Asmi 01.09.2003 14:54:40 | |
---|
Juups, elikkäs mulla on sellanen H&Kn Edition Silver 50w trankkukombo ja aattelin että pitäis vaihtaa tässä. Uudelle vahvistimelle hintaluokka olis joku reilu 1000e. Mitä suosittelette. Millasia kokemuksia on Tech21:n trademark-komboista? En oo välttämättä putkilaitteiden kannalla, ku en jaksa sitä loputonta ptkien vaihtamista ja huoltamista. Mutta soundi pitäis siltiki olla kohdallaan. Miten vertailu esim VOX Valvetronixin, Line6n ja Tech21n välillä. Erityisesti kertokaa kokemuksia tosta Tech21 trademark-sarjasta. Onko se oikeesti hjuva.. ...Aatos lentää, mie en... |
LaXu 01.09.2003 15:53:00 | |
---|
Eihän noita putkiakaan nyt koko ajan tarvitse olla vaihtamassa, joten siinä mielessä en ainakaan putkimyllyjä laskisi pois pelistä. |
Vilhelmus 01.09.2003 17:13:17 | |
---|
Paljonko tarvit niitä soundeja, Line 6 ja Valvetronix loistaa monipuolisuudellaan, mutta parilla tai ehkä muutamalla soundilla pelaava voi tuntea Trademarkit enemmän omakseen. |
stratocaster 01.09.2003 21:06:40 | |
---|
Juups, elikkäs mulla on sellanen H&Kn Edition Silver 50w trankkukombo ja aattelin että pitäis vaihtaa tässä. Uudelle vahvistimelle hintaluokka olis joku reilu 1000e. Mitä suosittelette. Millasia kokemuksia on Tech21:n trademark-komboista? En oo välttämättä putkilaitteiden kannalla, ku en jaksa sitä loputonta ptkien vaihtamista ja huoltamista. Mutta soundi pitäis siltiki olla kohdallaan. Miten vertailu esim VOX Valvetronixin, Line6n ja Tech21n välillä. Erityisesti kertokaa kokemuksia tosta Tech21 trademark-sarjasta. Onko se oikeesti hjuva.. Mää vaan sanon että osta putkikone. Ite kyllä olin ostelemassa line sixejä, mutta päädyin Peaveyn hybridi vahvariin. To do is to be, To be is to do... Do be do be do. |
Jani The Rock 01.09.2003 21:30:46 | |
---|
Kaveri oli yhdessä vaiheessa ostamassa Tech21:n Trademark satakakskymppistä, ja käytiin yhdessä testaamassa semmoinen. Puhdas puoli oli mun korvaan suht OK, mutta särökanava oli todella tumppu ja tunkkaisen kuuloinen. Pakko sanoa, että kyllä putki on aina putki. Tosin soittelen itse trankkuvehkeelläkin. "I`m a rockabilly MAADMAN!!" -Screaming Lord Sutch |
superfly 01.09.2003 23:20:43 | |
---|
Mää vaan sanon että osta putkikone. Ite kyllä olin ostelemassa line sixejä, mutta päädyin Peaveyn hybridi vahvariin. Ei hybridi mikään putkikone ole. Niissä on yleensä tuo putki vain sen takia, että saadaan sanoa, että putkikone on. Harppu on alaston piano |
askomiko 01.09.2003 23:42:31 | |
---|
Pari vuotta menee yksillä putkilla helposti. Sikälikin ehkä kannattaa, että säilyttäävät arvonsa paremmin. Ja ovat parempia :) |
LaXu 02.09.2003 00:07:23 | |
---|
Ei hybridi mikään putkikone ole. Niissä on yleensä tuo putki vain sen takia, että saadaan sanoa, että putkikone on. Peaveyn hybridissa taitaa olla kuitenkin putket pääteasteessa, vai kuinka? |
askomiko 02.09.2003 00:11:02 (muokattu 02.09.2003 00:11:15) | |
---|
Peaveyssä ei ole putkea ollenkaan, Marshallilla on etuasteessa, Voxin hybiridssä on etuasteputki pääteasteessa. Sekavaa, eh? :) |
Hanok 02.09.2003 09:41:50 | |
---|
Peaveyssä ei ole putkea ollenkaan, Marshallilla on etuasteessa, Voxin hybiridssä on etuasteputki pääteasteessa. Sekavaa, eh? :) Paitsi niissä vanhoissa (70-luvun?) Peavey-comboissa joissa on trankkuetunen ja putkipääte. Nämä nykyisissä Transtubeissa on kyllä sikäli vähän kusetuksen maku ettei niistä taida löytyä putken putkea. Sitten on vielä Laneyn vehkeet. Niissä taitaa tekniikka olla sama kuin Marsun Valvestateissa? OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa! |
Asmi 02.09.2003 10:05:52 | |
---|
