Aihe: Japani-stratot
1 2 3 4
tomukka
03.03.2006 23:29:41
...Positiivinen puoli on lisäksi puun keveys. Elikkä kannattaa niitäkin kokeilla, voi vaikka yllättyä... esimerkiksi Ynkan CIJ nimikkomalli on muuten lehmuksesta väsätty.

Ilmankos sillä Ynkyllä niskat kestää pyöritellä sitä kitaraansa kaulan ympäri. Teki niin ainakin joskus 80-90 luvun vaihteessa.
sihvoh
03.03.2006 23:45:40 (muokattu 03.03.2006 23:49:51)
Mitenkäs japskit verrattuna highwayhin? Apua tarvittaisiin, kun jompi kumpi pitäisi ostaa ja japski stratoa en missään pääse kokeilemaan.

Riippuu siitä mitä mallia vertaat siihen HW1 stratoon. Jos vertaat niitä missä on Texas Speciaalit vakiona (esimerkiksi Fender Stratocaster '57 Reissue Texas Special), niin omasta mielestäni se pesee HW1:n selkeästi:

-Paremmat puuosat
-Parempi viimeistely
-Paremmat mikit
-Tasainen laatu

Onhan tuolla hintaakin jo sitten 784 EUR, joten siinäkin suhteessa pitää jo laatua saadakin...

EDIT: Ja tuossa 650 EUR hintaisessa mallissa näyttää olevan USA standard mikit, joten siinä suhteessa taitaa olla samaa kamaa HW1 kanssa, mutta edelleenkin nuo muut pätevät, ainakin omasta mielestäni.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Dr. Muff
04.03.2006 10:43:24
Mitenkäs japskit verrattuna highwayhin? Apua tarvittaisiin, kun jompi kumpi pitäisi ostaa ja japski stratoa en missään pääse kokeilemaan.

Kokeilematta ei välttämättä kannata ostaa. Olen soittanut useampaa kuin yhtä aika huonoa japsistratoa Lehmus-bodilla jossa paljon lakkaa. Mulla oli noin 5vuotta lesmus-bodynen fenderi ja ei se mun käytössä ainakaan ruttuun mennyt, ehkä SRV:llä olisi voinut mennä. HW1ssä on ohut kiva viimeistely, mikit vähän ehkä ponnettomat, tosin varmaan samat mikit kuin näissä japseissa joissa tarra USA Vintage PUPs. Puut pitäisi olla noin pääpiirteittäin samasta kasasta kuin Am Serieseissä ja oikein kelvollisia pelejä olen testannut. Torilla on muuten vanha japsi..
Let my love open the door.
jyllervö
04.03.2006 13:48:02
mulla oli aikoinaan tokai ja on vieläki.....mutta en enää soittele sillä. pirun hyvä skitta, mutta siittä kulu mun käytössä nauhat ja otelauta semmoseen kuntoon, että teetin uuden kaulan sen jälkeen se ei ollu enää yhtä hyvä. nyt soittelen mehi sratolla......siinä tokaissa on parempi saundi...mutta minkäs teet kun sratolla on mukavampi soittaa:)
eräjorma
12.03.2006 18:29:29
Jees, kiitoksia sihvoh ja dipshit avusta. Tuo standard japsi strato näyttäisi varsin mukavalta ja edulliselta ratkaisulta, mutta kuinka kevyttä tuo lehmus on? ja minkä kokoiset nuo vintage nauhat ovat?

Tämä siis: http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/64
There is no dark side of the moon really. matter of fact its all dark.
rosberg
13.03.2006 14:01:47
vintage-nauhat on melko pienet. oma-88 mij on aivan loistava, siihen olen tosin vaihdattanut jumbot lottosella. niitä liikkuu melko halvalla ja omastakin maksoin vain 1200mk.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Jaba
13.03.2006 15:47:22
Jees, kiitoksia sihvoh ja dipshit avusta. Tuo standard japsi strato näyttäisi varsin mukavalta ja edulliselta ratkaisulta, mutta kuinka kevyttä tuo lehmus on? ja minkä kokoiset nuo vintage nauhat ovat?

Tämä siis: http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/64

Kokeilin joskus ja nauhanpäät törrötti ikävästä, en kokeillut pidempään :(
P2
13.03.2006 16:00:49
Ne voi hioa.
Dr. Muff
13.03.2006 19:20:05
Ne voi hioa.

