Aihe: Kieli soi huonosti
1
Speedy_
15.03.2006 18:31:18
Noniin, no ei se nyt siis ihan noin oo ku tuossa otsikossa lukee, mutta mikähän siis vikana kun G-kieli ei soi 16. välistä ollenkaan. Tai jos soi niin voi soida jotenkin "moniäänisesti" tai epävireisesti, eli ottaa kiinni johonkin ylempään nauhaan tai jotain. Sama homma ylimmän E-kielen kanssa 16. välistä, mutta tässä tapauksessa ainoastaan bendatessa. Jos alkaa bendata, kieli ottaa johonkin kiinni ja ei enää soi ollenkaan. Kaikki muut kielet soi joka kohdasta ihan ok, mutta nuo ei ollenkaan. Vikana ei ainakaan ole, että kielet ois kuluneet, koskapa ongelma oli jo vasta vaihdetuilla kielillä.

Mitähän tässä pitäis säätää ja miten? Varmaan kieltä pitäs nostaa, vai? Vaiko auttasko kaularaudan säätäminen tässä tapauksessa? Eikö ongelma ois sillon muidenkin kielten, eikä ainoastaan noiden yksittäisten kohtien kans?
"Me fail english? That's unpossible!" -Ralph Wiggum
yngwie malmsteen
15.03.2006 18:41:41
Kieli saattaa olla haurastunut ja saattaisi olla vaihto paikallaan.
Pande
15.03.2006 19:05:18 (muokattu 15.03.2006 19:07:47)

Nauhat kuluneet? (16. nauha kulunut matalammaksi kuin jokin ylemmistä) Jos budjetti kestää niin vie kitara huoltoon (nauhat hiontaan) pääset vähemmällä. Kielten korkeuden nostamisenkin tietty pitäis auttaa.
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
Speedy_
15.03.2006 19:31:28
Jos budjetti kestää niin vie kitara huoltoon (nauhat hiontaan) pääset vähemmällä. Kielten korkeuden nostamisenkin tietty pitäis auttaa.

Joo no taitaa olla juurikin siitä budjetista kiinni. Oon aatellukki viedä joskus tuon huoltoon kunhan vaan ois vähä ylimäärästä rahaa, mutta päätin sitten kysästä josko joku täällä osais mahollisesti auttaa. Sitä vaan ihmettelen, että miten ne kielet alussa oli niin matalalla ja soi ihan hyvin. Kerran oon huollossa käyttäny ja sillon oli kieliä nostettu. Tuntuu vaan että taas pitäs nostaa, vaikka mieluumminki haluaisin laskea ne takas siihen missä ne oli joskus.

Oisko mitään tietoa paljo suunnilleen mahtaa maksaa jos tuommosesta ongelmasta on kyse ja vie huoltoon? Riippuu varmaan tietysti paikasta ja monesta muustaki jutusta, mutta noin suunnilleen?
_ibanez_
15.03.2006 20:23:34
Joo no taitaa olla juurikin siitä budjetista kiinni. Oon aatellukki viedä joskus tuon huoltoon kunhan vaan ois vähä ylimäärästä rahaa, mutta päätin sitten kysästä josko joku täällä osais mahollisesti auttaa. Sitä vaan ihmettelen, että miten ne kielet alussa oli niin matalalla ja soi ihan hyvin. Kerran oon huollossa käyttäny ja sillon oli kieliä nostettu. Tuntuu vaan että taas pitäs nostaa, vaikka mieluumminki haluaisin laskea ne takas siihen missä ne oli joskus.

Oisko mitään tietoa paljo suunnilleen mahtaa maksaa jos tuommosesta ongelmasta on kyse ja vie huoltoon? Riippuu varmaan tietysti paikasta ja monesta muustaki jutusta, mutta noin suunnilleen?

Huhhuh..... Mulla taas on liian korkealla kielet eikä niitä saa alemmaks millään.
winny
15.03.2006 21:48:24
Kaularaudan säätämisestä ei ole apua.Mikä kitara sul on?Jos budjetti ei vielä salli,niin nosta ko.kieliä tallasta,jos voit!Nauhojen hionta kyllä olisi paikallaan,50-100e?Onko kielet "uponneet" satulan urien sisään?
out of doors,in the open air...
Speedy_
16.03.2006 18:40:13
Ibanez RG270 mulla on. Pitäskö yksittäisten kielten nostamiseen käyttää siis noita "kuusiokulmaruuveja", vai mitä onkaan? Ku niiden avulla voi liikutella tuota yhtä osaa, jota kerran vahingossa onnistuin siirtämään, ja siks varmaan onki päin persettä nyt ne kielet. :) Mistähän tietäs mihin asentoon se pitäs laittaa. Varmaan pitäs viedä se johonki huoltoon joskus ku ei ite osaa mitään säätää.
winny
17.03.2006 15:50:39
Juuri niitä "kuusiokoloruuveja" Nostat ko.kieltä/kieliä,kiertämällä niin,että se "palikka"nousee,mut vähän kerrallaan.Kokeile aina välillä,kiristyksen ohella,onko kieli jo tarpeeks "korkealla".Tää on vaan pika apu,tai jos onnistuu hyvin,niin ok!:)
out of doors,in the open air...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)