista kuullut.

http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/44{1}101

Tuossa olisi kaikkea tätä, onko kukaan päässyt makustelemaan?

Kerran olen pikaisesti tuota testaillut. Ainakin omaan käteen tuntui hyvältä. Soundit oli hyvät ja viimeistelyssä en ite huomannut mitään suurempia virheitä. Itse en bigsbystä tykkää joten se hieman häiritsi kokonaisuutta mutta tuntui nopealla testauksella ihan hyvältä laitokselta.
clapton wanted to sound like a black man...and hendrix wanted sound like he came from another dimension. Tuo köyhää muusikkoa. Lahjoita rahaa. Tili numero on: 535854-240475
pekip
23.09.2006 21:51:38
Japsien mikit tuppaa olemaan vähän kesyjä,eli taipuisin Texas osastolle,jos niiden valmis soundi miellyttää.Omiin teleihini on mennyt kokeiluihin varmaan lähemmäs 1000 e vuosien varrella eli 120 e ei o paha....
you don´t have to be the best one,just be a good´un
Les Fender
23.09.2006 22:00:49 (muokattu 23.09.2006 22:23:37)
Japsien mikit tuppaa olemaan vähän kesyjä,eli taipuisin Texas osastolle,jos niiden valmis soundi miellyttää.Omiin teleihini on mennyt kokeiluihin varmaan lähemmäs 1000 e vuosien varrella eli 120 e ei o paha....

Huomasitkos että tuon spekseissä valmiiksi: "- Texas Special (USA)-mikrofonit"

E: Katohan joo, kommentoitkin tuohon alotusviestin hinnaneroon. Bigsbyllä tulee aina texasit mukaan.
"Living is easy with eyes closed!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)