Tekisi mieli kertoa jotain hauskaa mutta en kerro. kaikella on tarkoitus! Jopa huonoilla lopetuksilla? "Run to the bedroom, in the suitcase on the left
You'll find my favourite axe.." |
carnation 17.03.2006 12:20:03 | |
---|
Okei, ymmärrän kyllä noita mielipiteitä sarjan lievästä hidastempoisuudesta ja henkilöiden keskinäisten suhteiden liiallisesta jankkaamisesta, mutta mun mielestä ne on osa Lostin viehätystä. Kumman kärsimätöntä porukkaa, jos kaikki pitäisi paljastaa heti kerralla. Katson Lostia myös henkilödraamana, enkä olettanutkaan sen olevan mitään yliluonnollisuuksilla kikkailua. Hyvin rakennettu sarja kaikenkaikkiaan. Eri mieltä nyt toki saa olla, ei siinä mitään. Saattaisin kyllä itsekin olla negatiivisella kannalla, jos olisin joutunut katsomaan jakson viikossa, mutta mielestäni sillä tavalla sarja ei täysin pääse oikeuksiinsa. Katsoin siis itse kahden päivän aikana koko ykköskauden putkeen ja se oli kyllä silkkaa hyvintä parhautta. Ehdottomasti viime vuosien kiinnostavimpia sarjatuttavuuksia, jos nyt osaa ohittaa ne parit kömmähdykset ja joidenkin henkilöiden epäuskottavan käyttäytymisen. Se on oikeastaan viihteestä nauttimisen ehto. Itse diggaan noista "musiikkivideo"-lopetuksista. Valetaan nyt hieman uskoa hampaat irvessä katsojiin: seuraavat kolme jaksoa ovat aika tymäkkää tavaraa, joissa ruutuun vyörytetään sitä kaipaamaanne actionia, mysteereitä ja kettumaisia cliffhangereita. "The lights are dimmed and once again the stage is set for you."
OSTAKAA LEVYJÄ! |
greshgurt 17.03.2006 12:34:06 | |
---|
Onhan se toki aika surullista näin suuttua ihmisille, jotka eivät vaan tykkää jostain. Lostin vika, mitäs nyt niin kuumottaa tunteita. Silti on myös hieman omituista nähdä ihmisten dissaavan jotakin sellaisista syistä, joiden takia itse hommaa rakastaa. Meikästä Lost on ihan vitsin loistava sarja, edelleenkin se on ollu 100% huippu ja mahtava. Tosin olenhan se tyyppi, joka pitää taideteoksia yleensäkin mahtavan täydellisinä, jos vain taiteilija itse on sitä mieltä (ymmärrättehän?). Ja Lostiinkin olin koukussa ennenkuin yhtään jaksoa olin nähnytkään. Me ollaan vaan tässä asiassa niin eri aaltopituuksilla että varmaan aika turhaa riidellä. Ei voi yhteisymmärrystä löytyä jonkun hemmetin mielipiteiden vaihtelemisen ja kiistelemisen tuloksena. Mihin sitä yhteisymmärrystä edes tarvittaisiin? Kyllä, sydämestä riipii kun joku dissaa sarjaa syistä, jotka tietysti minusta ovat naurettavia. Mutta kai mulle sittenkin riittää vaan se, että meikä itse diggaa. Siis parempihan se onkin digata, diggaajathan ne onnellisemmassa asemassa on. Ahh tätä voitontunnetta. Voin edelleenkin kumota kaikki Lostissa näkemänne epäloogisuudet ja stereotypiat, jos ne vain täällä esittelette. Helppoahan se. Mutta, Peace, Love & Carrots. Olen tietoisesti nai(i)vi. |
Jarkko G. 17.03.2006 12:35:48 | |
---|
.. Eri mieltä nyt toki saa olla, ei siinä mitään. Saattaisin kyllä itsekin olla negatiivisella kannalla, jos olisin joutunut katsomaan jakson viikossa, mutta mielestäni sillä tavalla sarja ei täysin pääse oikeuksiinsa.. Tekijöiden heikkouttahan se vain on jos sarja ei toimi normaalissa katsomistahdissa. Jakso/viikko on nyt ollut tapana seurata sarjaa aika suhteellisen kauan ja jos yhtäkkiä kuuluukin alkaa sarjat katsomaan niin että koko kauden katsoo viikon sisään että saa irti enemmän, niin pitänee lopettaa sarjojen seuraaminen kokonaan :) En riitaa hae, makuasioitahan nämä ovat tietenkin. "Run to the bedroom, in the suitcase on the left
You'll find my favourite axe.." |
Flow 17.03.2006 12:43:42 | |
---|
kaikella on tarkoitus! Jopa huonoilla lopetuksilla? Kyllä, kyllä... “When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.”
