Aihe: Mielestänne hyvät mikit
1
CanYouStayStill
16.03.2006 13:43:17

Millaiset ovat teidän mielestänne hyvät mikit ja kuinka ne saa aikaan? Tietenkin riippuu musiikkityylistä. Kertokaa kokemuksianne.
Perza
16.03.2006 13:53:28
Eikö näistä mikki-jutuista ole jauhettu jo aivan tarpeeksi. Lukekaa hyvät ihmiset noita muitaki kirjoituksia!!!
Turhaa
McNulty
16.03.2006 14:01:09
Tarkoitatko nyt kitaramikkejä vai esim. jotain Shuren viisseiskaa jota tunkea ämyrien eteen?

Hyviä mikkejä on monia. Olen aina löytänyt itselleni miellyttävät soundit Seymour Duncanin, DiMarzion ja Kinmanin mikeistä.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
JuSu
16.03.2006 14:09:55
Millaiset ovat teidän mielestänne hyvät mikit ja kuinka ne saa aikaan? Tietenkin riippuu musiikkityylistä. Kertokaa kokemuksianne.

Hyvät mikit ovat erottelevia eivätkä poimi herkästi häiriöitä. Soundi sitten maun mukaan.

Mun omast' miälest'.

Mä en ole mikään mikkifriikki, oon huomannut, että perushyvän ja huippumikin välinen eri soundin laadussa (eli juuri noissa ym. erottelevuudessa ja häiriöalttiudessa) on usein kovin pieni. Mulle on riittänyt single coil -osastolla hyvin mm. japsistraton ja Blade Levinsonin tehdasennusmikit. Texas Specialseista en tykännyt ollenkaan. Humpparipuolella on vähän enemmän kallistuttu kalliisiin laatumikkeihin (Duncania ja DiMarziota), mutta myös Duncan Designed -mikkeihin olen monesti ollut aivan tyytyväinen.

Pitää muistaa, että sama mikki eri kitarassa, samantyyppisessäkin, voi, ja usein kuulostaakin, kovin erilaiselta. Olipas monimutkainen lauserakenne, ja varmastikin kieliopillisesti ns. p*rseestä. =)

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Dr. Muff
16.03.2006 15:56:13 (muokattu 16.03.2006 16:02:07)
Eikö näistä mikki-jutuista ole jauhettu jo aivan tarpeeksi. Lukekaa hyvät ihmiset noita muitaki kirjoituksia!!!

Tämähän on hyvä alustus. Tarkoitus kai pohtia mikä tekee mikistä omasta mielestä hyvän, ei sitä millä saan harley ponttoonista metallicaa kun vahvistin on frontman 15W. Hyviä mikkejä on kuitenkin aivan mielettömän paljon, omaan korvaan niistä kuulostaa (poikkeuksellisen) hyvältä vain murto-osa. Mua ainakin kiinnostaisi lukea että juuri mitkä atribuutit tekee mikistä hyvän. Onko terävä atakki parempi kuin lempeä aavistuksen kompuroitu napsahdus. Kunnon viininmaistelua.
Let my love open the door.
Da Make
16.03.2006 15:57:36
Duncan Vintaget Telecasteriin on kyllä sellainen setti millä vetää oikeastaan mitä tahansa. Parhaat mikit, joilla olen koskaan soittanut.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
Äpäkkä
16.03.2006 16:30:08
Sanokaapas, että millainen ja miten iso soundin ero parempaan päin tapahtuu jos soittaa MicroCuben läpi ensin ESP-LTD M-50:llä ja sitten esim. Ibanezin RG1570:lla? Onko se ero niin suuri, että säännöllisesti soittelevan harrastajan kannattaa uusi keppi hankkia vai vaatiko se sen jälkeen vielä uuden vahvarin, että päästään parempiin tuloksiin? Itsehän soittelen lähinnä tuota raskaampaa musiikkia, mutta hyvät cleanitkin kiinnostaa.

Tähänhän tietysti liittyy oleellisesti muitankin tekijöitä kuin mikit, mutta ne ei taida kuitenkaan tuossa M-50:ssä olla maailman parhaimmat. Entä jos laittaa nyt esimerkkinä mainittuun Ibaneziin uudet mikit?
Kaurapuuro on paskimmillaankin parasta!
tommiot
16.03.2006 16:38:44 (muokattu 16.03.2006 16:39:13)
Sanokaapas, että millainen ja miten iso soundin ero ...

No soundeissa ei varmaan mahdottomasti eroa tule, ei nuo RG:n mikit kovin erikoiset mielestäni ole. Tuntumassa eroa on kyllä ihan perkeleesti, ja jos vielä tuohon RG:hen isket Evolutionit tai Paf Prot kiinni niin kyllä kelpaa ...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)