Aihe: Elementti paskana? (Peavey Bandit 112S)
1
KNud
15.03.2006 23:01:24
Peavey Bandit 112-mallinen vahvistin on ruvennu pitämään omituista möykkää kun koittaa soittaa demppiriffejä. Elementti alkaa "läpättää". Koitin kiristää elementin kiinnityspultteja muttei auttanu. Asetukset on täsmälleen samat kuin aiemminkin.

Ääninäyte: http://koti.mbnet.fi/bandi/mp3/elementti.mp3

Onko se nyt sitten paskana?
Mun pointti on se että mulla ei ole ideologiaa.
Aki
16.03.2006 00:40:33

Onko se nyt sitten paskana?

Tai sitten se on auennut ja herkistynyt. Sulla taitaa olla aika paljon bassoa EQ:sta. Miten lujalla volyymilla toi on toi näyte tehty?

Timmisti soitettu, muuten.
KNud
16.03.2006 01:13:09 (muokattu 16.03.2006 01:15:49)
Tai sitten se on auennut ja herkistynyt.

Siis elementin kiinnityspultit vai?
Otin tänään elementin irti vahvarin kotelosta ja koitin katella olisko siinä jotain rikkinäisen näköstä, mutten nähny mitään erikoista. Tosin mun kokemus kaiuttimista on melko lähellä nollaa, joten voi olla etten vaan huomannu jotain ilmiselvää juttua...
Kun kiinnitin elementin takasin koteloon niin kiristin pultit hyvin, joten ei ainakaan siitä pitäis toi sivuääni johtua. Vehjettä irrottaessa huomasin muuten että pultit oli niin löysällä että ne sai sormin auki.

Sulla taitaa olla aika paljon bassoa EQ:sta. Miten lujalla volyymilla toi on toi näyte tehty?

Näytteenotossa on käytetty seuraavia tasoja:
- Pre Gain (Särö): 5/10
- Low: 6/10
- Mid: 4/10
- High: 8/10
- Post Gain ("varsinainen" volyymi): 5/10 (Tällä volalla joutuu jo pitämään kuulosuojausta)

Noi on ollu treeneissä perusasetukset, jotka siis tosiaan on ennen toiminu ihan hyvin, vaan ei enää...

Timmisti soitettu, muuten.

Aijaa. Kiitti :)
Aki
16.03.2006 10:23:27

Tai sitten se on auennut ja herkistynyt.
Siis elementin kiinnityspultit vai?
Itse elementti. Se on uutena kireäsoundinen, mutta soundiin tulee botnea lisää ja karskius pehmenee muutamankymmenen tunnin soittelun jälkeen. Saattaa olla mahdollista että aiemmin hallussa pysyneet botnet menee nyt vähän yli. Tää on kyllä tosi vahvaa mutulentoa.

pultit oli niin löysällä että ne sai sormin auki.
Ootko tän uusimman kiristyksen jälkeen testannut, vieläkö pierré?

On tietysti mahdollista että elementti on saanut siipeensä tai vaivat johtuu valmistusvirheestä. Elementti on yleensä pipi sisältä, eli vaivat ei silmälle näy.

Tässä muuten jokunen viikko sitten puitiin samanlaista asiaa, mitäköhän siinä kävi?
KNud
16.03.2006 19:25:23
Ootko tän uusimman kiristyksen jälkeen testannut, vieläkö pierré?

Jep. Itse asiassa toi ääninäyte on otettu sen kiristämisen jälkeen. Ei parantunu yhtään.

No, taitaa olla uuden elementin osto sitten paikallaan. Tietäisköhän kukaan jotain hyvää elementtiä, joka soveltuis metallin/hevin soittoon? Tossa on tällä hetkellä Sheffield 1230 (12"). Siitä lähtee hyvä soundi ja luultavasti tuun ostamaan saman vehkeen, mutta jos joku tietää jotain vielä parempaa niin ehdotuksia saa antaa.
J.Ahonen
16.03.2006 22:02:00
HEI mulla on peavey renown, siinä oireita myös. Jos soitan kovaa, niin basso äänet särisee, ihan niin kuin elementti resonoisi. Toi on sen verran halpa vahvistin, et en viitsi korjaajalle viedä......Eli kuulostaa samalata, jos soittaa pikku vahvarilla täysiä, vaikka tossa onkin kamaa sit se 140 wattia, eli liian kovasta volumista ei ole kyse.
Aki
16.03.2006 22:49:15

hyvää elementtiä, joka soveltuis metallin/hevin soittoon?

Eminence Tonker on saanut diggausta osakseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)