-Thomas Jefferson |
carnation 17.03.2006 12:44:28 (muokattu 17.03.2006 12:45:30) | |
---|
Tekijöiden heikkouttahan se vain on jos sarja ei toimi normaalissa katsomistahdissa. Jakso/viikko on nyt ollut tapana seurata sarjaa aika suhteellisen kauan ja jos yhtäkkiä kuuluukin alkaa sarjat katsomaan niin että koko kauden katsoo viikon sisään että saa irti enemmän, niin pitänee lopettaa sarjojen seuraaminen kokonaan :) En riitaa hae, makuasioitahan nämä ovat tietenkin. Totta tuokin. Tv-sarjahan on formaattina nerokas: ehditään ja pystytään kypsyttelemään hahmoja ja tapahtumia eikä tarvitse kiirehtiä. Useissa hidastempoisissa ja koukuttavissa sarjoissa jakso per viikko -katsomistahti saattaa kääntyä huonoksi asiaksi, kun mitään kovin jännää ei tunnu tapahtuvan ja silti täytyy tuskailla ensi viikkoon. Lostin kohdalla aika usein kun käy niin, että jossain jaksossa esitetään jokin mielenkiintoinen tapahtuma mutta siihen ei sitten yllättäen palatakaan seuraavan viikon jaksossa. Katsoja saattaa tuntea itsensä petetyksi siinä vaiheessa. Putkeen katsottuna mielenkiinto ja jännitys yleensä säilyvät parhaiten, vaikkei se katsomistapa tv-sarjatehtailijoiden tarkoitus alunperin varmaan olekaan. "The lights are dimmed and once again the stage is set for you."
OSTAKAA LEVYJÄ! |
Jag 17.03.2006 14:47:49 | |
---|
Taas kaksi ääripäätä tappelevat toisiaan vastaan :D Itse kuulun niihin jonka mielestä Lost on kaikkien aikojen paras sarja. Eri asia sitten onko se parasta tv-viihdettä. Ei todellakaan sarja ole parhaimmillaan noin katkottuna ja mainoskatkojen kanssa. Nimim. 16 ekaa jaksoa putkeen katsonut Jag: mielipiteesi on väärä
Horo-ari: Nii ehkä sun mielestä, mun mielestä se on just oikea.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli
|
kyseinen 17.03.2006 15:55:45 (muokattu 17.03.2006 15:57:19) | |
---|
Taas kaksi ääripäätä tappelevat toisiaan vastaan :D No ei, vaan taas sisälukutaidottomat hymiöhömppäilijät tekevät vääriä johtopäätöksiä. Eihän tässä ketjussa ole kai kukaan (tai ainakaan moni) tyrmännyt sarjaa alimpaan tuuttiin, lähinnä "valittajat" ovat ihmetelleet sarjan hehkutusta, kun sarja tuntuu edelleenkin aika keskinkertaiselta. Ja monet (lähes kaikki) "hehkuttajat" koko ajan kehottavat valittajia kärsivällisyyteen. Joten en puhuisi ääripäistä. Tosin jokunen hehkuttaja taitaa pitää tätä sarjaa maailman parhaana PISTE-tyyppisesti. e: Olisi muuten kertakaikkiaan loistavaa, jos niille väsyneille campfire-lopetuksille saataisiin jokin selitys... |
MV 17.03.2006 17:00:11 | |
---|
Lost on paras sarja, Sawyer on asiaa (totuus) "moi elwööd, jos oisit naien niiin haluisin panna sua!" -Juzzu |
riimu 17.03.2006 17:09:12 | |
---|
Sawyer on asiaa (totuus) Näin on. Let us go in; The fog is rising. - Emily Dickinson |
Frequency 17.03.2006 18:32:58 (muokattu 17.03.2006 18:33:31) | |
---|
Tuntuu että tää Lostin mollaminen on muotijuttu. Pitäisivät sitä vain yhtenä sarjana kuten muitankin sarjoja, ni saattaisivat jopa pitääkkin. Mutta kun väkisin haetaan virheitä ja ollaan sillä mielellä että se on paska, niin tottakai se on ihan perseestä. Ihme valitusta sanon minä. E: täällä ei tosin onneks ole niin pahaa meininkiä kuin jossain muualla netissä. Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä. |
Royal Banzai 17.03.2006 19:02:44 | |
---|
Lost on ihan hyvä sarja. Kuitenkin; aika hämmentävän hyvännäköisiä ihmisiä sattui olemaan juuri tuossa onnettumuuskoneessa. Sekin on hämmentävää, että henkiin jäi ~40 ihmistä, mutta vain noin kymmenen nyt vain sattuu päättämään kaikesta. Ja aina, kun jotain tapahtuu, huudetaan avuttomina "tsäk, tsäk" tai "keit, keit"... Eriskummaista, sanon minä. |
Jani The Rock 17.03.2006 19:09:26 | |