Kaveri oli yhdessä vaiheessa ostamassa Tech21:n Trademark satakakskymppistä, ja käytiin yhdessä testaamassa semmoinen. Puhdas puoli oli mun korvaan suht OK, mutta särökanava oli todella tumppu ja tunkkaisen kuuloinen. Pakko sanoa, että kyllä putki on aina putki. Tosin soittelen itse trankkuvehkeelläkin. Mutta, kun mulla pedaalilaudasta lähtee jos jonkinmoista pörinää, ni se clean-kanava ois tärkeempi. Oikeestaan tarvisin vaan siis kunnon clean-soundin. Onkos noilla putkivehkeillä eroa. Meinaan vaan , että ei se taida niinkään mennä että kaikki putkistyrkat on parempia ku kaikki trankut...Ja muutenki, kai niitä löytyy paskoja putkistyrkkareitaki. Mites noi Fenderin putkikombot... ...Aatos lentää, mie en... |
Quu 02.09.2003 10:09:14 | |
---|
Sitten on vielä Laneyn vehkeet. Niissä taitaa tekniikka olla sama kuin Marsun Valvestateissa? Itse ostin jokin aika sitten Laneyn TF200:n ja siinä nyt on ainakin putki etusessa ja valvestate on hybridi sekin. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Asmi 02.09.2003 10:18:14 | |
---|
Paljonkos niitten putkien vaihtaminen suurinpiirtein maksaa? Onko kokemuksia Fender Hot Rod Deville 212:sta... ...Aatos lentää, mie en... |
Keefster 02.09.2003 10:20:07 | |
---|
No jos säröt on jo hanskassa ja hjyva puhdas soundi hakusessa niin silloin Fender putkikombot sopinee tarpeisiisi. 1000 eurolla löytyy käytettynä useitakin vaihtoehtoja. Mastervolumettomat - esim. Deluxe Reverb tahi isompi Twin Reverb - on hyviä vaihtoehtoja. Tulin kun melkein kutsuttiin ! |
Keefster 02.09.2003 10:25:20 | |
---|
Paljonkos niitten putkien vaihtaminen suurinpiirtein maksaa? Onko kokemuksia Fender Hot Rod Deville 212:sta... Etuasteputket (12AX7) 10-15 euroa kpl. Pääteputket (6L6) 40-70 euroa sovitettu pari. Tulin kun melkein kutsuttiin ! |
Asmi 02.09.2003 10:26:14 | |
---|
No jos säröt on jo hanskassa ja hjyva puhdas soundi hakusessa niin silloin Fender putkikombot sopinee tarpeisiisi. 1000 eurolla löytyy käytettynä useitakin vaihtoehtoja. Mastervolumettomat - esim. Deluxe Reverb tahi isompi Twin Reverb - on hyviä vaihtoehtoja. Mutta noi hot rodit kiinnostaa hintansa puolesta enemmän. Että kokemuksia hot rod deville 212:sta tai hot rod deluxesta... ...Aatos lentää, mie en... |
Dumb 02.09.2003 10:45:56 | |
---|
Itse ostin jokin aika sitten Laneyn TF200:n ja siinä nyt on ainakin putki etusessa ja valvestate on hybridi sekin. Tähän juuri tarkoitettiinkin. Laneyn TF:t ja Marsun Valvestatet on molemmat hybridejä, joissa on yksi putki etuasteessa ja kaikki muu on toteutettu trankuilla. |
Hammer Of The Gods 02.09.2003 11:14:21 (muokattu 02.09.2003 11:16:06) | |
---|
Jos sulla kerta löytyy enemmänkin tuota pedaalipuolta, niin kannattaa varmasti harkita myös noita Marshallin täysputkicomboja. Käytettynä on jonkin verran liikkeellä. Nuo Marshallit nimittäin toimii vähintäänkin mukiinmenevästi minkä tahansa polkimen kanssa! Clean-soundit eivät miellytä kaikkia, mutta minusta nekin ovat toimivat, ainakin omassa JMP:ssäni. Edit: Ja nuo marsun kombot on reilusti alle ton sun hintakaton, loppurahalla lisää polkimia... Tai sitten kustannat loppurahoilla seuraavan kymmenen vuoden putket ja remontit... Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Fenderin putkikoneella saat legendaariset puhtaat soundit, mutta monet sanoo että ne on nirsoja säröjen suhteen. Marshall JCM800 tai JMP -koneiden puhdas ei ole ihan niin country tai twäng, mutta toimiva, ja useimmiten em. laitteet tuo säröpurkista esiin parhaat puolet. Eli soundit. Eikun testirundille. |
Kitarasankari 02.09.2003 13:56:26 | |
---|
Peaveyssä ei ole putkea ollenkaan, Marshallilla on etuasteessa, Voxin hybiridssä on etuasteputki pääteasteessa. Sekavaa, eh? :) kyllä peaveyn vanhemmissa vahvareissa on päätteessä 6L6:set!! Märät muusikot haisee ihan perseelle! |