Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jimmie Vaughan Stratocaster
1
joukov
16.03.2006 02:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko nähneet otsikon mukaista stratoa lähiaikoina musaliikkeissä tai löytyykö omista kätköistä kyseinen kitara ja haluaisit luopua siitä? Laitoin jo torille ilmoituksen mutta jos joku on sattunut näkemään liikkeessä tällaisen niin olen kiinnostunut.
 
Lisäksi ne, jotka ovat soittaneet kyseisellä kitaralla voisivat kirjoitella omia kokemuksiaan mikäli vain viitsivät, kiitos etukäteen.
 
Kuha
16.03.2006 08:50:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin tuollaisen Saksasta muutama viikko sitten. MIM strato, jossa on American vintage hardware. Kaula on soft-v, medium jumbo nauhoilla ja 9,5" radiuksella. Tex-mex -mikit, body leppää. Fasulla soittelin kerran ja kaula on just mun makuun. Mikit tavallista kuumemmat, mutta kuitenkin vintage-henkiset.
 
Tuskaa tämä odottelu; 3 viikkoa, eikä pihaustakaan Guitar24.de:stä. Kepin piti olla varastossa, mukamas.
 
Muistakaa venytellä.
Mordax
16.03.2006 09:04:12 (muokattu 16.03.2006 09:05:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko nähneet otsikon mukaista stratoa lähiaikoina musaliikkeissä tai löytyykö omista kätköistä kyseinen kitara ja haluaisit luopua siitä? Laitoin jo torille ilmoituksen mutta jos joku on sattunut näkemään liikkeessä tällaisen niin olen kiinnostunut.
 
Lisäksi ne, jotka ovat soittaneet kyseisellä kitaralla voisivat kirjoitella omia kokemuksiaan mikäli vain viitsivät, kiitos etukäteen.

 
Ainakin Kuopion Musiikkista löytyy tuollainen. Muutaman testikerran perusteella voisin sanoa, että siinä on hyvä ja perinteinen bluessoundi ja se sopii totutun stratomaisesti hyvin käteen. Mutta toisaalta, en itse kehtaisi maksaa ylimääräistä pelkän Vaughanin nimen takia, jos samantasoisen kitaran saa halvemmalla ilman sitä.
 
Kitaralla soitetaan musiikkia tai heviä.
rosberg
16.03.2006 09:48:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

deluxessa roikkunut jo pari vuotta (stadi). ostaisin ellei mulla olisi jo 5 valkoista...
 
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
lexa53
16.03.2006 12:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän aihetta sivuten... Ostin vuonna -97 Fender tex mex Stratocasterin, (ei siis Jimmie Vaughan signature). Osaako kukaan kertoa, onko tämä joku Jimmie Vaughan version "prototyyppi". Netistä ei löydy paljoakaan tietoa, speksit muuten samat kuin vaughan mallissa, mutta tuossa omassani C-profiilin kaula ja ruusupuuotelauta. Fenderin sivuilla yhdenkään straton speksit eivät täsmää tämän minun tex mexini kanssa. Kitaraan olen ollut erittäin tyytyväinen, vaikka mikit tuntuivat aluksi vähän liiankin kuumilta.
 
K100#9
weelie
16.03.2006 12:25:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuaghan mallihan on hintalaatusuhteeltaan aivan ylittämätön. Muddy Waters malli tietysti toinen. Mutta nimikirjoitukset niissä ei maksa, mielestäni, vaan osat.
 
TexMex-malli oli ennen Vaughania, mutta muistaakseni myös hitu halvempi muilta osiltaan. Ja ruusupuuotelauta, normikaula, ei veemäinen.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
joukov
16.03.2006 12:50:37 (muokattu 16.03.2006 13:10:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lexa, onko stratosi tämän näköinen? http://cgi.ebay.com/FENDER-STRATOCA … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Myyjä kertoo tuon olevan hiukan modattu JV-malli ennen signature-sarjaa.
 
dlx:ssä ei löytynyt kitaraa mutta kuopiossa on 1 kpl candy apple red -värityksellä. Ei ehkä aivan mun makuun muttei ihan mahdoton.
 
lexa53
16.03.2006 13:22:22 (muokattu 16.03.2006 13:22:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lexa, onko stratosi tämän näköinen? http://cgi.ebay.com/FENDER-STRATOCA … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Myyjä kertoo tuon olevan hiukan modattu JV-malli ennen signature-sarjaa.

 
Näyttäisi samanlaiselta (poislukien nuo modaukset: mikit, pleksi ja potikan nupit)
 
K100#9
Vasu
17.03.2006 01:13:25 (muokattu 17.03.2006 01:19:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Jimmie Strato vuodelta 1997 (kaulan sarjanumeron perusteella 1996 tehty mutta plexissa leima jossa päiväys ja vuosi 1997). Käsittääkseni Jimmie Vaughan malli sisältää seuraavat ominaisuudet: Vaahterakaula V-muodolla, medium jumbo nauhat, TexMex mikit joista tallamikkikissä on enemmän käämiä (kuumempi), erikoiskytkentä (tallamikillä tonesäätö), vintage malliset teräs osa (virittimet,talla), plexi vanhemmissa Jimmie Stratoissa oli 50-luvun mallinen (8 ruuvia ja yksikerroksinen) uudemmissa 11 ruuvia, runkopuusta en tiedä luulisen että mullakin on poppelia mutta jossain on mainittu lepästäkin (kumpaa lienee), schallerin pikalukot hihnanpidikkeissä lisäksi.
Kitaraan olen ollut tyytyväinen, pientä säätöähän toi alkuun vaati: nauhojen päiden hiontaa. hiukan satulan urien viilausta, mutta näitä nyt on kaikissa kitaroissa. Ei tossa kitarassa nimmari mitään ylimääräistä maksa sehän se oli Jimmie Vaughanin toivomuskin.
 