---|
Tuntuu että tää Lostin mollaminen on muotijuttu. Pitäisivät sitä vain yhtenä sarjana kuten muitankin sarjoja, ni saattaisivat jopa pitääkkin. Mutta kun väkisin haetaan virheitä ja ollaan sillä mielellä että se on paska, niin tottakai se on ihan perseestä. Ihme valitusta sanon minä. Pikemminkin tuntuu siltä että sen hypettäminen on muotijuttu. "Mä kattoin Lostia kuustoista tuntia putkeen kun ei se muuten tunnu miltään, rölölölölöö"! Osatekijä voi olla sekin, että uusista sarjoista meuhkataan muutenkin etukäteen niin saatanasti. Ennen riitti, kun lehden ohjelmatiedoissa luki jotta "uusi sarja alkaa". Nykyään siitä hopotetaan kuin Jeesuksen uudesta tulemisesta, ja yyberhardcorefaneilla on jo kahden tuotantokauden jaksot ladattuna ennenkuin koko ohjelmasta on nähty Suomessa ensimmäistäkään osaa. Sitten paukutellaan henkseleitä tyyliin "odottakaa niin näätte", "ei se tolleen jakso per viikko tahdilla toimikaan" ja "spoilaisko vai eikö spoilais". Se on telkkaria, perkele. Ei sen kummempaa. Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
greshgurt 17.03.2006 20:01:20 (muokattu 17.03.2006 20:03:41) | |
---|
Kuitenkin; aika hämmentävän hyvännäköisiä ihmisiä sattui olemaan juuri tuossa onnettumuuskoneessa. Sekin on hämmentävää, että henkiin jäi ~40 ihmistä, mutta vain noin kymmenen nyt vain sattuu päättämään kaikesta. Ja aina, kun jotain tapahtuu, huudetaan avuttomina "tsäk, tsäk" tai "keit, keit"... Eriskummaista, sanon minä. Tuosta saarelle päätyneestä otannasta on vaikea olla mitään mieltä. Sattumia sattuu, jos nyt voi edes sattumasta puhua. Tuo, että vain osa päättää koko porukan toimista, luulen että niin se varmaan tositapauksessakin menisi. Hyvin monet ihmiset tyytyvät ja tyytyisivät mieluiten olemaan niitä seuraajia, ei johtajia, ja näin onkin varmasti parasta. Toisilla sitten on tapana astua ns. parrasvaloihin, ihan sitten vaikka egonsa tai luonnollisten johtajantaitojensa ajamana. Jack on ottanut aikalailla hommia itselleen, monet varmasti näkevätkin hänet tuolla ns. johtajana, ainakin yhtenä sellaisena. Kyllä minäkin, ja ehkä te muutkin häntä tuolla huutelisitte. Vaikka aikalailla yliinhimilliseltä ja osin ei-johtajamaiselta hän välillä vaikuttaakin. Eihän me seuraajat sitä kuitenkaan aina huomata? Kate on myös mielestäni osoittautunut henkilöksi, joka saa asioita aikaan. Huutelisin häntäkin, muutenkin kuin unissani. Jossain määrin tuntuu todellakin siltä, että Lost on jotenkin erityisemmin silmätikkuna kaiken, virheidenkin varalta, kuin muut sarjat. En itsekään kuulu näihin sarjan "suomeen tuoneisiin", mutta mitäpä siitä, kun sarja näin potkii. Olen osin luontaisen kapinallinen persoonallisuus, ja samaa kapinahenkeä on tunnettavissa myös taistelussani Lostin dissaajia vastaan. Tosin kai Lost on enemmänkin suosittu kuin vihattu, siihen ei voi muuta sanoa kuin että kivaahan sitä joskus on olla voittajatiimissäkin. Mukavalla tavalla ei-amerikkalainen sarja. E: Olipa muuten MELEKONE tuo jakso no. 11. Hhuhuhuhuuhh. Ja ne muuttki. Olen tietoisesti nai(i)vi. |
aikavaikea 17.03.2006 20:05:13 | |
---|
Pikemminkin tuntuu siltä että sen hypettäminen on muotijuttu. "Mä kattoin Lostia kuustoista tuntia putkeen kun ei se muuten tunnu miltään, rölölölölöö"! Osatekijä voi olla sekin, että uusista sarjoista meuhkataan muutenkin etukäteen niin saatanasti. Ennen riitti, kun lehden ohjelmatiedoissa luki jotta "uusi sarja alkaa". Nykyään siitä hopotetaan kuin Jeesuksen uudesta tulemisesta, ja yyberhardcorefaneilla on jo kahden tuotantokauden jaksot ladattuna ennenkuin koko ohjelmasta on nähty Suomessa ensimmäistäkään osaa. Sitten paukutellaan henkseleitä tyyliin "odottakaa niin näätte", "ei se tolleen jakso per viikko tahdilla toimikaan" ja "spoilaisko vai eikö spoilais". Se on telkkaria, perkele. Ei sen kummempaa. Kertaus on opintojen äiti. Siispä lainaan koko Janin ansiokkaan vuodatuksen kokonaisuudessaan. Olen aikalailla justiinsa palttiarallaa suunnilleen samaa mieltä. Toiset uskoo Jumalaan, toiset Joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon. |