Sevvoi koljata :)

Toki uus on aina uus, mut käytetty on myös käytetty. Niistä vois paremmin aavistella onko hyvä vai ei. Vintits nauhat on tosi matalat ja kapeat. Siihen kun yhdistää paljolla lakalla olevan vaahteraotelaudan ni yäk. Sormet liimaantuu otelautaan (enemmän kun tavallisesti :))

Ehkä ottaisin jonkun vanhemman pelin sen verran halvemmalla että samalla rahalla saisi jumbonauhat. Ne on itselle ihan must kun niihin olen päässyt tottumaan.
eräjorma
13.03.2006 19:32:40 (muokattu 13.03.2006 20:05:11)
Sevvoi koljata :)

Toki uus on aina uus, mut käytetty on myös käytetty. Niistä vois paremmin aavistella onko hyvä vai ei. Vintits nauhat on tosi matalat ja kapeat. Siihen kun yhdistää paljolla lakalla olevan vaahteraotelaudan ni yäk. Sormet liimaantuu otelautaan (enemmän kun tavallisesti :))

Ehkä ottaisin jonkun vanhemman pelin sen verran halvemmalla että samalla rahalla saisi jumbonauhat. Ne on itselle ihan must kun niihin olen päässyt tottumaan.

Mieluustihan sen käytettynä ostais, rahankin takia, mutta eipä noita sopivia stratoja oikein liiku torilla. :/ Vieläpä kun on tullut semmoinen pakkomielle, että otelaudan täytyy olla vaahteraa, tai jotakin muuta vaalean väristä puuta. :D

E: Sain tarjouksen japanissa valmistetusta fenderin stratosta. Vuoden -98 japsi -69 RI, jossa jenkki hardware (talla+virittimet). Nauhat kuulemma hyvässä kunnossa ja body loistavassa. Otelaudassa "snadi nirhama" 17 ja 18 nauhan välissä. Hintapyyntö 650€ ja kova laukku mukaan. Onko hintapyyntö kohdallaan, vai mitä tuosta kannattaa maksaa?
Dr. Muff
13.03.2006 20:16:27
Mieluustihan sen käytettynä ostais, rahankin takia, mutta eipä noita sopivia stratoja oikein liiku torilla. :/ Vieläpä kun on tullut semmoinen pakkomielle, että otelaudan täytyy olla vaahteraa, tai jotakin muuta vaalean väristä puuta. :D

Joo kyllä laakista kannattaa ostaa just semmonen kun haluaa. Muuten seuraa vaihtorumba. Tai se varmaan seuraa muutenkin jossain vaiheessa.

E: Sain tarjouksen japanissa valmistetusta fenderin stratosta. Vuoden -98 japsi -69 RI, jossa jenkki hardware (talla+virittimet). Nauhat kuulemma hyvässä kunnossa ja body loistavassa. Otelaudassa "snadi nirhama" 17 ja 18 nauhan välissä. Hintapyyntö 650€ ja kova laukku mukaan. Onko hintapyyntö kohdallaan, vai mitä tuosta kannattaa maksaa?

Mitkä mikit? Minkälaiseen talla on vaihdettu, eikai vaan 2-tappiseen? Onko esim täyskokoinen teräsbloki? Mitä tarkoittaa snadi nirhama? Jos siitä on vaan lakka rikki ni se ei meinaa mitään, mutta muut sitten erikseen. Hintapyynti on aika kova. Tosin ei noita kamalan paljoa pyöri. Torilla on pitkään roikkunut Fernandes-strato. Musta vaahteraotelaudalla. Olis ainakin edullinen ja voipi olla oikein mainiokin. Ainakin jotkut niistä on. Semmosella joskus soitellukkin. Jäis rahaa siihen mustaan pleksiin ja vaikka nauhoihin ;-)
eräjorma
13.03.2006 20:51:47
Joo kyllä laakista kannattaa ostaa just semmonen kun haluaa. Muuten seuraa vaihtorumba. Tai se varmaan seuraa muutenkin jossain vaiheessa.

Mitkä mikit? Minkälaiseen talla on vaihdettu, eikai vaan 2-tappiseen? Onko esim täyskokoinen teräsbloki? Mitä tarkoittaa snadi nirhama? Jos siitä on vaan lakka rikki ni se ei meinaa mitään, mutta muut sitten erikseen. Hintapyynti on aika kova. Tosin ei noita kamalan paljoa pyöri. Torilla on pitkään roikkunut Fernandes-strato. Musta vaahteraotelaudalla. Olis ainakin edullinen ja voipi olla oikein mainiokin. Ainakin jotkut niistä on. Semmosella joskus soitellukkin. Jäis rahaa siihen mustaan pleksiin ja vaikka nauhoihin ;-)

Pitää kysellä nuo speksit. Kuvanki lähettää huomenna. Nojuu olen sen huomannut, mutta olen niin pinnallinen, että pitää olla fender. ;D Heh, siinähän ois aika Gilmour-look strato. :)
eräjorma
16.03.2006 14:15:19
Okei, elikkäs se talla nyt onkin sitten sama, kuin siinä alkuperäisessäkin, eli ei vaihdettu. S8F-mallinen kokoterästalla. Mikit samat, paitsi edellinen omistaja kuulemma vaihtanut tallaan kirkassoundisemman, minkä merkki ei tiedossa.

Ja tämmöistä sanoi:

kun rupeat noita speksejä vertailemaan, niin ei se hintapyyntö enää
vaikutakkaan niin kauhean kovalta. japsi RI:tä tietysti saa tuolla
hinnalla, mutta niissä on järjestään huonommat virityskoneistot,
huonompi talla ja eri bodymateriaali. Nimittäin tein vähän tutkimusta ja
saat maksaa pari sataa euroa enemmän, jos haluat saada edes
leppärunkoisen kitaran; mutta silloinkin virittimet ovat gotohit ja
talla S5F tuon S8F:n sijaan.

Eikä siinä vielä kaikki :) saat kitaralle samaan hintaan kovan laukun..
säästyy siinäkin n~50e

eli tuollaisen 935e saat maksaa samanlaisesta kitarasta.

Onko tuo 650€ nyt sitten kohtuullinen hintapyyntö?
eräjorma
16.03.2006 17:32:25
http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/68

Siis kuulemma tuota vastaava, mutta mikit ei samat.
Dr. Muff
16.03.2006 18:50:49
http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/68

Siis kuulemma tuota vastaava, mutta mikit ei samat.

Eli se on varmaan torille ilmestynyt peli? Noi '68 reissue-mikit ei sytytä kyllä mulla lamppua. fenderforum.com :istä varmaan löytyy jos jostain löytyy. Jos se on hyvä kitara ni miksei. En tiedä kyllä ostaisinko itse 650€lla. Toki siinä on laukku eikä noita paljoa tunnu liikkuvan. Itse möin japsifenkun johon oli nauhat vaihdettu jumboihin, häiriönsuojaa paranneltu (teetetty homma) ja mikit sekä satula vaihdettu ni 500€. Oli ehkä vähän huono kauppa kun noi rempat jo yksinään makso 300€, mut eipä ne hintaa juur nosta. No meni kaverille..
eräjorma
16.03.2006 19:02:48 (muokattu 16.03.2006 19:41:13)
Eli se on varmaan torille ilmestynyt peli? Noi '68 reissue-mikit ei sytytä kyllä mulla lamppua. fenderforum.com :istä varmaan löytyy jos jostain löytyy. Jos se on hyvä kitara ni miksei. En tiedä kyllä ostaisinko itse 650€lla. Toki siinä on laukku eikä noita paljoa tunnu liikkuvan. Itse möin japsifenkun johon oli nauhat vaihdettu jumboihin, häiriönsuojaa paranneltu (teetetty homma) ja mikit sekä satula vaihdettu ni 500€. Oli ehkä vähän huono kauppa kun noi rempat jo yksinään makso 300€, mut eipä ne hintaa juur nosta. No meni kaverille..

Juu sama peli. :) Aattelin vielä kokeilla tingata, mutta jos ei onnistu, niin taidan tuolla hinnalla ostaa. Lienee tuo kuitenkin parempi, kuin mitä japsi standard.

e: Tainojaa.. enpä tiedäkkään. Kuitenkin 8 vuotta vanha kitara ja hinnasta ois valmis pudottaan ~100€ uudesta..
eräjorma
16.03.2006 20:30:53
Juu, se onkin tuo hendrix strato texas specialeilla. Ei enää kuulosta niin pahalta tuo hintapyyntö. :D
passe
16.03.2006 22:26:05
Heitänpä tähän väliin yhden lisäkysymyksen. Miten se on noiden 80-luvun japsi squier stratojen kanssa? Onko ne viimeisen päälle hyvää ja kysyttyä tavaraa? Tuossa yksi näyttää myyvän omaansa n.tonnilla! Onko tosiaan näin?
"Good is in the details..."
Joees
16.03.2006 22:30:10
Heitänpä tähän väliin yhden lisäkysymyksen. Miten se on noiden 80-luvun japsi squier stratojen kanssa? Onko ne viimeisen päälle hyvää ja kysyttyä tavaraa? Tuossa yksi näyttää myyvän omaansa n.tonnilla! Onko tosiaan näin?

JV-Squierit on erittäin hyvää kamaa. Toki niissäkin alkaa olemaan tota ikälisää sun muuta lisää ;) Kyllä niitä näkee halvemmallakin kuin tonnilla. Mut kai tuo tonni on kohta sellanen perushinta noille - ikävä kyllä.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)