Aihe: Fender Lite Ash tele
1
NYdoll
10.03.2006 18:27:59 (muokattu 10.03.2006 18:55:56)

Onkos kellään kokemusta pelistä? Eroja näyttäisi mexicon stankku teleen olevan ainakin nuo rungon ja kaulan puumateriaalit, duncanin mikit sekä vintage-tyylinen kolmen palan talla. Mutta osaisiko joku sanoa laitteesta jotain enemmän? Hyvät puolet? Huonot puolet?

edit: tällainen lisäkysymys vielä, että kuinka helposti tuollaisessa vintagetallassa kielet hyppii paikoiltaan? On meinaan tuo oma soittotatsi kohtalaisen kovakourainen niin pysyyköhän kielet paikoillaan?
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
msm40
11.03.2006 13:21:43
Enpä ole kyllä saanut kieliä pomppimaan paikoiltaan vaikka omasta mielestäni "soitan" melko rankalla kädellä.

Hyviä puolia:
-Mattalakkaus kaulassa, luistaa paremmin.
-Hyvin viimeistellyt nauhanpäät.
-Pitää vireen niin kuin Telen kuuluu.
-Mikit.
-Kaulan muoto.
-Saundi akustisesti (terve sustain) ja vahvistettuna.
-Hinta!!
-Koko keihäs tuntuu hyvälle ja soi hyvin.

Miinukset:
-Pleksi, potikat ja mikkikytkin halpiskamaa. Toimivat kylläkin moitteetta (toistaiseksi).
-Laitan lisää kunhan keksin...

Itse olen melko tyytyväinen eli kaikki miinuspuolet eivät välttämättä tulleet tässä. Kaikkiaan mielestäni erinomaista vastinetta rahalle.
All you really need is your imagination... And few pedals...
kojones
16.03.2006 03:35:57
Perhana kun uskaltais tilata t-kaupasta, kun sais mustanakin. Ja hinta pysyis budjetissa. Tossa hintaluokassa taitaa olla ehdoton kärkipeli. Tampereen liikkeissä ollut tuota näytillä?
Niq
16.03.2006 07:58:12

Minulla on Lite Ash Strato ja tilasin tuon t-kaupasta. Ainakin itselle sattui hyvä yksilö. Fenderin sivuilta löytyvällä keskustelupalstalla oli paljonkin juttua tuosta Telestä ja kokemukset siellä pääasiassa hyviä. Tosiaan pleksi(ruma), potikat, kytkin(huonolaatuisia, rahisi ja paukkui jo uutena) ja myöhemmin ehkä virittimet (vähän rimpulat) vaihtoon, niin eipä sitten paljoa häpeä jenkkien rinnalla. Niin, ja ainakin tuossa stratossa tuo satula on aika huono, menee ainakin itsellä vaihtoon jahka ehtii.

En tiedä tuosta telestä, että oliko siinä sama Modern C -shape kaulaprofiili, mutta ainakin stratossa tuo on ja saattaa aiheuttaa ihmetystä perinteiseen profiiliin tottuneilla, sillä ainakin omassa on tuolla alemmilla nauhoilla profiili jo enemmänkin V kuin C. Minä kuitenkin tykkään. Samoin tuo satiinilakkaus saattaa tuntua oudolta kiiltävään tottuneilla, mutta minä olen hionut muistakin kitaroista kaulat satiinipinnalle.

Ainakin tuossa stratossa duncanit ovat kyllä juuri oikeat pelit oikeaan paikkaan. Kuulostaa juuri niin stratolta, kuin straton pitääkin kuulostaa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
feodorit
16.03.2006 08:30:32
Hyviä puolia:
-Mattalakkaus kaulassa, luistaa paremmin.

Onko tuo mattalakkaus sitte todellisuudessaki liukkaampi? Jos ottaa huomioon että kädet hikoaa soittaessa. =)
ny ska vi spela rosk and roll musis... yeah...!?
Niq
16.03.2006 08:49:29

Onko tuo mattalakkaus sitte todellisuudessaki liukkaampi? Jos ottaa huomioon että kädet hikoaa soittaessa. =)

On. Hikiset kädet takertuu kiiltävään pintaan, mutta tuossa satiinipinnassa luistaa silti mukavasti. Tosiaankin se ei ole mattalakattu, vaan lakattu normaalisti ja sitten hiottu pinta kevyesti, jotta saadaan siihen pehmeä tuntuma. Tämänhän voi itsekin tehdä kaulalle, eli tarpeeksi hienolla hiomapaperilla, mieluummin ihan vesihiomapaperilla hioo kevyesti, niin johan on satiinia.
"I have a cunning plan" -Baldrick
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)