apua-mies 17.03.2006 20:24:11 | |
---|
Osatekijä voi olla sekin, että uusista sarjoista meuhkataan muutenkin etukäteen niin saatanasti. Ennen riitti, kun lehden ohjelmatiedoissa luki jotta "uusi sarja alkaa". Nykyään siitä hopotetaan kuin Jeesuksen uudesta tulemisesta, ja yyberhardcorefaneilla on jo kahden tuotantokauden jaksot ladattuna ennenkuin koko ohjelmasta on nähty Suomessa ensimmäistäkään osaa. Sitten paukutellaan henkseleitä tyyliin "odottakaa niin näätte", "ei se tolleen jakso per viikko tahdilla toimikaan" ja "spoilaisko vai eikö spoilais". nykyään kun hypetetään kaikkee niin monet odottaa jotain maailman parasta heti. pitäis säilyttää joku suhteellisuudentaju katsojanakin, jos se suhteellisuudentaju on jo mainostajilla karannut lapasista. en tajua mikä tossa lostissa muka nyt niin huonoo on, ihan hyvä sarjahan se loppupeleissä on. eikä nyt ainakaan huonoimmasta päästä tämän hetkisestä tv-sarja tarjonnasta. vai odottiko jengi todellakin jotain ammuskelua ja tappamista koko ajan? ja jotai vitun dinosauruksia? ja tota ykkös kauden dvd boxia saa ihan normaaleista kaupoistakin, ei siinä tartte olla mikää "yyderhardcorefani" joka on warettanu netistä kaikki jaksot. jos joku haluaa kattoa tv:stä niin okei ei siinä mitään, mut itse ainakin kehottaisin ostamaan dvd:t ja kattoon omaan tahtiin, kokemuksesta voin sanoo että ei ollu turha ostos. kokonaisuutena pirun hyvää settiä. ja kun porukka valittaa ettei siinä tapahdu mitään niin tottakai porukka sanoo vastaan että olet väärässä, kyllä siinä tapahtuu mutta se ottaa aikansa. myöntäkää pois että monia niistäkin, jotka eivät lostista ole täysin vakuuttuneet, ovat kiinnostuneita tietämään mistä kaikesta on kyse. voisi saman tien spoilata kaikki niin ei teidänkään tarttis kattoa lostia tunnin verran viikossa ja sitte tulla tänne itkeen ku oli taas nii paska jakso. tuntuu ettei nykyään kukaan jaksa keskittyä mihinkään. |
Jani The Rock 17.03.2006 20:32:24 | |
---|
tuntuu ettei nykyään kukaan jaksa keskittyä mihinkään. Juu. Paitsi nettiin ja muuhun hömppään. Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
Royal Banzai 17.03.2006 21:02:07 (muokattu 17.03.2006 21:02:48) | |
---|
Kate on myös mielestäni osoittautunut henkilöksi, joka saa asioita aikaan. Suutelisin häntäkin, muutenkin kuin unissani. Jep. |
myrtonen 17.03.2006 21:05:23 (muokattu 17.03.2006 21:06:03) | |
---|
Se on telkkaria, perkele. Ei sen kummempaa. Nykynuorella vaan tuntuu olevan hirvittävä tarve päteä ja näyttää omaa hienouttaan esim. näinkin pienillä keinoilla kuin tietoudella tv-sarjasta. Aikuiset eivät anna lapsilleen tarpeeksi huomiota, tai sitten sitä saadaan liikaa ja lapset ovat muuttuneet kiittämättömiksi läskipäiksi. Kannatan jälkimmäistä. "Keskuudessamme rämpii toivoton, näköalaton ja äärimmäisen pinnallinen sukupolvi, jolle tuntuu merkitsevän elämässä jotain ainoastaan keinotekoiset, lyhytkestoiset ja lopulta niin tavattoman rikkonaisiksi tekevät asiat." -Jucciz |
myrtonen 17.03.2006 21:05:39 (muokattu 17.03.2006 21:05:48) | |
---|
Jahas, innostuin liikaa. "Keskuudessamme rämpii toivoton, näköalaton ja äärimmäisen pinnallinen sukupolvi, jolle tuntuu merkitsevän elämässä jotain ainoastaan keinotekoiset, lyhytkestoiset ja lopulta niin tavattoman rikkonaisiksi tekevät asiat." -Jucciz |