Kuha
17.03.2006 08:09:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

runkopuusta en tiedä luulisen että mullakin on poppelia mutta jossain on mainittu lepästäkin (kumpaa lienee
 
Vaihdettu leppään viitisen vuotta sitten.
 
Muistakaa venytellä.
pliksu
17.03.2006 08:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan jees kitara. Mutta näin jälkikäteen kun oon uudella stratolla soittanut, niin olihan se hieman kolho. Makunsa kullakin.
 
Kaulahan on kuin halko - kenelle sopii kenelle ei. Omassani vähän nauhat törröttivät ja otelaudan sivusta oli suunnilleen pyöristämätön ja terävä. Tämä vielä vähäsen edesauttoi saamaan tuota halkomielikuvaa :) Itse sitten myöhemmin hoidin ne kuntoon kyseenalaisin metodein.
 
Mikithän on aika kuumat ja ainakin tallamikki otti soittotekniikastani johtuen myös aimo määrän rahinoita mukaan. Taaskin voi kysyä ketä tämä haittaa ja ketä ei. Kyllä sillä Texasin meininki lähtee aivan 1:1, mutta valitettavasti hirveän paljon muuta en sillä soittanut. Loppukädessä möin sen soundin ohuuden takia, mutta soitin sillä pitkälti PODin kautta, enkä päässyt sitä muutenkaan hirveästi muilla kuin PODin ja Peaveyn Classicin kautta kengittämään. Jos halvalla saat niin ota ihmeessä, varmasti parempi kuin useat meksikaanot (en ole muita mex-stratoja kokeillut :)
 
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Vasu
17.03.2006 12:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JV Straton kaula on 50-luvun "soft V" mallia ja se on totaalisesti erilainen kuin nykyisin suositut ohuemmat kaula muodot. Kelle sopii käteen kelle ei. En kyllä lähtisi kovasti parjaamaan noita MEX Stratoja onhan niissä hintakin yli puolet halvempi kuin Jenkkiläisissä ja kuitenkin ne suhteellisen laadukkaita.
 
joukov
24.03.2006 02:19:00 (muokattu 24.03.2006 02:21:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodii, vihdoin gas lievittää hetkeksi, kiitos vinkistä Pete. JV-malli on hankittu käytettynä (ja siltä se myös näyttää, kolhuja, likaa, jne... hinta tosin korvasi kaiken) mutta nyt on onnellinen olo. Soft-V -kaula sopii käteen kuin valettu eikä ole mikään halko mutta nauhojen päät vaativat vielä työtä. 8-ruuvinen plexi menee varmaan vaihtoon kun ihmeellisesti rypistelee. Onko kenelläkään tietoa milloin vaihtoivat plexit 11-ruuvisiin? Mikit kuulostivat yllättävän paljon toisiltaan eikä talla- ja kaula-mikkien ero ollut niin suuri kuin yleensä stratoissa. Voin tarkemmin tilittää kun pääsen paremmin vahvistimen kanssa soittamaan. Buutsit jalkaan, stetson takaraivolle ja Texas-bluesit raikukoon! ; )
 
ps. Jimmie Vaughan Tex-Mex Stratoa saa tilattua F-Musiikista ja Musiikki-Hellaksesta á 920€. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0139202305
 
pss.Kiitos kaikille tiedoista ja mielipiteistä threadiin kirjoittaneille.
 
htomperi
15.10.2010 12:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vasu: JV Straton kaula on 50-luvun "soft V" mallia ja se on totaalisesti erilainen kuin nykyisin suositut ohuemmat kaula muodot. Kelle sopii käteen kelle ei. En kyllä lähtisi kovasti parjaamaan noita MEX Stratoja onhan niissä hintakin yli puolet halvempi kuin Jenkkiläisissä ja kuitenkin ne suhteellisen laadukkaita.
 
No joo, on vähän vanha ketju, mutta...
 
Miten on. Eraako tuon J Vaugahan straton kaula Classic Player 50s kaulasta muutoin kuin lakkauksen suhtee? Kokeilin CP:n soittotuntumaa ja se oli HYVÄ. JV kuitenkin kuumottaa enemmän, turhamainen kun olen.
 
pekip
16.10.2010 12:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistin joskus varhaista sarjaa olevan, joka oli loistava peli (ei tarvitse vaihdella mikkejä yms.)hyvä V kaula !
hinta /laatu bueno
 
you don´t have to be the best one,just be a good´un (McKinley Morganfield)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «